Onko muita diabeetikko vauvahaavelijoita?
Ajattelin kysyä, että löytyykö täältä muita diabeetikkoja, jotka haaveilevat vauvasta? Tai ovat jo plussanneet tai saaneetkin.? Kaipaisin kokemuksia miten pian olette raskautuneet ja miten kaikki on mennyt? Ja yleisesti ottaen ihan vertaistukea.
Kirjoitinkin tuonne huhtikuisiin 2011 jo seuraavasti:
Mulla on PCO todettu vuonna 2005 vasemmalle painottuen ja vas. munasarjaa jouduttu operoimaankin tämän vuoksi. E-pillereitä olen syönyt 12-vuotta, mutta nyt kesäkuulla jätin ne pois. Raskausluvan olin saanut daibeetikkona jo muutama kuukausi aiemmin. Gynekologi ehdotti kokeilemaan nyt alkuun kuitenkin ihan ilman apukeinoja PCO:n suhteen. Vähän pelkäsin alkuun, että ovuloinko ollenkaan, koska aiemmin olen joutunut Teroja ottamaan, että kuukautiset tulisivat. Nyt kuitenkin sain yllätyksekseni ovistestiin plussan päivinä 16-17 ja oireetkin viittasivat siihen. Uskallankohan tosiaan tähän luottaa?
Nyt sit odottelen... eli yk 1, kp 29-30/31-34. Koskakohan uskallan testailla? Rinnat on arat ja vas. puolista alavatsakipuilua ja nippailua, kuukautiset alkamassa vai oikeasti raskaanako?
Toivoisin kokemuksia ja vertaistukea.
Itselläni ei ole kokemusta samanlaisesta, mutta ystävälläni on ollut täysin sama tilanne kuin sinulla. Hän jätti pillerit pois ja kolmannesta kierrosta raskautui luomusti. Hänellä kierto oli kovin epäsäännöllinen ja eikä "löytänyt" ovista, mutta niin vaan onnellisesti kävi. Terve lapsonen syntyi kuukausi sitten. Diabeteskin pysyi hallinnassa raskauden aikana, joskin hän turposi aika lailla, mutta sitä lienee kaikille jonkin verran.
Mielestäni voisit testata parin päivän sisällä sellaisella herkällä testillä, jota voi käyttää jopa neljä päivää ennen menkkoja. Tai siis itse ainakin olen niin kärsimätön, että testailen heti kun vaan mahdollista.
Toivottavasti tästä oli yhtään apua sinulle.
Plussatuulia puhaltelen!