Rumin naisen nimi top 3
Kommentit (325)
ja muut mistä tulee lehmä mieleen
Lähes kaikki joissa on tungettu R:n viereen jokin muu konsonatti. Erityisesti jos on i hallitsevana vokaalina. Niistä tulee jotenkin kovia ja kökköjä.
Esim Marissa R (ja i) ei haittaa kun ärrän viereen ei ole survottu muuta kovaa ja kankeaa.
Miehillä saakin sitten olla "kovemmat" nimet ja ärrää yhdistettynä muihin konsonantteihin. Mutta naiselle sopii mielestäni pehmeämpi nimi. Ei mitään nynnöjänannoja mutta ei sentään Kirskuvia nimiä.
sofia on todella ruma nimi tulee mieleen ilolintunen
H-jördis yksi pahimmista nimistä toinen paha on KiRSi ja kolmansiksi pahin RitVA
U myös aika "miehinen" kirjain naisten nimissä. Jos sama kysely kaunemminsta niin siinä on usein L tai I kirjain.
Jos rumissa nimissä on R ja kauneimmissa L tai I niin mitenkäs sitten vaikka Raili tai Raija? Kummassakin R(ruma) ja I(nätti) ja toisessa L(nätti)..
...noista kolmesta on minusta ruma nimi. Irma ja Paula ovat kansainvälisiä nimiä, kuulostavat ihan hyvältä minun korvissani. Muutama nimi, joista en tykkää: Varma Esteri Lempi Siviä Lahja Seija. En myöskään tykkää, kun kirjoitetaan yhteen Pirjoriitta, Kukkamaaria, Violaelina.
Laura
Jenny
Kaikki C-hirvitykset (Jannica, Jessica, Christina)
Ja x-hirvitykset (Alexandra, Xenia, johon törmäsin vähän aikaa sitten ja sukunimi oli sarjaa Meikäläinen)
Lyhennys Ulrika-nimestä, aika kansainvälinenkin. Ja jos lapsella sattuu olemaan vaikka ärrävika, on helppo ääntää. - Sitä paitsi minun nimeni!
Mutta minusta Anu on kauheahko. Siihen kun vielä laittaa yhden konsonantin perään, niin johan on syvältä. Anna ja Anne ovat paljon parempia.
Vanhemmat haluavat antaa lapselleen erikoisen kauniin nimen, tai - kuten kirjoitettiinkin - nimen joka kulkee suvussa perintönä. Meillä sellaisia ovat esim. Johannes ja Maria. Itse en antaisi lapselle ensimmäiseksi nimeksi kovin erikoista nimeä, jota lapsen pitäisi koko ikänsä nolostella tai selitellä. Enemmän pitää ajatella lasta, joka joutuu kantamaan nimeään loppuikänsä, kuin omaa erikoisuudentavoitteluaan. - Yhteen aikaan annettiin sellaisia "hienoja" nimiä kuin Selimoskar ja Violaelina. Nykyään ei kai saa antaakaan tällaisia nimiä, ilman selventävää tavuviivaa - ja hyvä niin.
T. Tuija 21v (mainittu ketjussa 5 kertaa)