Rumin naisen nimi top 3
Kommentit (325)
sohva sofia ehdottomasti rumin ja järkyttävin
Sofia tulee kreikasta ja tarkoittaa viisautta. :-)
Minulla:
1. Tuire
2. Pirkko
3. Marja-Leena tai joku vastaava yhdysnimi
Ja mä kun olen aina tykännyt nimestäni. t:Tarja 22v.
1. Jessica/Jessika ja Janica/Janika
2. Tinja/Minja/Pinja
3. Tiia/Neea jne.
U myös aika "miehinen" kirjain naisten nimissä. Jos sama kysely kaunemminsta niin siinä on usein L tai I kirjain.
muut nimet ymmärrän, miksi ovat tällä listalla, mutta että Jaana??!? Mitä pahaa siinä on? T: Jaana
Niin ja mun listassa olisi ainakin nämä: Linnea, Sylvi, Loviisa
täysin mitäänsanomattomia juuri sen hetken massanimiä. Jos nyt syntyisi vauva niin hänestä tulisi vaikkapa Aino Maria tai Veeti Johannes. Tai Venla Sofia tai Onni Juhani tai Ella Emilia tai Eetu Matias.
Niin tylsää, hajutonta ja mautonta kuin olla voi. Lapsi tulee koko ikänsä olemaan se joku Ella Emilia Jokela, jonka nimeä kukaan ei muista ja jossa ei ole mitään erityistä ainakaan nimen puolesta.
Mielestäni ap:n mainitsema esim. Virve voisi olla oikeasti aikasta raikas tuulahdus kaikkien niiden Oona-Aada-Ella-Olivia-Emma-Venla-Anni-Vilmojen joukossa!
Eihän se nimen mikään uniikki tarvitse olla, mutta henkilökohtaisesti en voi ymmärtää nykylapsissa noita mainitsemiani massanimiä sen enempää kuin esim. omassa ikäluokassani näitä Sari-Minnojakaan. Jos lapsi on ihan erityinen teille, ihana ja juuri se teidän ikioma silmäteränne niin miksi nimi on noin tusinaa?
"rumissa" nimissä on usein R kirjain
U myös aika "miehinen" kirjain naisten nimissä. Jos sama kysely kaunemminsta niin siinä on usein L tai I kirjain.
t. Ruusun ja Lillin äiti
Se, että lapsen nimi on yleinen, ei todellakaan tarkoita, että vanhemmat pitäisivät häntä "tusinatavarana". Yleinen nimi ei ole pois lapsen persoonallisuudesta ja omansa kyllä erottaa joukosta, vaikka kaikilla olisi sama nimi ;) Ehkä he vain ovat mieltyneitä juuri kyseiseen nimeen, vauva näyttää nimenomaan Ellalta tai Ainolta, tai jokin nimistä on kulkenut suvussa jo pitkään.
Sitä paitsi, nykyään sen "yleisimmän nimen" tittelin saa melko helposti, kun nimiä on niin valtavan paljon. Vuonna 2010 nimeä Ella on annettu 213 kappaletta, mikä ei kuitenkaan ole mitenkään tavattoman paljon. Tuossa taitaa olla mukana toiset ja kolmannetkin nimet.
Itseltäni ei juuri heru ymmärrystä vanhemmille, jotka kokevat, että lapsen nimi on osoitus heidän luovuudestaan. Ei ole, vaan lapsen on sitä käytettävä vähintään se 15 vuotta. Mieluummin olisin Emma Sofia kuin vaikkapa Galandriel tai Jessiina.
Mutta nämähän ovat makukysymyksiä.
En pidä itse kummistakaan ääripäistä, en väännetyistä "uniikkinimistä" enkä myöskään tusinanimistä. Maailma on nimiä täynnä joten miksi pitää valita juuri se niin käytetty Emma Sofia tms.
Mutta tämä makukysymyksiä, mutta vastasin ap:n kysymykseen. Itse EN pidä tusinanimistä ja tulee jotenkin "ällöttävä" olo niistä.
Henriikka,Henrietta ja Tuija...ja jos saa lisää sanoo niin Riikka,Karoliina,Satu,Sanna...
Juuri se nimi kuulostaa vanhempien korvaan tosi kauniilta ja omalle vauvalle sopivalta.
Case closed.
en voi sille mitään, että nimi joka on ihan liian yleinen (vastaavat miehellä Jari, Matti, Pekka) ei enää anna mitään mielikuvia, ne eivät ole enää ihmisen yksilöllisiä tunnusmerkkejä.
Onko se nyt Korea (en muista) missä kaikkien nimessä on Kim. Minusta nimen pitää yksilöidä ihminen. Sari ym ovat vain "massaa", niihin on täysin turtunut.
Ja mä kun olen aina tykännyt nimestäni. t:Tarja 22v.
Yksi parhaita ja kansainvälinen nimi, toimii kaikkialla.