kaksi voileipäkakkua ja yksi täytekakku 130e, onko sopiva hinta?
Eli lohi-ja kinkku kakku sekä kermakakku kaikkia 20 henkilölle.
onko 130e sopivasti?
Paljon olen noita kakkuja tehnyt ja aina kovasti kehuttu, tiedän kyllä, että ovatoikeasti hyviä.
Yleensä kakut vaan on menneet ystäville joilta otan vaan tarvikkeiden hinnan. On niin vaikea hinnoitella sitten vieraalle.
Kommentit (144)
Katsoin juuri konditorihintoja ja voileipäkakut 20 hlö:lle maksaa 80-95€, täytekakut n.70€, siis kappaleelta! Että semmosia hintoja. Itsekin edellämainittuja värkänneenä tiedän, että jos kunnon aineet ostaa, niin hintaa niille tulee!
Onko tällaisella kysyntää? Esim. pk-seutu vai tilaatteko mielummin ihan konditoriasta? Olen pohtimassa jonkinlaisen kotona tehtävän sivubisneksen pystyttämistä ja olen kova leipomaan, kokkaamaan ja voisin käydä suorittamassa hygieniapassin. Lisäksi kiinnostaa vaaditteko kotisiivoojalta alan koulutusta? Millaisia kotihommia voisitte harkita hankkivanne palveluina siivouksen lisäksi?
Ihan passeli hinta ap:lla. Itse teen kakut itse ja kyllä 20hengen voileipäkakkuun saa tarvikkeisiin jo menemään sen 20e. Onhan toki niitä jotka lyö kakun täyteen jotain italiansalaattia mut jos nyt oikeasti on ihan kunnon aineet niin 40-50e on passeli hinta.
Nyt on jo pakko itsekin hypätä ketjuun... tässä justiin kävin ostamassa aineksia (todella reilulla kädellä tosin) kahteen suureen voileipäkakkuun tyttäreni rippijuhliin...ja rahaa todellakin meni. Paljon. Kinkkukakun teen kuten ennenkin eli mm.tuorejuustoa ja kunnon kinkkua, ei mitään valmista suikalepaskaa, eikä missään nimessä kermaviiliä lainkaan, puhumattakaan mistään maksapasteijoista.... Lohikakkuun tulee lämminsavulohta, joka ei muuten sekään mitään edullista ole... tuorejuustoa ja muut härpäkkeet lisäksi...koristeluunkin saa menemään huimasti rahaa, jos ei halua tyytyä pelkkään tuorekurkku, tomaatti juttuun. Teen kakkuni aina laadukkaista aineksista ja kyllä sen vaan maustakin huomaa...isoon 30x50cm lohikakkuun tulee ainekset jo yksistään maksamaan paljon, joten kyllä olisin itsekin valmis maksamaan kakusta, jollen olisi itse innostunut niitä tekemään. todella työlästähän se on tehdä ja nyt puhun juurikin isoista kakuista.
että itse osaa kakkunsa tehdä. Saa ostaa väliin mitä itse haluaa eikä tarvitse harrastelijoille maksella älyttömiä hintoja. Noilla hinnoilla, mitä täällä osa pyytää, niin suosisin mieluummin pikkuleipomoita. Silloin ainakin raha menee elämiseen eikä harrastukseen.
Aika kalliille kuulostaa minusta jos tosiaan teet harraste pohjalta. Voileipäkakkuihin tosiaan tarpeet maksaa enemmän, mutta peruskermakakun tekee aika halvalla hyvilläkin täytteillä. Noilla hinnoilla minäkin hakisin mielummin leipomosta tai virallisesti työkseen tekevältä (=verot maksavalta) kuin kotikeittiöharrastajalta.
Katselin ainesosia ja kieltämättä huvitti, kun joku sokerimassa (alk.5,90€ per 500g/Confetti) oli laitettu erikseen listaan kuin olisi sahramin hintaluokassa...;) Ihmettelin myös miksi munien piti olla luomua (jos kerta kauheasti maksavat) ja mansikoiden tuoreita (edelleen, jos hinta nousee). Tavallinen tuorejuusto, kerma ja voi tuskin maksavat yhteensä edes kymppiä. Ymmärrän että koristeet voivat maksaakin, mutta jos itse teet niin eikös siinä säästä aikalailla? Kimallevärit eivät yhtä kakkua kohden yleensä ole järjettömissä hinnoissa.
löytynyttä ihan syömiskelpoista kakkua. Toiset taas haluavat tuoreista, laadukkaista aineista valmistetun kakun. Toiset ajaa Toyotalla, toiset Mersulla. Toiset menevät Rossoon syömään, toiset Michelin-tähti ravintolaan. Ei tämä sen kummempaa ole. Kyllä minäkin naukkailisin mielelläni aina Keltaista Leskeä, mutta välillä pitää tyytyä halvempaan 30,- pulloon. Niin se vain on pojat ja tytöt.
Onhan sen hinta noussut aika reilusti. Itse käsittelen kalan itse jos mahdollista. Eli jos kokonaista lohta on saatavailla niin sellainen ja sen sitten käsittelen. Muutoin on tyydyttävä fileisiin. Saahan niitä kakkuja halvemmallakin, mutta ne os sitten sellaisia pienen paahtoleipäpaketin kokoisia. Ja ne jotka ihmettelee voileipäkakkujen hintoja niin kannattaa esimerkiksi catsoa citymarketissa tai prismassa sitä kansioo mistä voi tilata. Ne pienet on alkaen jotain 70e.
Minä maksoin ihan oikealla konditorialle, jossa ammattilainen tekee 30-35€/kakku ja niistä sentään maksettiin vielä verotkin sekä paljon kiinteitä kuluja.
Maksoin kakuista 40 euroa/kpl ja tarvikkeista 80 euroa. Kyseessä olivat
- mansikkakakku 40 hlölle, joka oli päällystetty marsipaanilla ja päälle oli väkerretty vielä iso pioni marsipaanista
- gluteeniton suklaakakku 30 hlölle appelsiinimarmeladitäytteellä ja koristeltu pienin marsipaanikukin
- mango-passionkermakakku 40 hlölle, päällä kermarahkaa ja -ruusukkeita sekä iso marsipaanista väkerretty risti.
200 e tuntuu äkkiseltään isolta summalta, mutta kakut olivat aivan mielettömän hienoja ja herättivät vieraissakin ihastusta, Sitä paitsi täällä Helsingissä isot kauniit kakut maksavat paljon.
Eksyin tänne googlen kautta. Enkä voi uskoa silmiäni. Siis eihän 130 euroa ole liikaa! Teistä ehkä tuntuu siltä, mutta itsekin "kotileipurina", tai no opiskelen kyllä leipuri-kondiittoriksi, että jos se johonkin vaikuttaa tein aluksi vain tarvikkeiden hinnalla. Mutta sitten kun aloin tekemään oikeasti monen tunnin kakkuja ja runsailla täytteillä oli pakko ruveta miettimään hintoja uudelleen.
Tässä esimerkkitapaus.
Ystäväni äidillä on pitopalvelu, hän ottaa 150 hengen hääkakusta telinevuokra+kuljetus lisäksi 0 750 euroa!! Että miettikääpä sitä. Ja ihan tavallisia kermakakkuja, koristeeksi korkeintaan ruusuja. Ja kyllä tilauksia satelee, toiset kieltäytyvät, toiset pulittavat mukisematta. Niin se vaan on että pitäähän voitollekin jäädä, pitopalvelu ihmiselläkin on kaikenlaisia kustannuksia maksettavana, pakettiauto, vakuutukset, verot ym.
Miksi kotileipuri ei saisi ottaa hintaa ihan samassa suhteessa periaatteessa? Moni kotileipuri tekee PALJON parempaa jälkeä kuin pitopalvelusta saa. Itsekin koristelen runsaasti ja voileipäkakku on erittäin runsas. Monesti kun tilaat jostain valmiita kakkuja ne riittävät juuri ja juuri sille määrälle kun luvataan ja silloin vain yhden pienen palan verran. Itse teet oikeasti runsaan kakun josta riittää varmasti 20 hengelle. Ammattilaiset saavat tuotteet halvemmalla tukuista minkä johdosta tarvikkeet ei vät maksa heille yhtä paljon kuin kotileipurille...
Esim. fasulla voileipäkakku 10 hengelle maksaa 56 euroa! Joten 20 hengen voileipäkakku kotileipurilta joka varmasti koristelee runsaammin ja tekee näyttävemmän kakun, tai ainakin minä teen, ei todellakaan ole (130/3=43euroa) 43 euroa paljon!! Itse ottaisin 60 euroa!!!!!!!!!!!!!!!!! Voi luoja että alkaa ärsyttämään kun ihmiset eivät ymmärrä aina että kakut ovat kalliita, tehkää itse älkääkä valittako. Jos tilaa niin pitää maksaa.
Lohi-katkarapuvoileipäkakku jonka teen 10 hengelle niin se täytteiden hinta jo pelkästään on 23 euroa, eli siitäkin pitäisi jo se 40 euroa vähintään ottaa että jäis tekopalkkaa.. Kyllä mulla äkkiä tommoseen voileipäkakkuun pari kolme tuntia uppoaaa.
Aika vastuun tunnotonta, en koskaan tilaisi joltakin kotileipurilta mitään ja mielelläni maksan siitä että saan kakun joka on valmistettu vastuuntuntoisesti.
kukaan kotileipuri ei voi taata kylmäketjua niin kuin ammattilainen voi tehdä . Heillä asianmukaiset kylmätilat ja harvalla kotikokilla on semmoisia.
Muuten omalla työpaikalla täytekakku hinnnoitellaan vierasmäärän mukaan. Yleensä noin 4 euroa per nenu.
Aika vastuun tunnotonta, en koskaan tilaisi joltakin kotileipurilta mitään ja mielelläni maksan siitä että saan kakun joka on valmistettu vastuuntuntoisesti.
No mahdatteko itse uskaltaa tarjota mitään tai syödä mitään esim. lastenkutsuilla?
Olen nykyään satunnainen kotikokki/leipuri ja laittelen omien perhejuhlien lisäksi myös kavereiden ristiäisiä, synttäreitä tms. Ja takuulla huolehdin kylmäketjusta, hygieniasta ja raaka-aineiden laadusta vähintään yhtä hyvin kuin se pitopalvelu, jossa olen ollut töissä.
Mielenkiintoinen tämä hintakeskustelu, olen itsekin joutunut miettimään hintoja tuotteilleni. Taisin viimeksi ottaa 70 € 16 hlön täytekakusta ja kala-voileipäkakusta. Tämä setti meni ystävälleni, joten en ottanut itselleni palkkiota.
ja ihan kakut ovat konditorian tasoa. Leipätyöni tämä ei siis ole, teen tätä ns sivutyönä joten tarkoitukseni ei ole ottaa suurta voittoa tekeleistäni. Tietenkin lasten hinnat niin että voittoa jää.. Hinnat riippuu hyvin paljon onko millaiset täytteet ja päällykset..
kertaakaan voileipäkakun aineksia 22€:llä mistään saanut.
Kakut on kalliita ja hyvät kakut maksaa. Ei kannata liian halvalla tehdä koska silloin laatu kärsii.
Ilmaiseksi ei saa mitään, joten en ymmärrä miksi joidenkin ketjuun vastanneiden mielestä kotileipurin pitäisi tehdä kakkunsa tappiolla.
Hyvään voileipäkakkuun menee aineksia jo enemmän kuin 20€.
täällä moni konditoria tunkee voileipäkakkuun jotain oksettavaa maksapateeta :X Asiasta varmaan vois keskustella, mutta kun hinnatkin on sikamaiset.
Teen mielummin sitten itse ja jos joku pyytää niin teen, en kuitenkaan pidä mitään nettisivuja tai mainosta eli vain ystäville/sukulaisille.
Vaihdanhan minä renkaita/korjaan autoa muuten jos joku sitä tarvitsee ja pyytää vaikka en korjaamotiloja omistakaan eikä kukaan siitäkään ole valittanut etten olisi tarpeeksi vastuuntuntoinen. Ei tietysti voi verrata, mutta pahempia ne mokat on auton kanssa kuin kakun. Auton korjauksessa tehty moka voi olla hengenvaarallinen tai suorastaan tappava.
Silti moni haluaa naapurin reiskan korjaamaan autoa mielummin kuin veisi korjaamolle ja maksaisi kunnon hinnan.
Minä ainakin ilomielen maksaisin tuon, edellyttäen tietysti että täytteenä on muuta kuin maksapasteijaa tuubista.
Te jotka liian kalliiksi arvostelette,oletteko koskaan itse tehneet kunnollista voileipäkakkua?
Ja täytekakkuunkin voi laittaa jotain muuta kuin kermavaahtoa ja hilloa. Siitä sitä hintaa tulee.
HEEI :) etsin ihmistä joka osais auttaa mua juhliin saamaan kauniita kakkuja.. olisko sulla mahdollisuus jos olet espoosta tai helsingistä päin? ilmottaisitko mulle patricia.walhelm@gmail.com kiitos
pienellä paikkakunnalla voileipäkakku ja 2 täytekakkua 120 eurolla. Ja voileipäkakku oli tuossa se hintavin osuus. Isossa kaupungissa odottaisin maksavani enemmän, koska kulutkin ovat isommat.
En tiedä, että mitä maksaisin kouluttamattomalle. Tarvikkeet ainakin, mutta haluaisin tietää työn laadun etukäteen: jos kokemusta on alalta, yritys löytyy ja tuotteet ammattilaatuisia, niin sitten maksaisin saman kuin ammattilaiselle. Jos taas näissä on puutteita, niin ehkä 10-20% vähemmän.
Maksaako kotileipuri veroa? Entäs omavalvontasuunnitelmat ja elintarviketarkastajan kulut? Vakuutukset? Nämä kaikki vaikuttavat leipomoiden ja pitopalveluiden hintoihin.