Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaksi voileipäkakkua ja yksi täytekakku 130e, onko sopiva hinta?

Vierailija
24.07.2010 |

Eli lohi-ja kinkku kakku sekä kermakakku kaikkia 20 henkilölle.

onko 130e sopivasti?

Paljon olen noita kakkuja tehnyt ja aina kovasti kehuttu, tiedän kyllä, että ovatoikeasti hyviä.

Yleensä kakut vaan on menneet ystäville joilta otan vaan tarvikkeiden hinnan. On niin vaikea hinnoitella sitten vieraalle.

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amicalta tilattuna vastaavat maksaisivat noin 80 euroa

Vierailija
102/144 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kavereille ja tutuille fantasiakakkuja tilauksesta, yhteen kakkuun pelkät aineet maksavat 45e. (12 munan kerroskakku). Munat, jauhot ym luomua, ystävät maksavat mielellään siitä lisää, että raaka-aineet ovat mahdollisimman korkealuokkaisia. Sokerimassaa ja marsipaania menee tuollaiseen kakkuun reilu kilo, ja koristeet siihen lisäksi. Kaikki koristeet teen tietenkin itse, niihin menee monta tuntia (esim pieniä kukkia tai maalaus marsipaanille).

Aloitan suunnittelun hyvissä ajoin, ja leipomisen pari päivää etukäteen, joten jos jotain menee pieleen, ehdin vielä tehdä uudelleen. Palkkaa en vielä ole paljoa kehdannut pyytää, kun kakuille tulee hintaa muutenkin. Nyt olen ajatellut ottaa 20e tekopalkkaa kakusta. Mulle se nyt on enemmänkin harrastus, ihan kiva silti saada itselleenkin jotain, kun noihin leivonta- ja koristeluvälineisiin on pelkästään uponnut satoja euroja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kavereille ja tutuille fantasiakakkuja tilauksesta, yhteen kakkuun pelkät aineet maksavat 45e. (12 munan kerroskakku). Munat, jauhot ym luomua, ystävät maksavat mielellään siitä lisää, että raaka-aineet ovat mahdollisimman korkealuokkaisia. Sokerimassaa ja marsipaania menee tuollaiseen kakkuun reilu kilo, ja koristeet siihen lisäksi. Kaikki koristeet teen tietenkin itse, niihin menee monta tuntia (esim pieniä kukkia tai maalaus marsipaanille).

Aloitan suunnittelun hyvissä ajoin, ja leipomisen pari päivää etukäteen, joten jos jotain menee pieleen, ehdin vielä tehdä uudelleen. Palkkaa en vielä ole paljoa kehdannut pyytää, kun kakuille tulee hintaa muutenkin. Nyt olen ajatellut ottaa 20e tekopalkkaa kakusta. Mulle se nyt on enemmänkin harrastus, ihan kiva silti saada itselleenkin jotain, kun noihin leivonta- ja koristeluvälineisiin on pelkästään uponnut satoja euroja...

Oman leipätyöni lisäksi leivon vapaa-ajalla muille kakkuja. Olen ajatellut nostaa hintaa 25€:oon. Valitettavasti on tehtävä pimeänä, koska ei kannata laittaa toiminimeä sillä se vaatisi toisen keittiön taloon ja sinne 3 vesipistettä jne mitä määräykset vaativat.

Vierailija
104/144 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh en ikinä maksais noin paljon!!

huh en ikinä maksais noin paljon!!

voileipäkakkua ja kaksi täytekakkua itse häihimme. Eikä ollut mitenkään hankala tehdä.

Vierailija
105/144 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ok hinnat sulla

Vierailija
106/144 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 hengen täytekakku maksaa helposti 60-80 eur leipomossa, joten minusta 130 ei kuullosta paljolta (etenkin, kun sen tilausvaiheessa ilmoittaa asiakkaalle). Tästä ketjusta tulee mieleen, miten ihmiset aina kovasti "arvostavat" käsitöitä, mutta sitten, kun heille pyynnöstä teet korjauksia tai vaikka kalverille hääpuvun, niin ei maksettaisi silti mitään monenkymmenentunnin työstä (vaikka laatu olisi kohdallaan)...

Teetkö ap pimeästi? Tämä tiputtaa toki hintaa. Mitäs jos pyytäisit 30€ / kakku?

Vierailija
107/144 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ne sitten kuinka hyviä tahansa, järjettömän kalliita ovat.

Vierailija
108/144 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 hengen täytekakku maksaa helposti 60-80 eur leipomossa, joten minusta 130 ei kuullosta paljolta (etenkin, kun sen tilausvaiheessa ilmoittaa asiakkaalle). Tästä ketjusta tulee mieleen, miten ihmiset aina kovasti "arvostavat" käsitöitä, mutta sitten, kun heille pyynnöstä teet korjauksia tai vaikka kalverille hääpuvun, niin ei maksettaisi silti mitään monenkymmenentunnin työstä (vaikka laatu olisi kohdallaan)...

Teetkö ap pimeästi? Tämä tiputtaa toki hintaa. Mitäs jos pyytäisit 30€ / kakku?

Vierailija
109/144 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Yksi joku lopetti lahjakakkujen teon. P.s otappa vaikka säkäri tekemään kotiisi joku pikkukeikka tuskin laskuttaa tarpeiden lisäksi 10e /h.. Muista että siivouskin on niihin laskettavaa aikaa.

Vierailija
110/144 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ammatiksesi tee, silloin harrastat leipomista ja voit laskuttaa oikeastaan pelkät aineet ja jotain taskurahaa ~20 € lisäksi.

Tässä toimii taas kysynnän ja tarjonnan laki.

Vaikka mä harrastan ompelua, en ompele ihmisille taskurahalla

Vierailija
111/144 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen,että lasketteko hinnoissa käyttöpainon mukaan?

eli siis jos ostat kaupasta 1 kg:n jauhopussin ja käytät kakkuun vaan 500 g niin ethän silloin voi ottaa hintaakaan kuin 500 g:sta???

näin hinnat lasketaan ravintoloissa ja pitopalveluissa.

Vierailija
112/144 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei voi kuin ihmetellä, kuinka halvalla joku voileipäkakun tekee, tai pikemminkin kuinka saa tehtyä.. Raaka-aineiden ja työn lisäksi täytyy ottaa huomioon myös aika kaupassakäyntiin, bensat, esivalmistelut (jos koristeita tekee esim marsipaanista) ym ym.. Myös sähkönkulutus, loppusiivoukset ym vaikuttavat hintaan. ikinä en voileipäkakkua tekisi 20e hintaan :D

Juuri nyt tilauksessa on 2x10 hlön voileipäkakkua (kinkku ja kala) ja yksi 15 hlön täytekakku ja niiden yhteissummaksi tulee 100e. Ja se on vielä halpa, koska kaverille teen. Työkseni teen näitä myös, eli en ensi kertaa ole asialla. Voileipäkakkuun ostan parhaat raaka-aineet, enkä mitään italiansalaatti/perunasalaattisörsseleitä, hyi.. Täytekakkuun tulee omatekemät marsipaanikoristeet ym nimet jne jne. Raaka-aineisiin meni yksistään 70e ja työstä otan 10e/kakku..

Toki jos joku haluisi minulta 20e voileipäkakun, niin voisin koittaa tehdä.. Laatu ja maku olisi tosin sen arvoista myös :D :D

Vierailija
113/144 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen ns kotileipuri. Minulla on hinnat hieman eri luokassa kuin sinulla. Kermakakku jossa kinuski ja 20 hengelle maksaisi 25€ ja voileipäkakku 22€/kpl eli yhteensä tuo tilaus maksaisi 69€[/i

Ja teetkö erikoiskakkuja myös?

Vierailija
114/144 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku toinen osuvasti jo vastasikin.

Huomasitko muuten, että listassa oli mainittu erikseen myös sokeri ja vehnäjauhot, joka on huomattavasti halvempaa kuin sahrami. Siinä sinulle naurettavaa! Mutta tosissaan, mikäli et itse tajunnut niin listaan oli merkitty kakun teossa tarvittavat aineet, pl. leivinjauheet, vaniljasokerit jne.

Ja miksi munien pitää olla luomua? Ööh, olisiko esim. siksi, että voi sanoa kakussa käytetyn luomumunia..? Kaikki kun eivät tavoittele mahdollisimman halpaa, vaan jotkut tosiaan tahtovat mahdollisimman hyvää ja laadukasta ja juuri nämä ihmiset tilaavat minulta!

Ja koristeet... Huoh, mistähän sitä aloittaisi? Esimerkkinä voisi sanoa vaikka käsintehdyn nahkatuolin verrattuna Ikean jakkaraan. Kuka hullu menisi puusepälle ihmettelemään miksi tuoli maksaa niin paljon enemmän kuin Ikealainen, sehän on itsetehty, eikö siinä pitäisi ennemminkin säästää? Käsintehty on nimenomaan se asia, joka siinä maksaa! Liukuhihnatuotantoa saa halvalla, itsetehtyyn on käytetty moninkertaisesti enemmän aikaa ja vaivaa ja luonnollisesti se myös maksaa moninkertaisesti enemmän.

Mutta hyvä asia on, että jokaiselle on tarjolla jotakin! Minulla asiakkaita ja töitä riittää, enkä vielä kertaakaan ole saanut valitusta tuotteistani. Ja sinä voit hyvillä mielin mennä pakastealtaalle ja ostaa mieleisesi Frödinge-kakun eikä sinun tarvitse maksaa minulle tai kenellekään muullekaan ammattilaiselle euroakaan. Win-win!

T: se, jolle vastasit

Vierailija
115/144 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä teen tämän ohjeen mukaan voileipäkakun, ostan hiukan reilummin vielä täytteitä ja hinnaksi tulee n.30€. Ohje lainattu Hellapoliisin sivuilta http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/voileipakakut/lihavoileipa… :) Tässä siis ohje

Lihavoileipäkakku 25-30:lle

40 viipaletta Reilu vehnäleipää

2 lihaliemikuutiota liuotettuna n 1,2 litraan vettä

täyte 1:

300 g valkosipulituorejuustoa

200 g creme fraichea

1 punainen paprika

täyte 2:

200 g creme fraichea

300 g palvikinkkua palana

100-200 g voileipäpikkelssiä tuubista

persiljaa

päällä:

400 g ruohosipulituorejuustoa

100-200 g majoneesia

koristeena:

300 g palvikinkkua viipaleina

n 100 g meetwurstia

rypäleitä

kirsikkatomaatteja

1 ruukku persiljaa

Vierailija
116/144 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule paljon kalliimpiaki!

Vierailija
117/144 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kans monen hintoja, 20 euroa 20 hengen kakusta on kyllä ihan pilikkahinta! Ei tuommosella hinnottelulla saa voittoa ollenkaan! Oon ammatiltani leipuri-kondiittori ja opettajani aina sanoi että omaa osaamista pitää arvostaa! Tosiasiahan se on että et alle 50€ saa 20hengen voileipäkakkua konditoriasta!

Vierailija
118/144 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on vähän kaukaa haettua! Jos suunnittelet koko päivän kakkua ja sitte toteutat suunnitelman nii huh, tullee kyllä kakulle hintaa...

Vierailija
119/144 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 voileipäkakusta + 2 täytekakusta 400 € ja hintaan sisältyy tarjoilu, siis hlökunta.

Vierailija
120/144 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on! Konditoriasta ei todellakaan saa 20 hengen voileipäkakkua alle 50€! Raaka-aineet maksaa paljon enemmän ja jos käytetään esimerkiksi lohta, pelkästään jo kylmäsavulohen kilohinta on 25€! Että kyllä omaa osaamista pitää arvostaa ja miettiä tarkkaan mitä pyytää kakuista ettei jää miinuksen puolelle!=)