Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaksi voileipäkakkua ja yksi täytekakku 130e, onko sopiva hinta?

Vierailija
24.07.2010 |

Eli lohi-ja kinkku kakku sekä kermakakku kaikkia 20 henkilölle.

onko 130e sopivasti?

Paljon olen noita kakkuja tehnyt ja aina kovasti kehuttu, tiedän kyllä, että ovatoikeasti hyviä.

Yleensä kakut vaan on menneet ystäville joilta otan vaan tarvikkeiden hinnan. On niin vaikea hinnoitella sitten vieraalle.

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kun ei sitä taitoa ole että itse osaisi tehdä! Mutta sellaiset jotka eivät halua kaupan keinotekosia kakkuja niin myös osaavat arvostaa sitä omatekoista ja ovat kyllä valmiita siitä maksamaan.

Vierailija
122/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, mitä niissä on sisällä, jos 50€ maksaa? Tryffeleitä ja hanhenmaksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tein juuri voileipäkakut perheenjäsenelle. noin 10 hengen voileipäkakku. Pelkkä kinkkutäyte ja maksoi tarvikkeet 25 euroa, lohi ois tullut vielä kalliimmaksi

Vierailija
124/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kg sä ostit kinkkua?

Vierailija
125/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän eroa sillä, käyttääkö voileipäkakun täytteeseen jotain halvinta vetistä rustoista kinkkua, jonka kilohinta on alle 5 euroa vai todella laadukasta lihaa, jonka kilohinta on min. 15 euroa. Myös ravit ja kylmäsavulohet ovat tosi kalliita. Kakun päällystämiseenkiin menee min. 2 rasiaa tuorejuustoa, lisäksi helposti 200g leikkelettä, yrttejä, kasviksia, rypäleitä jne.

Vierailija
126/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ammattilainen ja töissä pitopalvelussa. Voileipäkakut pienet min.55€, esim.porosta joutuu perimään enemmän. Isot voileipäkakut (yli 30hlö) 75-90€, riippuu taas onko kinkkua vai poroa/lohta. Täytteisiin aina tuoreet ainekset, ainoastaan smetana/remoulade valmiina/purkista. Täytekakut 50-70€ 25 hengelle. Lakka ja sokerimassa ja käsintehdyt koristeet aina kalliimpia. Majoneesia en käytä voileipäkakuissa koskaan sillä tuorejuusto+smetana tuhat kertaa parempaa vaikkakin kalliimpaa.

Vierailija
127/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Miksiköhän mummot ja äidit sitten osaavat tehdä ihan perusaineksistakin niin hyvää, noin 15 euron aineksilla marja- tai kinuskitäytekakkua 20 hengelle.

Joskus ne valkosuklaat, kumkvatit, mantelimassat, valmiiksi maustetut tuorejuustot, nonparellit, sateenkaarenväriset kimalleraidat ja sokerimassakoristeet eivät vain tuo huomattavaa lisäarvoa.

Ja luomuintoilijat, oletteko tarkistaneet mitä eroa on kotimaisilla luomutuotteilla verrattuna muutenkin kotimaiseen tuotteeseen? Ulkomaisen tuotteen kohdalla tiedän, että luomu voi olla laadukkaampaa ja hintansa arvoista, mutta kotimaisen tuotteen kohdalla en sanoisi näin.

Vierailija
128/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi harrastelijalta kakkua samalla hinnalla kuin konditoriasta, konditoriasta saa kuitenkin varmasti kelpo kakun, eikä ole mahdollisuutta erimielisyyksiin sovitusta hinnasta ja ajasta, kakun epäonnistumisesta, kylmäketjusta ja hygieniasta yms. Harrastajan kakun tulisi olla huomattavasti halvempi, että ottaisin riskin, tai jos vieraslistalla olisi riskiryhmiin kuuluvia, niin tilaisin varmuuden vuoksi tarjottavat konditoriasta.

Vierailija
129/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 euroa on paljon mutta olen huomannut että Suomesa varsinkin " harrastuksekseen" ompelevat ja leipojat ottavat ihan huippuhintoja tekeleistään.Laatu harvemmin kuitenkaan on todella hyvää, paljon olen kokeillut. Mieluummin ostan suoraan konditoriasta niin ei jää paha mieli kenellekään. Kondiittorilla ja leipojalla menee aikaa vähemmän kuin harrastelijalla kun on tekniikka hallussa. Heillä on myös tietämustä hygieniapuolesta jne. Arvostan.

Vierailija
130/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vittua te tungette niihin voileipäkakkuihin, jos tarvikkeet maksaa jo 40-50??

Vierailija
131/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistusaineet

POHJA

vaaleaa leipää (1 vaalea vuokaleipä) 

KOSTUTUKSEEN

n. 2 dl
kasvislientä 

KINKKUTÄYTE

300  g
palvikinkkua tai suolalihaa 
1 1/2  dl
sinappi-kurkkusalaattia 
1  prk  (200 g)
Valio Eila® kevyt crème fraîchea 

paprika pieninä kuutioina 
1/2  dl
purjoa hienonnettuna 

JUUSTOTÄYTE & -KUORRUTUS

1  prk  (200 g)
Valio Koskenlaskija® levittyvää sulatejuustoa 
1/2  pussia  (à 130 g)
Valio Mustaleima™ raastetta 
1  rasia  (200g)
Valio Viola® kevyt ruohosipuli tuorejuustoa 
1  rasia
kirsikkatomaatteja 
150  g
palvikinkkuviipaleita 

tuoretta viikunaa 

tuoreita yrttejä esim. herneen- tai vesikrassin versoja

eikä muuten maksa tarvikkeet hirveesti...Ryöstöhintoja pyydätte!

Vierailija
132/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainekset + 15-20 €/h, laske siitä.

Vierailija
133/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 06:43"]Valmistusaineet

POHJA

vaaleaa leipää (1 vaalea vuokaleipä) 

KOSTUTUKSEEN

n. 2 dl
kasvislientä 

KINKKUTÄYTE

300  g
palvikinkkua tai suolalihaa 
1 1/2  dl
sinappi-kurkkusalaattia 
1  prk  (200 g)
Valio Eila® kevyt crème fraîchea 

paprika pieninä kuutioina 
1/2  dl
purjoa hienonnettuna 

JUUSTOTÄYTE & -KUORRUTUS

1  prk  (200 g)
Valio Koskenlaskija® levittyvää sulatejuustoa 
1/2  pussia  (à 130 g)
Valio Mustaleima™ raastetta 
1  rasia  (200g)
Valio Viola® kevyt ruohosipuli tuorejuustoa 
1  rasia
kirsikkatomaatteja 
150  g
palvikinkkuviipaleita 

tuoretta viikunaa 

tuoreita yrttejä esim. herneen- tai vesikrassin versoja

eikä muuten maksa tarvikkeet hirveesti...Ryöstöhintoja pyydätte!

[/quote]

Onpa vähän kostutusta, tulee aivan liian kuiva kakku! Ja miksi käyttää enemmän rahaa Eila ranskankermaan, kun kakusta ei kuitenkaan tule laktoositon tuorejuuston takia?

Vierailija
134/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 04:21"]130 euroa on paljon mutta olen huomannut että Suomesa varsinkin " harrastuksekseen" ompelevat ja leipojat ottavat ihan huippuhintoja tekeleistään.Laatu harvemmin kuitenkaan on todella hyvää, paljon olen kokeillut. Mieluummin ostan suoraan konditoriasta niin ei jää paha mieli kenellekään. Kondiittorilla ja leipojalla menee aikaa vähemmän kuin harrastelijalla kun on tekniikka hallussa. Heillä on myös tietämustä hygieniapuolesta jne. Arvostan.
[/quote]
Tietämystä hygieniapuolesta... Joo, mutta kerrohan nyt miksei sitä voi kotileipurilla olla?

Vierailija
135/144 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen ns kotileipuri. Minulla on hinnat hieman eri luokassa kuin sinulla. Kermakakku jossa kinuski ja 20 hengelle maksaisi 25€ ja voileipäkakku 22€/kpl eli yhteensä tuo tilaus maksaisi 69€

naurettavaa pelleilyä! olet surkeasti alihinnoitellut työn ja kakut tai kakkusi ovat surkeita

Vierailija
136/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2010 klo 22:06"]

eli olen ns kotileipuri. Minulla on hinnat hieman eri luokassa kuin sinulla. Kermakakku jossa kinuski ja 20 hengelle maksaisi 25€ ja voileipäkakku 22€/kpl eli yhteensä tuo tilaus maksaisi 69€

[/quote]Et varmaan osta itse tarvikkeita. Olen paljon tehnyt voileipäkakkuja ja tarpeet yhteen kunnolliseen kakkuun maksavat jo n 50 e.

Vierailija
137/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2010 klo 22:31"]

ei tee kakkuja työkseen, joten ei myöskään niistä maksa veroja. Tästä syystä ei voi mielestäni ottaa samoja hintoja kuin kondiittorit. Minä ainakin maksaisin mieluummin ammattilaiselle kuin kotileipurille pimeänä, mikäli hinta olisi aivan sama. Minusta tuolle satsille olisi n. 100 € sopiva hinta, kun sen ostan harrastelijaleipurilta. Tosin omassa tapauksessa teen nuo itse.

[/quote]

Samaa mieltä. Hirveä haloo esim. toimeentulotuesta ja sitten kuitenkin tuetaan pimeää työtä. Tuollainen toiminta syö ammattilaisen leipää. Ei veroja ja tehdään harrastuksena pilkkahinnalla. Leipomo maksaa vielä leipomon kulut eli harrastelija saa paljon isomman katteen.

Vierailija
138/144 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2010 klo 22:06"]

[/quote]Et varmaan osta itse tarvikkeita. Olen paljon tehnyt voileipäkakkuja ja tarpeet yhteen kunnolliseen kakkuun maksavat jo n 50 e.

[/quote]

Niin varmaan Stokkalla. Kannattaa olla tukkukortti.

Vierailija
139/144 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kummoset täytteet/koristelut olla noilla hinnoilla. Mulla menee tarvikkeisiin melkein tuo summa kolmelle kakulle. Jos työlle ei laske mitään niin ok.

Vierailija
140/144 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hölmöä vertailla etenkään voileipäkakkujen kohdalla hintoja tietämättä aineksista ja niiden laadusta mitään. Ei voida mitenkään yksiselitteisesti sanoa sitä, paljonko 20 hengen voileipäkakun aineisiin kuluu rahaa. Sellaisen pystyy tekemään vaikka kahdellakympillä jos täyttää sen esimerkiksi lauantaimakkaralla ja käyttää halvinta mahdollista majoneesia kuorrutteena. Toisaalta olen itse tehnyt hieman isomman (30 hengelle) voileipäkakun töissä, johon kuului täytteinä muun muassa mustaa kaviaaria, muikunmätiä ja hummeria. Tämän kustannus oli asiakkaalle tonnin pintaan.