Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoitin vanhemman sukulaisnaisen mielen, kun tokaisin "ei me tarvita mitään jyväsäkin kantajaa"

Vierailija
24.07.2010 |

Ja tämä oli vastauksena siihen kun ko. rouva oli tuumannut, että kyllä meidän pitä vielä poika tehdä tyttöjen (2 kpl) jatkoksi.

He ovat itse maanviljelijäsukua, kaikki 3 lasta jatkaneet viljelijöinä/karjankasvattajina.

Minä ja mieheni taas olemme aivan muulla alalla.

Tämä kaikki kääntyi nyt siihen, että minä olen turhantärkeä kaupunkilainen, joka ei ymmärrä maaseutukulttuurin päälle.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sovinistinen käsitys, että tytöille kuuluu kynsien viilaaminen ja hiustenlaitto, mutta pojat ne osaisi töitäkin tehdä.

Kärsitkö jotenkin siitä, että teillä on vain tyttöjä? Vai koetko omassa elämässäsi, että et osaa samoja asioita kuin miehet ja olet siksi vähän toistaitoinen.

Vierailija
22/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ollut pahitteeksi myöskään rutistus niskavilloista 2 sekunnin ajan.

Kyllä tuollaisesta pitää läiskäistä lättyyn jos on noin huonotapainen ja hirviö suustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakka luunappi tai yllättävä korvapuusti poskelle herättäisi ap:n Ei olisi ollut pahitteeksi myöskään rutistus niskavilloista 2 sekunnin ajan.

Kyllä tuollaisesta pitää läiskäistä lättyyn jos on noin huonotapainen ja hirviö suustaan.

Vierailija
24/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napakka luunappi tai yllättävä korvapuusti poskelle herättäisi ap:n Ei olisi ollut pahitteeksi myöskään rutistus niskavilloista 2 sekunnin ajan.

Apinamaisesta käytöksestä saa mitä tilaa.

Vierailija
25/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi pitänyt sanoa sitten suoraan että koet loukkaavaksi ettei tytöt kelpaa tai riitä. Ehkä siinä ei tarvitsi loukata toisen ammattia.

Vierailija
26/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinamaisesta käytöksestä saa mitä tilaa.

Moni miettisi kaksi kertaa ennenkuin laukoisi noinkin typerästi, jos sanktiona voisi olla tulinen korvapuusti poskelle.

Vierailija
27/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuaisi suoraa puhetta.

Vierailija
28/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne sukulaisnaisen lapset asuvat isoissa taloissa, pihassa on 2-3 uutta autoa, vuositulot jossain 100 000 e:n yläpuolella ja talvet aikaa vain lomailla? Kesämökkejä useampi kappale, lomaosake Lapissa jne.

Ei se jyväsäkin kantaminen niitä huonoimpia valintoja ole :-).

Kerro mulle ÄKKIÄ miten saadaan tulot tuohon luokkaan! Voi hitsi, kesämökki olisi kiva saada ja uusi autokin. Ja jos vielä saadaan vuositulot tuohon luokkaan niin huh, mun ei tarttis tehdä töitä tilan ulkopuolella! Vau, mä en tiennytkään että oikeasti voitais olla noin rikkaita xD

Ja vielä puolet vuodesta pelkkää lomaa. Aaah, tätä autuutta.

Vierailija
29/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministi

Vierailija
30/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut etta tein nama kaksi ihanaa tyttoa enka viitsi enaa kokeilla onneani jos vaikka hyvat geenit on jo kaytetty.

Vierailija
31/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerine juttuinesi!

Vierailija
32/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap näyttää olevan melkoisen alemmuudentuntoinen; no onneksi sai vihdoin sen pojan, kun on kerran potenut aiemmin jotain huonommuutta tyttölapsistaan (tuskin olisi muuten noin kärkkäästi takaisin sanonut, eihän se vanhempi rouva loukata tarkoittanut!).

Vierailija
33/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö ja poika ja mä en missään vaiheessa ikinä loukkaantunut kun meille joku toivoi poikaa tytön jälkeen. Ne oli niiden "toiveita", mulla oli omat. Tosin mulle kelpasi kyllä poikakin, mutta olis kelvannut toinen tyttökin ihan yhtähyvin.

Mä luulen että ne jotka oikeesti loukkaantuu jostain tollaisesta on niitä jotka itse tuntevat olevansa jotenkin "huonompia" jos eivät poikaa/tyttöä saa. Ei terve normaali hyvällä itsetunnolla varustettu loukkaannu siitä jos joku vieras toivoo muuta. Ja mä oikeesti luulen myös että ne on vaan sellaisia kuhan puhutaan ja toivotaan juttuja, ei niitä oikeesti paskaakaan kiinnosta mitä sukupuolta se lapsi lopulta on.

Vierailija
34/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavallani on maatila. Heillä oli ennestään tyttö ja toista odotettiin. Kun toinen, joka myöskin sitten oli tyttö, syntyi niin tuttavani sai lähes aina kommenttia, että kyllä maatalossa pitää poika olla jne. Ihan kuin ne tytöt, jos joskus haluavat jatkaa tilaa eivät voisi olla yhtä hyviä viljelijöitä kuin pojatkin.

Eniten ottaa tuttavan puolesta päähän, kun tiedän, että yrittivät sitä lasta jonkin aikaa eikä se ihan heti tullut, niin sitten saa vielä kommenttia, että olisi pitänyt olla poika.

Vierailija
35/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavallani on maatila. Heillä oli ennestään tyttö ja toista odotettiin. Kun toinen, joka myöskin sitten oli tyttö, syntyi niin tuttavani sai lähes aina kommenttia, että kyllä maatalossa pitää poika olla jne. Ihan kuin ne tytöt, jos joskus haluavat jatkaa tilaa eivät voisi olla yhtä hyviä viljelijöitä kuin pojatkin. Eniten ottaa tuttavan puolesta päähän, kun tiedän, että yrittivät sitä lasta jonkin aikaa eikä se ihan heti tullut, niin sitten saa vielä kommenttia, että olisi pitänyt olla poika.

Siis tyttö jatkaa, veikkaisin että ei kovin moni? Ja vielä sekin että mistä löytää mies joka haluaa tulla vaimonsa taloon maanviljelijäksi? Ei varmaan helppoa sekään.

Vierailija
36/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavallani on maatila. Heillä oli ennestään tyttö ja toista odotettiin. Kun toinen, joka myöskin sitten oli tyttö, syntyi niin tuttavani sai lähes aina kommenttia, että kyllä maatalossa pitää poika olla jne. Ihan kuin ne tytöt, jos joskus haluavat jatkaa tilaa eivät voisi olla yhtä hyviä viljelijöitä kuin pojatkin. Eniten ottaa tuttavan puolesta päähän, kun tiedän, että yrittivät sitä lasta jonkin aikaa eikä se ihan heti tullut, niin sitten saa vielä kommenttia, että olisi pitänyt olla poika.

Siis tyttö jatkaa, veikkaisin että ei kovin moni? Ja vielä sekin että mistä löytää mies joka haluaa tulla vaimonsa taloon maanviljelijäksi? Ei varmaan helppoa sekään.

Jos nainen on maanviljelijä, ei hänen puolisonsa tarvitse samaa ammattia ottaa. Saa olla hammaslääkäri tai kirvesmies, mitä tahansa. Nainenhan sitä tilaa viljelee, ei mies. Ei miesmaanviljelijän vaimon tarvitse luopua omasta työstään ja ryhtyä tilalle apulaiseksi, miksi ihmeessä miehen pitäisi?

Aika moni nainen jatkaa tilanpitoa vanhempiensa jälkeen, äkkiseltään mieleen tulee 8 tällaista tapausta. Ja heistä 3:lla on myös veljiä.

Vierailija
37/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei tarvita jyväsäkin kantajaa niin mies perheessä on tarpeeton. Olisit heti sanonut, että olette lesbopariskunta, jolla on koeputkialkuiset lapset.

Vai oliko niin, että sanoja oli anoppi ja halusit näpäyttää siitä, että poikansa ei ole miehenä kovin kaksinen?

Vierailija
38/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on maanviljelijä, ei hänen puolisonsa tarvitse samaa ammattia ottaa. Saa olla hammaslääkäri tai kirvesmies, mitä tahansa. Nainenhan sitä tilaa viljelee, ei mies. Ei miesmaanviljelijän vaimon tarvitse luopua omasta työstään ja ryhtyä tilalle apulaiseksi, miksi ihmeessä miehen pitäisi? Aika moni nainen jatkaa tilanpitoa vanhempiensa jälkeen, äkkiseltään mieleen tulee 8 tällaista tapausta. Ja heistä 3:lla on myös veljiä.

Ja ihan ollaan kalenteri päivitetty!

Mites te siellä? onko sitä tilaa aina jatkettava oman suvun? eikö sitä voi myydä? Vai onko se joku "juttu" että pakko vaan pysyä suvussa. Antakaan niille lapsille valinnanvapaus omaan elämään. Sääliksi käy pojat jos niitä vaan halutaan maata viljelemään, ei muuten.

Toivottavasti saatte paljon tyttöjä!!

Vierailija
39/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden tytön tai kahden pojan jälkeen kysellään tehdäänkö vielä tyttö/poika, en näe sitä loukkauksena. .

Minusta tuollaisia sovi kysyä. Lasten määrä on perheen oma asia, eikä ainakaan tollasia vieläkö tytön/pojan teette ei ainakaan kysellä.

Mitä moukkia olette?

Vierailija
40/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on maanviljelijä, ei hänen puolisonsa tarvitse samaa ammattia ottaa. Saa olla hammaslääkäri tai kirvesmies, mitä tahansa. Nainenhan sitä tilaa viljelee, ei mies. Ei miesmaanviljelijän vaimon tarvitse luopua omasta työstään ja ryhtyä tilalle apulaiseksi, miksi ihmeessä miehen pitäisi? Aika moni nainen jatkaa tilanpitoa vanhempiensa jälkeen, äkkiseltään mieleen tulee 8 tällaista tapausta. Ja heistä 3:lla on myös veljiä.

Ja ihan ollaan kalenteri päivitetty! Mites te siellä? onko sitä tilaa aina jatkettava oman suvun? eikö sitä voi myydä? Vai onko se joku "juttu" että pakko vaan pysyä suvussa. Antakaan niille lapsille valinnanvapaus omaan elämään. Sääliksi käy pojat jos niitä vaan halutaan maata viljelemään, ei muuten. Toivottavasti saatte paljon tyttöjä!!

Ei nykypäivänä ole pakko jatkaa tilalla, mutta ihmeen usein siitä tilanpidosta tappelevat niin pojat kuin vävytkin. Nainen maanviljelijänä on ihan yhtä osaava kuin mies, mutta kaupungista naitu miniä ei yleensä kestä sitä, että joutuu oikeisiin töihin.

Sukutila on asia, jonka ymmärtää vain sukutilalla elävä. Kun asuntona on vuokrakaksio lähiössä, sossu maksaa elämisen eikä tiedä oman saati lastensa isän nimeä niin on varmasti vaikea ymmärtää niitä, jotka tietävät pihansa jokaisen rakennuksen historian ja tietävät sukuhaudan kivessä oman nimensä paikan jo eläessään.

Sinäkin voit ostaa maatilan ja opetella siellä elämään. Lastenlastesi lapset voivat sitten puhua sukutilasta. Tosin ei tmä kaikilta onnistu: maa ei elätä laiskoja. Jos tila on ollut samalla suvulla satoja vuosia, kertoo se myös ahkeruudesta ja älykkyydestä, tyhmä saa tilan katoamaan parissa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi