Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoitin vanhemman sukulaisnaisen mielen, kun tokaisin "ei me tarvita mitään jyväsäkin kantajaa"

Vierailija
24.07.2010 |

Ja tämä oli vastauksena siihen kun ko. rouva oli tuumannut, että kyllä meidän pitä vielä poika tehdä tyttöjen (2 kpl) jatkoksi.

He ovat itse maanviljelijäsukua, kaikki 3 lasta jatkaneet viljelijöinä/karjankasvattajina.

Minä ja mieheni taas olemme aivan muulla alalla.

Tämä kaikki kääntyi nyt siihen, että minä olen turhantärkeä kaupunkilainen, joka ei ymmärrä maaseutukulttuurin päälle.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele jos sinun ammatistasi tokaistaisiin noin halventavasti.

Vierailija
2/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuit siinä erityisen hyvin. Toivottavasti sait nautintoa asiasta, muutenhan se olisi ollut aika turhaa. Sinun täytyy myös hyväksyä, että muut haluavat loukata sinua aivan niinkuin sinä haluat loukata heitä, eikä sitten itkeä perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna maalaistollojen inistä... :D

Vierailija
4/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos heidän ammattiaan tai elämäntapaansa vähätellään. Oliko tuo nyt sitten joku ihme?

Vierailija
5/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain vastasin loukkaukseen samalla mitalla.

Hänen mielestään siinä ei ollut mitään pahaa, että hän tyttöjeni kuullen paasaa siitä, että perheessä pitää olla myös poika. Aiemmin olen antanut mennä ohi korvien viittaukset suvunjatkajan puuttumiseen. Nyt meni yli, kun tyttöni itse joutuivat "kuulemaan" että heidän sukupuolensa tekee perheestämme epätäydellisen.

Vierailija
6/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole sitten tasapeli?

Vierailija
7/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tähän sukuun ei rakoperseitä tarvita. Harmi sille sedälle, näitä rakoperseitä sitten kumminkin ilmaantui useampi.. ;D

Vierailija
9/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäsin jos joku minun tyttäriäni noin loukkaisi.

Ihan kun tytöt olisivat vähemmän.

hyvin sanottu mun mielestä :)

Ei mikään ihme, että maaseutu tyhjenee, jos ei sielä naisia yhtään arvosteta. Ehkä miehet sielä tulevaisuudessa hankkivat poikiensa synnyttäjät thaimaasta tai jostain... Se vasta tekisi hyvää maaseudun fennomanialle :)

Vierailija
10/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden tytön tai kahden pojan jälkeen kysellään tehdäänkö vielä tyttö/poika, en näe sitä loukkauksena. Useimmat naiset pitävät rikkautena sitä että saavaat tutustua myös poikien elämään ja päin vastoin.

Vierailija
11/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen mielestään siinä ei ollut mitään pahaa, että hän tyttöjeni kuullen paasaa siitä, että perheessä pitää olla myös poika. Aiemmin olen antanut mennä ohi korvien viittaukset suvunjatkajan puuttumiseen. Nyt meni yli, kun tyttöni itse joutuivat "kuulemaan" että heidän sukupuolensa tekee perheestämme epätäydellisen.

oikein teit. Sano vastaan vaan jos sinua loukataan, niin teen itsekin.

Vierailija
12/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tokaisi siihen, että "eihän teistä ole kummastakaan minkäänlaiseen työhön, mutta jos edes tykinruokaa tekisitte".

Vierailija
13/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne sukulaisnaisen lapset asuvat isoissa taloissa, pihassa on 2-3 uutta autoa, vuositulot jossain 100 000 e:n yläpuolella ja talvet aikaa vain lomailla? Kesämökkejä useampi kappale, lomaosake Lapissa jne.

Ei se jyväsäkin kantaminen niitä huonoimpia valintoja ole :-).

Vierailija
14/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne sukulaisnaisen lapset asuvat isoissa taloissa, pihassa on 2-3 uutta autoa, vuositulot jossain 100 000 e:n yläpuolella ja talvet aikaa vain lomailla? Kesämökkejä useampi kappale, lomaosake Lapissa jne. Ei se jyväsäkin kantaminen niitä huonoimpia valintoja ole :-).

Tossahan sanottiin että toimivat karjankasvattajina. Voiko sun mielestä eläimet jättää koko talveksi keskenään ja lähteä lomailemaan? Taidat olla pahasti vieraantunut maaseudun elämästä.

Vierailija
15/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit. Sano vastaan vaan jos sinua loukataan, niin teen itsekin.

On rouvan oma moka, jos loukkaantuu siitä, että saa yhden kerran samalla mitalla takaisin omaa lääkettään, eikä pidäkään siitä. Kaikkea ei sentään tarvitse vanhemman ihmisen kunnioituksen nimissä niellä, etenkin, jos vanhempi ihminen ensin (huom.!) noin avoimesti esittää väheksyntäänsä. Saisi hävetä.

Vierailija
16/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko rikkaat ja ruusuiset kuvat maalaiselämästä. Mutta ihan aiheeseen palatakseni, niin ihan hyvin vastasit typerää tädiltä laukoa tuollaisia, etenkin tyttöjesi kuullen. Mietin vaan miksi vastasit noin ilkeästi ja alennuit sitten samalle tasolle? Nythän myös sinä annoit lapsillesi kuvan, että pojat eivät ole yhtä hyviä kuin tytöt. Toivottavasti sinusta ei sitten tule jyväsäkin kantajan anoppia :)

Vierailija
17/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne sukulaisnaisen lapset asuvat isoissa taloissa, pihassa on 2-3 uutta autoa, vuositulot jossain 100 000 e:n yläpuolella ja talvet aikaa vain lomailla? Kesämökkejä useampi kappale, lomaosake Lapissa jne. Ei se jyväsäkin kantaminen niitä huonoimpia valintoja ole :-).

Tossahan sanottiin että toimivat karjankasvattajina. Voiko sun mielestä eläimet jättää koko talveksi keskenään ja lähteä lomailemaan? Taidat olla pahasti vieraantunut maaseudun elämästä.

eli joko tai

Vierailija
18/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sovinistinen käsitys, että tytöille kuuluu kynsien viilaaminen ja hiustenlaitto, mutta pojat ne osaisi töitäkin tehdä.

Kärsitkö jotenkin siitä, että teillä on vain tyttöjä? Vai koetko omassa elämässäsi, että et osaa samoja asioita kuin miehet ja olet siksi vähän toistaitoinen.

Vierailija
19/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinustako tytöistä ei ole oikeisiin töihin? Aika sovinistinen käsitys, että tytöille kuuluu kynsien viilaaminen ja hiustenlaitto, mutta pojat ne osaisi töitäkin tehdä.

Kärsitkö jotenkin siitä, että teillä on vain tyttöjä? Vai koetko omassa elämässäsi, että et osaa samoja asioita kuin miehet ja olet siksi vähän toistaitoinen.

Vierailija
20/51 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikakohnotus on ärsyttävää. Ei poikalapsia perheessä enää mihinkään erikoiseen tarvita. Varsinkin suvun vanhat ämmät katsovat oikeudekseen möläytellä ihan mitä vaan, jopa perheen tyttärien kuullen.

Ja siksi toisekseen ne vanhemmat sukulaisnaiset siellä maalla, ja muutkin landella budjaavat, ajattelevat kaupunkilaisista ihan samalla tavalla, sanoi niille nätisti tai rumasti. Kaupunkilaiset on dillejä, mukakiireisiä, mukafiksuja ja totuus asuu ainoastaan perunanvaossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi