Jos sinun pitäisi valita YKSI ruokalaji, jota tarjota lapsille
niin että mahdollisimman monelle se kelpaisi,
niin mikä se olisi?
Itse pohdiskelin makaronilaatikon ja spagetti bolognesen välillä ja kyllä se tuo spagetti on
Kommentit (28)
eli minkä ruuan luulet sopivan/maistuvan mahdollisimman monelle?
Sellainen universaali lastenruoka.
Muusi ja nakit on varmaan yksi hyvä?
omatekoiset lihapullat ja perunamuusi + kermakastike. :)
Meillä ei kelpaa makaronilaatikko eikä mikään muukaan pasta lapselle. Omituinen ipana, tiedän, mutta ei se kyllä ole pahaksi vaikkei niitä syökään kuin murusen pakotettuna.
Meidän 6v ei syö nakkeja eikä makkaraa (lihaa suostuu syömään).
ainakin jos on uskomista laivan buffetissa syöviä lapsia.
niin en lähtisi nakit-muusi -linjalle, on minusta vähän hankala ruoka laittaa suurissa määrin. Spagetti olisi ehkä parempi. Jättikattilallinen kastiketta ja rakettispagettia, siinä se.
Spaghetti ja jauhelihakastike saa pisteet täältäkin.
eikä tietoa allergioista tmv, ja vain tosiaan 1 ruokalaji, niin tekisin maidottoman perunamuusin, soijamaitoon siis, ja soijarouhekastikkeen. Joka siis näyttää ja maistuu samalta kuin jauhelihakastike. Ihan sen takia että mahd. moni voi syödä. Eli lihattomat, kalattomat, maidottomat, keliaakikot ymsyms...
Spaghetti ja jauhelihakastike saa pisteet täältäkin.
meidän lapset eivät syö perunamuusia, nakkeja, tai lihapullia kuin vähän pakon edessä.
kannattaa opetellakin maustamaan! On terveellistä ja ekologista sekä eettistä ruokaa.
vaan tympeältä kananrehulta
koska siitä on niiiiiiiiiin kauan kun olen viimeksi jauhelihakastiketta syönyt, mutta sen verran voinen väittää vastaan että lihansyöjämieheni ei ensimmäisellä kerralla syödessään soijarouhetta huomannut ettei se olekaan jauhelihaa... Kyllä se jotain kertoo. Se pitää vain osata valmistaa.
Ei onnistu.
Teepä pasta ruoka:
yksi on gluteeniton
toinen maidoton
kolmas lihaton
neljäs ei saa syödä kananmunaa
Joten byebye makaroni laatikko!
Teepä pottuja ja soosia:
yksi ei syö perunaa
toinen ei syö lihaa
kolmas ei syö makkaroita
soijarouhe? ehei Ville-Emilia on allerginen!
Se niistä potuista!
Raikas Viher salaatti:
yksi on allerginen tomaatille
toinen kurkulle
kolmas salaatinlehdille
ja kaikki paprikalle.
Lopputulos: Jumalaton määrä tiskiä kun väännät gluteenittomat,laktoosittomat, maidottomat, soijattomat, paprikattomat, tomaatittomat, kurkuttomat ynnä muut -tomat vaihtoehdot ipanoille.
Unohda koko juttu ja ole tarjoamatta yhtään mitään.
keittäisin spagettia ja tekisin lisäksi herkullisen tomaattikastikkeen ja juustoraastetta saa laittaa itse päälle. Ei lihaa.
Lisäksi tekisin salaatin lehdistä, kurkusta ja tomaatista.
Juomaksi vettä ja maitoa. Leipänä patonkia.
Luulen, että jokainen lapsi voisi ottaa siitä edes jotakin.
kannattaa opetellakin maustamaan! On terveellistä ja ekologista sekä eettistä ruokaa.
kuin vaikka rukiinviljely. Kannattaa paneutua siihen eettisyyteen vähän paremmin.
vaan tympeältä kananrehulta
koska siitä on niiiiiiiiiin kauan kun olen viimeksi jauhelihakastiketta syönyt, mutta sen verran voinen väittää vastaan että lihansyöjämieheni ei ensimmäisellä kerralla syödessään soijarouhetta huomannut ettei se olekaan jauhelihaa... Kyllä se jotain kertoo. Se pitää vain osata valmistaa.
Muutama kasvishörhötuttuni vannoo soijarouheen nimeen ja kaikki valmistamansa ruoka maistuu samalta eli soijarouheelta eli kananruualta.
Vieraiden lasten kanssa on turha lähteä kikkailemaan. Ja jos ei kelepaa, niin mun puolestani saa olla syömättä. Oletan, että Nico-Petterin ja Anelma-Unelman vanhemmat ottavat pilteilleen omat soijanakit ja hiilihydraatittomat ruuat mukaan.
Just syödään muusia ja kalapuikkoja, kaikille kelpaa :)