Petin miestäni :(
Olemme olleet yhdessä 5 vuotta. Suhde on mielestäni hyvä ja meillä on kaksi lasta.
Eilen tapasin pitkästä aikaa erään perhetutun ollessani ulkona. Hän on juuri eronnut. Tilanne johti toiseen ja petin miestäni. Tämä on ensimmäinen kerta, kun olen ollut uskoton suhteemme aikana.
Tuntuu uskomattoman pahalta. En tiedä pitäisikö kertoa, saako mies kuitenkin jossain vaiheessa tietää ja miten voin elää asian kanssa. Oloni on todella likainen ja kamala. Aikaisemmin ajattelin, että suhteestamme tekee hyvän nimenomaan avoimuus ja rehellisyys. Nyt olen itse rikkonut sen.
Miten toimisit/olisit toiminut tilanteessani?
Kommentit (120)
Yritä antaa itsellesi anteeksi.
Älä petä toiste, koska pettäminen ei sovi sinulle.
Anna aikaa itsellesi, ehkä jonain päivänä ei enää tunnu niin pahalle. Mutta älä missään nimessä kaada pahaa oloa miehesi niskaan. Hän on syytön.
Näkikö teitä kukaan? Voiko tieto päätyä miehesi korviin?
Onko se parempi että joku ulkopuolinen kertoo?
En ymmärrä miten jotkut on noin helppoja.
Haluaisitko miehesi rehellisesti kertovan?
Jos tuollainen "moka" olisi sattunut olisin kertonut miehelleni heti.
Muuten lapsesi voivat joutua kärsimään asiasta. Miehen mustasukkaisuus voi nousta pinnalle uudestaan vuosienkin päästä, vaikka nyt pystyisittekin käsittelemään asian.
Ihmiset tekevät virheitä, ja jos niistä ottaa opikseen, voi kasvaa "paremmaksi" ihmiseksi.
Liittomme tarjoaa seksiä, yhdessäoloa, läheisyyttä ja turvaa. Sen takia tämä niin kamalalta tuntuukin. Kai tämä oli joku aivan hullu ja idioottimainen kokeilu.
Pelkään, että asiasta tietävät muutkin osapuolet, sillä olin niin humalassa, etten tiedä kuinka avoimesti olemme käyttäytyneet ja ainakin usea ihminen on nähnyt meidän poistuvan samalla taksilla, vaikka asumme eri suunnissa.
Tuntuu niin pahalta, että kuolen. Vain surkea äiti ja huono vaimo vaarantaa kaiken oman tyhmyytensä takia :(
Anteeksianto itselleni tuntuu mahdottomalta. En ikinä olisi uskonut itsestäni, että pystyn tekemään jotain näin kamalaa.
ap
Tämä oli nyt sinulle sellainen herätys, jonka avulla osaat vielä enemmän arvostaa sitä mitä sinulla jo on, ja tulet vielä paremmaksi vaimoksi ja äitiksi!
Kärsi nyt nahoissasi ja muistele joka päivä loppuelämäsi ajan mitä tuli tehtyä. Jos haluat jatkaa liittoasi, älä kerro miehellesi, mutta mitä pahempi olo sulla on, sen parempi sulle. Siitähän opit.
et kerro itse niin nyt elät sitten eteenpäin siinä pelossa ja ahdistuksessa että joku muu kertoo.
Ainakaan niin, että olisin saanut tietää.
En kykene antamaan itselleni armoa. Itken, itken, itken ja pelkään, että mies saa tietää jotakin kautta. Olisi helpotus, jos saisin tietää, että hänellä olisi ollut vastaava erehdys. Tuntuu kamalalta, että toinen uskoo, luottaa ja rakastaa ja minä vastaan saamaani hyvään näin.
ap
Ainakaan niin, että olisin saanut tietää.
En kykene antamaan itselleni armoa. Itken, itken, itken ja pelkään, että mies saa tietää jotakin kautta. Olisi helpotus, jos saisin tietää, että hänellä olisi ollut vastaava erehdys. Tuntuu kamalalta, että toinen uskoo, luottaa ja rakastaa ja minä vastaan saamaani hyvään näin.
ap
En voi katsoa miestäni silmiin ja sanoa, mitä olen tehnyt. Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa ja kertonut miehelleen, mitä on tapahtunut? Miten, missä tilanteessa ja miten siitä eteenpäin?
Voi kumpa olisin jäänyt vaikka auton alle, etten olisi päässyt tekemään tällaista rakkailleni.
ap
että mies saa tietää sen joltakulta muulta?
En voi katsoa miestäni silmiin ja sanoa, mitä olen tehnyt. Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa ja kertonut miehelleen, mitä on tapahtunut? Miten, missä tilanteessa ja miten siitä eteenpäin?
Voi kumpa olisin jäänyt vaikka auton alle, etten olisi päässyt tekemään tällaista rakkailleni.
ap
on ulkopuoliset nähneet yhdessä lähtevän ja baarissa sitä ennen nuohoavan niin se on aivan satavarma että juttu leviää ja miehesi kuulee.
Lopeta tyhmä märinä. Oot tehny paskasti ja tiedät sen itsekin. Täältä sä et mitään säälipisteitä tai anteeksiantamusta saa. Opettele nyt elämään sen asian kanssa. Kerrot tai et, se tulee painamaan sua loppuikäsi. Ja ihan oikein sulle.
niin ikävä kyllä siihen pettämis-touhuun liittyy myös jälkipyykki!! ole hyvä ja hoida se itse, ennen kun joku muu sen hoitaa!! SIIS KERRO MIEHELLESI, HETI!!!
Olen ollut tilanteessa, jolloin teki kovasti mieli pettää. Meillä meni huonosti, ja olin jatkuvasti vihainen miehelleni. Kuitenkin hillitsin itseni, en pettänyt, enkä petä. Ymmärrän että syyllisyys on valtava, ja tällaiset irtoperse- tai helppo-kommentit ei varmasti auta asiaa yhtään. Helpottaisi varmaan, jos voisit puhua jollekin luotettavalle henkilölle, kaverillesi, joka ei varmasti puhu. Saisit vähän kevennettyä taakkaasi. Olisi myös hyvä saada ongittua esille jos joku on nähnyt tai muuta. Ja varmistua siitä että tämä toinen mies on hiljaa. Se syyllisyys mitä kannat, ei varmasti tule helpottumaan vaikka kertoisitkin. Sen lisäksi saisit niskaan syyllisyyden siitä että miehesi kärsii. Mieti mitä siitä tosiaan seuraisi lapsillesi, ja koko perheelle? Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, olisin hiljaa mikäli voisin olla varma siitä ettei mieheni mitään muutakaan kautta saisi tietää. Jos miehesi kuulee siitä muuta kautta, se on melkein tuplapaha..
on ulkopuoliset nähneet yhdessä lähtevän ja baarissa sitä ennen nuohoavan niin se on aivan satavarma että juttu leviää ja miehesi kuulee.
Suurin osa ihmisistä ei puutu tällaisiin ja antaa toisten elää omaa elämäänsä. Sanotaanko, että 99 %. Sitten on se ilkeä 1%, joka kostaa koko maailmalle omaa pahaa oloaan ja voi ehkä mennä kertomaan. Mutta on epätodennäköistä, että baariin olisi juuri sellainen tyyppi sattunut, ja hän vielä tuntisi teidät.
Joudut nyt kärsimään erehdyksestäsi. Mutta älä helvetissä pane miestäsikin kärsimään kertomalla hänelle. Se on saatanan julmaa. Se on väärin. Pidä omana tietonasi, kärsi ja unohda sitten kun voit.
Pyri kehittämään suhdettanne yhdessä miehesi kanssa, niin että se tarjoaa hauskaa yhdessäoloa, seksiä ja kaikkea mukavaa läheisyyttä, elämän rikkautta.
Jos tämä jää yhdeksi pettämiskerraksi, liittonne ei ole vaarassa. Mutta jos toistat tätä, hakeutukaa silloin kiireesti parisuhdeterapiaan. Kyse on silloin vakavammista ongelmista.
nimim. kokenut, 35 v aviossa.