Petin miestäni :(
Olemme olleet yhdessä 5 vuotta. Suhde on mielestäni hyvä ja meillä on kaksi lasta.
Eilen tapasin pitkästä aikaa erään perhetutun ollessani ulkona. Hän on juuri eronnut. Tilanne johti toiseen ja petin miestäni. Tämä on ensimmäinen kerta, kun olen ollut uskoton suhteemme aikana.
Tuntuu uskomattoman pahalta. En tiedä pitäisikö kertoa, saako mies kuitenkin jossain vaiheessa tietää ja miten voin elää asian kanssa. Oloni on todella likainen ja kamala. Aikaisemmin ajattelin, että suhteestamme tekee hyvän nimenomaan avoimuus ja rehellisyys. Nyt olen itse rikkonut sen.
Miten toimisit/olisit toiminut tilanteessani?
Kommentit (120)
mieluummin näitä muita pettäjiä. Niillä on ehkä oma lehmä ojassa.
Mutta te jeesustelijat luulette olevanne totuuden torvia ja elätte täydellistä elämää.
Et vaan kerro tosiaan, jatka elämääsi. Kannat syyllisyyden, ei sille enää mitään voi. Älä pilaa elämääsi yhden virheen takia.
ETTEKÖ TE VITUN PYHIMYKSET TEE IKINÄ VIRHEITÄ?
sulje omatuntosi hetkeksi. Ei sinun tarvitse olla täydellinen ihminen. Oikeasti, voit pilata tulevaisuutesi kertomalla!
Sori jos et saanut selvää!!!
Yleensä en vastaile viesteihin täällä, koska ei aikaa keskittyä! Mutta nyt oli niin lähellä omaa tarinaa ni aattelin vastata...ja hiukan Ap:ta säälin kovien morkkisten takia! Vaikkakin 2 vuotias nytkin sylissä heilumassa!
Toivotaan että ees ap sai jotain tolkkua ku noita kokemuksia kyseli :D Ja kyllä Etelä-Karjalasta mukavaa kesänjatkoa kaikille.
35
Minun mielestäni vahinko jo tehty, ei kannata miestä enää rikkoa kertomalla.
Eikös joka paikassa nykyään neuvota, ettei kannata kertoa. Olen itsekin samaan mieltä.
Tähän voin sanoa, että en ole pettäjä, mutta petetty. Parempi kun en olisi ikinä tiennyt tästä yhdestä exäni virheestä. Olisimme jatkaneet elämäänne.
Kaikkein eniten tekisi mieli hypätä parvekkeelta (mitä en tietenkään tee).
Että voi ihminen olla TYHMÄ ja ITSEKÄS!! En ymmärrä, miten kykenen tekemään jotakin noin järkyttävää... Kiitos paljon neuvoista ja kommenteista. Myös niistä, jossa minua kuvailtiin helppoperseeksi ja tekoni tuomittiin. Ymmärrän reaktion täysin ja olen sen ansainnut.
ap
Minun mielestäni vahinko jo tehty, ei kannata miestä enää rikkoa kertomalla. Eikös joka paikassa nykyään neuvota, ettei kannata kertoa. Olen itsekin samaan mieltä. Tähän voin sanoa, että en ole pettäjä, mutta petetty. Parempi kun en olisi ikinä tiennyt tästä yhdestä exäni virheestä. Olisimme jatkaneet elämäänne.
Onko kaikki muutkin, jotka neuvovat ettei kannata kertoa, sitä mieltä, että eivät itse haluaisi tietää, jos näin kävisi? Vaikka kuinka moni muu tietäisi, säälivät/huvittuneet katseet ja ihmisten puheet, mielummin eläisitte itse pimennossa? Tai sitten asia paljastuisi kolmen vuoden päästä, miltä miehestäsi tuntuisi, kun olet kolme vuotta pystynyt salaamaan noin ison asian ja esittämään normaalia?
Erikoista, minä ainakin haluaisin välittömästi saada tietää, sitten ainakin tietäisin, että mieheni kykenee rehellisyyteen ja olisi helpompi luottaakin taas. Ja sitten voisin ihan itse päättää omasta puolestani, että pystynkö/haluanko vielä jatkaa. Te, jotka ette tunnusta päätätte puolisonne puolesta, että suhteenne jatkuu, ilman, että toinen tietää kaikkia faktoja.
kaipasit elämääsi jännitystä. Kännissä tekee, mitä oikeasti haluaa, koska estot poistuvat.
Minun mielestäni vahinko jo tehty, ei kannata miestä enää rikkoa kertomalla. Eikös joka paikassa nykyään neuvota, ettei kannata kertoa. Olen itsekin samaan mieltä. Tähän voin sanoa, että en ole pettäjä, mutta petetty. Parempi kun en olisi ikinä tiennyt tästä yhdestä exäni virheestä. Olisimme jatkaneet elämäänne.
Onko kaikki muutkin, jotka neuvovat ettei kannata kertoa, sitä mieltä, että eivät itse haluaisi tietää, jos näin kävisi? Vaikka kuinka moni muu tietäisi, säälivät/huvittuneet katseet ja ihmisten puheet, mielummin eläisitte itse pimennossa? Tai sitten asia paljastuisi kolmen vuoden päästä, miltä miehestäsi tuntuisi, kun olet kolme vuotta pystynyt salaamaan noin ison asian ja esittämään normaalia?
Erikoista, minä ainakin haluaisin välittömästi saada tietää, sitten ainakin tietäisin, että mieheni kykenee rehellisyyteen ja olisi helpompi luottaakin taas. Ja sitten voisin ihan itse päättää omasta puolestani, että pystynkö/haluanko vielä jatkaa. Te, jotka ette tunnusta päätätte puolisonne puolesta, että suhteenne jatkuu, ilman, että toinen tietää kaikkia faktoja.
En haluaisi tietää. Siinähän ihmiset säälisivät, en välitä muutenkaan muiden puheista.
En kehota aloittajaa kertomaan asiasta. Kestät vain nyt syyllisyyden, myöhemmin tiedät ja tajuat asian yhtenä kokemuksena, asiana jota et tee uudelleen.
Vuosien päästä voit jo naureskella asialle mielessäsi.
Elämä on tälläistä, virheitä sattuu, niistä pitää oppia ja jatkaa elämää.
Tsemppiä aloittajalle. Et ansaitse muiden huorittelua.
jos tuollaisia suustaan päästelisi kun perhe olisi mukana :D
Ei pettäminen ikinä ole oikein, ei tietenkään! Mutta enpä suosittele kertomaan.
Mieti myös siltä kannalta haluaisitko itse tietää jos miehellesi kävisi samalla tavalla, jos hän myöskin katuisi kuten sinä.
Täällä tuomitaan hyvin herkästi, kaikki tuntuu olevan niin mustavalkoista, mutta sitähän elämä ei ole. Elämänkokemus tuo viisautta! on niitä pahempiakin rikoksia olemassa kuin aviorikokset.
nimimm. kokemusta molemmilta puolilta, petettynä ja pettäjänä
nämä pettämiset ovat vaan pikkujuttuja, joita sattuu kaikille, jotka eivät merkitse mitään, ja joille voi naureskella, niin miksi ette itse haluaisi tietää niistä?? Tai miksei voi kertoa? Mikä ihmeen logiikka tässä on? Teillehän tämä on sama kuin unohtaisi kastella huonekasvit kun mies on työmatkalla.
mistä lyödään vetoa että seuraavan kerran kun ap on juhlimassa niin on taas jonkun äijän patjana! "Asiat vaan johti toiseen..." Jepjep.
Kerran pettäjä, aina pettäjä.
nämä pettämiset ovat vaan pikkujuttuja, joita sattuu kaikille, jotka eivät merkitse mitään, ja joille voi naureskella, niin miksi ette itse haluaisi tietää niistä?? Tai miksei voi kertoa? Mikä ihmeen logiikka tässä on? Teillehän tämä on sama kuin unohtaisi kastella huonekasvit kun mies on työmatkalla.
Ei tuo nyt pikkujuttu ole, mutta ei maailman pitäisi kaatua yhteen tuollaiseen virheeseen. Siis jos ap oppii virheestään ja oikeasti katuu sitä noin raskaasti.
Kävelet perheesi kanssa kaupungilla ja yhtäkkiä tuttusi pysäyttää ja kysyy jotenkin että että " Ai ette olekaan eronnut, kun näin sinut viikonloppuna baarissa X:n kanssa.."
Onko kiva pelätä tuollaisia tilanteita?
Tai miehen kaveri kysyy häneltä suhteenne tilaa.
60 vastasi tähän viestiin
mistä lyödään vetoa että seuraavan kerran kun ap on juhlimassa niin on taas jonkun äijän patjana! "Asiat vaan johti toiseen..." Jepjep.
Kerran pettäjä, aina pettäjä.
Kerran pettäjä ei ole aina pettäjä? Mustavalkoisuus kunniaan vaan!
Ei tuo nyt pikkujuttu ole, mutta ei maailman pitäisi kaatua yhteen tuollaiseen virheeseen. Siis jos ap oppii virheestään ja oikeasti katuu sitä noin raskaasti.
voi kertoa, jos kyse on vaan "yhdestä tuollaisesta virheestä", ei mistään murhasta?
Kävelet perheesi kanssa kaupungilla ja yhtäkkiä tuttusi pysäyttää ja kysyy jotenkin että että " Ai ette olekaan eronnut, kun näin sinut viikonloppuna baarissa X:n kanssa.."
Onko kiva pelätä tuollaisia tilanteita?
Tai miehen kaveri kysyy häneltä suhteenne tilaa.
Eivät kaikki asu tuollaisessa vitun kirkonkylässä jossa on yksi baari ja ihmiset jaksavat puhua kaikista paskaa. Vedä tumppu vaan vittuusi, apina!
60 vastasi tähän viestiin
Jos se on vain "yksi tuollainen virhe", niin miksi sitä ei voisi kertoa? :) Ainoa syy miksi ap nyt ei kertoisi on se, että hän pelkää miehensä reaktiota (niinkuin kaikki tuossa tilanteessa varmasti). Ei se, että hän olisi epäitsekäs, eikä halua kaataa "omaa paskaansa" miehen niskaan. Se ei ole omaa paskaa, kun kyse on parisuhteesta. Se koskettaa miestä myös ja kuten sanottu, jos ei kerro, päättää miehen puolesta, että hän haluaa jatkaa. Haluaisitte ihan todella, että teille tehtäisiin noin?
ainoa syy, miksi ap ei halua kertoa on se, että hän pelkää miehensä haluavan sen jälkeen eron. Ja miehelle pitäisi se oikeus suoda. Niin makaa kuin petaa.
mitä selitit miehelles,jos et kotiin mennyt?
Minä tein sellaisen tempun humalassa, että lähdin entisen "säätöni" luokse yöksi. Siellä tulin kuitenkin katuman päälle ja en pystynyt tekemään hänen kanssaan mitään, menin kotiin. Tämä on mielestäni kuitenkin yhtä paha kuin sinun juttusi, koska lähdin kuitenkin miehen luo tietty ajatus päässäni.
En pystynyt päivään nukkumaan kunnolla, enkä syömään, koska pelkäsin kiinni jäämistä niin paljon. Oli pala kurkussa koko ajan. Lopulta ajattelin, että tulen hulluksi, jos en kerro. Kerroin miehelle mitä olin tehnyt rehellisesti. Hän lähti ovet paukkuen autolla menemään ja tuli parin tunnin kuluttua takaisin. Itkettiin ja huudettiin tovi, kunnes hän sanoi, ettei halua erota ja haluaa antaa anteeksi. Ikinä enää sen jälkeen hän ei ottanut sitä esille, vaikka odotinkin, että tämä tapahtuma vedettäisiin jokaisessa tulevassa riidassa auki. Itse itkeskelin useamman päivän vielä tuon jälkeen, tunsin itseni niin paskaksi. En vieläkään tiedä uskoiko mies, että mitään ei tapahtunut (ihan vain sen takia, koska itse en olisi välttämättä uskonut).
Luottamus palasi pian takaisin ja meillä on mennyt sen jälkeen hyvin. Menimme pian naimisiin ja saimme lapsenkin. Olen yrittänyt etsiä syytä tuolle typerälle tempaukselleni, en oikein jaksa pelkän kännin piikkiin laittaa. Ehkä sitten elämä oli liian turvallista, oli joku joka rakasti ja mitään jännää jahtaamista ei enää ollut. Nyt olen oppinut arvostamaan rauhaa ja turvallisuutta, pysyvyyttä. Pitää vain sisäistää, että kaikkea ei voi saada.
Kehoittaisin sinua uskomaan mieheesi ja avioliittoonne, ja kertomaan totuuden. Osoitat olevasi pahoillasi ja toivot, että hän osaa antaa sinulle anteeksi ja vielä luottaa sinuun! Tsemppiä!