Vähän ärsyttää, kun koulusta tulee määräyksiä tyyliin
" huomenna pitää olla kumisaappaat mukana" . Meidän lapsi ei ikinä muilloin käytä kumisaappaita, niin pitääkö ne nyt yhden päivän takia ostaa?
Muutenkin usein pitää olla sellaista mitä meillä ei ole.
Kommentit (50)
Laita vettä pitävät kengät tai mene ostaan jokkut halvat!!
Jos ollaan vaikka menossa metsäretkelle, niin on kiva olla kumisaappaat, ettei jalat kastu, jos sattuu märkä päivä.
Te ette ilmeisesti paljon ulkona hommaile, kun ei ole lapsella kumisaappaita?
Metsässä pärjää vaikka talvikengillä, kun ei mene märällä.
Eri asia sitten kun aina vaaditaan suksia ja luistimia... :P Meillä oli lapsilla ekalla ja tokalla sukset, mutta kun hiihto ei kiinnostanut (kumpikaan ei vapaa-ajalla hiihtänyt), niin ei olla enää ostettu. Opettajat ihmettelee ja pitää pahana, ovat aivan suu pyöreänä, että MITEN TEILLÄ EI VOI OLLA SUKSIA? Onko ne muka kaikilla muilla kakaroilla, ja miten teillä on varaa ostaa joka talveksi uudet sukset ja monot? Samoin luistimet?
no ehkä jossain maalla lapset hiihtelee vielä huvikseenkin.
tykkäävät kyllä hiihdellä ja helsingissä asutaan.
Esim. Asianmukaiset talviurheiluvarusteet (sukset, monot, sauvat, luistimet), sisäliikuntavarusteet, retkillä kumisaappaat sekä sadevarusteet. Polkupyörä ja kypärä. Jne...
vaikka trolli olisikin. Meillä opettaja oli sanonut, että pitää olla pipo päässä ja minun mielestäni ei olisi tarvinnut olla.
jospa ostaisit niitä vaikka kirpputorilta parilla eurolla.
Haluaisitteko, että lapset pidetään kaiket päivät luokassa pulpetin ääressä?
Vai pitäisikö koulun hankkia lapsille välineet?
Vai pitäisikö päästää metsään pikkukengissä ja pyöräilemään ilman kypärää?
Vai pitäisikö harrastaa vain toimia, joissa ei vaadita välineitä, saati rahaa?
Suomessa on maksuton peruskoulu. Ei tarvitse luokan tehdä metsäretkiä, jos kunnalla ei ole varaa tarjota koko luokalle kumisaappaita.
Nykyajan opettajat kuvittelevat voivansa tehdä mitä vain.
Mitä tulee talvivälineisiin, niin itse olemme tehneet sen rajan, että lapsella on luistimet yhden kahden hiihtokerran takia emme tänne Helsingin keskustaan osta joka vuosi uusia suksia, kun ei ole luontevadsti suvulla kierrätettäviä. Kirppikseltäkin niitä katselin niin halvin setti maksoi 30e kuluneet rämät vanhat kamat, ei kiitos. Poika on nyt 3.luokalla katsotaan mikä on uuden open kanta. Meillä ainakin 80-90luvulla oli PALJON lapsia joille ei ollut mitään omia välineitä, ja he saivat lainata koululta. Nykyyän pitää kaikki ilmeisesti ostaa itse kun koulujen varoja on leikattu niin paljon. Edes koulukirjoja kaikille aineille ei tänä vuonna saatu vaan ope joutuu duunaa matskun itse : ( Että ei ne opet tahallaan kiusaa..
Luokan on pakko tehdä metsäretkiä. Opettaja ei voi sitä päättää. Halvimmat kumppari maksaa muutaman euron ja kirpparilla vielä vähemmän. Ja ai ei halua poika käyttää kumppareita? No meillä lapset käyttää kumppareita sateella, en ole edes kysynyt haluatko käyttää kumppareita vai haluatko kenties mennä uusilla kiiltonahkakengilläsi. Katso peiliin, ja lakkaa valittaminen.
päiväkotiin viedään kaikenlaiset sadetakit, kurahousut ja hanskat sun muut, mutta kouluun ei sitten voitais mitään hankkia. Ihme vihamielinen asenne.
ei mun mielestä ole kuin se, että jos edelisenä päivänä sanoataan, että huomenna saappaat mukaan, niin ei oikein kerkiä yhdewssä yössä etsiä saappaita, jos vaikka vanhat jääneetpieniksi tms
Vierailija:
päiväkotiin viedään kaikenlaiset sadetakit, kurahousut ja hanskat sun muut, mutta kouluun ei sitten voitais mitään hankkia. Ihme vihamielinen asenne.
meillä ostetaan jopa kahdet kumpparit joka vuosi, tavalliset ja karvavuoriset. Kyllä täällä pääkaupunkiseudulla ainakin kumisaappaita tarvitaan useasti, joten eipä ole ongelma kaivaa niitä kaapista. Miten muuten päiväkodissa niitä tarvitaan jatkuvasti, mutta koululainen ei sitten muka ollenkaan?
Vaikkei olisikaan. ap