Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähän ärsyttää, kun koulusta tulee määräyksiä tyyliin

Vierailija
10.10.2005 |

" huomenna pitää olla kumisaappaat mukana" . Meidän lapsi ei ikinä muilloin käytä kumisaappaita, niin pitääkö ne nyt yhden päivän takia ostaa?

Muutenkin usein pitää olla sellaista mitä meillä ei ole.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut omia tapoja ja pukeutumistyylejä. Niinpä koulusta tulleet kumikenkä tai lämmintakki-määräykset ovat tuottaneet hankaluuksia meidän perheelle.

Vierailija
22/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapset ennen päiväkotia tarvinneet lainkaan sadevaatteita tai kumikenkiä. Sitten tulikin vaikeuksia, kun päiväkoti alkoi vaatia kyseisiä vaatteita. Kun sitten sain nämä järjestettyä, niin eivät ne lapset niitä kuitenkaan käyttäneet - kun kerran eivät olleet tottuneet niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tarvinneet saappaita ja sadevaatteita? Meillä kurahousujen sauma on jo hajonnut, kun olleet niin kovassa käytössä, tosin jo kolmella lapsella.

Itse olen ainakin onnellinen, että ope vie lapset ulos luokasta, niin kuin tänäpäivänä velvoitetaan. Kaiken mitä voi oppia koulun lähiympäristössä, on syytä oppia myös siellä. Eikä katsoa esim videolta, tuossa laulaa sitten lintu ja tuo tuossa on kuusi. Se tuoksuu selliaselta... no opepa kaivaa täältä kynttilän johon on laitettu kuusentuoksua.

Vierailija
24/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eri asia sitten kun aina vaaditaan suksia ja luistimia... :P Meillä oli lapsilla ekalla ja tokalla sukset, mutta kun hiihto ei kiinnostanut (kumpikaan ei vapaa-ajalla hiihtänyt), niin ei olla enää ostettu. Opettajat ihmettelee ja pitää pahana, ovat aivan suu pyöreänä, että MITEN TEILLÄ EI VOI OLLA SUKSIA? Onko ne muka kaikilla muilla kakaroilla, ja miten teillä on varaa ostaa joka talveksi uudet sukset ja monot? Samoin luistimet?

vaikka poika hiihti tasan sen kuusi kertaa niillä minkä koulussa hiihtivät. Jos ne monot ei enää mahdu tänä vuonna, revin kyllä pelihousuni. Luistimet oli viime vuonna lainavehkeet ja tänä vuonna ostin kirppikseltä eurolla, kyllä niillä sen kahdeksan kertaa taas luistelee minkä tarvii.

Vierailija
25/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa on kiva tehdä metsäretkiä ja niillä oppii paljon enemmän kuin kirjan lukemisella. Luontoretki on elämys, jonka minä haluaisin tarjota lapsille sekä opettajana että vanhempana. Voihan sitä aina olla luokassakin, mutta kyllä se pidemmän päälle käy tympeäksi, jos niitä kasveja ja muita ei voi esitellä ja nähdä oikeassa ympäristössään. Sitä paitsi retkillä on yleensä mukava tunnelma ja virkistävä vaikutus.

Jos teillä ei nähdä kumisaappaita tarpeelliseksi, soita opettajalle ja kysy, voiko lapsi jäädä koululle tekemään tehtäviä jonkun toisen opettajan luokkaan (=valvontaan). Toinen vaihtoehto on laittaa mukaan muut kengät ja muovipussit jalkaan ja opettajalle lappu, jossa lukee, ettei ole kumppareita, mutta että vanhempien vastuulla voi ottaa metsäretkelle lapsen mukaan niillä jalkineilla, jotka ovat jalassa.

Terveisin yksi opettaja

Vierailija
26/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä metsäretket on tosi kivoja ja lapsetkin tykkää. Kyllä nyt sentään kumpparit pitää kaikilla olla ja muutkin ulkotamineet. Mutta urheiluvälineet onkin eri juttu. Meillä on kolme koululaista ja tuntuu, että koko ajan pitää olla ostamassa jollekin jotain kallista urheiluvälinettä ja nimenomaan koulua varten. On kyllä ihan sairasta pakottaa vaikka hiihtämään ja vielä oikein kilpailemaan. Hyi että muistuu omat kouluvuodet mieleen. Ikävä kyllä peruskoulu on tässäkin asiassa jämähtänyt vuosikymmenien taakse. Meni varmaan 10 v peruskoulun jälkeen ennenkuin omasta tahdosta aloin harrastaa mitään liikuntaa ja hiihtänyt en ole metriäkään. Se on sitä pakkopakkopakkoa, josta ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
27/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti tässä oli vaan se, että ÄRSYTTÄÄ KUN...(AP)

Vierailija
28/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle pitää antaa mahdollisuus oppia ja kokeilla eri lajeja!

Lainaa sukset (tai jokin muu urheiluväline) tai hanki jostain, anna lapselle mahdollisuus. Vanhempien oma negatiivinen asenne tappaa kiinnostuksen jo heti alkuunsa.

Kuinka moni oikeasti inhosi hiihtoa vain siksi että oli niin huonot sukset tai huonosti voidellut. Tai siksi että vanhemmat eivät olleet opettaneet lapsilleen mitään ja siksi lapset olivat aina viimeisiä kaikissa lajeissa, joissa " tultiin maaliin" .

Ja nyt jatkatte tätä kierrettä?

Vierailija
29/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran fyrkkaa löytyy jokaiselta.

Vierailija
30/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin esikoiselle halvat sukset, ihan ok kuitenkin. Opetettiin hiihtämään, kun tiedettiin, että koulussahan on pakko. Mutta kun lapsi inhosi hiihtoa heti alkuunsa ja piti sitä typeränä. Tykkää kyllä monenlaisesta liikunnasta, mutta hiihto ei innosta, eikä ihme. Sama juttu toisen ja vielä kolmannenkin kohdalla. Ja ei olla mitään liikuntavastaisia, mutta kun meidän mielestä liikunnan pitää olla mukavaa, eikä mitään pakkopullaa. Ja vielä; omat vanhempani olivat innostuneita hiihdosta ja ovat edelleen, ovat yrittäneet houkutella meidänkin lapsia " nauttimaan hiihdosta" .

Vierailija
31/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhien ei pitäisi lapsia tehdä.

Vierailija
32/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei raha ja rikkaus tee onnellista lapsesta, köyhienkin lapset voi olla onnellisia ja onnellisempiakin. mun mielestä koulussa ei pitäs pakottaa lapsia hiihtämään kun hiihtovälineitä ei tule välttämättä montaa kertaa käytettyä ja ovat siihen nähden liian kallis ostos monelle. hiihto boikottiin!

Vierailija
33/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko oikeasti olla noin vähän ymmärrystä opettajia kohtaan? Ettekö te oikeasti tajua, että opettaja laittaa niitä lappuja kotiin, että oppilailla olisi mahdollisimman hyvä olla kaikessa koulun toiminnassa?

Eli siis lappu saappaista siksi, että lapsen jalat eivät kastuisi. Eikä se ope varmaan vaivaudu kirjoittaman erikseen siihen, mitkä muut kengät kelpaavat. Tarkoitus on, että vanhemmat ratkaisevat itse, mikä on heidän lapselleen sopiva varustus omaa järkeään käyttäen, mutta niin, että he OVAT TIETOISIA siitä, että jalat saattavat ulkona kastua. Miettikää mikä äsytys siitä nousisi, jos ope jättäisi sen lapun lähettämättä ja koko luokka menisi kotiin jalat märkinä.

Älkää jaksako valittaa, kun lapsenne saavat ilmaisen perusopetuksen ja kouluruoan siihen päälle. Opetus vielä tapahtuu pienillä määrärahoilla korkeasti koulutettujen ammattilaisten toimesta, joiden vastuulla on monta muutakin asiaa kun se, ärsyyntyykö jonkun lapsen vanhemmat siitä, että kotiin ilmoitetaan miten seuraavaan koulupäivään tulee varustatua.

Tuskin menette itsekään työpaikan virkistyspäivän kuntopolulle korkokantakenkissä.

Vierailija
34/50 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te halua tarjota lapsillenne vähän erilaista elämää kun pulpetissa ja tietokoneen vieressä istumista???? kumpparit, sukset ja luistimet on ihan peruskamaa. ärsyttää kun nykyajan vanhemmat antaa lapsilleen kaiken periksi " kun se ei halua" . opettajille soitellaan jos jostakin kreikan-reissusta juuri koeviikolla kun niin koko perhettä huvittaisi mennä, poissaololappuja kirjoitetaan heti jos koulussa on jotain erikoista jne. kääk!!!!

Vierailija
35/50 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eivät ole tarvinneet saappaita ja sadevaatteita? Meillä kurahousujen sauma on jo hajonnut, kun olleet niin kovassa käytössä, tosin jo kolmella lapsella.

Itse olen ainakin onnellinen, että ope vie lapset ulos luokasta, niin kuin tänäpäivänä velvoitetaan. Kaiken mitä voi oppia koulun lähiympäristössä, on syytä oppia myös siellä. Eikä katsoa esim videolta, tuossa laulaa sitten lintu ja tuo tuossa on kuusi. Se tuoksuu selliaselta... no opepa kaivaa täältä kynttilän johon on laitettu kuusentuoksua.

Ja jos ei ole varaa ostaa uusia, niin mars kirppikselle! Tosi kiva metsäretki kun lenkkari kastuu ekaan sammalmättääseen.

Mä todella toivon, että ap on provo! Vaikkei vanhemmat itse nauttisikaan metsäretkistä, niin lapset nauttivat ihan takuuvarmasti!

Vierailija
36/50 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

neita lastensa koulusta.

Vierailija
37/50 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi laput kuin meidän lasten open tyyli... Tuli viesti että " metsäretki torstaina" . Lapseille, eka luokka, ope oli sanonut että nyt testataan kuinka fiksut vanhemmat teillä on että tajuaako ne laitattaa teille saappaat jalkaan. No olihan siellä muutama " tyhmän" vanhemman lapsi retkeillyt kosteassa metsässä märillä lenkkareilla... Ei kai lapsi saisi kärsiä jos vanhemmat ovat ajattelemattomia. Meillä poika tohkeissaan kehu mua kuinka fiksu olen kun käskin pistää retkipäivänä saappaat :D

Vierailija
38/50 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän pitää olla pakkoa ja ikävää ja tylsää. Mielellään kaikkien pitää vähän kärsiä, erityisesti lasten. Se jalostaa.

Vierailija
39/50 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goretex-kengillä selviää mainiosti ulkoillessa.

Vierailija
40/50 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Siis siitä, että opettaja haluaa tehdä työnsä hyvin ja viedä lapset luontoon tutkimaan. Älkää viitsikö olla naurettavia ja noin perusnegatiivisia!

On luonnollista, että kumisaappaat pyydetään mukaan ja se ei todellakaan ole liikaa. Mä veikkaan, että huonoilla kengillä ei voida ottaa mukaan sinne metsään, sillä koulu/opettaja on vastuussa, jos lapsi saa vaikka keuhkokuumeen.

Nykypäivänä ei olla enää niin köyhiä, ettei Tarjoustalon kumisaappaisiin olisi varaa. Tai lainatkaa joltain sukulaiselta yms.!