Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhteemme alkoi siten, että olin ensin "toinen nainen".

Vierailija
22.07.2010 |

Pitääkö minun lopun ikääni jotenkin salailla ja hävetä suhteemme alkua, vai missä vaiheessa voin ihan reilusti olla onnellinen koko tilanteesta? Olemme jo naimisissakin, "virallisesti" yhdessä oltu tosin vasta puolisen vuotta. Loppuuko tämä kyräily ja kuiskuttelu koskaan?

Minua ahdistaa tämä asia, koska jotenkin ihmiset tuntuvat ajattelevan, että mieheni ei olisi saanut enää koskaan rakastua uudelleen lyötyään kerran hynttyyt yhteen exänsä kanssa. Miestäni on tuomittu siitä, että kuunteli tunteitaan ja aloitti uuden elämän minun kanssani. Itse taas voin sanoa, että olen ensimmäistä kertaa elämässäni löytänyt jonkun, jota voi sanoa "sielunkumppaniksi".. Mies jätti exänsä viikon kuluttua siitä, kun tiesimme, että meidän kuuluu olla yhdessä, joten mitään vuosikausia jatkunutta salailua tässä ei ole takana.

Miksi uusi onni on syntiä?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun mies on ennenkin vaihtanut naistaan pettämällä, niin se voi tehdä sen yhtä lailla sinulle? Se kun on miehelläsi osoittautunut toimivaksi tavaksi vaihtaa parempaan (nuorempaan?) kun vanhan ämmän naama alkaa vituttaa.

Miten voit luottaa tuollaiseen mieheen? Meinaatko ettei sinua koskaan pettäisi?

Vierailija
22/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun mies on ennenkin vaihtanut naistaan pettämällä, niin se voi tehdä sen yhtä lailla sinulle? Se kun on miehelläsi osoittautunut toimivaksi tavaksi vaihtaa parempaan (nuorempaan?) kun vanhan ämmän naama alkaa vituttaa.

Miten voit luottaa tuollaiseen mieheen? Meinaatko ettei sinua koskaan pettäisi?

Mustavalkoiset ap-harakat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Sulla taitaa olla nyt joku omakohtainen kokemus, jossa ei minulla ole osaa eikä arpaa..

Mutta tästä tulikin mieleeni, että miksi miehen exän onni (joka olisi perustunut valheeseen, koska mies oli rakastunut minuun) on arvokkaampi onni kuin minun onneni? Tätä olen pohtinut useastikin..

ap

ap

sinun onnesi taas olisi arvokkaampi kuin eksän? Ei kai sille mitään mahda, jos rakastuu toiseen, mutta epäilemättä teillä oli aluksi vain jonkinsortin seksisuhde ja noin vuoden päästä mies kyllästyi panemaan molempia, ja huomasitte olevanne sielunveljiä.

Vierailija
24/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustavalkoiset ap-harakat.

aina ei myöskään tapa ketään, jos lähtee kännissä rattiin, mutta todennäköisempää se on kuin selvin päin ajaessa. Kyllä ihmiset useimmiten toistavat vanhoja käyttäytymismallejaan, mikäli ne ovat toimineet.

Vierailija
25/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis huojentavaa huomata, että on myös ihmisiä, joilla on (ollut) samankaltaisia tilanteita, tai jotka muutoin voivat asian ymmärtää siten, että ei tässä tahallaan ole keltään mitään "viety" tai mitään rikottu.

ap

Vierailija
26/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei toki tarvitse hävetä suhteen alkua eikä peitellä onneasi. Voit sitten kun miehesi jättää sinut kolmantena pyöränä kyydistä niin vittuilla uudelle naiselle.

Vierailija
27/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun salasuhteen jännitys lakkaa, ja ollaan avoimesti yhdessä vuosi pari, niin ei enää olekaan niin jännää, ja mies ajattelee, että ehkä se eksä ei ollukaan niin paha, samanlaiset ongelmathan mulla on tän uudenkin kanssa, onkohan se eksä muuten vielä vapaa, ystävällisesti se kyllä tervehti viimeks, hmm...

Vierailija
28/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10: Niin, avioliitto on meille molemmille siinä määrin vakava sitoumus, että sitä ei (mahdollisten tulevien) pikkuihastusten takia rikota. Molemmat olemme ensimmäistä kertaa naimisissa, juuri siitä syystä, että aiemmin ei ole tuntunut tältä. Ja jos jompikumpi rakastuu joskus toiseen, niin ehkä juuri tämän tilanteen vuoksi löytyy sitten toiseltakin osapuolelta sitä ymmärrystä.. Mitä minä tekisin miehellä, jonka tietäisin olevan onnellisempi jossain muualla?

14: En ole varastanut. Mies lähti omasta halustaan, en ole häntä pakottanut. Ja lähti tunteitaan kuunnellen

15: Jos molemmilla on ensimmäistä kertaa elämässään suhde, jossa haluaa olla lopun ikäänsä, ja jos molemmat rakastavat toisiaan enemmän kuin mitään maailmassa, niin olisi melkomoista idiotismia hukata moista pettämällä. Koskaan ei voi tietää tulevaa, mutta mikään lähtökohta moinen ei ole.

17: Minun onneni ei ole arvokkaampi kuin muiden. Mutta ihanko oikeasti uskot, että exä olisi ollut onnellinen suhteessa, jossa mies on rakastunut toiseen ja haaveilee tulevaisuudesta tämän kanssa? Minusta olisi ollut väärin jatkaa entistä suhdetta näissä olosuhteissa, siksi juuri en voi ymmärtääkään ihmisten suhtautumista.

ap

Vierailija
29/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaihtaneet ns. lennosta toistaisivat koko ajan vanhoja käyttäytymismallejaan, eipä juuri mikään suhde olisi pysyvä.

Vierailija
30/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sulla muuten tollasta ongelmaa olisi.

Mutta joo vastaus kysymykseesi, en minä ainakaan mitään häpeilisi. Ei sun tarvitse sen exää ajatella. Elät omaa elämääsi j tietysti tavoittelet onnea.

Mutta kehottaisin miettimään voiko ikuinen onni löytyä noin kieron miehen kanssa? Itse en voisi elää miehen kanssa joka pystyy toiselle noin ikävästi tekemään.

Vierailija
31/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että löytyy ymmärrystä tulevia ihastuksia ja rakastumisia kohtaan, koska niitä tulee. Useimmat kyllä menevät naimisiin ajatuksella "tässä ollaan lopun ikää ja kuunaan en ole ollut näin rakastunut", silti kummasti vaan tulee joka toiselle niitä pettämisiä ja eroamisia..

Vierailija
32/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaihtaneet ns. lennosta toistaisivat koko ajan vanhoja käyttäytymismallejaan, eipä juuri mikään suhde olisi pysyvä.

no oletkin varmaan lehdistä lukenut, että nykyisin suhteet eivät ole järin pysyviä, ja monet pysyvät siksi, että pettämiset annetaan anteeksi.

Vierailija
33/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset tuomitsevat sinut ja miehesi, mutta te tiedätte asianne parhaiten. Mitä ei voi estää, se tapahtuu. Elämä ei ole yksinkertaista.

Vierailija
34/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksä oli niin valju kokemus, niin miksi mies ei eronnut siitä ennen sinua? Ja ettekö olisi ehtineet aloittaa suhteen eroamisen jälkeen?

Vierailija
35/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nimenomaan rakastumisvaiheen ohi olisi syytä päästä, eikä tehdä hätiköityjä päätöksiä.

Jos sanoo, että "mies on rakastunut toiseen", niin se ei ole kovin vakavalla pohjalla, kun taas sen sijaan se, että rakastaa toista sen rakastumisvaiheen jälkeen on hyvinkin oikealla pohjalla.

Itse rakastuin toiseen mieheen ja jätin exäni, mutta rakastumisvaiheen mentyä ohi kadun syvästi. Kaipaan entistä! Ja näin käyh tosi monille varsinkin jos pitkä suhde ja yhteisiä lapsia, kokemuksia.

Eri asia on, jos lapseton ja lyhyt suhde ja ollaan ehkä vielä tosi nuoriakin.

Vierailija
36/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittelevat lähinnä ne jätetyt, katkerat eksät, joiden mies lähtenyt toisen matkaan. Tottakai heidän silmissään olet "huono nainen" aina eikä sinulla mitään ihmisarvoa olekaan.

Kaikki ei mene elämässä aina käsikirjoituksen mukaan, eikä niin kauniisti kuin oli tarkoitus. Näillä kivittäjilläkin on omat syntinsä, vain erilaiset. Meidän suhteemme alkoi samalla tavalla, miehellä oli suhde, mutta ei ollut avioliittoa tai lapsia, joita olisimme hajottaneet. Hän katkaisi suhteen melko pian tapaamisemme jälkeen, mutta syyttelyä on silti jatkunut vuosia. Olisi pitänyt tehdä toisin, joojoo, mutta ei sitä enää tekemättömäksi saa. Eikä koko suvun tai ystäväpiirin tarvitsisi sitä loppuikäänsä muistella. Onneksi alkavat jo hyväksyä tämän. Eli sinunkin kohdallasi kannattaa antaa ajan parantaa.

Teitte väärin, mutta ei siitä tarvitse loppuikäänsä potea huonoa omaatuntoa.

Vierailija
37/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan rehellisesti sanottuna kun en koe tehneeni mitään väärin. Rakastuin, kuinka se voisi olla väärin? En ole vaatinut miestä eroamaan, mutta koska hänkin oli rakastunut, hän ei nähnyt muita vaihtoehtoja.

Tekikö miehestä kieron se, että hän eli vuosikaudet rakkaudettomassa, mutta arjen osalta toimivassa suhteessa? Vai se, että hän rakastuttuaan halusi lähteä siitä? Itsellänikin on ollut aiemmin noita "ihan kiva näin" -suhteita, mutta eivät vedä vertoja oikealle rakkaudelle. Minusta teko (=jättäminen) oli exää kohtaa oikein, koska nyt exälläkin on mahdollista löytää sitä rakkautta ja tulla onnelliseksi. En toivo exälle mitään pahaa, ei toivo mieskään -ja olemme jopa kahvitelleet yhdessä.

Kai nyt muutkin ovat joskus rakastuneet?

ap

Vierailija
38/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olemme tunteneet toisemme vuosikausia, ystävinä. Emme menneet sänkyyn ennen eroa. Koska olemme välittäneet toisistamme ystävinä jo vuosia, niin jotenkin tämä "rakastumisvaihe" on hieman erilainen.. vaikea selittää. Mutta nollista ei siis aloitettu.

ap

Vierailija
39/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastua, mutta miksei voi jättää sitä eksää ennen kuin hyppää sänkyyn ja pitää salasuhdetta ties kuinka kauan? Tämä olisi kiva kuulla.

Ja mua ei ole tietääkseni koskaan petetty, jätetty toki on mutta ei toisen naisen tähden. Jos mies rakastuisi toiseen, niin haluaisin kyllä, ettei se paneskele sitä maanantaina ja mua sitten keskiviikkona ja tätä jatkuu vuoden minun tietämättäni, jättäisi sitten saman tien.

Vierailija
40/78 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10: Niin, avioliitto on meille molemmille siinä määrin vakava sitoumus, että sitä ei (mahdollisten tulevien) pikkuihastusten takia rikota.

Eiköhän kaikki ajattele näin mennessään avioon. Vai luuletko että kaikki muut ajattelee että ei tää niin vakavaa ole, paneskellaan sit muitakin ja erotaan...:-)). Ihanan naiivi oot.

Onko nimesi muuten Virpi ja ihanan valittusi nimi Jari?