Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun epämiellyttäviin tilanteisiin hyvien käytöstapojeni vuoksi.

Vierailija
22.07.2010 |

Minulle on pienestä pitäen opetettu peruskäytöstavat ja kehotettu niitä noudattamaan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että tervehdin työtovereita, katson puhuessa silmiin, kiitän jos joku auttaa tai on tehnyt minulle jotakin. Hymyilen myös usein tutuille ihmisille jos tapaan heidät.

No tämähän on näistäkin ketjuista päätellen hyvin, hyvin harvinaista Suomessa. Siksi kai joudunkin ikäviin tilanteisiin. Monet tulkitsevat tämän ystävällisyyden väärin ja varsinkin sellaiset ihmiset (yleensä miehet), joille kukaan ei koskaan ole ystävällinen tai kohtelias, ymmärtävät minut väärin.

Ongelmani on siis se, että monet miehet ihastuvat minuun tai yrittävät lähestyä tai muuten vain ahdistelevat. Nyt olen akuutissa ongelmassa työpaikkamme siivoojan kanssa. Hän on mies ja harva hänelle koskaan mitään sanoo. No, minä tervehdin jos näen käytävällä, kiitän kun hän on siivonnut huoneeni. Siinä se. Vaan kun hän on nyt ymmärtänyt sen lähestymisyritykseksi. Hän hymyilee aina, iskee silmää, viettää aikaa(!) minun työhuoneessa, on lisännyt partaveden käyttöä exponentiaalisesti jne.

Ja tämä on vain yksi tapaus. Aina olen tässä tilanteessa. Vaan kun luonteeni ei anna periksi olla töykeä ja välinpitämätön muita ihmisiä kohtaan. Inhottava tilanne.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä seurauksella että mua halutaan sihteeriksi/puheenjohtajaksi joka paikkaan, paikallispolitiikkaan ehdolle...

On pitänyt ihan opetella olemaan seinäkukkanen, vain siten saa olla rauhassa!

Vierailija
62/63 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitso lapsena isältäsi tarpeeksi huomiota? Oliko ensimmäinen seurustelusuhde jotenkin myrskyisä? Onko parisuhteet olleet vaikeita? Oletko saanut kumppaneiltasi tarpeeksi huomiota? Oliko äitisi liian vaativa, kun olit lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä taida olla käytöstavoista, vaan oman käytöksen säätelemisen vaikeudesta. Useimmilla ihmisillä on töissä työrooli, kotona kotirooli jne. Ajatelkaa vaikka jotain lääkäriä, harvemmin ne on vastaanotolla ylipirtsakoita, nauravaisia ja flirttailevia, onneksi. Eivät olisi tuollaisina kovin uskottavia. Hyvät käytöstavat ei tarkoita sitä, että tyrkytetään itseä kaikille.