Pelkään hammaslääkääriin menoa! Miten hoidan asian? Pakko
olis kuitenkin mennä, mutta - A-P-U-A!!! Oisko joku esim. laserhoito kivuton?
Kommentit (7)
kerro tuosta hammaslääkärille. Hän sitten osaa ottaa asian huomioon, voi käyttää enemmän aikaa toimenpiteiden selittämiseen ja pitää taukoja välillä.
Kävin itse juuri pahamaineisessa juurihoidossa. Puudutuspiikki vähän nipisti, mutta sen jälkeen ei sattunut ollenkaan. Ei ollutkaan kauheaa! Puudutusta voit pyytää myös tavallisten reikien paikkaukseen, jos pelottaa.
Mene nyt ensin ihan vaan tarkastukseen. Mitä nopeammin sitä parempi.
Lapsuuden kokemusten takia pelkäsin aikanaan tosi paljon hammaslääkäriä. Mutta kun nykyään ei tarvi kuin pyytää puudutus joka nipistää olemattoman hetken ja sen jälkeen ei tunnu mikään. Nykyään hammaslääkärissä on jopa kiva käydä, koska hammaslääkkäri on niin hauska ja kiva tyyppi.
kuin giljotiinissa. Hajukin jo etoo! Lapsena tehty kaikki mahdolliset ilman puudutuksia, joten pelko/ kammo tulee varmaan sieltä...ap
Sain omalta hammaslääkäriltä Diapam-reseptin. Hamamslääkäri käynnit sujuvat mukavan leppoisasti, kun otan lääkkeen ennen käyntiä. Parempi napata tabu tarpeen vaatiessa kuin pilata hampaat sen takia, ettei uskalla käydä hammaslääkärissä.
Itselläni se ilmenee, että makuuasennossa niskan jännittyessä pää ja huulet tärisevät helposti. Muuten kyllä pystyn hallitsemaan itseni, pitämään muun kroppani rentona ja kuuntelemaan ohjeita.
Pelostani huolimatta olen käynyt säännöllisesti hammaslääkärillä, jotta hampaat eivät menisi huonoon kuntoon. Sanon aina hammaslääkärille, että jännitän. Eikä ikinä ole mitään ongelmaa tullut. Kaikki on mennyt hyvin, puudutus onnistunut jne.
Itselläni hamppispelko on tullut nuoruuden kokemuksesta. Silloin hampaani katkesi tapaturmaisesti. Hampaan juuri tulehtui ja mikään puudutus ei auttanut. Siitä huolimatta hampaan läpi porattiin iso reikä..
Tuo on enää muisto vain ja ainut tympeä kokemus.
Olen jotenkin hallinnut pelkoni, mutta viimeisen käynnin jälkeen en ole uskaltanut uudestaan.
Puudutuspiikki ei vaikuttanut eikä lääkäri uskonut vaan poras siitä huolimatta. Lopulta työnsin ne tarjottimet ym siitä edestä ja ryntäsin ylös ihan tuhannen paniikissa.
Lopputuloksena oli väliaikainen paikka, joka on nyt ollut hampaassa kohta 2 vuotta...
voit ilmottautua pelkopotilaana ja saat rauhoittavia.. Saattaja pitää kyllä silloin olla.