Arvoisat kesävieraamme!
Joo kiitos vaan suurieleisestä auttamisestanne, kun tulette perheenä meille ja vierailun loputtua keräätte käytetyt astiat pöydästä ja laitatte ne tiskikoneeseen sekä viette roskat. Tajuatteko ollenkaan, kuinka paljon vaivaa teistä oikeasti on? Likaisten vuodevaatteiden, pyyhkeiden ja peflettien pesua. Ruoanlaittoa, kaupassa käyntiä, pullojen palautusta. Siivousta, imurointia, roskien vientiä. Antamanne viimeisen päivän "apu" on kuin hyttysenpaska Itämeressä. Mekin olemme sentään kolmilapsinen vauvaperhe, joten jos oikeasti haluatte olla avuksi, käytte kaupassa ennen tuloanne, laitatte vähintään yhtenä päivänä ruoat ja teette kyseiset askareet automaattisesti joka päivä. Terv. väsynyt kotiäiti
ps. Ensi kerralla tuokaa ne omat pyyhkeet ja petivaatteet kiitos!!! En jaksa vielä päivä käyntinne jälkeenkin siivota jälkiänne kun on näitä omiakin päitä huollettavana.
Kommentit (23)
Eli ehdottaa ja pyytää ja puhua, jos haluaa apua ja vieraat eivät osaa sitä tarjota.
Asun pohjoisessa ja menin lentäen Helsinkiin. Olimme sopineet ystävän kanssa kuukautta aikasemmin, että tulen käymään.
Kone laskeutui Hki-Vantaalle sain viestin, että hei mulle ei nyt sovikaan, kun piti lähteä raveihin, mutta tuu vaikka ens viikonloppuna. En meinannu uskoa viestiä todeksi. No ei se mitään vietin viikonlopun hotellielämää ja palasin takas pohjoseen.
Tämä on vielä ystävä, joka jatkuvasti kyselee, että koska tuut käymään. Olemme toistemme lapsiemme kummeja ja tunteneet jo yli 30 vuotta. No enpä ole enää tuon kerran jälkeen edes meinannut mennä..
En voisi ikinä sanoa kenellekään, joka olisi sovitusti tulossa käymään ja tulisi lentäen Rovaniemelle, et hei hei eipä meille sovikaan. Tulkaa toiste, vaikka ens viikonloppuna :D
Mä pyydän ihmisiä tuomaan lakanoita ja pyyhkeitä mukana siksi - etenkin jos on tulossa enemmän porukkaa - että meillä on niitä aika vähän. Mutta jos on tulossa kylään pienempi porukka, mä kyllä tarjoan liinavaatteetkin. Ja ruokakustannuksia jaetaan, koska me ollaan aika vähävaraisia.
T: alunperin numerolla 13 kirjoittanut