Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin äiti huusi pää punasena kun heidän lapsi joi meillä

Vierailija
21.07.2010 |

vahingossa sitä kaupan mietoa siideriä!

Sanoin että kaapista saa ottaa mitä vain ja hän otti siideriä.

Poika 9v eli lukutaitoinen eli veikkaan että ihan tietoisesti otti sitä.

Eipä siinä prossiakaan juuri ole ja mitään vahinkoa ei sattunut.

Minusta aiheetonta huutaa.

Toki lapset olivat minun vastuulla meillä, mutta en vahdi kouluikäisiä joka minuutti.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei selvästikään osaa selvittää ristiriitatilanteita keskustelemalla sivistyneesti..

samanlaisia pää punaisena huutajia palsta täynnä!

Vierailija
42/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lapsen pitäisi saada maistaa siideriä, edes alkoholitonta? Ei siideri ole lasten juomaa. Tai alkoholiton viini, tai alkoholiton olut.

Sima on mielestäni eri asia.

Ja tämä on minun _mielipiteeni_, jonka johdan ympäröivästä kulttuurista. Paljonhan on näitä ihmisiä, joiden koko ajan tekisi mieli vetää alkoholia ja sitten niitä korvataan näillä 1-prosenttisilla juomilla. Ja lapsiko tässä sivussa oppii niitä juomaan? Ja aikuisena sitten vahvempia? Ihan turha aikaistaa alkoholikokeiluja. Alkoholiin tutustutaan muutenkin yleisesti aivan liian nuorena, lapsena.

Opettakaa omalla esimerkillä lapselle terveellisiä elämäntapoja. Hyvä ruoka ja juoma, parempi mieli. Ei liian usein sokerihumalaa. Juhlan tekee hyvä ruoka ja jälkiruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta sitten töissä perusopetuksen 7.-9. luokilla ja jonkin juhlapäivän yhteydessä ruokailussa tarjottiin itsetehtyä kotikaljaa. Seiskaluokkalaiset pojat olivat kotikaljaa huumorimielessä temponeet useamman mukin sillä seurauksella, että ruokailun jälkeisellä oppitunnilla yksi poika valitteli huonoa oloa ja sitä että "päässä pyörii". Oli juonut tietämättään itsensä pikkiriikkiseen humalaan.. Naurussa oli pitelemistä, kun tämän hoksasin, mutta pidin pokkani ja totesin vain, että pitää sanoa hyvissä ajoin jos oikein huono olo tulee.. :D

Vierailija
44/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään kyllä pidä kauheen tarpeellisena, että noin pienelle annetaan siiderä, vaikka ei prosentteja ole juurikaan. Mutta kyllähän tuosta asiasta vois keskustella ihan fiksusti eikä tulla huutamaan. Se asiahan oli jo ollut eikä sille voinut kukaan enään mitään.

D-vitamiinitipoista tuolla joku sanoi, että kaikissa on alkoholia. Ei kyllä pidä paikkaansa. Meillä on sellaisia tippoja, joissa on ainoastaan d-vitamiini ja oliiviöljy. Mutta näitä ei joka apteekissa myydä.

Vierailija
45/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään kyllä pidä kauheen tarpeellisena, että noin pienelle annetaan siiderä, vaikka ei prosentteja ole juurikaan. Mutta kyllähän tuosta asiasta vois keskustella ihan fiksusti eikä tulla huutamaan. Se asiahan oli jo ollut eikä sille voinut kukaan enään mitään.

asiasta olisi voinut keskustella ja todeta yhdessä että ei ole lasten juoma. En minä tuosta hernettä vetäisi mutta en pidä tarpeellisena että lapset juovat edes mietoja juomia.

Saattaahan se olla että poika ei itse tajunnut mitä otti, tai sitten teki sen ihan tarkoituksella. Kai äiti sentään komensi sitä poikaakin eikä vaan naapurin tätiä?

Vierailija
46/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin lapsia. Monilla on allergioita ja muita niin sattaa olla ikävätkin seuraukset. Itse en pidä kun annetaan herrkkuja ennen ruokaa. Ja kyllä 9-vuotiaiden perään pitää katsoa jos ne kylään ottaa.

Vierailija
47/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että on automaattisesti alkoholisti jos on HYVIN mietoa siideriä jääkaapissa. On meilläkin alkoholitonta siideriä kaapissa. Maun vuoksi. Se on hyvää. Eikä se todellakaan tarkoita että olemme alkoholisteja. Eikä korvata väkevämpiä miedoilla. Urpot. Ja todellakin vainoharhaiset ihmiset.

Vierailija
48/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein myös monissa mehuissa ja myös kypsissä hedelmissä. Ja tietty lääkkeet yms.

Siis vinkkinä niille joiden mielestä alkoholia ei pidä juoda tippaakaan. 2 dl lasillisessa alle 1 volttista simaa/siideriä on alkoholia n. 0,2 ml (alkoholihan ilmaistaan noissa juomissa promilleina, ei prosentteina) että ihan näin hurjista määristä on kyse.

Ja sitäpaitsi ne Pirkan siiderijuomat (1,5 l pulloissa myytävät) ovat oikeasti täysin alkoholittomia ainakin HS:ssa olleen testin mukaan.

Vierailija
49/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin siellä, mist siideri on kotoisin - Ranskassa ja Britanniassa - siideri on myös lasten juoma. Ja meidän suvussa on ollut myöskin, juurikin nämä kaupan mehusiiderit.

Musta tuntuu, että monella täälläkin kirjoittelevalla ihmisellä ainut mielukuva alkoholinkäytöstä on ryyppääminen, ja sen takia tää nähdään niin kauheana juttuna. Kas kun monet ihmiset osaavat käyttää alkoholia ihan sivistyneesti. Esim. meillä juodaan hellepäivinä usein ruuan päälle mieto gintonic ja se riittää. Ei tarvitse enempää ryyppäillä.

Vierailija
50/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan uutta, että on olemassa lähes alkoholitonta siideriä.

Hei haloo, ei kaikki ole perehtyneitä näihin uusiin siideripurkkeihin, mitä on olemassa. Ja ei meidän 9v kun ei taida vielä 13 veekään tietää, että on tällaisia vähäalkoholisia olemassa.

Itse en noita juo ja en edes tiennyt, että on olemassa lähes alkoholitonta siideriä.

En kuitenkaan naapurille menisi tuollaisessa tapauksessa huutamaan vaan keskustelisin rauhallisesti poikani kanssa alkoholin vaaroista.

Ollaan itseasiassa aiheesta keksusteltukin 9v poikamme kanssa. Täälläpäin näkee paljon alkoholisoituneita ihmisia, eikä ole harvinaista, että 10v lapset vetää vanhemmilta salaa viikonloppu kännit.

Pakko on ollut pelotella ja valistaa.

Vierailija
51/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, ei kaikki ole perehtyneitä näihin uusiin siideripurkkeihin, mitä on olemassa. Ja ei meidän 9v kun ei taida vielä 13 veekään tietää, että on tällaisia vähäalkoholisia olemassa.

Itse en noita juo ja en edes tiennyt, että on olemassa lähes alkoholitonta siideriä.

En kuitenkaan naapurille menisi tuollaisessa tapauksessa huutamaan vaan keskustelisin rauhallisesti poikani kanssa alkoholin vaaroista.

Ollaan itseasiassa aiheesta keksusteltukin 9v poikamme kanssa. Täälläpäin näkee paljon alkoholisoituneita ihmisia, eikä ole harvinaista, että 10v lapset vetää vanhemmilta salaa viikonloppu kännit.

jo mun lapsuudessa 80-luvulla.

Vierailija
52/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
53/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset juovat mehua ja limua, eivät todellakaan siidereitä, ei edes alkoholittomia. Mun mielestä se on periaate, mikä ratkaisee, ei ne prosentit tai promillet. Mä en hyväksyisi tuollaista myöskään.

Vierailija
54/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään ymmärrä, miksi mun pitäis perustella, etten juo alkoholia, enkä ole perehtynyt erilaisiin viineihin ja siidereihin yms.

Se nyt vain on asia, mikä ei kiinnosta minua. Limsa ja vesi ja kivennäisvesi maistuu paremmalta niin miksi ostaisin juotavaa, mistä en tykkää. Siksi en ole perehtynyt näihin eri lajeihin, koska ne ei liity läheisesti mun elämään.

Niin ja murkkupoikien kans on ollut silti puhetta, että kun täyttävät 16v niin käyn ostaan heille jotku sidukat, että saavat juoda ne kotona maistiaisiksi, miltä ne maistuu. Ettei tarvi sen kans ihmetellä, että mitä ne on kun kotona ei juoda. Juu, siis absolutistiäiti tekee rikoksen ja ostaa omille alaikäiselleen tölkin alkoholia sitten kun sen aika on.

Ollaan nimittäin paljon juteltu siitä, että ihmisiä on erilaisia alkoholin kanssa. Jotku nyt ei vain välitä ja jotku välittää liikaakin ja jotku osaa sitten ottaa sillai, että se koetaan nautintona. Mutta mielellään itse ostaisin ne ekat maistajaiset, ettei ihan kylmiltään mee sitten jossain bileissä maistamaan, mitä tää on.

Juu ja ovat kotonaviihtyviä, urheilullisia kavereita, joten tiedän, etteivät ole vielä maistaneet.

t.50

Vierailija
55/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena join salaa jotain 1% siideriä hiukka enemmän ja ihmettelin jonkin ajan päästä, miksi poskia kuumottaa. Sitten oli paljastettava äidille että join siitä pullosta, mistä oli kielletty :)

Vierailija
56/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siis absolutistiäiti tekee rikoksen ja ostaa omille alaikäiselleen tölkin alkoholia sitten kun sen aika on.

Vierailija
57/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo mun lapsuudessa 80-luvulla.

Vierailija
58/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lapsen pitäisi saada maistaa siideriä, edes alkoholitonta? Ei siideri ole lasten juomaa. Tai alkoholiton viini, tai alkoholiton olut.

Sima on mielestäni eri asia.

Ja tämä on minun _mielipiteeni_, jonka johdan ympäröivästä kulttuurista. Paljonhan on näitä ihmisiä, joiden koko ajan tekisi mieli vetää alkoholia ja sitten niitä korvataan näillä 1-prosenttisilla juomilla. Ja lapsiko tässä sivussa oppii niitä juomaan? Ja aikuisena sitten vahvempia? Ihan turha aikaistaa alkoholikokeiluja. Alkoholiin tutustutaan muutenkin yleisesti aivan liian nuorena, lapsena.

Opettakaa omalla esimerkillä lapselle terveellisiä elämäntapoja. Hyvä ruoka ja juoma, parempi mieli. Ei liian usein sokerihumalaa. Juhlan tekee hyvä ruoka ja jälkiruoka.

Jos se on hyvää niin rinnastan lähinnä limsan juontiin, tai alkoholittoman siman. Toiset juo maitoa kun siitä tykkää vaikkei sitä paljoa tarvis ja sitä on kaapissa tölkkitolkulla, eikä kukaan silti hauku maitoholistiksi. Limsaakin toisilla on kaapit pullollaan, eikä silti haukuta. Miksi alkoholiton(sitäkin saa) siideri olisi eri asia? Tai alkoholiton valkoviini jos siitä tykkää. Heti haukutaan suunnilleen alkoholistiksi.. huoh..

Vierailija
59/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä parin prosentin juoman juomista ei voi kutsua "ottamiseksi". Mulla on ollut absolutistikavereita, mutta kyllä he ovat esim. simaa juoneet (siis kotitekoista) ja samoin näitä kaupan mehusiiderejä. Voi tietty olla kyse siitä, etteivät ole edes ajatelleet, että niissä on alkoholia, ja täytyy sanoa, etten minäkään sille ajatuksia uhraa.

Vierailija
60/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaverin tokaluokkalainen tyttö oli ostanu ihan itse sitä mietoa siideriä kaupasta..ja se oli kaverista ok,itse kyllä ajattelin,etten oman lapseni antais sellasia juoda.kyllä sieltä kaupasta limsaakin saa..

on MEHUA. Ei se yhden prosentin alkoholi tunnu missään. Onhan sitä varmaan enemmän simassa ja kotikaljassakin, ja silti noita saa lapset juoda.

Meidän yhdet sukulaiset toi tuota aina mökille, ja kyllä sitä sai kaikki juoda, niin lapset kuin aikuiset. Ja saahan lapset ostaa sitä kaupastakin. Eikös ykkösolutta ja -lonkeroakin saa? Ainakin ennen sai. Kävin äidille ostamassa ykköstä kaupasta lapsena, kun pikkuveli oli syntynyt, maidonnousua varten siis.

Nykyisin ei saa myydä alle 18-vuotiaille edes 0,01% siideriä tai vastaavaa.

Alkoholia sisältävää simaa ei saa myydä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan