Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin äiti huusi pää punasena kun heidän lapsi joi meillä

Vierailija
21.07.2010 |

vahingossa sitä kaupan mietoa siideriä!

Sanoin että kaapista saa ottaa mitä vain ja hän otti siideriä.

Poika 9v eli lukutaitoinen eli veikkaan että ihan tietoisesti otti sitä.

Eipä siinä prossiakaan juuri ole ja mitään vahinkoa ei sattunut.

Minusta aiheetonta huutaa.

Toki lapset olivat minun vastuulla meillä, mutta en vahdi kouluikäisiä joka minuutti.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaverin tokaluokkalainen tyttö oli ostanu ihan itse sitä mietoa siideriä kaupasta..ja se oli kaverista ok,itse kyllä ajattelin,etten oman lapseni antais sellasia juoda.kyllä sieltä kaupasta limsaakin saa..

on MEHUA. Ei se yhden prosentin alkoholi tunnu missään. Onhan sitä varmaan enemmän simassa ja kotikaljassakin, ja silti noita saa lapset juoda. Meidän yhdet sukulaiset toi tuota aina mökille, ja kyllä sitä sai kaikki juoda, niin lapset kuin aikuiset. Ja saahan lapset ostaa sitä kaupastakin. Eikös ykkösolutta ja -lonkeroakin saa? Ainakin ennen sai. Kävin äidille ostamassa ykköstä kaupasta lapsena, kun pikkuveli oli syntynyt, maidonnousua varten siis.

Nykyisin ei saa myydä alle 18-vuotiaille edes 0,01% siideriä tai vastaavaa. Alkoholia sisältävää simaa ei saa myydä jne.

Minulla ainakin kyse on periaatteesta. Ei niinkään sen faktisen alkoholipitoisuuden vuoksi, mutta mielleyhtymien. (Alkoholitonkin) siideri on siideriä. Siideri = alkoholijuoma -> kuuluu aikuisille, ei lapsille. Onhan tuolla kaupan hyllyillä täysin alkoholittomia puna- ja valkoviinejäkin. Olisiko teidän asiaa puolustavien mielestä ihan ok, jos minä tarjoaisin niitä teidän lapsillenne lupaa kysymättä?

Vierailija
2/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ostanut sitä kaupasta ja sitä minulle myytiin ilman mitään sanomista... Juotiin sitä kaverin kotona (ei todellakaan tajuttu että siinä on alkoholia) ja kaverin isä meinasi naulata minut seinälle sen jälkeen. White Cap -siideriä, olisko siinä ollut alkoholia 1% tai jotain.

että terveisiä vaan :) oli ihan tahaton moka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt pitää vieraan lapsen perään vähän katsoa, jos sen jääkaapilleen päästää.

Vierailija
4/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on MEHUA. Ei se yhden prosentin alkoholi tunnu missään. Onhan sitä varmaan enemmän simassa ja kotikaljassakin, ja silti noita saa lapset juoda.

Meidän yhdet sukulaiset toi tuota aina mökille, ja kyllä sitä sai kaikki juoda, niin lapset kuin aikuiset. Ja saahan lapset ostaa sitä kaupastakin. Eikös ykkösolutta ja -lonkeroakin saa? Ainakin ennen sai. Kävin äidille ostamassa ykköstä kaupasta lapsena, kun pikkuveli oli syntynyt, maidonnousua varten siis.

Vierailija
5/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle sopivaa juotavaa. Tai sitten olisit käskenyt sen lapsen kotiinsa juomaan, jos et tuon vertaa halua valvoa.

Vierailija
6/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagointia tuolta äidiltä...

Vierailija
7/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

han aiheesta huusi. Kyllä sun olisi pitänyt antaa sieltä jääkaapista lapselle sopivaa juotavaa. Tai sitten olisit käskenyt sen lapsen kotiinsa juomaan, jos et tuon vertaa halua valvoa.

lapsille sopivaa juotavaa. Yksi prosentti sinne tai tänne. Annetaanhan lapsille simaakin, ja kotikaljaa. Ja jos vaikka tuoremehupurkki on pari päivää jääkaapissa, niin siinäkin on vähän alkoholia. Ja d-vitamiinitipoissa on.

Ihme nipotusta. Järki käteen tämän asian kanssa.

Vierailija
8/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

han aiheesta huusi. Kyllä sun olisi pitänyt antaa sieltä jääkaapista lapselle sopivaa juotavaa. Tai sitten olisit käskenyt sen lapsen kotiinsa juomaan, jos et tuon vertaa halua valvoa.

lapsille sopivaa juotavaa. Yksi prosentti sinne tai tänne. Annetaanhan lapsille simaakin, ja kotikaljaa. Ja jos vaikka tuoremehupurkki on pari päivää jääkaapissa, niin siinäkin on vähän alkoholia. Ja d-vitamiinitipoissa on.

Minusta ap oli vastuuton. En päästäisi omaa lastani toistamiseen tuollaiseen kyläpaikkaan.

Vierailija
9/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap oli vastuuton. En päästäisi omaa lastani No ei se siihen kuole mutta ei lapsille silti juoteta siideriä toistamiseen tuollaiseen kyläpaikkaan.

kun se on alkoholitonta tai siinä on alkoholia 1 %? Saisinko perusteet? Tuo kyseinen siideri on lasten juomaa, mehua. Onko sitten niin, että lapsille ei saa antaa myöskään d-vitamiinitippoja, koska niissä on alkoholia? Mites on siman ja kotikaljan laita?

Vierailija
10/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä täysin alkoholitonta versiota! Samalla ilmoittaudun myös itse samanlaiseksi, en juo mitään vähänkään alkoholipitoista ja olisin saanut AIKAMOISET raivarit tuossa tapauksessa! Ja kyläilyt olis varmasti loppuneet siihen...

Vierailija
11/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ilmoittautuu äiti jonka lapsi ei saa tavallista simaa vaan sitä täysin alkoholitonta versiota! Samalla ilmoittaudun myös itse samanlaiseksi, en juo mitään vähänkään alkoholipitoista ja olisin saanut AIKAMOISET raivarit tuossa tapauksessa! Ja kyläilyt olis varmasti loppuneet siihen...

kertoa syyn tähän. Olisi mielenkiintoista tietää.

Vierailija
12/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä täysin alkoholitonta versiota! Samalla ilmoittaudun myös itse samanlaiseksi, en juo mitään vähänkään alkoholipitoista ja olisin saanut AIKAMOISET raivarit tuossa tapauksessa! Ja kyläilyt olis varmasti loppuneet siihen...

Vierailija
13/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on MEHUA. Ei se yhden prosentin alkoholi tunnu missään. Onhan sitä varmaan enemmän simassa ja kotikaljassakin, ja silti noita saa lapset juoda.

Meidän yhdet sukulaiset toi tuota aina mökille, ja kyllä sitä sai kaikki juoda, niin lapset kuin aikuiset. Ja saahan lapset ostaa sitä kaupastakin. Eikös ykkösolutta ja -lonkeroakin saa? Ainakin ennen sai. Kävin äidille ostamassa ykköstä kaupasta lapsena, kun pikkuveli oli syntynyt, maidonnousua varten siis.

Nykyisin ei saa myydä alle 18-vuotiaille edes 0,01% siideriä tai vastaavaa.

Alkoholia sisältävää simaa ei saa myydä jne.

Vierailija
14/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ei saa myydä alle 18-vuotiaille edes 0,01% siideriä tai vastaavaa.

Alkoholia sisältävää simaa ei saa myydä jne.

simaa ei myydä?

Vierailija
15/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisiko äiti säikähtänyt tilannetta, ei ehkä ole tiennytkään kuinka paljon siinä on alkoholia, tai sitten heidän perheessään noudatetaan tiukkaa 0 % linjaa. Voi olla, että jälkeenpäin on tajunnut itsekin, ettei yksi vahinko ole niiin vaarallinen.

Vierailija
16/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisiko äiti säikähtänyt tilannetta, ei ehkä ole tiennytkään kuinka paljon siinä on alkoholia, tai sitten heidän perheessään noudatetaan tiukkaa 0 % linjaa. Voi olla, että jälkeenpäin on tajunnut itsekin, ettei yksi vahinko ole niiin vaarallinen.

onkin noin vastuuton. Oli ehkä pitänyt sitä tolkun ihmisenä ja joutui nyt huomaamaan, ettei siihen voikaan luottaa.

Vierailija
17/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että ihan tavallista simaa ei myydä?

alkoholia niin ei saa myydä alaikäisille.

Alkoholitonta eli 0,00% saa myydä.

Vierailija
18/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muutakaan, mis alkoholia. Turhaan tuo naapuri nyt kuitenkaan tuollaista mölyä asiasta nostaa, voihan asioista keskustella ihan normaali äänelläkin. Ei ihme että ihmiset sotivat ja tappavat toisiaan, kun ei ihan perusasioista osata puhua;)

Vierailija
19/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ilmoittautuu äiti jonka lapsi ei saa tavallista simaa vaan sitä täysin alkoholitonta versiota! Samalla ilmoittaudun myös itse samanlaiseksi, en juo mitään vähänkään alkoholipitoista ja olisin saanut AIKAMOISET raivarit tuossa tapauksessa! Ja kyläilyt olis varmasti loppuneet siihen...

kertoa syyn tähän. Olisi mielenkiintoista tietää.

Minusta on hullua että nimenomaan absolutisteilta kysellään syytä mikseivät juo, kun sen pitäisi olla toisinpäin ja kysyä että miksi ihmeessä joku juo. Minä vaan en pidä alkoholista (en tarkoita makua, sillä en ole koskaan oikeastaan maistanut) enkä mistään mikä siihen liittyy. Ja olen hyvin jyrkkä tässä asiassa. En tule alkoholistiperheestä enkä himouskovasta perheestä, joten syyt eivät löydy myöskään sieltä.

Meillä syödään D-pillereitä eikä mielestäni kaikissa D-tipoissa edes ole alkoholia.

Vierailija
20/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä aitejä, jotka asiasat suuttuvat. Ei alkoholijuomien juominen tai juomisen opettelu kuulu lapsille ja toiset haluavat olla asiassa erittäin tarkkoja. Onhan tuo periaatekysymys ja kertoo paljon vanhempien suhtautumisesta alkoholiin. Huutajaäiti oli varmaan enemmän säikähtänyt kuin vihainen.

Itse olisin ehkä vähän ihmetellyt lapseni toimintaa ja naureskellut asiaa toisen äidin kanssa. Kotona lapsi olisi saanut puhuttelun siitä, mitä vieraiden jääkaapista saa ottaa Vaikka lupa olisikin ottaa "mitä tahansa", ei se oikeasti tarkoita, että saa ottaa mitä tahansa. Jos on jano, vettä saa aina hanasta.

Olenpa kuullut juttuja, että samantyylisessä tilanteessa vieras lapsi on mennyt ja syönyt koko perheelle illalliseksi tarkoitetun ruuan...