Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin äiti huusi pää punasena kun heidän lapsi joi meillä

Vierailija
21.07.2010 |

vahingossa sitä kaupan mietoa siideriä!

Sanoin että kaapista saa ottaa mitä vain ja hän otti siideriä.

Poika 9v eli lukutaitoinen eli veikkaan että ihan tietoisesti otti sitä.

Eipä siinä prossiakaan juuri ole ja mitään vahinkoa ei sattunut.

Minusta aiheetonta huutaa.

Toki lapset olivat minun vastuulla meillä, mutta en vahdi kouluikäisiä joka minuutti.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että ihan tavallista simaa ei myydä?

alkoholia niin ei saa myydä alaikäisille.

Alkoholitonta eli 0,00% saa myydä.

ei edes liköörikonvehteja. Ostin niitä pari vuotta sitten siwasta ja myyjä kysyi paparit. Onneksi olin täysi-ikäinen :)

Vierailija
22/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes liköörikonvehteja. Ostin niitä pari vuotta sitten siwasta ja myyjä kysyi paparit. Onneksi olin täysi-ikäinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noita juo ja en edes tiennyt, että on olemassa lähes alkoholitonta siideriä.

En kuitenkaan naapurille menisi tuollaisessa tapauksessa huutamaan vaan keskustelisin rauhallisesti poikani kanssa alkoholin vaaroista.

Ollaan itseasiassa aiheesta keksusteltukin 9v poikamme kanssa. Täälläpäin näkee paljon alkoholisoituneita ihmisia, eikä ole harvinaista, että 10v lapset vetää vanhemmilta salaa viikonloppu kännit.

Pakko on ollut pelotella ja valistaa.

Vierailija
24/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomessa ryypätään näin paljon, kun alkoholi on niin mystifioitu asia, että jos siiderissä on 1 prosentti alkoholia ja lapsi sitä juo, vanhemmat saa hirveän kohtauksen.

Mun mielestä alkoholi ja sen kauheat vaarat on nostettu jotenkin ylikorostuneeseen asemaan Suomessa, muiden vaarojen kustannuksella. Esim. jos joku ajaa ylinopeutta ja käyttäytyy muutenkin vastuuttomasti liikenteessä, se on ihan jees ja normaalia käytöstä. Sen sijaan pidetään ihan järkyttävänä käytöksenä (siis ei tietenkään kaikki pidä), jos etenkin ÄITI ostaa kaupasta tai Alkosta alkoholijuomia tai kuluttaa niitä (puhun nyt kohtuukäytöstä, en ryyppäämisestä) lasten nähden.

Suomessa nähdään paljolti kaikki alkoholinkäyttö holtittomana ryyppäämisenä. Mä ymmärsin jossain vaiheessa nuo eurooppalaiset juomatavat, ja aloin suosia sitä, kun kutsuin tuttuja illanviettoihin. Tein ruokaa, istuttiin pöydän ääressä syömässä ja juomassa. Näin viinasta ei tule illan pääohjelma, eikä myöskään kukaan päihdy holtittomasti, kun on syötävää. Musta tämä on kaikkein paras tapa käyttää alkoholia, muun toiminnan ohessa.

Myös paikalla olevat lapset huomaavat, että alkoholissa ei ole mitään mystistä, kiellettyä ja kiehtovaa, joka johtaisi sitten siihen, että teini-iän harrastukset painottuvat vähän liiankin kosteiksi (No, tätähän ei voi tietenkään ennalta tietää. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos vanhemmat käyttävät alkoholia, sen käyttämistä oikein on hyvä opettaa kotona.).

Mun mielestä Suomessa suhde alkoholiin on vähän liian joko - tai. Toki jos joku ei halua ollenkaan käyttää alkoholia, niin fine by me, mutta mun mielestä tällainen alkoholin mystifiointi ja siihen järkyttävän tuomitsevasti suhtautuminen ei todellakaan edesauta sitä, että meidän jälkikasvumme oppisi käyttämään sitä fiksusti. Muistan itse omat toikkarointini teini-iässä, ja toivon, että osaisin itse opettaa omille lapsilleni terveellisemmän suhtautumisen alkoholiin. *Koputtaa puuta*

Vierailija
25/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on laitonta. Ei sitä alkoholia saa tarjota omillekaan sen puoleen. Mutta siitä tuskin kukaan käräyttää. Ihan aiheesta huusi se naapurin äiti.

Vierailija
26/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko alkoholitonta siideriä? Miksi annat lapselle luvan ottaa kaapista mitä vaan, jos säilytät kaapissa myös siidereitä?

Vierailija
27/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä siidereistä, joissa on 1% tai vähemmän alkoholia.

Vierailija
28/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa julkaistiin joku tutkimus, että kohtuukäyttäjät elää pidempään. En yhtään ihmettele, jos pitää huutaa pää punaisena siitä, että lapsi juo lähes alkoholitonta juomaa lasillisen(?) tms, niin johan siitä aivot ja sydän rasittuvat niin, että infarkti vaanii.

Koittakaas mammat piruuttaan vetää 1 % sidukalla kännit... Aika paljon sais kiskoa 9-vuotiaskin, että moinen onnistuu.

Vierailija
29/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muutakaan, mis alkoholia. Turhaan tuo naapuri nyt kuitenkaan tuollaista mölyä asiasta nostaa, voihan asioista keskustella ihan normaali äänelläkin. Ei ihme että ihmiset sotivat ja tappavat toisiaan, kun ei ihan perusasioista osata puhua;)

jonka ansiosta paljolti ihmiset toisiaan tappavat. Että siideriä ja kaljaa jo 9-vuotiaille, eiks je?

Vierailija
30/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä ollut Pirkan siideriä ja en ole ajatellutkaan ettei lapsi voisi juoda sitä.

Mulle jos naapurin äiti huutaisi, niin saisi pitääkin lapsensa.

Enkä minä vahdi lasteni kavereita, sillä en ole lastenhoitaja.

Meillä porukkaa päivittäin ja muille lapseni kavereille ei edes pääse, niin ei ole kyllä varaa tulla huutelemaan.

Nehän voi sitten olla jatkossa lapsesi kaverin kotona, niin valvonta ja huolto pelaa.

Vierailija
31/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä äiti sai tietää lapsen juoneen sitä siideriä? Kertoiko ap itse vai lapsi?

Jos mun luona joku lapsi tota mehulitkua jois, niin en minä ainakaan kertoisi lapsen äidille, koska siinä ei ole mitään pahaa (omasta mielestäni siis).

Aiks nipottamista kuitenkin äidiltä.

Vierailija
32/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko te kaikki edes mistä puhutte? Eikö teillä lapset juo kotisimaakaan? Siinä on samanverran alkoholia.

Minä olen tehnyt joskus synttäreillä lasten boolia jossa yhtenä ainesosana ollut tuo kaupan 0,2% siideri. Erään yhdistyksen (myös lastensuojelutyötä tekevä) lasten vappujuhlissa oli kaupan simaa jossa myös tuo minimaalinen määrä alkoholia.

Kaikessa mikä on käymisteitse valmistettu on pikkasen alkoholia. Jopa kypsissä hedelmissä.

Ja minä en hyväksy sitä että alle 18v tarjotaan alkoholia, edes sitä yhtä lasillista ruuan kanssa mikä osan teistäkin mielestä on ihan ok.

Vierailija
33/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tipasta viiniäkään lapsi humalaan tule, mutta ei ole naapurin asia sitä tarjoilla.

Vierailija
34/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaas mammat piruuttaan vetää 1 % sidukalla kännit... Aika paljon sais kiskoa 9-vuotiaskin, että moinen onnistuu.

viisinkertainen määrä verrattuna keskariin, niin siinähän se. Ei homma eikä mikään, jos on tarve vetää siitä kännit.

Vierailija
35/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties vaikka olisivat jo pitkään juottaneet omat lapsensa hiljaisiksi jo tuttipulloiästä asti.

Vierailija
36/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisinkertainen määrä verrattuna keskariin, niin siinähän se. Ei homma eikä mikään, jos on tarve vetää siitä kännit.

että olisin promillen humalassa. Aika kauan kestäisi tuon juominen, minulta ainkin vuorokauden :-D Ei homma eikä mikään

Vierailija
37/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset jaksaa vetää hernettä nekkuun typeristä asioista. Muistan itse 80-luvulla, kun jotain vastaavaa saatiin lapsena saunan jälkeen, ja simat ym. kanssa. Kotikaljaa olisi saanut myös juoda, mutta en tykännyt. Ei vanhemmat edes ajatellut, että tuossa olisi jotain "pahaa". Juu ja kaikki lapset ollaan nyt täysin alkoholisoituneita;D

Perheessä, jossa on noin EPÄTERVE suhtautuminen alkoholiin, voi helposti kasvaa lapsista alkoholin suhteen ääripäitä (vrt. ko. äidin suhtautuminen/liikakäyttö).

Vierailija
38/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että porukka ei nyt tiedä mistä puhutaan.

Kuvittelevat siiderin olevan golden capiä tms.

Joku ihmetteli että siideri säilytetään jääkaapissa?

Missä teillä siiderit ja oluet säilytetään, oletetaan ettei ole maakellaria tai edes taloyhtiön kellaria?

Vierailija
39/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei selvästikään osaa selvittää ristiriitatilanteita keskustelemalla sivistyneesti. Toisekseen ap ei tarjonnut sitä siideriä, vaan lapsi otti itse kaapista. Kolmanneksi 9-vuotiaan tulee selvitä itsekseen pieniä hetkiä, joten sen ikäiseltä voi jo vaatia jonkin verran omaa harkintaa.

Vierailija
40/66 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei selvästikään osaa selvittää ristiriitatilanteita keskustelemalla sivistyneesti. Toisekseen ap ei tarjonnut sitä siideriä, vaan lapsi otti itse kaapista. Kolmanneksi 9-vuotiaan tulee selvitä itsekseen pieniä hetkiä, joten sen ikäiseltä voi jo vaatia jonkin verran omaa harkintaa.

joka päästää vieraan lapsen jääkaapilleen ottamaan vahingossa aikuisten juomia. Ap:n onni lienee, ettei siellä tällä kertaa ollut mitään väkevämpää.