Suositelkaa rautalisää
Ongelmana on, että lisäraudasta iskee itselle usein lamaannuttava migreenimäinen päänsärky, tai vaihtoehtoisesti voimakas oksetus ja molemmat haittaavat sen verran arkea ettei työnteosta ja perheen kaitsemisesta tule mitään.
Mitä valmistetta suosittelisitte?
Kommentit (16)
Lihaa sisäelimii eikä maitoo eikä teetä tai kahvii niiden kanssa tai vähään aikaan ennen tai jälkeen. Raudan imeytyminen näet estyy tehokkaasti. Sit on tietty tuo ramavit neste.
Turhaan te ruokaa ehdotatte. Ap haluaa tabuja. Säälittävää :(
Nordic Health suihke on ainoa mitä minä vatsavaivainen voin syödä. En toki sitäkään joka päivä kun vetää vatsan totaaliummelle. Aina pidettävä jonkun ajan päästä taukoa muuten muutun muumiksi.
Itse käytin taannoin sellaista nestemäistä valmistetta (Fe?) ja söin lihaa, maksapihvejä, verilettuja, pinaattia, ruisleipää jne. Nestemäisen hyvä puoli oli se, ettei se käynyt vatsan päälle. Huono puoli taas hampaiden värjääntyminen. Kallistakin oli mielestäni
Kun hemoglobiinin ja ferritiinin määrä vielä kuukauden päästä olivat huonot, rautaa tankattiin tiputuksessa. Ei ruuasta imeytynyt tarpeeksi rautaa eikä rautavalmistekaan tuonut tulosta. Raudanpuute anemiaan on monia syitä eikä todellakaan esimerkiksi maksaa syömällä kaikkien tila kohene.
No, viimeksi mulla nousi arvot ja hiukset alkoi pysyä päässä vain ruokavaliomuutoksen avulla kun ei rautaa pystynyt syömään. 😊Eli ihan jees ehdottaa niitäkin, haluaisin vain itseni kuntoon (eron myötä paino laskenut paljon ja samalla arvot tipahtaneet lähelle kymppiä). Ruokavalion kanssa tuo muutos olossa ja oireissa vain on tooodella hidas, joten kaipaisin siihen edes jotain toimivaa ja imeytyvää, hellävaraista valmistetta (onkohan sellaista...) rinnalle.
Ap
Otan joka toinen ilta Vida rauta 50 mg-depotkapselin. Vatsani ei ole reagoinut tähän, vaikka on muuten aika herkkä.
Ennen käytin sitä Nordic Healthin suusuihketta mutta en saanut rauta-arvoja nostettua.
Tämä auttoi omaan raudan puutokseen.
https://www.bauhaus.fi/neliskulmainen-rautatanko-kantoflex-10-x-10-x-10…
Vierailija kirjoitti:
No, viimeksi mulla nousi arvot ja hiukset alkoi pysyä päässä vain ruokavaliomuutoksen avulla kun ei rautaa pystynyt syömään. 😊Eli ihan jees ehdottaa niitäkin, haluaisin vain itseni kuntoon (eron myötä paino laskenut paljon ja samalla arvot tipahtaneet lähelle kymppiä). Ruokavalion kanssa tuo muutos olossa ja oireissa vain on tooodella hidas, joten kaipaisin siihen edes jotain toimivaa ja imeytyvää, hellävaraista valmistetta (onkohan sellaista...) rinnalle.
Ap
Mihin sulla on kiire?
Mä sain puolessa vuodessa nostettua ferritiiniä 20ug/l (vaikka laihduin 10kg ja IBS), Sana-solin Energy Rauta poretableteilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mihin sulla on kiire?
No eipä nyt siinä mielessä kiire muuten, mutta olen jo kerran joutunut leikkaamaan hiukset pois kokonaan koska tippuivat tämän vaivan takia lähes kaikki pois. Ja sama homma edessä jos tätä vauhtia irtoavat, tähän mennessä reilu puolet tippuneet pois. 🤔 Lisäksi olen aivan taju kankaalla ja liikkuminen hapottaa, että juuh mielellään niitä helpottaisi nopeasti?
Ap
Lihaa ja maksaa