AV:n vakiohapannaama
Ootteko huomannut, että todella usein sellaisen avauksen kohdalla, joss aloittaja kertoo jotain omasta elämästään, vaikeuksistaan tai vaikkapa jonkun sukulaisen elämästä (etenkin jos on huolissaan), niin todella usein ensimmäinen viesti on törkeä.
Musta on alkanut tuntua, että täällä kyttää joku vakihapannaama, jolla on liikaa aikaa (MT-ongelmien takia sairaseläkkeellä?) ja joka haluaa aina vastata ensimmäisenä ketjuun rumasti.
Tunnistatteko muuten muita AV:n vakihulluja? Mä tunnistan ainakin Jankkaajan (vastaa aina viesteihin numerolla, ei lainaamalla, ja väittää vaikka mustan valkeaksi todella haparoivin argumentein) sekä Psykomamman. (Mä työni liittyy kielen ja kirjoittamisen kanssa puljailuun, ja tunnistan todella helposti eri kirjoittajien tyylejä ja manerismeja.)
Kommentit (66)
5 tuntia. Ei taida käännöstyöt työllistää? :D
ap on ainakin herkkähipiäinen paskantärkeilijä heti meni vetelät housuun ja alko kauhee nokittelu kun joku vähän vinoili hänen ammattitaidostaan.
että lähetän sulle virtuaalisesti ruusuja, noin! Mikähän sun motiivi sitten on kirjoitella näitä viestejä, saanen kysyä? Sekö, että olet ihana, kaikkien pitämä ihminen? Luontainen hyväntahtoisuus? halu auttaa muita? Joku muu, mikä?
[i Hei, nyt mä tiedän! Sä oot KATEELLINEN mulle, koska itse et saanut edes peruskoulun päättötodistusta ja teet duunia henkilöstövuokrauspalvelun kautta kaupan kassalla.
[/quote]
Ja sitten syyllistyt itse ihan samaan. Olisit nyt edes yrittänyt olla vähän parempi ihminen kuin nämä haukkumasi palstan hapannaamat.
Aloituksesta tähän hetkeen on mennyt reilu 5 tuntia. Ei taida käännöstyöt työllistää? :D
PS. Olen lomalla.
PPS. En sellaisella lomalla, kuin te palkkatyön saajat, vaan sellaisella kuin me freelancerit - enimmäkseen töissä.
PPS. Käy varmaan hirveesti kateeksi tää freelancer elämä, eikö?
ja kuvittelet itsestäsi liikoja.ei mua kiinnosta koulutuksesi tai mikään muukaan sussa, ainoastaan tuo että vedät täällä analyysia päivät pitkät jostain palstaajista, mikä tarkoittaa ainoastaan sitä että sä todella vietät täällä erittäin paljon aikaa.
Pointtini oli se että itse en moiseen kykene, koska aikani menee todellakin oikeaan elämään eikä palstakyttäämiseen.
eräät oikeesti asuu täällä!!!
Ihanaa kun on oikeasti elämä! En kadehdi sua yhtään! :)))
Ootteko huomannut, että todella usein sellaisen avauksen kohdalla, joss aloittaja kertoo jotain omasta elämästään, vaikeuksistaan tai vaikkapa jonkun sukulaisen elämästä (etenkin jos on huolissaan), niin todella usein ensimmäinen viesti on törkeä.
Musta on alkanut tuntua, että täällä kyttää joku vakihapannaama, jolla on liikaa aikaa (MT-ongelmien takia sairaseläkkeellä?) ja joka haluaa aina vastata ensimmäisenä ketjuun rumasti.
Tunnistatteko muuten muita AV:n vakihulluja? Mä tunnistan ainakin Jankkaajan (vastaa aina viesteihin numerolla, ei lainaamalla, ja väittää vaikka mustan valkeaksi todella haparoivin argumentein) sekä Psykomamman. (Mä työni liittyy kielen ja kirjoittamisen kanssa puljailuun, ja tunnistan todella helposti eri kirjoittajien tyylejä ja manerismeja.)
että ei kadehdi yhtään sellaista ihmistä, joka ei ole esittänyt elämästään yhtään faktaa, jota kukaan voisi kadehtia. ellet nyt sitten todellakin kadehdi mun koulutusta, filosofian maisteri, huu, no niitähän ei olekaan kuin 12 tusinassa...On aikoihin eletty. Mä kun kuvittelin, että kukaan ei varmasti kadehdi mua yhtään mistään, mutta näköjään tämäkin päivä on tullut! jee!
ja harvoin lomalla, tänä kesänä en vielä päivääkään. :P
Aloituksesta tähän hetkeen on mennyt reilu 5 tuntia. Ei taida käännöstyöt työllistää? :D
PS. Olen lomalla.
PPS. En sellaisella lomalla, kuin te palkkatyön saajat, vaan sellaisella kuin me freelancerit - enimmäkseen töissä.
T. Ohis
ap on ainakin herkkähipiäinen paskantärkeilijä heti meni vetelät housuun ja alko kauhee nokittelu kun joku vähän vinoili hänen ammattitaidostaan.
[i Hei, nyt mä tiedän! Sä oot KATEELLINEN mulle, koska itse et saanut edes peruskoulun päättötodistusta ja teet duunia henkilöstövuokrauspalvelun kautta kaupan kassalla.
Ja sitten syyllistyt itse ihan samaan. Olisit nyt edes yrittänyt olla vähän parempi ihminen kuin nämä haukkumasi palstan hapannaamat.
Et varmaan ymmärtänyt, että yritin tuossa ironisoida tätä AV:n henkilökohtaisuuksiin menemistä - sinä alat arvostella ammattitaitoani, minä teen oletuksia. Minkä perusteella tein oletukseni? En minkään. Kunhan heitin. Kuten sinäkin.
Enhän minä tiedä, mitä sinä teet työksesi. Todennäköisesti tienaat paljon enemmän kuin minä, ja paljon vähemmällä vaivalla. Varmasti moni kaupan kassa tienaa enemmän kuin minä. Yritin nyt tässä vaan ironisoida tätä AV:n tapaa tehdä lennokkaita johtopäätöksiä, koska kuten jo varmasti huomasitkin, olen jo tässä kertonut aika monella erimerkillä, että mun elämässä tuskin on semmoisia juttuja, joista moni voisi olla kateellinen - ellei nyt sitten ole kateellinen siitä, että tykkään työstäni ja elämästäni muutenkin, vaikka se ei järin rahakasta olet.
Ymmärrätkö? Koska jos et kohta ymmärrä, mulla loppuu yksinkertaisesti rautalanka. Tai sitten sä oot Jankkaaja II.
ja kuvittelet itsestäsi liikoja.ei mua kiinnosta koulutuksesi tai mikään muukaan sussa, ainoastaan tuo että vedät täällä analyysia päivät pitkät jostain palstaajista, mikä tarkoittaa ainoastaan sitä että sä todella vietät täällä erittäin paljon aikaa.
Pointtini oli se että itse en moiseen kykene, koska aikani menee todellakin oikeaan elämään eikä palstakyttäämiseen.eräät oikeesti asuu täällä!!!
Ihanaa kun on oikeasti elämä! En kadehdi sua yhtään! :)))
että ei kadehdi yhtään sellaista ihmistä, joka ei ole esittänyt elämästään yhtään faktaa, jota kukaan voisi kadehtia. ellet nyt sitten todellakin kadehdi mun koulutusta, filosofian maisteri, huu, no niitähän ei olekaan kuin 12 tusinassa...On aikoihin eletty. Mä kun kuvittelin, että kukaan ei varmasti kadehdi mua yhtään mistään, mutta näköjään tämäkin päivä on tullut! jee!
ja kyllä sua näyttää mun elämä sen verran kiinnostavan, että täytyy hirveästi jankata kaikenlaista. Miksen muuten saa käyttää käänteistä liirumlaarumia, onhan nää kaikki viestit, joihin oon vastannut, ehtaa liirumlaarumia itsessään?
Olen yrittäjä ja harvoin lomalla, tänä kesänä en vielä päivääkään. :P
PS. Olen lomalla.
ottakaas tekin rennommin, älkääkä tapelko.
t: mt-ongelmainen, sairaseläkeläinen
(Mä työni liittyy kielen ja kirjoittamisen kanssa puljailuun, ja tunnistan todella helposti eri kirjoittajien tyylejä ja manerismeja.)
Viestiketju Reps, tottakai olet :-) ja luonnollisesti olet alasi huippuja.
keskustelun tasoa. Mä olen ihan tavallinen freelancerina toimiva kääntäjä, kielenkorjaaja, toimittaja ja kirjoittaja, en kai missään ole väittänyt olevani jotain suurta? Mä tiedän jo etukäteen, että jos kysyn, mitä motiiveja mulla mahdollisesti olisi teeskennellä jotain kielen ammattilaista (käsittääkseni kielitieteilijät ja muut humanistit eivät nauti ihmisten parissa kovin suurta arvostusta, ja palkatkin ovat aika pieniä)? Hei, nyt mä tiedän! Sä oot KATEELLINEN mulle, koska itse et saanut edes peruskoulun päättötodistusta ja teet duunia henkilöstövuokrauspalvelun kautta kaupan kassalla. Näetkö, mäkin osaan vajota sun tasollesi.
Katsokaa:
Ap pitää itseään parempana ja fiinimpänä ihmisenä kuin kaupan kassaa.
Hänen työnsä on hienompaa ja arvokkaampaa.
Kaupan kassana oleminen on hänelle ihmiselon pohjanoteeraus, hävetkää siis kaikki kaupan kassat.
ottakaas tekin rennommin, älkääkä tapelko.
t: mt-ongelmainen, sairaseläkeläinen
tarkoittanut leimata teitä kaikkia mt-ongelmien takia sairaseläkkeellä olevia! Itse asiassa yks mun parhaista kavereista on juurikin samassa tilanteessa, tosin eläke purettaneen lähitulevaisuudessa.
Ootteko huomannut
= Oletteko huomanneet?
vastasin sulle tasan kaks kertaa, turha kuvitella enempää. Meni tylsäksi.
[/quote]
ja kyllä sua näyttää mun elämä sen verran kiinnostavan, että täytyy hirveästi jankata kaikenlaista. Miksen muuten saa käyttää käänteistä liirumlaarumia, onhan nää kaikki viestit, joihin oon vastannut, ehtaa liirumlaarumia itsessään?
[/quote]
Siihen usein viitataan tällä palstalla, mutta tuntuu ettei niiden juttujen tarvitse olla kovinkaan ihmeellisiä että Psykomammaa aletaan huudella. Onko se siis joku ihan nimimerkki Psykomamma, joka nykyään kirjoittaa nimettömänä? Mikä sen julkisuuskulma on?
Katsokaa:
Ap pitää itseään parempana ja fiinimpänä ihmisenä kuin kaupan kassaa.
Hänen työnsä on hienompaa ja arvokkaampaa.
Kaupan kassana oleminen on hänelle ihmiselon pohjanoteeraus, hävetkää siis kaikki kaupan kassat.
Jos nyt luet muutkin viestini, etkä jankkaa tätä yhtä, huomaat varmasti, etten pidä itseäni sen parempana kuin ketään muutakaan.
Mä meinasin laittaa tuohon viestiin "AV-tyylikeino alkaa tästä" ja "AV-tyylikeino loppuu tähän" -tagit, mutta ajattelin, että te tajuatte ne itsekin. Mutta näköjään se meni ohi. Selitetäänpä: tällä osiolla ("Hei, nyt mä tiedän! Sä oot KATEELLINEN mulle, koska itse et saanut edes peruskoulun päättötodistusta ja teet duunia henkilöstövuokrauspalvelun kautta kaupan kassalla. Näetkö, mäkin osaan vajota sun tasollesi.") yritin siis esittää, millä keinoilla AV:lla argumentoidaan: esitetään lennokkaita väitteitä toisen oletetuista siitä ja tästä, ja yritetään esittää, miten hienoja itse ollaan. Yritin keksaista mahdollisen lennokkaan väitteen ("et ole saanut peruskoulua päätökseen"), jotta kaikki ymmärtäisivät sen olevan vitsi. Lisäksi laitoin loppuun lauseen "näetkö, mäkin osaan vajota sun tasollesi", jotta sinäkin ymmärtäisit.
Nyökkää vaikka, mikäli ymmärrät, vai laitetaanko tavuviivat mukaan. Mä tiedän kyllä, että ironia ei ole yksiselitteinen ilmiö, ja että vastaanottaja voi tulkita sen toisin, kuin kirjoittaja on aikonut. Mutta mielestäni annoin aika monta tulkintaa ohjaavaa vihjettä.
Ootteko huomannut
= Oletteko huomanneet?
mielenterveyspotilaista, sairaseläkeläisistä, kaupan kassoista ja "muista vakihulluista".
Että ei sulla pitäis olla mitään sanomista jos ilkeilystä puhutaan. Jos olet saanut ikäviä vastauksia johonkin aloitukseesi, niin ehkä olet pitänyt itseäsi parempana kuin oletkaan ja saanut oikeutetusti vähän nenillesi.
Vai kuulutko mielestäsi siihen etuoikeutettuun porukkaan, joka saa kyllä sanoa ja olla mitä mieltä muista haluaa, mutta ei sitten kestä yhtään arvostelua itsestään? Tunnut näet hieman herkkahipiäiseltä kun sinua arvostellaan.
että ei kadehdi yhtään sellaista ihmistä, joka ei ole esittänyt elämästään yhtään faktaa, jota kukaan voisi kadehtia. ellet nyt sitten todellakin kadehdi mun koulutusta, filosofian maisteri, huu, no niitähän ei olekaan kuin 12 tusinassa...
On aikoihin eletty. Mä kun kuvittelin, että kukaan ei varmasti kadehdi mua yhtään mistään, mutta näköjään tämäkin päivä on tullut! jee!