AV:n vakiohapannaama
Ootteko huomannut, että todella usein sellaisen avauksen kohdalla, joss aloittaja kertoo jotain omasta elämästään, vaikeuksistaan tai vaikkapa jonkun sukulaisen elämästä (etenkin jos on huolissaan), niin todella usein ensimmäinen viesti on törkeä.
Musta on alkanut tuntua, että täällä kyttää joku vakihapannaama, jolla on liikaa aikaa (MT-ongelmien takia sairaseläkkeellä?) ja joka haluaa aina vastata ensimmäisenä ketjuun rumasti.
Tunnistatteko muuten muita AV:n vakihulluja? Mä tunnistan ainakin Jankkaajan (vastaa aina viesteihin numerolla, ei lainaamalla, ja väittää vaikka mustan valkeaksi todella haparoivin argumentein) sekä Psykomamman. (Mä työni liittyy kielen ja kirjoittamisen kanssa puljailuun, ja tunnistan todella helposti eri kirjoittajien tyylejä ja manerismeja.)
Kommentit (66)
että olen tunnistavinani entisiä onlineläisiä. Juuri nuo lapsellisimmat törkyturvat ja provosoijat ovat sieltä.
että olen tunnistavinani entisiä onlineläisiä. Juuri nuo lapsellisimmat törkyturvat ja provosoijat ovat sieltä.
En ole Onlinen puolella pyörähtänyt kuin satunnaisesti ja silloinkin törmännyt aika iisiin meininkiin. Täällä on kuitenkin kehuttu, että siellä vasta karmeaa kirjoittelua on löytynyt.
Ap
Mä työni liittyy kielen ja kirjoittamisen kanssa puljailuun.
...manerismeja.)
mutta nyt olen melkein sanaton.
Tero
millään ihmeen Onlinellä koskaan ollutkaan, saati, että päivätyönäni kirjoittelisin täällä.
Silti muutaman nasevan ja kärkkäämmän puoleisen viestin kirjoitettuani olen saanut kamalat syytökset niskaani.
Minusta on älytöntä, että on alettu syyttelemään joksikin psykomammaksi tai tiesmiksi? Tai haukuttu kovin sanankääntein.
Ihmisten pitäisi ymmärtää, että asiat voivat taistella, ihmisten ei pitäisi:)
...manerismeja.)
Olen todellakin rikkaan kielen ja uusiosanojen käytön puolesta, mutta nyt olen melkein sanaton.Tero
mulle se on ihan neutraali sana. Ehkä se sitten on liian terminomainen. Olen kyllä törmännyt muuallakin kuin oman tieteenalani piirissä.
Ap
mulle se on ihan neutraali sana. Ehkä se sitten on liian terminomainen. Olen kyllä törmännyt muuallakin kuin oman tieteenalani piirissä.Ap
maneereja, eli tiettyjä tapoja, kaavamaisuutta, etkä teennäisyyttä?
Tero
Mä työni liittyy kielen ja kirjoittamisen kanssa puljailuun.
Et taida menestyä kovinkaan kaksisesti?
Aioin ensin kirjoittaa "Mä teen työkseni kaikenlaista kieleen ja..." mutta vaihdoinkin rakenteen toiseksi.
Sori, en koosta portfoliotani AV:lla kirjoittamistani viesteistä. Ainakin töitä riittää, mites sulla?
älytöntä, että mennään henkilökohtaisuuksiin!
mulle se on ihan neutraali sana. Ehkä se sitten on liian terminomainen. Olen kyllä törmännyt muuallakin kuin oman tieteenalani piirissä.Ap
Ilmeisesti sä kuitenkin tarkoitit ihan maneereja, eli tiettyjä tapoja, kaavamaisuutta, etkä teennäisyyttä?Tero
sanastossani "manerismi" tarkoita teennäisyyttä, vaan tiettyjä maneereja, ilmaisutapoja. Lauseessa käytettynä "Tunnistan Arjan tekstin hänen käyttämiensä manerismien perusteella." Sama kuin englannin "mannerism" ("A group of verbal or other unconscious habitual behaviors peculiar to an individual.").
Mistä sä tuon merkityksen "teennäisyys" repäiset?
Ap
Ilmeisesti sä kuitenkin tarkoitit ihan maneereja, eli tiettyjä tapoja, kaavamaisuutta, etkä teennäisyyttä?Tero
sanastossani "manerismi" tarkoita teennäisyyttä, vaan tiettyjä maneereja, ilmaisutapoja. Lauseessa käytettynä "Tunnistan Arjan tekstin hänen käyttämiensä manerismien perusteella." Sama kuin englannin "mannerism" ("A group of verbal or other unconscious habitual behaviors peculiar to an individual.").Mistä sä tuon merkityksen "teennäisyys" repäiset?
Ap
manerismi = maneeri?
Mä ymmärrän ennemminkin, että manerismi on jo tyylikeino, ilmiö kirjoittamisessa, niin että sitä maneerien käyttöä tahallisesti korostetaan, tehokeinona.
Tero
sanastossani "manerismi" tarkoita teennäisyyttä, vaan tiettyjä maneereja, ilmaisutapoja. Lauseessa käytettynä "Tunnistan Arjan tekstin hänen käyttämiensä manerismien perusteella." Sama kuin englannin "mannerism" ("A group of verbal or other unconscious habitual behaviors peculiar to an individual.").Mistä sä tuon merkityksen "teennäisyys" repäiset?
Ap
manerismi = maneeri?Siis sinulle Mä ymmärrän ennemminkin, että manerismi on jo tyylikeino, ilmiö kirjoittamisessa, niin että sitä maneerien käyttöä tahallisesti korostetaan, tehokeinona.
Tero
on yksittäinen ilmiö, manerismi joukko ilmiöitä. Näin mä sen ajattelen.
Ap
täällä liikkuvan varsin paljon free lance -kääntäjiä, ja hekään tuskin ovat palstan ainoat kielen ammattilaiset. Tuli jotenkin sellainen vaikutelma, että ap kokee alansa jotenkin harvinaiseksi tällä palstalla.
täällä liikkuvan varsin paljon free lance -kääntäjiä, ja hekään tuskin ovat palstan ainoat kielen ammattilaiset. Tuli jotenkin sellainen vaikutelma, että ap kokee alansa jotenkin harvinaiseksi tällä palstalla.
Olis ihan hauska tietää perusteluja tälle väitteelle. Aloitus käsitteli ihan muuta. Selitin vain, miksi erotan helposti kirjoittajat toisistaan, vaikka kirjoittavatkin nimettömänä. Muut ovat sitten alkaneet kirjoitella aloituksen vierestä, esim. sinä. Vai osaatko eritellä, missä erityisesti korostin ammattiani?
Aina on pakko käydä henkilökohtaisuuksiin.
(Mä työni liittyy kielen ja kirjoittamisen kanssa puljailuun, ja tunnistan todella helposti eri kirjoittajien tyylejä ja manerismeja.)
ja luonnollisesti olet alasi huippuja.
eräät oikeesti asuu täällä!!!
Ihanaa kun on oikeasti elämä! En kadehdi sua yhtään! :)))
Ootteko huomannut, että todella usein sellaisen avauksen kohdalla, joss aloittaja kertoo jotain omasta elämästään, vaikeuksistaan tai vaikkapa jonkun sukulaisen elämästä (etenkin jos on huolissaan), niin todella usein ensimmäinen viesti on törkeä.
Musta on alkanut tuntua, että täällä kyttää joku vakihapannaama, jolla on liikaa aikaa (MT-ongelmien takia sairaseläkkeellä?) ja joka haluaa aina vastata ensimmäisenä ketjuun rumasti.
Tunnistatteko muuten muita AV:n vakihulluja? Mä tunnistan ainakin Jankkaajan (vastaa aina viesteihin numerolla, ei lainaamalla, ja väittää vaikka mustan valkeaksi todella haparoivin argumentein) sekä Psykomamman. (Mä työni liittyy kielen ja kirjoittamisen kanssa puljailuun, ja tunnistan todella helposti eri kirjoittajien tyylejä ja manerismeja.)
(Mä työni liittyy kielen ja kirjoittamisen kanssa puljailuun, ja tunnistan todella helposti eri kirjoittajien tyylejä ja manerismeja.)
Viestiketju
Reps, tottakai olet :-) ja luonnollisesti olet alasi huippuja.
keskustelun tasoa. Mä olen ihan tavallinen freelancerina toimiva kääntäjä, kielenkorjaaja, toimittaja ja kirjoittaja, en kai missään ole väittänyt olevani jotain suurta? Mä tiedän jo etukäteen, että jos kysyn, mitä motiiveja mulla mahdollisesti olisi teeskennellä jotain kielen ammattilaista (käsittääkseni kielitieteilijät ja muut humanistit eivät nauti ihmisten parissa kovin suurta arvostusta, ja palkatkin ovat aika pieniä)?
Hei, nyt mä tiedän! Sä oot KATEELLINEN mulle, koska itse et saanut edes peruskoulun päättötodistusta ja teet duunia henkilöstövuokrauspalvelun kautta kaupan kassalla.
Näetkö, mäkin osaan vajota sun tasollesi.
heti meni vetelät housuun ja alko kauhee nokittelu kun joku vähän vinoili hänen ammattitaidostaan.
joskus itsekin tehnyt aloituksen. Tuskin se sama ihminen on, mutta prosessi lienee sama eri kirjoittajilla. Vitutus päällä ja tarve vain olla ilkeä asiasssa kuin asiassa, pikavauhtia.