Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä muuttuu ryhmätilanteissa täysin. Miksi vieraiden hyväksyntä on hänelle niin tärkeää?

Vierailija
19.09.2026 |

Ihmetyttää miesystäväni käytös sosiaalisissa tilanteissa. Hänellä tuntuu olevan kova tarve olla pidetty ja esiintyä edukseen. Hän on äärimmäisen mukava kaikille, juttelee innoissaan uusista tutuista ja huomioi erityisesti vieraat naiset todella herrasmiesmäisesti ja on kiinnostunut heidän elämästään. 

Ryhmässä minä jään kuitenkin usein taustalle ja huomiotta. Se tuntuu kurjalta etenkin muiden naisten seurassa, kun he saavat mieheltä enemmän kuin minä.

Nykyään hän on alkanut myös lisäillä näitä uusia tuttuja someen lähes välittömästi. Hän mainitsee usein siitä, miten monta seuraajaa hänellä on Instagramissa.

Kotona kontrasti siihen julkiseen hurmuriin on suuri. Mistä tällainen tarve esiintyä ja hakea vieraiden ihmisten hyväksyntää kertoo? Onko tämä vain jotain näyttämisenhalua? En ole ennen törmännyt vastaavaan ja asia häiritsee koko ajan enemmän.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin muutut. 

Vierailija
2/9 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean isot välit. Pienemmät riittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotias hän on? Heikko itsetunto?

Vierailija
4/9 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on vähän samanlainen. Tosin ei mitenkään painota naisia vaan kaikille on kovin hyvä tyyppi ja avulias. Eikä osaa sanoa ei mihinkään ettei kukaan vaan pahastu. Tästä tulee sitten joskus ongelmiakin. Minulle ei ole tuollainen tai avulias tms. Heikkoa itsetuntoa veikkaan, hakee hyväksyntää.

Vierailija
5/9 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta vuotias hän on? Heikko itsetunto?

P.o. minkä ikäinen hän on.

Vierailija
6/9 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikko itsetunto ja olematon selkäranka. Ei sitten kannata ihmetellä, kun myöhemmin menee joka asiassa valtavirran mukaan. 

Vierailija
7/9 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin tällaisesta tyypistä ja löysin ihanan miehen, joka huomioi minua eikä sulje pois seurassa. 

Vierailija
8/9 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hyvin vahva hyväksytyksi tulemisen tarve, tai lapsuudessa opittu käyttäytymismalli. Kummasta on kyse, sen saat tietää tarkkailemalla tilanteita, joissa hänen vanhempansa ovat paikalla. Kuinka miehesi käyttäytyy vanhempiensa seurassa, ja kuinka hänen vanhempansa kohtelevat miestäsi. Ja toisaalta, kuinka miehesi isä käyttäytyy sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
9/9 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellyttäjä tyyppi. Haluaa pitää hyvät välit ihmisiin koska elämä on helpompaa. Kotoonta opittu maskaustapa, vanhempiaan miellyttämällä elämä on ollut helpompaa.  Mulla on siis ihan miespuolinen kaveri joka tiedostaa itse tämän, sanoo että persoona muuttuu eri ihmisten kanssa ja välillä on hukassa kuka hän oikein syvimmiltään on, kadottanut yhteyden siihen mitä mieltä asioista on ja mitä haluaa. Helposti esim jos olemme harrasteryhmässä ja hänen kaverinsa letkautaa jotain hieman epäsopivaa ja vetää tämän henkilön mukaan kysymällä; eiks olekkin näin Valtsu (nimi muutettu) niin tämä henkilö voi vastata kaveriaan miellyttääkseen että juu on. Olen siis ihan todistanut tämän itse ja tiesin ettei tämä henkilö asiasta näin ajatellut. Näitä henkilöitä on myös hänen kavereiden helppo manipuloida, jolleivat he itse etsi tietoa vaan uskovat sokeasti kaveriaan. Tämä kaverini on hieman naivi ja nepsy, kertonut mulle siis ihan itse tämän kun on elämänsä kommelluksistaan mulle kertonut. Upea ja empaattinen ihminen ja toivon että hän pääsee jossain vaiheessa rakentamaan sen oman autenttisen itsensä uudelleen. Valitettavasti maailma on julma ja hyviä ihmisiä hyötykäytetään.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi