Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi ajatella miehen veljen vaimosta? Hän jättää käytännössä kaiken lasten hoitovastuun

Vierailija
20.07.2010 |

miehelleen. Miehen veli purki meille tässä kerran sydäntään ja murhettaan siitä, kuinka kaikki vastuu jää heidän perheessään hänelle.

Molemmat käyvät töissä. Mies vie aamuisin lapset päiväkotiin ja hakee heidät taas illalla. Vaimo pääsee töistä aikaisemmin, mutta haluaa kuulemma olla hetken yksin kotona eikä voi siksi hakea lapsia. Kun muu perhe kotiutuu, vaimo lähtee harrastuksiinsa. Mies laittaa ruoan ja hoitaa lapsia koko illan. Vaimo kuulemma lukee joskus iltasadun.

Nyt kesälomalla kuvio on kuulemma se, että vaimo saattaa joskus kokata, mutta muun ajan hän joko kökkii puutarhassa yksin tai shoppailee. Lapsia hän ei suostu ottamaan koskaan mukaan. Jos taas mies haluaa lähteä johonkin, hänen on otettava lapsetkin, koska vaimo haluaa olla yksin kotona.

Ja jos vaimosta olisi kiinni, lapset eivät pääsisi koskaan mihinkään. Heidän isänsä vie heidät puistoon, uimaan, muumimaailmaan jne.

Ensin ajattelin, että mies on nössö eikä osaa pitää puoliaan. Mutta kun hän kertoi vaimostaan, aloin huomata että vaimolla on jonkinlainen henkinen yliote koko perheestä. Jos mies yrittää pitää puoliaan, vaimo alistaa hänet kieroilla tavoilla. Ei siis nyrkkien avulla, vaan hienovaraisesti manipuloimalla ja syyttämällä.

Jos SINÄ olet tällainen vaimo, niin miksi ihmeessä???

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti että sä alat hoitamaan heidän lapsiaan. Anna olla, perheen sisäiset asiat ei kuulu sulle millään tavalla.

Vierailija
2/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo sulle kuuluu? Mies ruikuttaa ja kuvittelee ilmeisesti että sä alat hoitamaan heidän lapsiaan. Anna olla, perheen sisäiset asiat ei kuulu sulle millään tavalla.

tyyppi jaksaa aina ehtiä vastaamaa joka asiaan tän vakiovastauksen: mitä se sulle kuuluu, hanki oma elämä/oot kateellinen/ootko itse täydellinen jne.

Minkä doktriinin mukaan ei saa olla huolissaan toisten asioista? Mikä sulla itsellä on, kun jatkuvasti täytyy päästä vastailemaan näin? Eikö kukaan huolehdi susta ja oot KATEELLINEN?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, joka hoitaa kaiken, olen minä, siis perheen äiti.

:(

Vierailija
4/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis täähän kuulostaa ihan normaalilta naisen elämältä.. jos kyseessä ois miehes sisko niin oisko se sittenki yhtä ihmeellistä?

onhan se ihan hauskaa että jollain noinkin :D

Vierailija
5/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei yhtään enempää oikein! En tietenkään hyväksyisi sitäkään, jos kyseessä olisi miehen sisko tai oma siskoni.

ap

Vierailija
6/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla itsellä on, kun jatkuvasti täytyy päästä vastailemaan näin? Eikö kukaan huolehdi susta ja oot KATEELLINEN?

ja toitottaa täällä tuota filosofiaa että mikään ei koskaan kuulu kellekään ja kenekään ei pidä kiinnostus mistään eikä kertoa kellekään mitään

Vierailija
7/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei kukaan huomaa tai pidä erikoisena, jos nainen hoitaa lapset ja kodin mutta kun mies!

Vierailija
8/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytyy samalla tavalla kuten suurin osa miehistä.

Vierailija
9/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä että sä menet puuttumaan asioihin mutta toisaalta on melkoinen lapanen tuo mieskin, kun valittaa mutta ei tee asialle mitään.

Ehkä kannattais tsempata miestä tekemään aloite kunnon keskustelusta. Vaimo kuulostaa vähän siltä että polttaa päreensä heti jos joku ulkopuolinen menee jakelemaan neuvoja.

Vierailija
10/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiselle tulee monesti lapset saatuaan vaihe, jossa 'oma itse' korostuu kun on vuosia ollut lasten kanssa oravanpyörässä..ja pääpaino lapsissa..

Menee todennäköisesti ohi ajan kanssa tai sitten naisella on suhde ja mielenkiinto muualla tällähetkellä kuin perheessä....

Vierailija
11/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoisena tai koe ongelmallisena tai kysele, että mitä pitäisi ajatella!

Tsemppaan vaimoa, jatkakoon samaan malliin!

Vierailija
12/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut naiset ovat kateellisia, positiivisessa mielessä, vaihteeksi vaimolla se perinteinen isin rooli, (laiska, sivustakatsoja)

Ei vaan, teen kyllä osani. Meillä lapset valvottavat öisin eri syistä kuka milloinkin ja etenkin sairaana, mä tällöin hoidan heidät aina, koska jaksan valvotun yön jälkeen työpäiväni, mies ei jaksa. Ja hommaan heille kaikki vaatteet, lelut, tarhapaikat, yhteydenpidon neuvolaan ja lääkäriin, tarhaan, kouluun.

Normitilanteissa himassa on musta oikeus ja kohtuus, että ukko touhuaa ja puuhastelee lasten kanssa, ottaa messiin kauppareissulle, vie puistoon. Erikoistilanteissa äiti astuu kuvaan. Ja käyn minäkin heidän kanssa kaupassa tai puistossa, mutta ikupäivänä ei ole kukaan tullut ihmettelemään nyyhkien, että oho, siinä menee äiti lastensa kanssa. Ja ihan ilman isää, mites se tolleen, on varmaan tosi alistettu ja onneton.

Vierailija
13/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille tuo rooli sopii, naisille todellakaan ei. Nainen on äitinä vastuussa lapsista.

Vierailija
14/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille tuo rooli sopii, naisille todellakaan ei. Nainen on äitinä vastuussa lapsista.

Vierailija
15/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tässä yksi villi arvaus: Vaimo on ollut raskaana vähintään 2 x 9kk ehkä vaikea raskaus. Imettänyt ehkä 2 x 6kk täysimetyksellä jonka jälkeen iltaisin ja mahdollisesti öisin. Hoitanut neuvolat yms. jutut sekä ollut se ns. ensisijainenhoitaja kun lapset vauvoja. jne.

Jos molemmat kokopäivätöissä niin nyt on miehen vuoro!! ihan ok minusta.

Vierailija
16/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin epänormaali, oli sitten kyse miehestä tai naisesta. En tunne ketään, jonka perhe-elämä olisi tuollaista kun ap kuvailee, päinvastoin tuntuu, että kaikki tuttuni/ ystäväni ovat hyvin perhekeskeisiä.

erikoisena tai koe ongelmallisena tai kysele, että mitä pitäisi ajatella!

Tsemppaan vaimoa, jatkakoon samaan malliin!

Vierailija
17/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monessa perheessä asetelma on niin että mies ei halua olla hetkeäkään keskenään lasten kanssa ja vaimo tekee kahden ihmisen työt ensin töissä ja sitten kotona eikä pääse edes yksin lenkille kun mies haluaa omaa aikaa...

Ei minuakaan kiinnosta kiertää kesälomalla mitään muumimaailmoja ja huvipuistoja, sen ajan voi rentoutua kotona, lapsille riittää paljon pienemmätkin elämykset.

Vierailija
18/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapset tehdään yhdessä ja vastuu jaetaan. Kuuluu myös niin että äiti myös kuljettaa mukanaan.

Itse olen edellisessä suhteessa tehnyt kaikki reissut, puuhamaasta, gynelle vain lasten kanssa. joka paikkaa olen ottanut mukaan, mies ei edes kunnolla kauppaan.

Nykyinen mies taas on kuin ap kirjoittanut mies, ottaa vaikka töistä vapaata, että pääsen lääkäriin yksin(tosin meillä yksi riitaa aiheuttaja asia josta olen suuttunut), että osaan kyllä kulkea lasten kanssa asioilla! Hän taas ihmettelee että kuinka se on mahdollista. Ex-avokki ei voi edes viedä uimaan kun on aivan mahdoton meno päällä.

Lapsia on, tosin vanhimmat on jo 18,16,6(nämä ovat minun, edellisestä) ja miehen 5 ja8 sekä yhteinen 2kk.

Vierailija
19/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi eräs ystäväni jätti lapsen hoidon jatkuvasti kaikille muille.

Myöhemmin on paljastunut, että kärsi kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Sitä ei kyllä helposti huomannut. Olen pahoillani, että silloin aika pahastikin välillä hänestä ajattelin.

Vierailija
20/55 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että naiselle olisi normaalia hoitaa kaikki, eikä kukaan sitä ihmettelisi. Kyllä minä vain tällaisiakin perheitä (lähinnä niitä osallistumattomia isiä) ihmettelen! Ikävä kyllä heitäkin näkee aina välillä, onneksi ei lähipiirissä kuitenkaan.

ap