Mä "muistan toi suomalainen ei ole kovin mukava"
tällaisen lauseen kuulin kahden vieraamme kesken käytävän tänään, kun mieheni maanmiehiä oli meillä käymässä.
Mä en siis voi tehdä mitään oikein, että ne ois tyytyväisiä muhun!! :O
Ja olen ihan tosissani yrittänyt olla ystävällinen.
Kommentit (21)
Suomalaiset nyt eivät vaikuta kovin mukavilta useimmista muista kansallisuuksista. Se on tämä meidän sulkeutuneisuus ja sosiaalinen jälkeenjääneys. Itselläni kesti vuosia, että opin olemaan niin proaktiivinen, etteivät ulkkarit enää pitäneet hitaana ja tyhmänä. Aika outoja nuo teidän vieraatkin tosin, sillä itse koskaan ole kuullut kenenkään ääneen haukkuvan.
riittää viaksi sekin, että olet suomalainen eikä auta mitä teet, ajan kanssa ja kun tutustutte paremmin mieli voi sitten muuttua. Ikävä tilanne ja itseänikin harmittaisi.
Tietysti on erittäin epäkohteliasta möläytellä tuollaista ääneen, mutta joillakin ei ola hyvät tavat hallussa.
sen takia hassu sanajärjestys.
Tuntuu tosi pahalta :(!!!!!!!!
Ja mä kun yritin niin kovasti.
Olivat kaksi naista, tiskasivat astioita ja eivät tienneet, että kuulin.
tosi ikävä tapaus! :(
mutta ehkä ne ei tarkottanut sua vaan jotain naista kenet näki ikkunasta kun oli tiskaamassa?
ja alkoi sen takia nälvimään? kuka käski ne siivoamaan? vai menikö vapaaehtoisesti tiskaamaan?
kun minä menin laittamaan lasta nukkumaan päiväunille.
Muita suomalaisia täällä ei ole kuin minä. Joten todennäköisesti puhe oli minusta.
Eivätkä olleet sukulaisnaisia. Tää on pitkä juttu mutta,
tässä maassa missä asumme on mieheni maan edustajilla oma yhdistys. Eli tapaavat toisia samasta maasta tulleita ja täällä asuvia aina silloin tällöin.
Tällä kertaa tapaminen oli järjestetty meillä.
Toki ymmärrän, että sama vaikka mitä sanoisin tai tekisin niin tottakai nämä naiset on aina mieheni puolella ja pitävät minua inhottavana akkana. (koska en osaa toimia heidän maan tapojen mukaisesti, en puhu heidän kieltään täyddellisesti, vaikkaa olemme olleet naimisissa jo monta vuotta??? mene ja tiedä.)
kun sitten sen jälkeen kun on jotain tällaista vahingossa kuullut niin on niin VAIKEAA yrittää olla enää ystävällinen. Miten saisin pidettyä naamani peruslukemilla ja todistettua heille etten ole niin inhottava kuin he olettavat?
Vai jatkanko tästä edespäin niin, että olen tietoisesti vain tosi tyly?
En jaksaisi mitään teatteria.
Mutta sitten jos olen tyly niin kuulen koko ajan kommentteja, että ei pidä ottaa elämää niin vakavasti ym.
vettä myllyynsä haukkua suo inhottavaksi. Eikö?
Toisaalta voisit yrittä jotenkin näyttää, että et suostu alistettavaksi. Eli pitäisit puoliasi jotenkin. En tiedä miten. Mutta aika hyeenoilta noi vaikuttaa.
Kysyn vain. Jos heillä on jo ennestään tuollainen asenne niin ei sitä enää voi paljoa muuttaa.
tai hyvässä asemassa?
Minulla on vähän saman tyyppisiä kokemuksia mieheni kotimaassa. En vain onnistu saamaan täällä paikallisia naisystäviä. Olen tulkinnut sen niin, että he ovat kateellisia minulle, koska olen napannut kultakimpaleen.
Tiedän, tiedän, kateellisuudella selittäminen on joskus liiankin yleistä, mutta näin mun pääni on tämän järkeillyt, jotta itse pysyisin kasassa :)
Voi olla, että pikku mustasukkaisuus tässä on takana?
mitä kuulit. Ettet kuullut väärin tai vain osaa lauseesta? Tai liittyi johonkin muuhun asiayhteyteen?
mutta tosiaan, miehelläni on hyvä työ ja asema( ja ihan hauskakin se kieltämättä on).
Tuo nainen, joka noin sanoi on itse sinkku ja pitää miehestäni todella paljon. En vain ole koskaan ajatellut, että hän pitäisi mitenkään romanttisessa mielessä miehestäni
anteeksi kuulinko oikein, että en ole teidän mielestänne mukava. Kuulin vain pätkän keskustelustanne tunti sitten, samalla kun olin laittamassa lastani nukkumaan?
Jos tuo on mielestäsi luonteva tapa kysyä. Voithan tietysti myös jäädä hautomaan asiaa ja kiukuttelemaan kaikille... Mä ainakin kysyisin. Tai ehkä voisit kysyä mieheltäsi olisitko voinut ymmärtää väärin ja onko jotain tiettyä syytä miksi eivät pitäisi sinua mukavana.
anteeksi kuulinko oikein, että en ole teidän mielestänne mukava. Kuulin vain pätkän keskustelustanne tunti sitten, samalla kun olin laittamassa lastani nukkumaan?
saa rehellistä vastausta.
Kuinka moni vastaisi rehellisesti vaikkapa "ai kun ikävää, että satuit sen kuulemaan, mutta kyllä me tosiaan olemme sitä mieltä, ettet ole mukava".
Yleensähän ihmiset kieltävät puhuneensa mitään tuollaista ja keksivät hätäpäissään jonkin rauhoittavan selityksen kuulemallesi asialle. "Ei, käsitit tai kuulit varmasti jotenkin väärin."
Toisaalta, sitten he tietäisivät jatkossa varoa sanojaan, kun olet paikalla.
Voit toisaalta ajatella, ettei sinulla ole mitään velvollisuutta olla mukava heidän mielestään. Kaikkia ei voi miellyttää.
Sinuna varmaan puhuisin asiasta mieheni kanssa. Kyse on kuitenkin hänen maanmiehistään, eikö niin?
jos ei puhu samaa kieltä. Kohteliaisuus kuitenkin ilmaistaan enimmäkseen puheella, vaikka tietenkin teoillakin jotain merkitystä on. Eli eipä tuossa taida auttaa mikään muu kuin kielen opettelu ja positiivinen asenne. Ja kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää.
Jos et osaa kieltä täysin,niin oletko ihan täysin varma,että sanoivat noin?
Ei kaikki vaan pidä kaikista. Ja jos saa kuulla, ettei ole jonkun mielestä kovin mukava, so what? Se on varsin todennäköistä, että on joitain, jotaka ovat tuota mieltä, kun eri ihmiset tykkäävät eri tyyppisistä ihmisistä.
Olisikohan joku väärinkäsitys? Kun kerran olet ollut ystävällinen ja vieraanvarainen jne. Uskon että tuntuu pahalta!