Jumalaa ei ehkä ole olemassa
Joten lopeta turha huolehtiminen, ja jatka elämääsi.
Kommentit (168)
Silloin Jumala ei voisi nähdä tulevaisuuteen. On valittava joko tai.
ai nähdä että ihmiset antaa maapallon tuhoutua pahuuteen?? ehkäpä se onkin jumalan tarkoitus..tä maailma ei oo tarkoittettu kestämään ikuisesti...sit ku on pelkkää pahaa enää jäljellä se tuhoo sen...
Jos Jumala kerran tietää ennalta kaikkien kohtalon, ihmisillä ei ole vapaata tahtoa, piste. Niin yksinkertaista se on.
Jumala näkee asiat ennalta mutta ei vaikuta ihmisten tekoihin
hänen luomansa olento ei tule olemaan koskaan elämässään uskossa ja luo hänet silti sellaiseksi kuin luo. Missä tässä on vapaa tahto?
Martin Lutherin suuhun on ruukattu pistää suunnilleen seuraavanlainen virke; ja jos ei ole, minä teen sen nyt: Kyllä Jumala viisas on, mutta kyllä Hänenkin pitää ihmetellä, kuinka viisas minä olen viinituvan pöydän ääressä!
Jumalan olemassaoloa on pohdittu tuhansia vuosia. Jumalatodistusten historia on pitkä ja monitahoinen. Ja nyt, tädää, asia ratkeaakin yllättäen av-mammojen palstalla! :D
Martin Lutherin suuhun on ruukattu pistää suunnilleen seuraavanlainen virke; ja jos ei ole, minä teen sen nyt: Kyllä Jumala viisas on, mutta kyllä Hänenkin pitää ihmetellä, kuinka viisas minä olen viinituvan pöydän ääressä! Jumalan olemassaoloa on pohdittu tuhansia vuosia. Jumalatodistusten historia on pitkä ja monitahoinen. Ja nyt, tädää, asia ratkeaakin yllättäen av-mammojen palstalla! :D
Majavista imetyksen kautta universumin mysteereihin. AV rules!!
Jos Jumala kerran tietää ennalta kaikkien kohtalon, ihmisillä ei ole vapaata tahtoa, piste. Niin yksinkertaista se on.
Minä en ymmärrä, miten se, että Jumala tietää, mitä sinä tulet elämässäsi valitsemaan, jotenkin vähentäisi tahtosi vapautta?
Jumala on iankaikkinen. Hän ei ole sidottu aikaan, kuten me ihmiset olemme. Me ihmiset elämme hetkestä toiseen, eilinen on mennyttä, tämä päivä on nykyisyyttä ja huominen tulevaa. Jumalalle kaikki hetket ovat nykyisyyttä; Hän näkee yhtäaikaisesti syntymämme ja kuolemamme sekä kaiken siinä välillä.
Hän näkee yhtäaikaisesti syntymämme ja kuolemamme sekä kaiken siinä välillä.
jo heti ihmisen syntymähetkellä mitä tulee tapahtumaan. Analogiana, minä ostan vaikka shetlanninponin, josta tiedän jo ostaessani ettei se pysty juoksemaan yhtä lujaa kuin lämminverinen. Sitten laitan sen radalle ja vaadin että sen on jaksettava juosta kyseistä vauhtia, muuten rupean rääkkäämään sitä ja jatkan sitä ikuisesti. Toki hevosella on vapaa tahto juosta tarpeeksi lujaa, eikö niin? En minä sitä ainakaan estä. Itse asiassa olen ylin hevosten ystävä ja minua todella surettaa että joudun rääkkäämään poniparkaa sillä lailla :(.
Jumalan kuulolaite petti itä-Afrikan lasten hätäkutsujen kohdalla. :-(
Erik Wahlström: Jumala
Ilakoiva ja hauska, samalla fiksu romaani jossa Raamatun erilaiset jumala-persoonat on kuvattu vähän freudilaisittain.
Jopa arkkipiispa suosittelee!
http://www.pod.fi/lukupiiri/?p=311
joilla uskoa yritetään horjuttaa ja kylvää epäilyksen siemen. Paholaisen hommia ovat nämä!
Onko jumala niin heiveröinen että se alkaa murentua jos siihen ei uskota?
Jos jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, ja lisäksi itse hyvyys, niin miksi...
Jos jumala on kaikkitietävä ja kaikkivaltias, ja lisäksi itse hyvyys, niin miksi...
niin saat vastauksia
Minusta yksi aidoimmista, hyvistä ja aidoista asioista on olla vapaa uskonnoista, vapaa harhauskoista, vapaa yliluonnollisen pelosta.
Se on pitkä tie jos on uskonnollinen kotikasvatus. Mutta kyllä kannattaa se tie kulkea, jos haluaa elää itse oman elämänsä. :-)
koska usko antaa ihmisille turvallisen olon ja tunteen elämän tarkoituksesta. Poikavauvani kuoli viime talvena ja mieheni muuttui sen jälkeen uskonnolliseksi, koska ei kestänyt ajatusta, ettei enää koskaan tapaa poikaansa. Mikäpä siinä. Ajatus, että kuoleman jälkeen he taas kohtaavat taivaassa, tuo miehelleni valtavan paljon lohdutusta. Haluaisin uskoa samalla lailla, mutta minkäs teet. Minun mielestäni jumalia ei ole enkä voi yhtäkkiä pakottaa itseäni ajattelemaan toisella tapaa, vaikka siitä kuinka olisi minulle henkisesti apua.
koska usko antaa ihmisille turvallisen olon ja tunteen elämän tarkoituksesta. Poikavauvani kuoli viime talvena ja mieheni muuttui sen jälkeen uskonnolliseksi, koska ei kestänyt ajatusta, ettei enää koskaan tapaa poikaansa. Mikäpä siinä. Ajatus, että kuoleman jälkeen he taas kohtaavat taivaassa, tuo miehelleni valtavan paljon lohdutusta. Haluaisin uskoa samalla lailla, mutta minkäs teet. Minun mielestäni jumalia ei ole enkä voi yhtäkkiä pakottaa itseäni ajattelemaan toisella tapaa, vaikka siitä kuinka olisi minulle henkisesti apua.
Hei, lämmin osantottoni, myötätuntoa täältä, surunne on varmasti raskas kipu. Ymmärrän hyvin että uskonto voi tuoda lohtua tällaisessa tilanteessa. Ja kun siitä ei ole kenellekään haittaa, väliäkö sillä mistä ihminen saa lohtua. Itse ajattelen samoin kuin sinä, että en osaa kokea tuonpuoleisen elänmän ajattelemisessa enempää lohdutusta kuin järkeäkään. kukin ihminen elää elämänsä ja on toinen toiselleen ilona jos pystyy. Elämän merkitys on kait elämisessä itsessään ja siinä minkä merkityksen tuomme toinen toisellemme ihmissuhteissa ja osallisuudessa.
Voimia ja rohkeutta sinulle, lämpimiä ajatuksia sinulle toinen menetyksiä kokenut.
viestin aloittaja vain ilmoitti oman kantansa..jokaisella meillä on omamme..ei jumalaa tarvi kenellekkään perustella joka ei halua sitä kuulla..jokainen uskoo siihen mihin haluaa ja se riittää niille jotka siitä saa jotain..toivoa,elämäniloa, mieltä yms..mutta sitä ihmettelen ettei ees jumalankieltäjät ymmärrä sitä..että niillekkin jotka uskoo jumalaan SE ON VAPAAEHTOISTA..jumala ei PAKOTA MIHINKÄÄN. jumala on luonut ihmiset ja antanut VAPAAN TAHDON. siksi maailmassa on niin paljona pahuutta koska tämä MAAILMA TÄÄLLÄ EI OLE TAIVAS..! siksi täällä on paljon pahuutta että uskoisimme jumalaan ja parempaan elämään kuoleman JÄLKEEN! jumala ei ole koskaan tarkoittanutkaan että tätä ihmiselämää pitäsi palvoa ja rakastaa..vaan kunnioittaa mahdollisuutta nauttia siitä! mutta toivoa parempaa että sielu pääsee taivaaseen..jumala koettelee ihmmisä..siinä on hintansa..joudut helvettiin jos teet syntiä etkä välitä siitä!