Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?
Heips siskot!
Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.
onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...
TErkuin Evelina
Kommentit (427)
Hyvältä kuulostaa :) Nyt vain toivotaan munasolun ja siittiön pikaista kohtaamista ;)
Nyt lepoa ja rauhallista mieltä :)
Et muuten usko, mut kävin kuitenkin maalaamassa yhteen kertaan ne seinät. Loput jää veljelle. Selkä pysyi kasassa mut nyt oon ihan väsähtänyt. Eli nyt meen kyllä koisii vähäks aikaa.
Kivasti nippailee alavatsassa, siellä ne pikku uimarit etsii kotipesää. Avautuis nyt vaan ovet yhdelle laatu-uimarille.
Olikos Sadulla nippailuja inssin jälkeen?
Mites Tuuli sun raskausoireet?
olivat pystyssä Evelinalle! Hieno juttu, että asiat menivät hyvin. Toivottavasti selkäkipu hellittää nyt kun jännitys on vähäksi aikaa takana :) vaikkakin kohta voi alkaa jännäämään testipäivää ja tulosta :) Nyt kyllä lepäilet ja nautiskelet olostasi, etkä yhtään stressaa, jooko?!
On ollut niin kiire päivä duunissa, että en ole ehtinyt edes istahtaa paikoilleni! No nyt olen kotona ja ihanaa, huomenna on vapaapäivä!
Tuuli, en syö lugeja. Lääkärin mukaan mä en tarvitse, määrätäänkö niitä yleensä inssin yhteyteen?
Mun piti mennä tänään uimaan, mutta halli olikin vielä kesätauolla, joten suuntaan huomenna salille ja bodypumppiin. Meille tulee illalla vieraita, joten pitäisi ehkä tarttua tuohon imurin varteen :)
Kivaa päivää!!
oli alavatsassa jotain nipistelyä, mutta ei paljon. Tänään on ollut pientä painon tunnetta alaselässä, mutta normaalistikin ovulaation jälkeen on samanlaisia tuntemuksia. Olisi niin siistiä päästä seurailemaan jollain mikroskoopilla vatsan sisälle, että tapahtuuko siellä jotain :)
Rintojen arkuus on nyt ainoa asia, minkä vois oireeksi mainita. Olenhan mä ollut väsynyt, mutta ei mikään ihme, kun en yöllä saa nukutuksi. Nyt on pari päivää nippaillut tuolta munasarjan kohdalta ja se vähän huolettaa. Jos menkat alkaa, niin niiden aika on maanantaina. En kyllä osaa ajatella tätä enteeksi siitä, kun ei mulla normisti ole mitään oireita ennen menkkoja. No, päivä kerrallaan eteenpäin :)
Mä mietin ihan samaa, että olis niin kiva nähdä sinne vatsan sisälle. Mietin, että miksi ei vois näkyä nyt, kun näkyi vaaleana täplänä silloin siirtopäivänäkin.
En tiedä ollenkaan määrätäänkö lugeja inssin jälkeen...tuliko Evelinalle? Kaikkihan me ollaan yksilöitä ja ei varmasti määrätä kaikille samoja, vaikka hoidot oliskin sama. Mullakin tuota ikää on jo 44v, joten taidan tarvita enemmän hormoneita kuin te muut ;)
Nyt leivät uuniin ja sitten illalla rompemarkkinoille. En ole koskaan ennen käynyt. Saapa nähdä löytyykö sieltä mitään.
Mukavaa perjantai-iltaa kaikille! Ja Evelina lepää nyt, kun ei malttanut olla poissa sieltä maalausurakasta ;)
Miten nyt on virtaa vaikka muille jakaa? Vähän lepäsin tuossa, mutta en saanut unen päästä kiinni.
Ajattelin ihan samoin kuin te, että kunpa näkisi sisälle, että mitä siellä tapahtuu.
Kysyin lekurilta lugeista, että miksi niitä ei käytetä inssissä, vaikka ivf:ssä käytetään. Jotain se selitti keltarauhashormonin puutteesta eli insseissä ei hormonit muuta limakalvoa niin paljoa, että tarttis lugeja. Tai joissain tapauksissa, missä kierto alkaa tiputellen, tai lähinnä lähellä vaihdevuosia, lugeja voidaan käyttää. äh olipas sekava selitys. Mutta summa summarum, ei käytetä insseissä.
Arvatkaapa katsonko tarkkaan paperia, että tuleeko ovisvuotoa milloin. Vähän huolestuttaa edelleen irtoaako ajoissa. No ei voi muuta kuin odotella ja luottaa vaan että kaikki järjestyy.
Kivoja pieniä löytöjä tein eilen markkinoilla eikä mennyt kuin 11 euroa.
No, ainakin tuo tiputteluvuotokin vois olla syy, miksi mulle lugeja. Normikierrossa tulee vuotoa vähän päivää aikaisemmin, kunnes sitten alkavat kunnolla.
Alkaa olla täälläkin paperiin tuijottelua ;) Mä vaan toivon, ettei näy mitään eli just tuota tiputtelua. Maanantaina olis 24 pv, minkä mukaan aika säännöllisesti on menkat alkaneet. Toivottavasti ei nyt :)
Mä häivynkin nyt sitten linjoilta huomiseen saakka. Juhlaa pukkaa ja pitää alkaa valmistautua.
Leppoisaa lauantaita :)
Hauskoja juhlia Tuulille!
Ei vieläkään ovislimaa paperiin, vähän alkaa huolestuttamaan.
Nyt keksin, miksi mulla on selkä aamuisin varsinkin kipeä, mulla on huono sänky! Nyt siis testaan ekaksi kääntämällä patjan toisin päin ja jos ei auta niin otan yhden patjan pois. Mulla on sellainen megalomaaninen jenkkisänky. Tai sitten kokeilen ilman petauspatjaa. Pakko olla siinä se syy kun nimenomaan aamusta on selkä jäykkänä ja sitten helpottaa päivän mittaan.
Satu, tuliko sulla se ovislima milloin? Ai niin, mutta sähän et pistänytkään pregnyliä. Voi hitsit. Tietysti mun pitäisi luottaa lääkäriin jos se kerran sanoo, että pregnyl kyllä irrottaa sen solun. toisaalta olin pistänyt piikin yli 36 tuntia aiemmin eikä ollut irronnut kun inssissä ultrattiin.
No, mut meitsi alkaa nyt imuroimaan sänkyä ja kääntelemään patjoja. Toivottasti ei tarvii lähteä ostamaan uutta sänkyä, ois tuota rahan menoa muutekin.
Kivaa lauantaita!
juhlia Tuuli!
Sänky on muuten todella tärkeä! Mulla oli muutama vuosi sitten todella jäykkä selkä aina aamuisin. Pari vuotta sitten ostettiin uuteen asuntoon uudet patjat ja nyt ei ole mittän ongelmaa aamuisin! Meillä on kanssa todella iso jenkkisänky ja on ihanaa kun se on niin korkea :) Meidän selät tykkäävät ilmeisen jäykistä patjoista, sillä molemmat kulkivat kuin vanhukset yhden pehmeässä sängyssä vietetyn yön jälkeen!
Mulla alkoi liman eritys pari päivää ennen ovulaatiota ja vielä tänäänkin on tullut jonkun verran, mutta ei enää niin paljon. On kuitenkin varmaan erilaista tuo pregnylin kanssa.
Menisi nyt vaan nopeasti tämä aika, niin saisi tietää misää mennään :) Peukut Tuulille, että vuoto ei ala maanantaina!!
Palataan huomenna!! Aurinkoista iltapäivää!
kun ei tule mitään ovislimaan viittaavaa. kohta ne uimarit ei ole enää hengissä...plääh. Vaikea uskoa, ettei pregnylin kanssa tulisi sitä ovislimaa jos kerran luomunakin tulee, ja vielä ihan selkeästi. Ja aiemminkin multa on tullut, tosin neljä päivää inssin jälkeen tai jotain. Taasko tässä käy niin? voih voih ja voih.
Yhtä haipakkaa ollut tämä päivä. Nukuttiin pitkään. Kerrankin sain nukuttua yhteen putkeen nukuttua 9 tuntia. Sitten käytiin lenkillä ja laitettiin ruokaa ja kohta jo piti lähteä kotiin. Sitten jo heti treenikuskausta ja kaupassa käyntiä. Nyt vasta avasin koneen ensimmäistä kertaa.
Mites Evelinalla? Toivottavasti ei enää huolestuta. Toivoa on niin kauan kuin testi toisin osoittaa, joten ei stressata etukäteen :)
Entäs Satu...millaiset fiilikset? Onko tullut jotain raskausoireita?
Mulla rinnat edelleen kipeät, mutta ei niin paljon kuin aiemmin. Onko tämä nyt sitten hyvä vai huono juttu ;) ? Sitä edeltävän päivän pikkuvuotoa ei ole vielä tullut, joten toivo alkaa kasvaa päivä päivältä.
Sitten tällainen kysymys. Käyttäisittekö tässä vaiheessa silmätippoja, jos niistä ei ole tehty tarkkaa tutkimusta siitä, miten vaikuttaa raskaus- ja imetysaikana? Mulla on kuivat silmät ja ostin silmätippoja. Vasta myöhemmin hoksasin ajatella tuon sopivuuden raskaana ollessa. Ohjeessa oli, että pitää kysyä lääkäriltä tai apteekista asiata. Ei ollut kumpikaan paikalla, mutta soitin päivystykseen ja kertoivat siellä, ettei riittäviä tutkimuksia asiasta ole tehty. Sanottiin kuitenkin, että silmään tiputettuna riski on varmaan häviävän pieni, mutta ei täysin poissuljettu. Käyttäisittekö te, jos niistä olisi apua, mutta ei kuitenkaan olisi ihan pakollisia?
Nyt laittelemaan tavaroita paikalleen. Tästä se arki taas alkaa. Huomiseen :)
Onko tilanne muuttunut Evelina? Joko on merkit oviksesta? Täällä peukutan sulle!! Oliko Tuulilla kivat juhlat? Mä oon pari päivää oikein herkutellu, enkä ole ajatellutkaan pisteitä, hyi mua!!! No, huomenna ryhtiliike ja paljon zumbaa, niin unohtuu jätskit ja lakut! Mä punnitsen itseni seuraavaksi kuun viimeinen päivä, kun tuntuu palkitsevammalta nähdä vähän suurempi tulos :D Huomenna saan ison ruisleipä- ja marjasatsin vanhemmilta, jotka tulevat kylään, ihanaa!! Olin tänään töissä ja olipa ihanaa tulla kotiin, kun mies oli siivonnut ja sauna oli lämpimänä!! Nyt puhtaana ja valmiina untenmaille!! Onnekasta viikkoa ja peukutusta Tuulille, ettei vuoto ala! Onko Evelina sun selkä parempi?
Pisteiden lasku mullakin mennyt ketaralleen, mässäsin tänään vaikka ja mitä kun taas ottaa pattiin. Oviksesta ei vieläkään tietoakaan, ei mahikset tais sitten mennä. jos tästä nyt tärppää niin olen miljoona kertaa onnellinen. Aion kuitekin kysäistä lääkäriltä, että onko mahdollista että tuon pregnylin jälkeen täpahtuu kuitekin se ovis, vaikka vuotoa ei tule. toivottavasti sanoo, että ON!!
Söin silloin selkäkiopuun panacodia ja siitä syytä tällä neidillä on nyt vatsa ummessa. Olo on aikas tukala, joten huominen punnitus hirvittää jo siitäkin syystä. Selkä on onneksi toipumaan päin ja olen nyt enää tarvittaessa ottanut tavalista panadolia, missä ei ole kodeiinia. Patjan kääntäminen on myös vissiin vaikuttanut vähän toipumiseen.
Mutta siis fiilikset jotenkin nyt alhaalla kun ei ovisvuotoa tullut. Mutta toivotaan nyt kuitekin parasta.
Tuuli, minä joudun toisinaan myös käyttämään kostutustippoja ja sanottiin, että kyllä niitä voisi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Käytän niitä tosi harvoin nykyään, vaikka pitäisi kyllä päivittäin, mutta kun ei aina muista. Voin katsoa, mitä merkkiä ne mun on kun seuraavaksi kirjoittelen.
Nyt pitäisi piristyä ja ottaa taas pistelasku käyttöön, ettei homma karkaa käsistä. Niin hyvän alun sain tähän projektiin, niin olisi tyhmää nyt luovuttaa.
Hyvää yötä kaikille!
No se odotettu ovislima tuli sitten eilen illalla klo 23 jatkuen vielä tänä aamuna. Kertokaa plese, irtoaako se munasolu ennen liman tuloa vai sen jälkeen. jos se irtoaa ennen limaa, niin on vielä jotain toivoa, mutta jos jälkeen niin uimarit ovat jo kuolleet. Laitoin asiasta sähköpostia lääkärillekin, mutta hän on paikalla vasta tiistaina ja en taida niille hoitsuille rimpautella. Arvatkaa ottaako pattiin! Se ovislima oli verensekaista, eli varmaan se katetri nirhassut vähän ja siitä tuo veri. Ei se nyt kiinnittymisvuotoakaan voi vielä olla. Kun ei sitä ovistakaan ollut tai ainakaan huomannut.
Patterit oli loppu vaa'asta, joten en saanut nyt lukemia. Pitää lähteä kauppaan ostamaan niitä ja punnita huomenna.
Kivaa viikkoa! Mitenkäs Tuulin raskausoireet ja onko Sadulle tullut jo mahdollisesti kiinnittymisvuotoa tai nippailuja?
Kirjoittelin taas pitkästi ja sitten teki kone stopin. Oletteko te koviakin tietokonenörttejä ja osaisitteko auttaa tällaisessakin asiassa, että miksi mun kannettavan hiiren ykkösnäppäin ei toimi, vaan aina tulee "rullahiiren" merkki ja näyttö vilistää ylös alas? Klikkaus sillä ei onnistu. Kun otin erillisen hiiren, niin kirjoittaminen taas onnistuu.
No nyt asiaan. Evelina, mulla ei ole kyllä aavistustakaan tuosta liman irtoamisajankohdasta onko ennen vai jälkeen. En edes tiennyt ovislimoista ennen vauva-sivuja...aikaisemmat raskaudet on ollut ennen internetin ihmeellistä maailmaa :D Mutta tuolla perhesuunnittelun sivuilla kyllä luki, että siittiöt voi olla elinkelpoisia 3-7 päivää, joten mitäänhän ei ole vielä menetetty, joten odottele ihan rauhassa nyt.
Juhlat oli tosi mukavat. Vaikkei me tietysti mitään juotukaan, niin mä olin ihan kuin humalassa pelkästä väsymyksestä. Kävelin ovenpieliin ja silmät oli puolitangossa :D
Zumbaa mä en ole vielä kokeillut. Voisin tykätäkin, kun olen ennen ollut sellainen tanssifriikki. Täällä pidetään kyllä tunteja, mutta en vain ole niin paljoa aktivoitunut, että olisin sinne asti päässyt.
Vielä ei ole tullut vuotoa. Nyt jännittää joka kerta, kun on vessaan asiaa ;) Nyt ne piinapäivät tosissaan alkaa. Ensi maanantaina tehdään testi, kun ei ole aiemmin sopivaa yhteistä aikaa.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
mulla menee hermo!
Soitin kuitenkin hoitajalle, miten yllättävää, ja hän sanoi, että ovulaatio tapahtuu liman tulon jälkeen. Mutta oli ihmeissään vuodostani. Pregnylin pitäisi irrottaa solut 36 tunnin jälkeen, joskus siinä menee vähän kauemmin, mutta kuitekin about saman päivän aikana. Ovis-limaa ei kuulemma aina välttämättä tule, yleensä kyllä. Eli oli taas kovin ihmeissään omasta vuodostani ja lupasi kysyä lääkäriltä lisätietoa ja soittaa tänään takaisin jos aiheuttaa toimenpiteitä. Kysyin nääs, että jos ovuloin oikeasti nyt, niin voisiko tässä kohtaa tehdä uuden inssin varmuuden vuoksi. Yleensä kuulemma ei. Ja inssisiittiöt elää maks kolme päivää, joten taitaa olla mun osalta homma ohi. Ellei tuolle vuodolle ole jotain muuta järkevää selitystä. Kiinnittymisvuotoa se ei vielä ole, inssissä tulee kuulemma vasta viikon jälkeen jos tulee ollenkaan. Pitäisi varmaan uskoa klinkkaa kun väittävät että piikki kyllä irrottaa solut, mutta kun omat tuntemukset on ihan muuta. Tai joo irrottaa kyllä, mutta vasta nyt. Sorry, että vaivaan teitä tällä, mutta jotenkin ottaa pattiin, että onnistumismahdollisuuteni johtuvat taas kerran liian aikaisesta inssistä. Mutta jos ei soittoa kuulu niin ei auta kuin olla rauhallisin mielin ja keskittyä sitten seuraavaan hoitoon.
Tuuli, en valitettavasti osaa auttaa noissa tietsikka-asioissa.
ja uutta inssiä ei tehdä. lekuri väitti, että kyllä ne solut on irronnut pregnylillä. Toisilla vaan tulee joskus jotain vuotoa, tämä oli selitys. En nyt ihan ole samaa mieltä, mutta enpä voi muuta kuin olla vaan ja odotella.
Yritetään nyt uskoa lääkäriä, että ne solut olis irronnut ajallaan ja että vuotokin on ihan normia. Ymmärrän kyllä hyvin, että sua stressaa tällainen. Sitä mä ihmettelen, että jos ovis tulee liman jälkeen, niin miksi sulla ei tehdä hoitoja sen mukaan, kun kerta noin selvästi sen ajankohdan itse bongaat. Mä en todellakaan osaisi itse sanoa ovisajankohdastani yhtään mitään.
Niin kauan on toivoa, kunnes kuukautiset alkaa, joten pidetään toivoa yllä. Kaikenlaisia ihmeitä voi tapahtua :)
tänään olisi ollut paras päivä! hoitsu muuten sanoi, että jos nyt testaisin r-testillä niin näyttäisi plussaa virheellisesti tuon pregnylin takia. No koska mulla on vinot pinot testejä niin tein vaikka oli tosi laimea pisu ja haalea plussahan siitä tuli. Eli ehkä se on sitten kuitenkin vaikuttanut, kysymys vaan että koska?!
Mutta niin kuin sanoit Tuuli, ihmeitä tapahtuu ja kovasti ollaan raskautumassa kunnes menkat alkaa. Todella toivon, että olen väärässä näiden tuntemusten kanssa. Olisin niin toivonut jotain selitystä tuolle vuodolle niin olisi helpompi rentoutua ja uskoa että kaikki järjestyy. No katsotaan vastaako se mun omalääkäri huomenna jotain näihin kysymyksiin.
ihanaa, ettei Tuuli sun vuoto ole alkanut. Kyllä se on jo korkea aika tärpätä sullakin. Ihailen kyllä tuota rauhallisuutta, mikä susta oikein huokuu. Vieläkö on rinnat arkana? Onkos merkkejä pahoinvoinnista tai muuta oireilua?
Ajoitus kuulemma hyvä, limakalvo 10mm ja molemmat rakkulat 20mm. Eivät olleet vielä irronneet. Toivottavasti kohta irtoavat.
Nyt olen niin kipeä että menen suosilla sänkyyn. Taksimatka ei tehnyt hyvää ruodolle. Toivottavasti alkaa parenemaan pian, sillä nyt en voi ottaa enää relakstanttiakaan.
Kivaa päivää teille!