Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?

17.07.2010 |

Heips siskot!

Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.

onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...

TErkuin Evelina

Kommentit (427)

Vierailija
201/427 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko siihen vuotoon olla syynä joku pieni haavauma ulkosynnyttimissä runsaan pyyhkimisen seurauksena? Olet niin bongailut sitä ovista, niin ehkä on tullut käytyä enemmän vessassa. Muita syitä en edes ala spekuloimaan, kun ei tuo tietotaito oikein riitä ;)

Kyllä mullakin on hetkittäin sellaisia rauhattomuuden tunteita, mutta yleensä järkeilen ne tilanteet pian taas normaaleiksi. Mulla on sellainen lapsenomainen usko, että asiat kyllä järjestyy tavalla tai toisella.

Illalla rinnat on arimmillaan. Tai rintsikoita riisuessa sen ainakin huomaa parhaiten. Nyt pystyn nukkumaan mahallaankin, kun pahimmassa vaiheessa en voinut. Jotain pientä tuntemusta alavatsalla on, mutta en osaa siten sen tarkemmin kuvata. Erilaista kuin joku ruoka-aineen aiheuttama turvotus. Pahoinvointia mulla ei ole ollut kummassakaan raskaudessa. Mä olin elämäni kunnossa ne ajat :) Mun yksi kaveri oli raskaana samaan aikaan, kun odotin kuopusta ja se muistelee vieläkin, miten sitä ärsytti sieltä sohvanpohjalta pahoinvoivana katsoa, kun minä pyrhäsin sisään kuin raikas tuuli ;D Siellä mä hänen sängyn helmalakanoita silittelin, kun hän ei edes pystynyt seisomaan. Toivottavasti tämänkin raskaus etenee samalla tavalla :)

Huomasitteko, ei mitään jossittelua tuossa viimeisessä lauseessa ;D

Vierailija
202/427 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Tuuli tuon vuodon suhteen. Mulla liman tulo kiihtyy ennen ovista ja jatkuu vielä vähän sen jälkeenkin. Miksi sulla Evelina muuten tehtiin se Pregnyl-irroitus? Oliko se juuri tuon ajoituksen takia? Olisiko sun helpompi bongata ovis sitten testillä vai eikö toimi sulla? Toivottavasti tyypit ovat bonganneet kohteensa ajoissa ja kaikki menisi hyvin! Koita olla stressaamatta liikaa, että kiinnittyy kunnolla :)

Mulla ei ole oikein mitään ihmeellisiä tuntemuksia, vatsaa nipistelee silloin tällöin, selkää välillä jomottaa, mutta näitä mulla on mielestäni normaalistikin oviksen jälkeen (kumma kun silloin ei tarkkaile kaikkia tuntemuksia näin tarkkaan!) Pitää vaan odotella ja toivoa :)

Tuuli, kyselit niistä silmätipoista, mä en itse käyttäisi mitään, mutta ehkä olen turhan tarkka. En käytä särkylääkettäkään, vaikka mulla on välillä todella kovia päänsärkyjä. Yritän pitää kropan mahdollisimman puhtaana kaikista lääkkeistä yms. alkoholia en ole juonut melkein vuoteen ja tupakkaa en ole edes polttanut :) on pientä pilkun viilaajan vikaa!

Peukkuja meille, kivaa iltapäivää! Mulle tulee kohta ruisleipä- ja marjakuljetus, jeeee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/427 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisikin kyse vain pienestä paperituhrusta, mutta kun sitä tuli ihan reilusti myöhään eilen ja tänä aamuna. Sellaista kananmunavalkuaislimaa (yök) juuri samanlaista kun olen bongannut luomuoviksessa. Ja nyt kipristelee munasarjoja siihen malliin, että tosiaan varmasti ovat irtoamassa.

Sain pregnylit sen takia, kun oli tuo viikonloppu tulossa ja lääkäri ei uskaltanut odottaa maanantaihin. Olisi ehkä kannattanut. Normaalisti kp14/30 olisi ihanteellinen aika, mutta jostain syystä minä ovuloin myöhemmin. Ei kuulemma haittaa kun pregnyl hoitaa irroituksen tai itse asiassa ei irrota mitään vaan kypsyttää rakkulaa, jotta irtoisi nopeammin. No, irrotti ehkä päivää aiemmin verrattuna luomukiertoon. Ajattelin kyllä vielä ehdottaa yhtä inssiä niin että tikutan sitä ovista itse ja inssi olisi sitten sen mukaan oli viikonloppu tulollaan tai ei. Mutta lääkäri oli niin kovin sitä mieltä, että olisi aika jo siirtyä IVF-hoitoon jos ei nyt onnaa.

Vierailija
204/427 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä viikonloput on hyvä juttu, mutta tässä tapauksessa se kyllä sekoitti pakkaa huomattavasti :-/

Sinä sen sitten päätät, mitä hoitomuotoja haluat. Mutta vielä on liian aikaista miettiä sitä, vai mitä :) ?

Iltalenkille pitäisi päästä. Vettä vaan sataa, joten täytyy miettiä olenko sokerista vai en ;) Kauppaankin tarttee mennä, kun huomenna tulee ruokavieraita.

Ja siihen alkuperäiseen aiheeseen eli laihduttamiseen ;) Vieläkään en ole päässyt alle 30 bmi:n. Siinä rajoilla se kiikkuu, mutta jotenkin olen tyytyväinen, ettei se ole ylöspäinkään noussut. Tänään ei ollut hyvä päivä syömisten osalta, mutta viimeistään ylihuomenna otan taas itseäni niskasta kiinni. Huomenna vielä ei voi, kun tulee ne ruokavieraat, eihän ;) ?

205/427 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylihuomenna uusi aloitus, vieraat on hyvä syy siirtää preojektia;-)

itsekin kauhunsekaisin tuntein menen huomenna vaa'alle kun sain ne patterit ostettua. Viikonloppuna meni niin överiksi, en edes viitsinyt laskea pisteitä. Tuli hillitön himo tuoreeseen sekaleipään ja maksamakkaraan. Olen syönyt pelkkää täysjyväruisleipää pari kuukautta niin tuo rapsakan pehmeä sekaleipä oli niin taivaallista.

Noh, saattaa tulla siis vähän plussalukemaa kun ei vatsakaan ole toiminut, mutta kyllä se siitä taas laskee kun palaan ruotuun.

Olen niin tunnesyöjä, kun ottaa pattiin ja harmittaa niin sitten vaan söisin kaikkea ja mahdollista. Vaikka kuinka ymmärtää, että siitä tulee loppupeleissä vaan huonompi olo, mutta ei vaan pysty hillitsemään itseään. No onneksi tänään en ole enää ahminut, joten eiköhän se tästä.

Ja Tuuli, se on aina positiivista, ettei lähde nousuun, iloitse siitä!

Vierailija
206/427 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas tänään laskenut pisteitä ja onneksi ei ole tullut mitään himoja! Tänään on närästänyt taas pitkästä aikaa lähes koko päivän, johtuneeko eilisistä jättilakuista :D Maksamakkara ja verilätyt on mun suurinta herkkua, kun raskautuu (huom. ei jos), niin niistä luopuminen on kyllä tuskaista!!! :) Tee Evelina itse hoitojen suhteen miltä susta parhaalta tuntuu! Meille ehdotettiin max kuutta inssiä, mutta todennäköisesti halutaan vain kaksi ja sitten siirrytään eteenpäin. Väsyttää ihan vietävästi, joten taidan sukeltaa petiin!! Kauniita unia!!!

Vierailija
207/427 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljon pahempaa tiedä kuin maksamakkara ja verilätyt :D Ei onneksi tule luopumistuskaa niistä. Makeanhimo on mulla se pahin ja sitä täytyy tietenkin vähentää sitten...eiku nyt ;)raskaana ollessa.

Onko jotain muita ruoka-aineita, joita pitää raskausaikana välttää noiden maksa- ja veriruokien lisäksi? Saako esim. äyriäisiä syödä tai raakaa kalaa? Ei mulle nyt suuremmin tulis ongelmaa näistäkään. Graavilohta syön, jos tarjotaan, itse en ole koskaan ostanut. Ja katkarapujakin syön vain pitsassa.

Nyt olis luge aika...se on mentävä pötkölleen. Hyvää yötä!

208/427 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis arvatkaa mitä, olen laihtunut kilon verran viikossa! Mitä ihmettä!!! Vähänkö olen onskuna! No viikolla olin niin hermostuksissani, etten oikein ajatellutkaan ruokaa ja söin vaan jotain kun oli nälkä, mutta kuvittelin viikonlopun mässäykset täräyttävän lukemat takaisin sadan päälle. Pitääpä laskea paljonko mun BMI nyt on, olisinko jo alle 30 jonnii verran.

Tuuli, et saa enää syödä raakaa kalaa et siis myöskään graavilohta. Kaikkea vakuumipakattua tuoresälää pitää välttää listeriabakteerin vuoksi. Sitten oli ne maksaruoat, mutta niistähän sinä et tykännytkään. Mun mielestä äyriäisiä voi syödä jos ne on hyvin kypsennettyjä, mutta ei siis mitään rakaa kalatuotetta enää eikä esim. sellaisia ulkomaisia tuorejuustoja jotka ovat pastöroimattomia vai mikä se sana oli;-)

Siis en näköjään osaa edes laskea kiukuissani. jos siis oletetaan, että mulla oli oikeasti se ovis tuossa su-ma välisenä yönä, niin jos ne siittiöt kolme päivää elää niin mullahan on siis vielä toivoa. Eikös perjantai ap+3vrk tarkoita maanantai aamupäivää. Hih, kyllä siellä joku sinnikäs tyttösiittiö vielä odotti rakkaulan irtoamista. jostain luin, että tytöt eläisivät kauemmin, mutta pojat ovat nopeampia.

Oih, graavilohesta tuli mieleen, että enhän minäkään siis sitä enää saa syödä. Viimeksi eilen suikkasin sitä vinot pinot leivän päälle. Sitä kyllä tulee ikävä. Mutta kyllä sen kestää jos palkintona on oma vauveli.

Positiivista päivää taas vaihteeksi täältäkin!

Vierailija
209/427 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että...onpa ollut ihana aamu :) Kävin jo lenkillä kirpakassa syyssäässä.

Mahtava tuo sun pudotus, Evelina!!! Tykkäisin myös itse tuollaisista yllätyksistä ;) Joskus keho vain tarvitsee tuollaisen mässäyspäivän, että aineenvaihduntaan tulee vauhtia.

Ja tuo tyttöhän on sulle jo unessa nähty, joten siellä se nyt uiskentelee :) Ja jostain luin myös, että jos syö paljon makeaa, tulee poikia ja jos suolaista, niin tyttöjä. Tämä ainakin pitää paikkansa mun perheen keskuudessa ;) Äiti on suolaisen ystävä ja sai kolme tyttöä, ja me tytöt sitten ollaan makean perään ja meillä on poikia.

Onneksi mikään noista mainituista ruoka-aineista ei kuulu mun suosikkeihin. Ei tee tiukkaa luopua niistä. Eilen ostin kokonaisen vesimelonin ja sitä meinaan nyt syödä tämän päivän ja sitten illalla se ruokailu vieraiden kanssa.

Kohta siivoilemaan. Ensin tämä pakollinen lepo. Vieläkään ei ole vuotoa näkynyt...jee! Jännitys tiivistyy ;)

Aurinkoista tiistaipäivää kaikille :)

Vierailija
210/427 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin äsken klinikalle niistä silmätipoista. Hoitaja sanoi, että niitä ei tutkita, kun niissä ei ole mitään vaarallisia aineita. Sanoi, että voin huoletta käyttää, sillä jos tulee joku sarveiskalvon tulehdus kuivien silmien takia, niin se on suurempi riski sitten lääkitä sitä antibiooteilla.

Kyseli sitten mun vointia, ja kun sanoin tuosta rintakivusta, niin hän sanoi, että kuulostaa hyvältä :) Arveli, että voi olla lugejen ja raskauden yhteisvaikutusta. Tietysti vain tsemppaa parhaalla mahdollisella tavalla, vaikkei varmasti voikaan sanoa. Mutta hoitajaa täytyy uskoa ;)

En tietenkään hoksannut kysyä kannattaisko plussatestin jälkeen vielä käyttää lugeja, mutta ehdin sen sitten myöhemminkin kysyä. Me tehdään testi varmasti jo sunnuntaina, niin saadaan sitten fiilistellä se päivä rauhassa. Maanantaina mies menee töihin ja enhän mä tietenkään malta iltaan asti odottaa ;)

211/427 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voit käyttää niitä tippoja huolella. Vautsi, sunnuntaihan on ihan kohta! Saas nähdä koska minä aloitan testailun, en ainakaan viikkoon. Kai.

Vastais nyt se lääkäri jotain mun sähköpostiin. haluaisin niin tietää hänenkin mielipiteen tähän ovisvuotoon ja ennen kaikkea jatkohoitoon jos tämä kerta meni myöhäiseksi.

212/427 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullahan onkin tuo bmi tippunut jo 28. On sekin liikaa, mutta hyvä suunta. Katsoin, että vielä pitäisi pudottaa 10kg että pääsisi normaalin painoindeksin rajoille, mutta olen tyytyväinen jos saan vielä vajaa kahdeksan pois. Mulla kun on sikapitkät kädet ja jalat ja ne on nyt jo ihan rimpulat, vatsassa ja pepussa kaikki tuo ylimääräinen läski. jos vielä 10kg tästä laihtuisin niin jäljelle jäis kolisevat kintut ja siltikin pömppömaha. No edetään viikko kerrallaan ja mahdollinen raskaus tietysti muuttaa tuota laihdutustahtia. korjaan tuleva raskaus!

Vierailija
213/427 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Evelina, olet jo reilusti ylipainon alapuolella, enää vain lievästi ylipainoinen. Suuri merkitys pienellä sanalla :)

Pömppömahaan auttaa just se proteiinipitoinen ja vähähiilarinen ruokavalio. Sillä mulla ainakin tippui kiloja keskivartalosta.

Mä olen itse sellainen perunavartaloinen. Oletteko ennen kuulleet perunavartalosta ;D ? Omena-ja päärynävartolo on enemmän tunnettuja, mutta tällaisella perunavartaloisella on tuhti ylävartalo, tuhti keskivartalo ja paksut jalat, mutta selvästi vyötärö näkyvillä. Mun pitää siis kaventua tasaisesti joka paikasta.

Jokohan tästä nyt alkais kokkailemaan...

214/427 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih en ollutkaan kuullut tuollaista versiota. Elikkäs oletkos sitten noissa kirjaimissa se X? Eli isohko hartioista ja jaloista, mutta se ampparivyötärö olemassa? Kuulostaa hyvältä.

Minä taidan olla selkeä omppu eli O-vartalo. Olen tosi pieni hartioista ja rimpulat kintut, mutta toisaalta näin vanhemmiten on tuo peppukin kasvanut, mutta ei sillai levinnyt vaan on niin kuin noilla tummaihoisilla, pysty peppu, tiedätkö. Tosin mulla siis megapyöreä. No joo, onpahan taas jutut.

Täällä on harmaata ja sadellut koko päivän. En saa oikein mitään järkevää aikaiseksi kun odotan sitä sähköpostia lekurilta. Pitäisi alkaa varmaan tyhjentää vaatekaappia, mutta kun en tiedä mihin alan kasaamaan kekoja. No pyykkikoneen olen sentään saanut päälle ja käynyt kolmesti lenkillä.

Alavatsaa muuten nippailee kummallisesti. Mitähän siellä tapahtuu. Sitten mun tekis mieli vääntää itkut, jostain syystä kovin herkkä olo, johtunee varmaan tuosta aiemmasta mielipahasta.

Mitenkäs Sadulla muuten? Onko ollut mitään nippailuja tai muita oireita? Eikös sulla pitäis näillä hetkillä tulla kiinnittymisvuoto? Ei sitä kyllä melkein kellään vissiin tule jos olen ymmärtänyt oikein.

Jänskiä hetkiä meillä.

Kivaa loppupäivää!

Vierailija
215/427 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt puhuis ampparivyötäröstä :D mutta jonkilainen kapeampi kohta tuosta keskivartalosta kumminkin löytyy. X:stä tulee mieleen tosi kapea vyötärö,hoikat jalat ja ohuet kädet, mutta mulla on nekin tukevaa rakennetta. Olen siis aivan selvä peruna :D

Ja sulla on sitten JLo -peppu, ei paha ;)

Mä en kanssa kauheesti tuota kiinnitysvuotoa odottele. Ei ole omaa kokemusta enkä ole kuullut kenenkään tutun siitä puhuneen. Toivottavasti nippailut on kuitenkin sitä, mitä tässä niin kauheesti toivotaan :)

Oli mullakin viime viikolla yksi itkukohtaus, mutta kummasti taas helpotti, kun sai puhuttua mieltäpainavan asian ulos.

Nyt jatkamaan esivalmisteluja. Jauhelihapippuripihvit on jo valmiina. Kastike vielä niitten päälle. Seuraavaksi kuorin potut, teen salaatin, ja kypsennän omenat marenkiomenapaistosta varten. Nälkä on jo, kun on mennyt päivä vesimelonilla.

Heissan taas hetkeksi :)

216/427 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinainen kokkikolmonen olet. Olin just syönyt kanafilettä ja salaattia, mutta kun luin viestisi niin iski hirveä himo kaikkeen. Itsetehdyt jauhelihapihvit on niin hyviä, varsinkin jos pannulla paistaa. no, iskin pakastimen kimppuun etsimään jauhelihapakettia, että olisin tehnyt muutamat pihvit itse, mutta eihän mulla enää ollutkaan mitään jauhelihaa, eikä muutakaan hyvää. no tästä suivaantuneena tilasinpa sitten pari pizzaa, hyvä minä, näin sitä laihdutetaan. No, aiemmin tapasin syödä pizzaa melkein viikoittain, mutta nyt en ole koko kesässä syönyt. Niin ei kai nyt ihan katastrofi ole, jos joskus syö viipaleen pari pizzaa? Kun ei vaan tavaksi ota. oi kuola valuu jo suupielistä...

Vois nyt vastata se lekuri mun viestiin ennen kun multa palaa hihat...

Vierailija
217/427 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannulla paistettuja pihvejä oli. Ja tulihan niistä hyviä :-9 En mä kyllä mikään kokkikolmonen ole. Nämä perusruuat kyllä onnistuu. Itseasiassa vasta parin viime vuoden aikana mä olen enemmän kiinnostunut ruuanlaitosta. Olenhan mä toki ennenkin ruuan itse tehnyt pääsääntöisesti, mutta nykyään jo vähän nautinkin siitä. On tullut vähän rohkeutta kokeilla erilaisia valmistustapoja ja mausteita. Ennen piti tiukasti noudattaa reseptiä.

Nyt on maha ihan täynnä. Olis niin kiva mennä jo pötkölleen, mutta ei vielä voi. Lääke pitää ottaa ja jos nyt menisin nukkumaan, heräisin varmasti kahdelta. Viime yönä taas neljältä järjestelin papereita, mutta sain kyllä melko pian sen jälkeen unen päästä kiinni.

Pistäthän se ne pizzat paloissa pakkaseen? Ei saa kerralla syödä yhtä pizzaa, siinä on yhden päivän kalorit. Jos muita herkkuja ei syö ja valitsee päivän muut syömiset kevyesti, niin ei se pizza silloin tällöin katastrofi ole.

Toivottavasti se lääkärin vastaus tuli jo, ettei tarvi hihoja poltella ;) Nyt laittamaan pyykit. Sehän pitää sopivasti hereillä. Rauhallista loppuiltaa!

Vierailija
218/427 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ehtineet kirjoitella kaikkea kivaa!! Mulla oli tänään tällainen kevyt 13 tunnin työpäivä!!! Huh, ihana istuskella kotona sohvalla jalat kohti kattoa :D Mulla on pari päivää ollut alavatsassa ja alaselässä sellaisia outoja tuntemuksia, toivon, että olisivat kiinnittymiskipuja, mutta en vielä usko siihen. Vuotoa ei kyllä ole tullut, mutta aika harvalla sitä kuulema tulee. Jos siellä on omppu- ja perunavartalot, niin mulla on sitten kurkku- tasapaksu pitkä pötkö! Hartiat ovat lantiota leveämmät ja pääkin on vähän pitkulainen :D joskus teininä sanoin itseäni hevosnaamaksi, mutta ei se ihan niin pitkä taida olla!! Mä kyllä tykkään kokkailla ja leipoa, mutta nyt toi työ vie ison osan ajasta, niin suosin vähän yksinkertaisempia pataruokia, kastikkeita, laatikoita jne. Ihanaa kun edessä on paljon juhlia (kaikkien rakkaimpien synttärit, isäinpäivä, pyhäinpäivä, halloween ja joulu), niin saa leipoa kakkuja!! On hyvä, kun on paljon syöjiä, niin ei tuu herkuteltua itse :) Mä punnitsen itseni ensi viikolla, veikkaan että pikkaisen on tullut paino alas tässä kahdessa viikossa. Vanhemmat ainakin sanoivat eilen, että olen hoikistunut paljon viime näkemältä ( joka oli joskus heinäkuun lopulla).

Kauniita unia!!!

219/427 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipäs yö mullakin ihan harakoille. Vähän väliä olin hereillä, käänsin vaan kylkeä. Viiden aikaan alkoi ukkonen vähän jymähdellä niin vedin verkkarit jalkaan ja lähdin koiran kanssa ulos. Koiraraukka tuumas, että no on se kumma kun ei täällä saa nukkua rauhassa;-) kohta vois mennä takas peiton alle jos vaikka alkais väsyttämään.

Satu, nuo kuulostaa minusta ihan kiinnittymisnippailuilta. Mulle ainakin sanottiin, että noin viikon kuluttua se yleensä tapahtuu, joskus vähän myöhemminkin. Saanko kysyä, kuka lääkäri sinua hoitaa? Petyin nyt viimeksi Niklakseen, vaikka hän on aina ollut minusta kovin asiallinen ja tekee inssit ihanan kivuttomasti. Kysyin hänen mielipidettään, että voisiko nuo hormonit mitenkään vaikuttaa selkäkipuuni kun sattumoisin oli viime inssinkin aikaan selkä kipeä. Ensin hän tokaisi tylysti, että ai, onko sekin meidän vika!!!!! Haloo! eli ilmeisesti siellä on keskusteltu kun kysyin vähän varovasti omalääkäriltäni pientä korvausta näistä liian aikaisista insseistä. Minusta aika törkeä vastaus. Kyllä hän sitten selitti miten mikäkin voi vaikuttaa, mutta tuo kommentti oli minusta täysin epäammattimainen. Juu ei laittanut vastausta lääkärini eilen. Olis syytä tulla tänään.

Yes, söin vaan kaksi kapeaa palaa pizzasta, loput on vielä jääkaapissa, mutta voisin tosiaan laittaa pakkaseen. En kyllä eilen sitten syönyt ns. päivällistä enkä iltapalaa, joten ei ne pisteet varmaan kauheasti ylittyneet. Suolaista oli kuin mikä, että vettä sai juoda koko illan. Nyt varsinkin kun itse teen kaiken ruoan enkä juurikaan käytä suolaa niin kaikki tuollainen valmis maistuu ihan tönkkösuolatulta.

Täällä vissiin aikoo sataa koko päivän, pitäisi siis keksiä jotain piristävää hommaa.

Kivaa päivää teille!

Vierailija
220/427 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä huomaa, että kohta alkaa oikea syksy! Ollaan nukuttu koko kesä ikkunat auki ja pieni ohut lakana päällä. Nyt oli eka yö, kun oikein palelin, mutta väsytti niin, että en jaksanut hakea täkkiä :) mies oli kaukaa viisas ja haki oman peiton jo ennen nukkumaan menoa.

Mulla on tänään ns. vapaapäivä = vain yksi parin tunnin kokous iltapäivällä :) Taidan mennä vielä tunniksi makoilemaan peiton alle. Illalla taas zumbaamaan :)

Evelina, Niklas on meidän lääkäri. Olipa kyllä todella tökerö kommentti! Lääkäri ei koskaan saisi sanoa tollaista! Tämä on muutenkin tarpeeksi rankkaa aikaa ja tollainen vaan lisää omaa pahaa mieltä.

Mua närästää nyt kolmatta-neljättä päivää, ärsyttävää! Tänään on oikea terveyspäivä! Söin aamupalaksi viiliä ja ruisleipää juustolla, kinkulla ja kurkulla. Ennen kokousta ajattelin syödä vesimelonia ja ihan törkeen makeita ja hyviä kirsikkatomaatteja omasta pihasta! Ennen zumbaa puna- ja valkoherukoita sekä maustamatonta jogurttia, jumpan jälkeen ruoka, jota en ole vielä keksinyt ja iltapalaksi viiliä, johon pikkaisen hunajaa, nami!

Niin oli juttua niistä ruoka-aineista, mitä ei saisi raskauden aikana syödä. Jo mainittujen lisäksi siis pellavansiemenet, yrttitee, luontaistuotteet, kaloista: hauki,silakat ja lohi, merilevävalmisteet - ei siis sushia :) ja mäti. Valmisruokia, pakastevihanneksia ja -marjoja voi syödä, mutta ne pitäisi kuumentaa kunnolla, jotta mahdolliset listeriabakterit kuolee. Kahvia suositellaan juotavaksi max. kolme kupillista päivässä. No, kahvin kanssa ei ole ongelmaa, koska juon sitä todella vähän! Joskus otan ison kupin cappucinoa, mutta siitä ei ole vaikeaa luopua :)

Voi, nyt rupesi itkettämään, Spotifystä tulee juuri Johanna Kurkelan Rakkauslaulu, ootteko kuullu? Mun pikkusisko laulaa tän kappaleen meidän häissä marraskuussa! Mä itken niin takuuvarmasti :D

Kivaa päivää!!