Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?
Heips siskot!
Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.
onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...
TErkuin Evelina
Kommentit (427)
En tiennytkään, että pellavansiemenet on kiellettyjen listalla. Sitä me ollaan aina laitettu puuron joukkoon. Eli täytynee nyt lopettaa niiden käyttö. Lohi on toinen, mikä pitää jättää pois ruokavaliosta. Muita mainittuja en pahemmin ole tullut syötyä.
Johanna Kurkelalla on kyllä todella kaunis ääni. Ja ne hänen kappaleet on just niin harmonisia kuin äänikin :) Kyllä sen kappaleen kuunteleminen omissa häissä on takuuvarma itkun paikka. Ihanaa aika teillä kyllä edessä :) Onko teille tulossa isotkin häät?
Äsken iski kyllä pieni pelko, ettei ne menkat vaan olis alkamassa :-( Paperiin tuli pienen pientä punertavaa vuotoa. Ei voi kyllä edes vereksi sanoa ja normioloissa siihen ei olis edes kiinnittänyt huomiota, mutta tässä tilanteessa kaikkeen reagoi. Toivotaan todella, että on väärä hälytys!
Nyt mä en uskalla tehdä mitään....
Tuuli! Mutta eikös tuollainen pienen pieni vuoto ole yleensä ihan normaalia alkuraskaudessa? Ainakin tuolla vauvakuumepuolella jotkut ovat kirjoittaneet tuhruvuodosta, mutta ovatkin olleet raskaana. Pidän peukut pystyssä, että ei mitään hälyyttävää olisi.
tuolla vauvapuolella oli yksi, jolle oli juuri tehty inssi ja ultrassa oli nähty, että hän oli jo ovuloinut. Kuitenkin hänelle tuli ovislimat vasta myöhemmin. Voi kun minullakin olisi käynyt juuri niin. Se antaisi tosi paljon lisää toivoa. Mitään tuntemuksia ei ole mihinkään suuntaan paitsi itkuherkkyys. Oikeesti tirautin pienen itkun tuosta Sadun häälaulusta.
Pellavansiemenistä vielä sen verran, että luin jostain et pellavansiemenöljyä saa käyttää jos haluaa maksimoida omega3 saannin, mutta ei tosiaan niitä siemeniä saisi käyttää. itse otan omega3 purkista kun ei oikein tule tuota lohta niin syötyä. Sitä kyllä kai saisi syödä kunhan kypsentää kunnolla.
Eipä ole lääkäri vaivautunut vastaamaan vieläkään...
ei onneksi sillä, että vuoto olisi jatkunut, vaan että kirjoittelin pitkästi ja se hävisi bittiavaruuteen.
Kyllä sitä tuhrua tuli paperiin muutaman kerran, mutta pariin kertaan ei ole enää tullut. Tiedän ihan lähipiiristä monta, jolla on vuotoa ollut, mutta raskaus on jatkunut, joten yritän tässä rauhoittua. Riisuin äsken jopa rintsikat tutkiakseni, että vieläkö on rinnat kipeät, ja kyllä oli :D Hulluksi sitä kai kohta tulee ;)
Ja kyllä se syksy on jo tullut. Kun tulin miehen luota sunnuntaina, kotona oli jo niin kylmä, että piti laittaa patterit päälle. Ei kyllä haittaa mua nämä viilenevät ja pimenevät illat, saapahan kynttilöitä poltella. Kummasti kynttilöiden polttaminen enää uudenvuoden jälkeen ei kiinnosta, vaikka onhan silloinkin pimeää. Aika aikansa kutakin :)
Nyt tekemään jotain järkevää. On tämä päivä mennyt maatessa, kun säikäytti tuo tuhru. Nyt vaikka tiskikonetta tyhjentämään, niin saan muuta tekemistä.
se on sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa Tuuli?
onko tiputellut lisää? Milloin sun menkkojen olisi pitänyt alkaa jos et olisi raskaana?
nyt vaan lepoa ja rauhallisin mielin. helpommin sanottu kuin tehty, tiedän.
Vuotoa ei ole enää tullut. Maanantaina olis pitänyt menkkojen alkaa. Mä uskon nyt tuohon kiinnitysvuotoon, vaikka mielessä tietysti pyörii muitakin vaihtoehtoja :-/
ei saa pelästyttää tuolla tavalla;-)
Olen vähän kummissani kun lääkäri ei ole vastannut mulle mitään. Yleensä kyllä vastaa samana päivänä tai viimeistään seuraavana jos on ollut kiire. Ja tiedän, että hän on töissä. Rasittavaa!
että Tuuli sulla ei vuoto jatkunut!! Sunnuntaihin ei oo enää pitkä matka :) On aika kummallista, että Evelinan lääkäri ei ole vastannut! Just tulin kurkkimaan tänne ja ajattelin kysäistä onko lääkäri vastannut, mutta ei näköjään. Mulla on masu nyt sen verran kipeä, että taidan jättää zumban väliin! Toivon vaan, että olisivat positiivisia vääntöjä, tuntuu ihan kuukautiskivuilta! Mulla on normisti kaksi ekaa päivää todella kipeä maha ja nyt vaan yritän muistella onko mulla aikaisemmin ollut tällaisia tuntemuksia ennen kuukautisia! Miksi sitä ei voi muistaa?? Olisi pitänyt kirjata kaikki jutut ylös normikierrosta :D Lääkäri sanoi, että voisin testata ens ke, mikäli menkat eivät ole alkaneet, mutta kun mun kierto on 30-34 päivää, niin ajattelin venyttää testausta.
Kyllä meille ihan kohtalaisen isot häät on tulossa, kutsuttuja on 120, mutta siitä tietenkin jää jonkun verran ihmisiä pois.
Arvatkaa muuten mitä? Mulla piti olla se kokous klo 13 ja kun pääsin työpaikalle, niin esimies ilmoitti, että hän perui kokouksen klo 12.55!!!! Ja mä menin sinne viikon ainoana vapaapäivänä! Ärsyttävää!!
Kivaa iltapäivää!
90kg alittui vajaa viikko sitten vieläpä reilusti. Edellinen paino oli 90.6kg ja vajaan viikon päästä jo 89.6 :-) Eilen kotiuduttiin muutaman päivän reissulta jolla ravintolaruokaa ym herkkuja tuli kyllä syötyä. Seuraavan punnituksen aika on siis myöhemmin...
Pidän peukkuja kaikille jännäilijöille!
Tinsku
Hieman on vierähtänyt aikaa kun viimeksi täällä olin, painokaan ei juuri ole laskenut sitten edellisen kirjoittamisen. Tosin kaverin häiden jälkeen vaaka näytti -2kiloa, joka johtui seuraavan päivän todella huonosta olosta... ja tämän vkon maanantaina vaaka näytti +2kiloa :/ mutta se oli arvattavissa... Nyt päätin että en syö enää jätskiä, karkkeja enkä sipsejä joita on nyt jonkun verran tullut syötyä. Jätski noista hankalin, mutta olen pystynyt olemaan erossa 3päivää :D pullia ja keksejä en juuri edes syö..
En kaikkia viestejä ole lukenut, mutta ilmeisesti joillekin on plussaakin tullut, siis raskaustestissä :) Hienoa, ihanaa!! :D
Onnea kaikille laihdutukseen ja mukavaa syksyä!!
Siis todella mahtava pudotus ja varsinkin alitus;-) Luinkin tuolta toiselta puolelta, että olit bongannut oviksenkin. Pitänee siis uskoa lääkäriä, että painonpudotuksella on vaikutusta!
Vieläkö jaksat odotella sitä yrittämistä lokakuulle vai voisiko jo ajatella aiemminkin kun kerran oviskin on löytynyt. Vielä kerran onnittelut!
Kyllä tämä nyt kovasti näyttää ja tuntuu siltä, että menkat sieltä on tulossa :-( Sellainen tunne on mahassa, että hanat aukee hetkenä minä hyvänsä.
En mä lähde sinne reissuunkaan, kun mä haluan mun miehen kainaloon. Tämä on kyllä hänellekin niin suuri pettymys :´-(
Mä pidän teille muille peukkuja, että teillä menee hyvin loppuun asti. Menee varmaan hetki ennenkuin saan itseni tästä koottua. Tulen kyllä sitten jatkamaan. Onhan meillä vielä pakkasessa kaksi alkiota valmiina.
Parempaa päivää teille muille!
Mutta jospa ei kuitenkaan. Mun parilla kaverilla oli kans sellainen tunne, että vatsa räjähtää ja menkat alkaa ja kuitenkin olivat raskaana. Eli niin kauan kun vuotoa ei tule, on toivoa! Pistän jo kädetkin ristiin täällä päässä puolestasi, vaikka en mikään uskovainen olekaan.
Testasin tänään, että vieläkö pregnyl antaa haaleaa plussaa ja nyt näyttäisi, että on poistunut elimistöstä kun tuli nega. Eli nyt voisin periaatteessa jatkaa testailua vaikka eihän se mitään vielä näytäkään. ja jos rehellisiä ollaan niin en usko, että onnistuu kuitenkaan tuon myöhästyneen oviksen takia.
Tsemppiä Tuuli sulle ja koita jotenkin jaksaa. Kyllä tuo miehen kainalo on tällaisessa tilanteessa paras paikka. Mutta eihän luovuteta vielä eihän?
Mä kyllä pidän vielä peukkuja, enkä luovu vielä toivosta sun suhteen! Oon kuullut niin ihmeellisiä tarinoita, että uskon, että kaikki on mahdollista!!! Tsemppiä täältä ihan hirmuisesti!!
Mulla tuli tänään aamulla ja vielä päivällä hieman vuotoa. Ei verta, mutta sellaista persikan väristä (mikä vertaus!) Vatsaa vääntää ihan huolella, joten toivon vaan kovasti, että meneillään olisi jotain positiivista! Vielä pari viikkoa piinailua!
Enää ei kannata elätellä toiveita. Kyllä nää on kuukautiset eikä mitään muuta. Valitettavasti :-(
Onneksi on vielä alkioita pakkasessa. Ainakin yksi yritys on vielä edessä. Ei saa vain menettää toivoaan missään vaiheessa.
Toivottavasti Sadun väännöt on merkki positiivista tuloksesta. Peukkuja! Kuten myös Evelinalle. Älä nyt sentään joka päivä testaile, vaikka niitä testejä onkin läjäpäin ;)Justuksella ja Tinskullakin vaikuttais olevan hyvällä mallilla. Jospa me sitten jännätään yhdessä seuraavalla kerralla :) Mulla on varmaankin lokakuun alussa seuraava siirto.
Jotain hyvää...paino on ainakin alhaisimmillaan pitkään aikaan. Vaikka se tässä vaiheessa tuntuukin ihan merkityksettömältä asialta....
Olen niin pahoillani puolestasi! Voimahalaukset täältä sulle!
Sadulla näyttäisi aika lupaavalta, kuulostaa ihan kiinnittymiskivulta ja vuodolta. Hieno homma!
Se lekuri ei sitten vaivautunut vastaamaan mulle ja seuraavaksi on töissä vasta tiistaina. Puhuin kuitenkin yhden kivan hoitajan kanssa ja kyllä hänkin niin vakuutteli, että on täytynyt irrota ajallaan kun olivat pe jo 20mm. Mutta eipä hänkään osannut sanoa miksi ovislima tuli noin myöhään. Tuumasi vaan, että ollaan niin yksilöllisiä. Jep jep. No ei siis auta kuin kärvistellä ja toivoa että olen väärässä. Haluan olla väärässä! Joo en testaa joka päivä, katsoin vaan mielenkiinnosta vieläkö pregnyl vaikuttaa.
Jaksamista teille! Ja hieno asia Tuuli tuo painonpudotus kuitenkin vaikka tiedän, ettei paljon lohduta. Eikö siirtoa voi tehdä heti tähän kiertoon?
Kyllä mä tästä taas nousen jaloilleni. Vielä on toivoa jäljellä :)
Mä soitin yhdelle ihanalle hoitajalle tänään ja kyselin paljon. No, ei ainakaan pellavansiemenistä johtunut ;) Kysyin myös tuota, että eikö voi jo yrittää tähän kiertoon. Sanoi, että kyllä voi, mutta kannattaako. On parempi antaa hormonitoiminnan tasaantua ja tehdä vasta seuraavaan kiertoon. Jos tulee sittenkin jotain, niin ei tarvitse sitä jossitella, että miten olis, jos olis odottanut. Sovittiin, että soitan lääkärille ensi viikolla ja kysyn mahdollisista tutkimuksista tässä vaiheessa. Eli voisko kohtua jotenkin tutkia, mikä mättää, kun ei kiinnity.
Kyllä se vaan on niin totta, että yksilöllisiä ollaan. Mitkään oireet ei mene yksi yhteen kaikilla. Kerrankin voi sanoa näin...toivon, että olet väärässä ;)
Pakko on ollut nousta ja tehdä jotain järkevää tänään, tai muuten olis pää haljennu kaikesta miettimisestä ja itkemisestä. Huomenna on yksi tärkeä tapaaminen aamupäivällä ja pitäis jo näyttää ihan freshiltä.
Nyt arkirutiineiden kimppuun, se on parasta lääkettä tässä tilanteessa.
Voi kuinka kurjia uutisia! Ihanaa, että voitte kohta jatkaa hoitoja ja uskon vakaasti, että onnistutte!! Voimia sinne!! Arkirutiinit ovat kyllä parasta terapiaa.
Mä oon varmaan tulossa kipeeksi! Mua on paleltanu ihan kauheasti koko päivän ja nyt on nenu tukossa! Voi ei! Syyskuu on niin työntäyteinen, että en haluaisi sairastua nyt!! Ei saa tulla mun luo flunssa!!!
Pisteiden lasku sujuu taas oikein mallikkaasti, keskiviikko aamuna olisi sitten punnitus! Mites Evelina sun laskut?
Positiivisia unia, mä hiippailen nyt peiton alle hytisemään, kello herättää aamulla jo 4.30 *haukotus*
ja lujaa, ja väsyttääkin, mutta toistaiseksi ei vielä flunssan muita oireita pientä päänsärkyä lukuunottamatta. Äiti kun odotti mun veljeä niin hän paleli ihan valtavasti eikä vielä tiennyt olevansa raskaana. Joku ystävä oli tokaissut, että sinähän olet selvästi raskaana kun noin palelet ja näinhän sitten olikin. No, valitettavasti tämä ei kai ole meille Satu raskauden merkki kun ollaan niin alussa (toivottavasti ollaan) mutta hauska juttu silti.
Vieläkö sulla on jatkunut ne kipristelyt? Mulla ei mitään tuntemuksia missään, höh.
Ja pisteitä en ole vieläkään laskenut ja tänään ratkesin hampurilaisateriaan light-limulla, kääk. Ei ollut edes hyvää eikä ollut nälkä, mutta kun kaveri kävi kylässä ja soitti matkalta et vois tuoda mäkkäristä jotain. Ja minä tyhmä menin vipuun. Nyt sitten saan kärvistellä pienin pistein monta päivää että saan kulutettua tuon aterian. Tais olla jotain 20 pistettä ihan turhaan. No loppuviikoksi on oikeasti fyysistä hommaa etten paljoa ehdi jääkaapilla hypätä. Raikkaita hedelmiä ja salaattia on jo valmiina ja sitten pitää vaan muistaa ne protskut. Alkuviikko meni ihan plörinäksi jo muutenkin, mutta pitää nyt ryhdistäytyä heti, ettei karkaa mopo käsistä.
Kauniita unia sinnekin!
sekä fyysinen ja varsinkin henkinen. Ei mun maha tykkää enää tollaisesta rasvasatsista. No mitä tästä opimme!!
Arvaatkaa, eihän mun pitänyt pariin päivään testata, mutta kun se testi oli siinä niin hollilla...
Ja nyt se näytti haaleata plussaa. Siis tosi haalea, mutta selvästi havaittavissa. Kääk en tajuu. Maanantainahan oli selkeä plussa sen pregnylin takia ja eilen taas puhdas nega, joten arvelin että nyt pregnyl on poistunut elimistöstä. Ja sitten tuli tuo haalea viiva. Nyt alkaa totisesti jännittämään. Mutta yritän olla pari päivää testaamatta.
Mitenkäs siellä jaksellaan?
Kivaa perjantaita!
herkillä mennään täälläkin kun tuli itku silmään lukiessani tuota viestiäsi, missä puhuit häistä ja laulusta. Eli tunnelmissa ollaan mukana. ihanaa aikaa teillä tulossa, häät ja vauva masukissa. Toivottavasti silloin ei enää ole pahoinvointia, tai milloinkaan, että saisit nauttia tärkeästä päivästä täysillä.