Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?
Heips siskot!
Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.
onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...
TErkuin Evelina
Kommentit (427)
Oi, Tuuli, kuulostaa niiiin hyvältä tuo sinun tilanne. Nyt onnistutaan!!!
Ihmeen rauhallinen fiilis näin edeltävänä iltana. Olin varma, että hypin seinille ja maalaan lisää kauhuskenaarioita. Nyt on kuitenkin kohtuulevollinen olo. Tiedän, että saan sinne yhden ihanan hoitajan mukaan (erikseen pyysin) ja häneen luotan täysin. Jo se että hän on siinä "kädestä pitämässä" auttaa tosi paljon. Pregnyl meni mutkattomasti, alan vissiin olemaan aika haka tässä pistämisessä. Tosin hirmumäärä ilmakuplia oli ruiskussa enkä saanut kaikkia pois, mutta hengissä ollaan vielä, hih. Ei muutenkaan tullut mitään oireita. Vatsa on kivan sinertävän kukertava kaikesta pistämisestä, mutta ei muuten arka. Munasarjaosastollakin vaan pientä menkkamaista jomostusta jos tekee jonkun äkkiliikkeen. Kaiken kaikkiaan aivan tosi paljon parempi kokemus, mitä luulin etukäteen. Tässä se taas nähdään että onko pakko jännittää ja pelätä asioita etukäteen...
Onneksi äitykkä lupasi tulla mun luokse kun tulen kotiin klinikalta. Huolehtii koirista ja laittaa ruokaa niin voin vähän nukkua ja levätä jos siltä tuntuu.
Nyt vaan peukutan, että rakkuloissa olisi munasolut ja lähtisivät jakautumaan että olisi sitten maanantaina jotain mitä siirtää. Osaakohan ne jo huomenna yhtään sanoa, miltä näyttää? Luulisi ainakin et näkyy, onko munasoluja ja monta ja meneekö siittiö nätisti itse sisään vai pitääkö avittaa icsillä. Jännää.
Pitäisi jo rauhoittua nukkumaan, mutta yllättäen ei yhtään väsytä.
Palataan taas "päiväkirjan" pariin huomenna viimeistään kun olen herännyt kunnolla lääkepöhnästä.
Hyvä siis, että on noin rauhallinen fiilis :) Ei ihme, että jomottelee munasarjassa, kun nyt siellä on kaikki rakkulat suurimmillaan. Ja hyvä, että saat äitisi kaveriksi sitten kotiin, niin saat levätä tarvittavan määrän.
Huomenna ei kyllä paljoa tietoa heru. Oikeastaan vain se, että montako saadaan kerättyä. Maanantaina sitten saat tietää. Pidetään viikonloppu peukkuja, että hedelmöittyvät ja jakaantuvat hyvin :)
Tsemppiä vielä huomiseen :)
punktio meni hyvin, ei sattunut ja kaikin puolin positiivinen fiilis jäi tuosta.
Valitettavasti viidestä rakkulasta löytyi vain kaksi munasolua. Biologi soittaakin minulle jo huomenna ap onko tapahtunut hedelmöittymistä ja maanantaina soittavat ovatko jakautuneet ja jos ovat niin siirto ma iltapäivällä. Ei kyllä kovin hyvältä näytä,mutta pitää vaan toivoa, että nämä kaksi ainokaista ovat sitkeää sorttia.
Nyt takaisin peiton alle ja hyvää yötä!
Hyvä, että oli kuitenkin kaksi munasolullista rakkulaa. Olivatko hedelmöittyneet?
Meillä fiilis matalalla. Tein eilen testin ja negaa näytti. Vielä ei ole menkat alkanut, vaikka iltapäivällä tuli se edeltävän päivän pikkuvuoto.
Palataan paremmalla ajalla :)
Vieläkään ei ole menkat alkaneet, vaikka siis perjantaina iltapäivällä tuli se pikkuvuoto, mikä yleensä merkitsee sitä, että menkat alkaa seuraavana päivänä. Perjantai-iltana oli niin kamala fiilis, kun ei oikein voinut edes surra, mutta toivoakaan ei oikein ollut. Tein sitten testin yhdentoista aikaan, kun paketissa luki, että voi tehdä mihin aikaan vaan, jos ei testaa ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää, ja sehän oli torstaina. Negaa se näytti.
Nyt kun ei menkkoja kuulu vieläkään, niin tietysti alkaa taas toivo herätä, että voisko sittenkin olla raskaana. Jos vaikka oli niin laimeaa virtsaa, kun olin aikaisemmin jo käynyt monta kertaa vessassa ja join jonkin verran vettä ennen testiä.
En ole vielä lopettanut lugesteronien käyttöä. Nekin voi kyllä olla syynä siihen, ettei menkkoja tule, näin sanotaan. Aikaisemmin on ollut jopa suurempi annos eikä se ole kyllä estänyt kuukautisten alkamista. Eilen aamulla en laittanut eikä siltikään vuotoa tullut.
Yritän nyt kuitenkin pitää jalat maassa, ettei taas tipu korkealta. Teen toisen testin, kun seuraavaksi nähdään miehen kanssa, jos menkat ei ole vieläkään alkaneet. Ja menen tänään ostamaan lisää lugeja ja käytän siihen saakka, kunnes menkat alkaa.
Millainen fiilis Evelinalla? Tuliko sitä viestiä siltä biologilta? Toivottavasti kaikki on ok. Huomenna sitten toinen jännä päivä.
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille :)
mä niin toivon, ettei sun menkat ala ja se plussa tärähtää tikkuun pian. Näin jo untakin sinusta;-)
Joo se biologi soitti heti ysiltä aamulla ja molemmat solut olivat hedelmöittyneet hyvin. Ja yhdellä siittiöllä eli ei ole kaksosia tulossa. Sanoi, että reilut 30% mahdollista, ettei hedelmöity ollenkaan ja reilut 10 ettei sitten lähde jakautumaan. Kyselin vielä miltä munikset noin muuten näytti ja menikö ihan pelkällä IVF:llä. Näyttivät kuulemma oikein hyviltä ja siittiöt menivät itse heti sisälle eli ei tarvinnut avittaa. Oltiin nääs soviittu, että hänellä on valtuudet käyttää kaikki konstit tilanteen mukaan.
Kysyin vielä, että soittaako hän sitten ma aamulla ovatko miten jakautuneet, ettei tarvitse turhaan lähteä klinikalle jos mitään ei olekaan tapahtunut. Hän sanoi, että kyllä on hyvät mahkut päästä siirtoon, mutta kyllä hän voi vielä soittaa vaikka on kiireinen aamu.
Mun pitää laittaa niitä lugeja myös raskautumisen jälkeen jonkin aikaa mutta ilmeisesti pienempää annosta. Nyt laitan kolme kertaa päivässä. Vähän on jo rinnat arat ja muutenkin outo olo. Hyvä että tiedän nuo sivuvaikutukset etten luule niitä sitten raskausoireiksi.
Mulle nyt sitten todennäköisesti siirretään vain yksi kun mulla on se syädnvika. Toivotaan että se jäljelle jäänyt olisi sen verran hyväkuntoinen,e ttä voisi pakastaa.
Voi vitsit Tuuli, toivotaan nyt kovasti, ettei sun menkat vaan ala, plussaa puhaltelen sinne päin, puuh!
Yksi etappi taas takana, kun tiedät, että munasolut on hedelmöittyneet noin hyvin. Toivottavasti jatko on yhtä hyvää, mihin uskon, kun noin hyvin onnistui hedelmöittyminenkin ilman ulkopuolista apua. Pakkaseen jää sitten yksi odottamaan, jos joskus myöhemmin sisarusta vauvallesi tahdot ;)
Mä laitan yhden 200 mg kapselin kerralla aamuin illoin. Tämä määrä ei ole aiheuttanut mulle rintojen arkuutta. Aikaisemmin oli isommat annokset ja ihan älyttömän kipeät rinnat heti alusta lähtien.
Ajattele, sinähän olet nyt jo oikeastaan raskaana. Alkion ikä aletaan laskea punktiopäivästä ja se on nyt jo kolmen päivän ikäinen...voi ihanuus :)
Nyt pitäis jo lähteä liikeelle ja mennä ostamaan lisää lugesteroneja. Ostan taas vain yhden paketin, joka kestää viikon. Toivottavasti ensi viikolla pitää mennä ostamaan lisää :) Ensimmäisen kolmanneksen ajan pitää käyttää niitä.
Heippa taas :)
Jokohan Evelinalla on pienen pieni ihmistaimi masussa :) ? Toivottavasti jakautuminen meni hyvin.
Mulla ei ole vieläkään menkat alkaneet. Mitään oireita ei ole. Rinnat ehkä aavistuksen turvoksissa, mutta ei kipeät. Lugesteronin laitoin taas.
On tämäkin epävarmuus yhtä piinaa. En saa tehdyksi yhtään mitään. En kuitenkaan halua tehdä yksin uutta testiä, vaan haluan silloin olla miehen kanssa eikä nyt ihan heti ole mahdollista mennä hänen luokse.
Sadulle nimpparionnittelut. Jokohan siellä on pahoinvointi helpottanut? Häämatkakin taitaa olla ihan näinä päivinä, mukavaa :)
Mitenköhön Tinskulla ja Justuksella menee? Eikö se näihin aikoihin ollut tarkoitus heilläkin hoitojen alkaa?
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)
Ettei menkat ole alkanut. Voi kun pääsisit pian miehen luo ja voitte tehdä sen plussan!
Biologi soitti äsken ja toinen on ihan top-priimaa, jakautunut jo 8-soluiseksi ja toinen 5. siirto vasta klo 14.40 ja seuraavat, että pakastetaanko tuo huonompi vai uskalletaanko sekin laittaa mulle sisään. Jänskää!
Onpa hienoa, että toinen on ihan top-luokkaa. Siinä onkin sitten pähkäilemistä siirretäänkö molemmat...no kohta selviää :)
Arvaa vaan olenko googlettanut juttuja myöhäisestä negasta :D En taaskaan muistanut,että joku testailee myös ovistikulla. Mullahan on niitä jäljellä ja tein sitten yhden testin. No, negahan siitä tuli. Oli kyllä taas päivällä tehty.
Se ovistesti on sellainen Clearbluen digitesti eli näyttöön tulee hymynaama, kun testi näyttää oviksen. Kun irroitin sen tikun siitä testiosasta, niin näkyi siinä tikussa ne perinteisemmät viivatkin. Toinen oli ihan tumma, mutta kyllä siellä on havaittavissa toinenkin viiva. Onko ne sun r-testit tällaisia viivanäytöllisiä? Kuultaako niissä aina se toinen viiva, vaikkei olekaan raskaana? Katsoin jo testaamatonta tikkua ja ei siellä ainakaan näy edes kuultoviivoja ;D
On kyllä niin sekava olotila ettei tosikaan. Onneksi sentään lenkillä kävin. En varmaan muuten olis päässyt liikkelle, mutta poika soitti ja piti viedä sille lenkkarit kouluun. Muuten olisin varmaan surffaillut koko päivän myöhään plussanneiden juttuja lukemassa :D
Nyt on pakko tehdä jotain!!!!
Tuo haamuhan on lupaava. Mulla ei koskaan ole tullut mitään haaleitakaan viivoja kun olen testannut. tosin tuota digisysteemiä en ole kokeillut tähän tarkoitukseen. Ei se varmaan hymynaamaa sulle näytäkään kun mittaa kuitenkin eri hormonia ja näyttää muutenkin vain sen hormonipiikin. mutta jos avaat sen ja siellä on viivaa niin mielestäni näyttää lupaavalta.
Mun r-testit on niitä liuskatestjä, mut sain klinikalta clearbluen jonkin testin, mitä pitää sitten maanantaina kahden viikon päästä käyttää. En katsonut sen tarkemmin, että oliko se digiversio vai tavallinen.
Nyt mulla on siis pikkumyy sisällä kasvamassa eli se top-alkio. Se toinenkin oli jatkanut kasvuaan ja sitä vielä viljellään pari päivää ja laitetaan sitten pakkaseen. Kyllä lekuri halusi laittaa vain sen yhden, koska jos olisi tullut kaksosraskaus niin toinen olisi jouduttu kuitenkin poistamaan ja se ei tunnu hyvältä ajatukselta.
On mullakin niin sekavat fiilikset kun ekaa kertaa olen näin pitkällä, että on sentään alkio sisällä. nyt sen pitäisi vaan jaksaa kasvaa ja kiinnittyä. Kiinnittyminen tapahtuisi kuulemma parin kolmen päivän kuluttua, enkä heidän mukaan voi tuntea sitä. Eli turha kuulostella mitään tuntemuksia. Ja onneksi nuo rinnatkin vähän kipeytyivät noista lugeista jo ennen siirtoa niin en luule sitä raskausoireeksi. Nyt koitan elää vaan ihan normisti (eli ressaamalla hehe, no ei vais) käyn paljon lenkillä koirien kanssa ja yritän kouluttaa tuota rääpälettä talon tavoille.
Jaksamista sulle testailuun Tuuli. Milloin teet sen oikeian r-testin? Vähänkö mulla on täällä sormet ja varpaat pystyssä jatkuvalla syötöllä.
Toivon sullekin roppakaupalla tehokkaita tarrasukkia :) Nyt tarvitaan niitä molemmat.
Mä menen tänään ostamaan lisää niitä testejä, kun sattuu olemaan hyvä sauma mennä apteekkiin. Jos vain pystyn olemaan huomenna testaamatta, niin sitten testaan keskiviikkoaamuna. Silloin on kaksi viikkoa ja kaksi päivää siirrosta ja silloin kesäkuussa siinä vaiheessa näkyi se plussa.
Hyvä ratkaisu, että siirrettiin vain yksi alkio. Ei tosiaankaan kuulosta hyvältä, jos toinen jouduttais poistamaan (riskiraskauden takiako?). Hyvä, että on pakkasessa yksi odottamassa, niin ei ehkä nyt niin kauheasti stressaa. Vaikka pariin vuoteenhan sitä ei ainakaan tarvita, kun tämä nyt jo tärppää :)
Nyt tosiaan peukut ja varpaat pystyssä koko ajan :)
oletkos jo testannut? Käyn täällä koko ajan katsomassa onko uutisia, hyviä sellaisia tietysti!
Mulle sanottiin, että kiinnittyminen tapahtuisi parin päivän sisällä siirrosta enkä oikeastaan voisi tuntea sitä. Tänään on kuitenkin jo pari tuntia "kourinut" aika lailla keskeltä alavatsasta. Enkä varmasti kuvittele sitä. Voihan olla toki lugeistakin johtuvaa, mutta ei mulla niistä ole tullut vielä muita oireita kuin pientä rintojen arkuutta. Tää on niin tätä, heti kuvittelee kaiken maailman raskausoireita kun jotain poikkeavia tuntemuksia ilmassa. Muistatko vielä oman siirtosi jälkeen oliko sulla vastaavaa kipristelyä?
En vielä tiedä kuinka sen toisen on käynyt. Se oli jatkanut maanantaina kasvuaan ja siksi halusivat vielä viljellä lisää jos jaksaisi kehittyä ainakin 7 luokkaan niin sitten pakastavat. Ma aamuna se oli 5 ja iltapäivällä 6 eli toivottavasti on vielä kehittynyt.
Joo, mulla on sellainen perinnöllinen aortan laajentuma, joka on vaarallinen raskauden aikana. Etenkin kaksosraskauden. Siksi pohdin pitkään ja hartaasti uskallanko edes yrittää raskautta, mutta monien tutkimusten ja kardiologin siunauksella sitten päätin ryhtyä tuumasta toimeen. Jos ja kun tulen raskaaksi niin minun täytyy käydä kk välein sydämen ultrassa, missä katsotaan onko aortan tyvi lähtenyt laajenemaan. Siihen vaikuttaa eniten verenpaine, joten paineet pitää pysyä kohtuullisen alhaalla koko raskauden ajan. jos ei muu auta niin verenpainelääkkeet avuksi. Aortta on pysynyt muuttumattomana kaikki nämä vuodet joten lääkäri oli toiveikas, ettei ainakaan suurta muutosta tapahtuisi. Mutta varmuuksen vuoksi seurataan tarkkaan. Ja minulle on jo määrätty keisarinleikkaus nukutuksessa sitten kun sen aika on. Ponnistaminen on liian rankkaa kun siinä tulee huimia verenpainepiikkejä, jolloin aortta saattaa revetä kokonaan ja se on sitten halipatsuippaa tästä maailmasta. Tietysti olis ihanaa saada se vauva heti mahan päälle, mutta terveys ennen kaikkea. Hirvittää kyllä, että kun herään nukutuksesta niin en yhtään tiedä kuinka vauva voi. Toivottavasti siinä on heti joku hoitaja kertomassa tilanteen vaikka en heti saisikaan pikkumyytä syliin. eli aika vakava tilanne mulla on, mutta hyvässä seurannassa olen.
No mutta Tuuli, teepäs nyt se testi että saadaan juhlia;-)
Tänään ne menkat sitten alkoi kunnolla :-(
En tiedä yritetäänkö me vielä. Me keskustellaan miehen kanssa tästä sitten paremmin, kun ollaan naamatuste.
Olen jotenkin ihan sanaton nyt. On niin turta olo, vaikka onhan tätä itketty jo moneen kertaan.
Sulle toivon parempia tarrasukkia ja toivottavasti se toinen on saatu pakkaseen.
Palaan myöhemmin vähän paremmissa fiiliksissä.
Tuli itku puolestasi. Lähetän täältä kovasti halauksia ja voimaa jotenkin jaksaa eteenpäin. Lepäile ja itke rauhassa miehen kainalossa ja palaa juttusille kun jaksat. Niin epäreilua että..
Täällä mä nyt olen, miehen luona :) Vielä en kainaloon päässyt, kun hänellä on kokous, mutta helpottaa jo huomattavasti, kun saa olla täällä.
Ihan varmaksi en vielä sano uutta yritystä, mutta kyllä me meinataan mennä vielä yhdessä keskustelemaan uudesta mahdollisuudesta. Alkionkuoren avaus voisi olla yksi keino meidän tapauksessa. Katsotaan nyt mitkä on todennäköisyydet. Kyllä se lääkäri taas muistutteli mun iän tuomista haasteista tähän asiaan, mutta ei kuitenkaan pitänyt sitä poissulkevana asiana.
Miten sulla on mennyt? Oletko osannut ottaa rennosti? Miten sille toiselle kävi...selvisikö pakkaseen asti? Toivottavasti kaikki hyvin :)
Nyt jatkamaan ruuanlaittoa. Mukavaa torstai-iltaa :)
mulla on niin surku puolestasi. Tuo alkiokuoren avaus voisi olla hyvä juttu. Olen kuullut monilta, joilla ei IVF/ICSI ole toiminut niin tuo alkiokuoren avaus on tuonut avun.
Toinen alkiokin oli kehittynyt hyvin ja meni siis pakkaseen. Tuli hyvä mieli kun tietää, että on ainakin vielä yksi mahdollisuus jos pikkumyyllä on jokin hätänä.
Mulla edelleen kramppaa mahaa, välillä aika muikean kovaakin. Puhuin tänään yhden naapurin kanssa jolla on kaksi lasta. hänellä oli ollut vastaavia kramppeja toisen raskauden kanssa. Oli vallan mennyt lääkäriin ja siellä todettu niiden olevan kiinnittymiskipuja. Tietysti tämä nyt antaa minulle hurjasti toivoa, että jospa minullakin...ja jos joku menee mönkään niin sitten taas tiputaan korkealta ja kovaa. Siksi pitäisi yrittää pitää matalaa profiilia. Helpommin sanottu kuin tehty. Nuo krampit on niin todellisia ei varmasti kuviteltuja. No, enää vähän reilu viikko kun alan testailemaan.
Toivottavasti mielesi on jo hiukan parempi kaikesta huolimatta. Voi kun voisin jotenkin auttaa...
...vaikkakin kylmää sellaista. Tänään piti ensimmäisen kerran skrapata auton ikkunat.
Mieli on jo parempi. Täältä miehen luota katsottuna kaikki näyttää aina paremmalta :)
Toivottavasti noi on niitä kiinnittymiskramppeja :) Ja tosiaan, miten tuossa tilanteessa osaisi olla matalalla profiililla? Mä en ainakaan ole vielä osannut. Tottakai sitä tietää, että kaikki on mahdollista, myös ne negatiiviset asiat, mutta kannattaako niitä enempäänsä etukäteen miettiä? Mulla ainakin oli kaksi ihanan toiveikasta viikkoa ja vaikka tipuinkin korkealta, niin jaloilleni tulin ja tästä vielä nousen.
Mä uskon siihen, että kaikella on tarkoituksensa, jopa tällä, etten ole vielä raskautunut. Ehkä mua koetellaan ja varmistellaan, että haluanko oikeasti lasta, koska olen aikaisemmin sanonut, etten halua enempää. Vois jo uskoa, että tosissani olen ;) Periksi ei vielä anneta!
Nyt alan leipoa juhlapäivän kunniaksi omenaista pilvitorttua...nam :-9
kiva kuulla, että sulla on edes pikkuisen parempi mieli. Minäkin olen aina ajatellut, että kaikella on tarkoituksensa, mutta omalla kohdallani on ollut niiiiiin paljon vastoinkäymisiä elämässä, että jotenkin jo toivoisi saavan jotain hyvääkin vastapainoksi. olen yrittänyt elää kiltisti ja toisia kunnioittaen ja itse saanut vain pa...aa palkaksi. Joten jos tässä systeemissä on yhtään mitään järkeä niin nyt meille molemmille hiukan hyvää kiitos!
Äh, taidan olla ihan tyhmä kun taas rimpautin klinikalle ja kysyin onko nämä krampit ihan normaalia kun vaan jatkuvat. Hoitsu oli nyt kovasti sitä mieltä että kärsin kiinnittymiskivuista. Toivottavasti on näin, muuten en ymmärrä miksi näin juilii. Menkkojenkaan ei pitäisi alkaa ainakaan viikkoon vielä.
Mitäs Sadun masukkiin kuuluu? Toivottavasti pahoinvointi on hellittänyt.
Täällä sataa tämän syksyn ensilunta tai lähes räntää vielä. Talvi se tulla jollottaa, pitää kaivaa villasukat esiin.
Mukavaa viikonloppua!
On se hyvä, että tulee tänne kirjoiteltua kaikista asioista. Nytkin piti käydä tarkistamassa alkoiko ne menkat 20. vai 21. päivä...ja 20. päivähän ne alkoi eli tänään on ollut kp 24/24. Vielä ei ole edes sitä edellisen päivän pikkuvuotoa tullut...olispa tämä nyt sitä, mitä niin kovasti toivotaan :)
Millainen fiilis Evelinalla ennen punktiota? Tuliko pregnylistä jotain tuntemuksia? Olen huomenna kymmenen aikaan hengessä mukana :)
Tänään aloin kutomaan lapasia. Edellisistä onkin varmaan yli 20 vuotta. Vielä on mennyt hyvin eli taitaa olla melkolailla selkärangassa noi silmukoiden luonnit yms.
Olihan kylmä, kun kävin äsken lenkillä. Vaatettakin oli ihan riittävästi, mutta silti paleli. Nämä ekat kylmät tuntuu kyllä paljon kylmemmiltä kuin vastaava lämpötila keväällä. No, eiköhän tähän taas totu.
Nyt taas kutimet käteen. Torstai-illan jatkoja :)