Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?
Heips siskot!
Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.
onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...
TErkuin Evelina
Kommentit (427)
Se koirulihan tulee nopeesti. Saat olla varovainen, ettei sullakohta ole useampi pikkukoira pikkuvauvan lisäksi ;) Nosta nyt ainakin kaikista parhaat kengät johonkin ylös, ettei se koira niitä pureksi.
Mulle olis oikeastaan kaikista pahin vaihtoehto, että ovis tulis torstaina. Sanoivat, että pakastesiirtoon on aikaa 1-4 päivää oviksen jälkeen ja loppupuolella on se paras aika. Jos se tulee torstaina, niin ilmeisesti siirto tehtäisi sitten jo perjantaina, mikäli limakalvo on tarpeeksi paksu. Ja kyllä mun piti viimeksi syödä lugeja siirron jälkeen eli ilmeisesti tälläkin kertaa pitää.
Toivottavasti Sadun ei ole enää tarvinnut pönttöä kovin halailla ;) Milloin sulla se eka neuvola olikaan?
Nyt menen taas vähän maalisutia heiluttelemaan. On vain pientä pintaremonttia tällä kertaa. Sen jälkeen olis auton pesun vuoro. Ihania nämä leppoisat syyspäivät :)
Oltiinkin Sadun kanssa samaan aikaan kirjoittamassa. Harmi, että yökötys vielä jatkuu, mutta onhan siihen onneksi maailman ihanin syy :) Onneksi sentään väsymys on hieman hellittänyt.
Muutenkin kuulostaa mukavalta tuo miehen positiivinen muutos lapsia kohtaan, eka neuvola ja tuleva häämatka. Ihania aikoja teillä :)
Tässä linkki mun uudesta tulokkaasta jos haluatte nähdä
http://espanjankoirat.com/koirat/sites/2010/09_2010/mini-boy_syy10.html
Pikkupoika tulee siis pe aamuna klo 5.00 tänne kylmään Suomeen. Mahdankohan saada yhtään nukuttua ennen kentälle menoa. Alkaa jo jännittää (ja sen huomaan taas selässäni, aika metka homma)
Voi kun ihana koiruli :) On siinä koiralla vähän tottumista, kun lämpimästä Espanjasta koleaan Suomeen tulee, mutta eiköhän nämä koirat ole hyvinkin sopeutuvaisia. Sun pitää nyt opetella espanjan kieli ;D
Tänään aloin testaamaan sitä ovista. Vielä tuli nega niinkuin oli toivottavaa, kun se negakin pitää tässä hommassa bongata. Toivottavasti vielä huomennakin tulee, kun huominen on se pahin päivä oviksen tulla. No se on vasta kymmenes päivä, joten luulen, että tulee vasta parin päivän päästä.
Tänään kävin kirpparilla. Näin siellä ihanan vauvan välikausipuvun. Jos olisin nyt ollut raskaana, niin olisin sen varmasti jo ostanut ;) Tosin mulla on yksi itsetehty tallessa kuopuksen jäljeltä, mutta katsotaan nyt otetaanko sitä käyttöön. Tai sitten vois taas aloittaa vaatteiden ompelun,niin sais uusia. Se homma on ollut jäissä jo muutaman vuoden.
Alkaa vissiin mennä levottomaksi jutut, kun h-hetki lähestyy ;) Nyt jäitä hattuun, niin se sitten onnistuukin.
Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille :)
Ei onneksi tullut ovisplussaa tänään eli hyvältä vaikuttaa vielä tässä vaiheessa.
Viikonloppuna on sitten Ikea-reissu. Haen ne keittiön työtasot sieltä. Saapa nähdä, mitä muuta tarttuu matkaan ;)
Evelinalla huomenna jännät paikat, kun saa koirulin kotiin. Toivottavasti pikkuinen sopeutuu helposti :)
Nyt lähden ajamaan kotiin päin. Mukavaa torstaita =)
että menee ovikset parhain päin. Mulla kiirettä ja jännää pukkaa, hauveli tulee ensi yönä klo 5 huh. Ei varmaan paljoa tule uni simmukkaan.
Remppareiska kävi tänään korjaamassa kaapin asentoa ja nyt saan vihdoin työntää tavaraa sisään. Vielä puuttuu yksi lista, mutta sillä nyt ei niin kiire. Pääasia, että saan tavaroita pois lattialta ennen kuin koira tulee. Jos se on vaikka riiviö-sorttia ja pureksii kaikki. Toivottavasti on jollain tasolla sisäsiisti, ei voi tietää vielä. Inhottavasti juilii selkää kun olen moneen kertaan raahannut tavaraa kaapista sisään ja ulos ja vienyt painavaa tavaraa keltsuun. Ja tietty siivonnut ja puunannut uutta tulokasta varten ja käynyt kaupoilla ettei tartte ihan heti jättää koiria pitkäksi aikaa keskenään.
Mullakin alkaa vissiin ensi viikolla piikittely ja ultrissa juokseminen. Montako ultraa sulla Tuuli oli ennen keräystä? Tilasin lääkkeet jo apteekkiin ja pitää varmaan heti maanantaina käydä hakemassa ne. Paljonkohan tuokin satsi tulee maksamaan, kääk. Varmaan lähemmäs tonnin huh.
Oih, pitäisikin munkin mennä Ikeaan. sieltä vaan tarttuu aina mukaan kaikkea muutakin kivaa. Toisaalta ihanaa saada jotain pientä uutta pienellä rahalla, piristää kummasti.
Nyt pitää kaivaa pyyhettä ja muovia auton penkille valmiiksi jos jompikumpi koira voi pahoin automatkalla. Toinen koira lähtee siis mukaan että saavat tavata ekaa kertaa puolueettomalla maaperällä. Onneksi kaveri lähtee kuskiksi niin voin keskittyä pitämään koiria erillään toisistaan. Toivottavasti ei tule mustasukkaisuutta tuon neidin puolelta...
Palataan taas!
Mulla oli niissä punktiokerroissa yksi ultra siinä kuudennen päivän tietämissä. Katsottiin rakkuloiden koko ja lääkityksen jatko. Lääkkeet on kyllä tosi kalliit. Ekalla kerralla meillä oli vähän päälle ja tokalla kerralla vähän alle 900 euroa. Mutta me ei saada mitään korvauksia, joten kelakorvauksilla summa pienenee varmaankin melko tuntuvasti.
Toivottavasti teidän ensitapaaminen menee kaiken osalta hienosti. Sopeutumista varmasti vaatii jokaiselta, mutta hyvin se tulee menemään :)
Nyt ottamaan mittoja tyynyistä. Ajattelin ommella uusia päällisiä, jos sopivaa kangasta löytyy.
Mitenköhän siellä Evelinalla on kotiuduttu? Säpinää varmasti riittää :)
Ja entäs mitenkä Satu mahtaa voida? Toivottavasti yökötysolo helpottais.
Ja arvatkaa mitä...mulla on huomenna siirto =) Perjantaina tuli ovisplussa ja sovittiin siirto maanataille. Toivottavasti sulatus onnistuu. Viime kerralla ei ainakaan ollut ongelmia. Siellä on nyt yksi top-alkio odottamassa ja lisäksi yksi ei ihan top. Molemmat siirretään. Ja sitten alkaa ne piinapäivät. Miten voikaan mennä päivät hitaasti silloin.
Mukavaa sunnuntaita kaikille =)
Toivottavasti siirto meni hyvin! Nyt sitten alkoi sulla ne ihanat piinaviikot. Laitatko taas niitä lugeja?
Mun pitää käydä kohta syöpätsekkauksessa sairaalassa ja sitten menen suoraan apteekkiin hakemaan ne puregonit. Tänään alkaa pistokset ja tarkoitus oli tehdä se heti aamusta, mutta ei kai se haittaa vaikka pistää iltapäivisinkin. En vaan nyt viitsi jättää noita koiria heti alkuun kauheasti yksin keskenään joten hoidan nuo käynnit samalla keikalla.
Toissa yö oli ihan kamala, poika vain vinkui ja juosta kipitti koko yön enkä nukkunut silmällistäkään. Viime yö sentään meni jo paljon paremmin. Raukalla on vielä vatsa sekaisin tästä kaikesta muutoksesta, mutta onneksi ei tee sisälle. Aika poikki olen ja hetken jo mietin, että siirränkö pistoksia kuukaudella, mutta mitäs se hyödyttää, edessä se on kuitenkin ja kaipa nuo yöt tuosta alkaa rauhoittumaan ja saan nukuttua.
Tulehan Tuuli kertomaan miten meni.
Vähän ehdin kyllä säikähtää, kun en saanut labrasta ketään kiinni ja hoitaja kävi sitten tarkastamassa sulatustilanteen ja sanoi, ettei sulatus ollut vielä valmis. Siirrettiin mun aikaa puolella tunnilla. Ja kyllä siellä sitten oli kaikki hyvin. Siirtokin onnistui ongelmitta. Mulla on nyt masussa kaksi alkiota eli tuplajännitys menossa :)
Luget tuli nytkin ja pitää jatkaa ultraan saakka. Lisäksi otan sen miniasperinin ja foolihappolisän jokapäivä. Limakalvo oli nyt 9 mm eli nyt ei tarvitse sitä laastaria käyttää.
Tuskin sillä kellonajalla nyt kovin suurta merkitystä on. Mulle suositeltiin menopur ja fostimon pistettäväksi illalla, niin säästyi yksi lääkeannos.
Onpas teillä varmaan ollut vilkas ensimmäinen yö. Onneksi on jo merkkejä paremmista öistä. Ja hyvä, että on jo sisäsiisti.
Nyt lepoa, vaikkei sitä ehdottomasti vaadittukaan. Se vain tuntuu itselle tärkeältä, että ottaa nyt rauhallisesti.
Mukavaa alkanutta viikkoa=)
Hienoa, että selvisivät sulatuksesta ja nyt sitten vaan tarttuvat kiinni vaikka molemmat, hih. Kyllä minäkin ottaisin rauhallisesti vaikka sitä ei vaadittaisi. Jotenkin vaan tuntuisi, että tekisi kaikkensa että onnistuu loppuun asti.
Pistin juuri ekan satsin puregonia ja perjantaina on eka ultra ja ilmeisesti maanantaina jo seuraava. Oppikirjan mukaan jos mennään niin mulla saattaa olla punktio jo ensi viikon perjantaina ja siirto heti maanantaina. Harmittaa vaan kun omalääkärini ei ole koskaan perjantaisin ja maanantaisin paikalla. Ja nyt näyttäisi, että kaikki toimenpiteet tekee joku muu lääkäri, höh.
Muistutettiin vielä erikseen tuosta veden juonnista eli se pari litraa pitäisi saada kiskottua alas. Kyllä vähän jänskättää tämä kierto ja ehkä eniten se punkteeraus, mutta en nyt vielä ala stressaamaan sitä.
Mitenkäs Sadun masukissa jaksetaan? Onko yökköily helpottanut? Saas nähdä millaisia sivuvaikutuksia tuosta jättipuregonmäärästä oikein tulee, huh. Yleisiä on kuulemma väsymys, päänsärky ja mielialan vaihtelut. Niitä tulee muutaman pistopäivän jälkeen. Sitten saa kiukutella luvan kanssa, hih.
Mukavaa viikkoa!
Ei ole esiintynyt mitään kiinnitysnippailuja. Toivottavasti ei ole huono merkki. Vointi on muuten ihan ok. Vettäkin olen muistanut juoda tarpeeksi. Ja muutenkin olen syönyt terveellisesti. Kai sitä on tarkempi, kun ei ole pelkästään itsestä kyse ;)
Tuli tuosta Evelinan punktiosta mieleen, että onhan sulla tulossa sinne joku mukaan? On siinä sen verran turtana, että olis hyvä, kun joku vähän katsois perään.
Mä olen kyllä tosi tyytyväinen mun sisustushommiin. Olen saanut ihan uutta ilmettä tosi edullisesti ihan vain vaihtamalla tavaroiden paikkoja. Yhdet tosi passelit verhotkin löytyi komeron kätköistä, mistä mulla ei ollut aavistustakaan. Ja ne keittiön tasotkin oli nappisijoitus. Että saakin pienellä muutoksella suuren vaikutuksen :) Tiistain jatkoja :)
voi hitsit, kyllä mä yksin olen menossa siihen punktioon. Mutta taksilla ajattelin kurvata kotiin. Kuinkas sekaisin sitä oikein on? Pitää varmaan pyytää joku mukaan, mutta kun kaikki on töissä päiväsaikaan.
Toinen pistos laitettu eikä ainakaan vielä mitään sivuvaikutuksia. Ihan en ole saanut kolmea litraa juotua vettä, mutta hyvin lähelle. Ja veskissä saa kyllä juosta aika reippaasti.
Milloinkas niitä kiinnittymisnippailuja saattaisi olla? Onko se noin viikon päästä siirrosta? Oliks sulla viimeksi, sorry en muista?
Kohta on perjantai ja eka ultra. vähän alkaa jännittämään, että kuinka paljon siellä mahtaa noita rakkuloita muodostua. huh että on jännää kun nyt tuntuu kaikki niin todelliselta. Aiemmin on ollut vähän sellainen fiilis, että no katsellaan josko tärppäis. mutta nyt voisi ihan oikeasti vaikka onnistuakin.
Ja sitten koirien kanssa lenkille taaaasss...
minäkään oliko nippailuja viimeksi. Kolmen päivän päästä siirrosta pitäisi kiinnittyä, kun alkiot oli jo parin päivän ikäisiä siirtopäivänä. Epäilen, että tunnistaisin nippailuja, vaikka niitä tuliskin. En niin kauheasti kuulostele kehon tuntemuksia ja aina löytyy jokaiselle tuntemukselle monta eri syytä ;)
Ei se tukihenkilö ihan ehdoton tietenkään ole. Saahan siellä klinikalla levätä ja kerätä voimia toimenpiteen jälkeen. Taksi nyt ainakin on ehdoton vaatimus, kun diapamia todennäköisesti annetaan sullekin eli kolmiolääkkeestä on kyse ja autoilu kielletty. Itse nukuin kotona lääketokkurassa kuusi tuntia putkeen punktion jälkeen eli jos ainakin koirille olis hoitaja siksi aikaa, että saat rauhassa levätä.
Tietenkin kaikki on ihan yksilöllistä. Varmasti joku muu sanois, ettei juurikaan tuntunut missään. Klinikalta saat varmasti parhaan tiedon :)
Toivottavasti perjantaina näkyy monta sopivan kokoista rakkulaa!
niinkö nopsaan pikkuinen jo kiinnittyy. Eli nyt olet siis jo kovasti raskaana! Jaa niin se on vähän eri nopeudella alkionsiirrossa kuin inseminaatiossa. inssissä ottaa melkein viikon kiinnittyäkseen.
Voi hitsit jos ne lääkkeet punktion yhteydessä pistää noin väsyksiin niin täytyy kyllä pyytää joku mukaan klinikalle tai ainakin hoitamaan koiria että saan nukkua. Eikös sekä punktion jälkeen että siirron jälkeen muutenkin pidä olla hetkinen rauhassa? Tai ei ainakaan mitään hikiliikuntaa varmaan suositella. Tänään olen saanut juotua aika kivasti tuota vettä, hyvä hyvä. Harvemmin kai mun ikäisille enää tulee hyperiä ja kai sen jo huomaisi ekassa ultrassa jos niitä rakkuloita ihan hillittömästi alkaa kasvaa. Olen jotenkin niin täpinöissäni, etten malta mennä nukkumaan...tällaisen hormonimäärän kuulemma pitäisi väsyttää, mutta ei siitä tietoakaan;-)
No jospa kuitenkin yritän rauhoittua pikkuhiljaa vaikka lukemaan kirjaa sänkyyn ja koirat kainaloon;-)
Hyvää yötä!
Punktion jälkeen en olis kyllä edes kyennyt mihinkään hikiliikuntaan ja siirron jälkeen sanoivat, että kolme päivää tulis rajoittaa fyysistä rasistusta. Muuten voi elää ihan normaalisti. Normaalistihan tässä vaiheessa ei edes tietäisi olevansa raskaana ja tekis ihan mitä on ennenkin. Nyt sanoivat, että kun kuitenkin mennään sillä neulalla (tai katetrilla, mikä lie) sinne kohtuun saakka, niin on hyvä ottaa vähän rauhallisemmin.
Mä kävin tänään kirpparilla ja tein tosi hyviä löytöjä. Osa vaatteista alkaa olla jo isoja, niin nyt löytyi sopivia ja ihan käyttämättömiäkin vaatteita. Pikkaisen kalliimpia olivat kuin kirppisvaatteet yleensä, mutta ei ollut mitään kulutusta ja osassa jopa hintalappu paikoillaan, niin raaski vähän maksaakin. Kaupasta en olis samalla hinnalla kuitenkaan saanut kuin yhden vaatteen.
Tänään kävin pitkästä aikaa vaa'alla ja se mun maaginen jumitusraja oli mennyt rikki ihan reilustikin. Yleensä tässä vaiheessa tulee sitten sellainen helppo pudotus, kun on ensin kauan junnanut samassa painossa. Pitää pysyä tiukkana syömisten kanssa. Tänään onkin mennyt tosi hyvin sekä syömiset että juomiset. Tonnikalasalaatin tein ja oli taas hyvää pitkästä aikaa. Miten sitä välillä unohtaakin näinkin hyvän aterian ;)
Nyt järjestelemään taas paikkoja. Mä olen tosi energinen nyt :) Mukavaa keskiviikkoiltaa!
Masussa kaikki hyvin, möykky kasvaa kovaa vauhtia, olin tänään ultrassa ja pituutta oli mahtavat 2,5 cm :) Mun pahoinvointi ei vaan hellitä, alkaa heti aamulla ja kestää iltaan asti. Alan olla tosi väsynyt, kun kokoajan saa olla oksuumassa. Ajattelin jopa, että pitäisikö hakea sairaslomaa, että voisi vaan lepäillä kotosalla. Ruokahaluttomuus ja pahoinvointi ovat pienentäneet vaa'an lukemaa muutamalla kilolla, joten kohta olen normimitoissa! Huomenna on eka neuvola ja ensi viikon perjantaina lähdetään sinne etukäteiselle häämatkalle, ihanaa!! Aika on mennyt kyllä nopeasti ja kun tullaan matkalta takaisin on eka raskauskolmannes takana!! Jänniä aikoja elätte molemmat, mä peukutan teille täysillä :) Tsemppiä Evelinalle ultraan ja punktioon ja Tuulille tarrasukkia tuplasti!!!
Niin hirveesti olen tänään touhunnut seitsemästä saakka, että unohdin ottaa lugen ajallaan :-/ Miten ihmeessä mä voin sen unohtaa??!!! No, toivottavasti meidän onnistuminen ei nyt ole tästä kiinni. Kolmisen tuntia myöhästyin.
Kurjaa tuo Sadun pahoinvointi. Koita kestää, onhan syy mitä parhain :) Toivottavasti häämatkalla jo helpottais, että saisit nauttia matkasta kaikilla aisteilla.
Tänään löytyi omasta kaapista sopivia talvivaatteita. Ne toppahousut, mitkä ei pariin vuoteen ole mahtunut, menee taas jalkaan. Onneksi en ole heittänyt pois :)
Nyt jatkamaan touhuamista, kun kerta energiaa riittää. Mukavaa torstai-iltaa :)
Ihanaa puuhaa teillä ollut ja voi kuinka kivaa, että Evelinan koiruus saa kaverin! Teillä alkaakin olla kohta taas jännät ajat käsillä :) Tsemppiä!!! Mä voin edelleen tosi huonosti ja eilenkin oksusin vielä iltakasilta. Mikään ruoka ei maistu ja pelkästään ruoan näkeminen saa aikaan yökkäysrefleksin! Yritän syödä päivässä edes yhden keiton ja höyrytettyjä kasviksia. Väsymys on pikkaisen hellittänyt, mikä on ihan kivaa. Toisaalta tämä pahaolo on niin voimakasta, että makoilen sängyssä vähän väliä. Oltiin viikonloppuna hoitamassa meidän 3v kummityttöä ja illalla vielä kylässä lapsiperheen luona. Oli ihanaa huomata, miten miehen käytös on muuttunut lapsia kohtaan! Nyt hän piirteli ja leikki legoilla sekä nukeilla, kun aikaisemmin on pitänyt pientä välimatkaa lapsiin :) Huomenna olisi sitten rv 8+0 ja ensi viikolla eka neuvola. Parin viikon päästä lähdetäänkin sinne etukäteiselle häämatkalle, ihanaa! Toivottavasti tämä pahaolo ei vaivaisi siellä ihan näin pahasti!
Ihanaa syyspäivää!!