Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?
Heips siskot!
Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.
onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...
TErkuin Evelina
Kommentit (427)
Pahin mahdollinen sitten tapahtui, ovistikkuun tuli tänään lauantaina hymynaama. Eli maanantai on myöhäistä inssille. voi että voi ihmistä ketuttaa!!!!! Miten mulle voi käydä näin kun aina on ollut kp 16-17 ja nyt on vasta kp 13. Tämä ei ole todellista. Meni kalliit hormonit hukkaan.
Pitäisköhän mun suosiolla mennä seuraavasta kierrosta siihen IVF/ICSI systeemiin? Se lisäisi kuitenkin aika paljon mahdollisuuksia. Uuaah, en kestä tätä, taas kuukausi eteenpäin.
Nyt menen peiton alle itkemään ja kuoriudun sieltä pois vasta seuraavassa kierrossa;-)
Tosi kurja tilanne, olen pahoillani sun puolesta :-(
Mutta oletko ihan varma, että maanantaina on myöhäistä? Mulla tuli muistaakseni tiistaina ovisplussa ja torstaina tehtiin pakastesiirto. Ja siitähän se hetken kestänyt plussakin tuli. Onko näissä nyt sitten eri juttu, kun mulla tehtiin luomuovikseen, en tiedä.
Itse ainakin ole kokenut ivf:n hyväksi, vaikkei toivottua tulosta ole vielä tullut. Siinä ainakin tietää koko aika vähän enemmän, mikä on tilanne. Ensin on se ultra samoin kuin inssissäkin, joten rakkuloiden tilanne on selvillä. Punktion jälkeen tietää heti, montako saatiin talteen. Seuraavana päivänä tietää, moniko hedelmöittyi ja lähti jakautumaan. Siirron aikana vielä näytettiin ne eriväriset pisteet siellä kohdussa. Piinapäivät on kyllä ihan samat kuin inssissä ;)
Voimahaleja täältä kauheasti sinne peiton alle. Onneksi koiravauva on seurana ja se saa sut sieltä pois ennen seuraavaa kiertoa. Jaksamisia!
...onhan se oviksen merkitys eri inssissä ja ivf:n pakastesiirrossa, kun viimeisessä se hedelmöittyminen on jo tapahtunut. Ajoitus osuu vain oviksen aikaan sen takia, että kohdun limakalvo on silloin otollisimmillaan.
Soita kuitenkin heti maanantaiaamuna klinikalle ja kysy onko mitään vielä tehtävissä. Itsestään selvyyksiä taidan tässä kirjoitella, joten parempi lähteä pottuja kuorimaan....
Hmf otti niin paljon pattiin etten saanutkaan nukutuksi. Eli olen jo kuoriutunut peiton alta ja käynyt koiran kanssa pitkällä lenkillä.
Joo soitan klinikalle heti maanantaiaamuna josko voitais ainakin katsoa ultralla mikä on tilanne. Hyvä puoli on se, ettei ovulaatiovuoto ole vielä tullut. Lääkäri sanoi, että YLEENSÄ tulee ensin vuoto ja sitten irtoaminen. Periaatteessa munasolu ei ole irtoamisen jälkeen hedelmöityskykyinen kuin kaksi päivää, mutta jospa mulla tuo hormonitaso nousee kovasti jo ennen irtoamista. Mittaan varmuuden vuoksi vielä huomenna ja maanantaina. ja seuraan jokaista vessakäyntiä hyvin tarkalla silmällä. Mutta jos siis nyt ei ajoitus toiminut niin taidan kyllä seuraavaksi mennä suoraan siihen ICSIIn. Viisi inssiä jo tehty ilman tulosta, olkoonkin vaan ajoitusongelmia, mutta silti. Nyt parantelen itseni tästä flunssasta ja yritän alkaa syömään taas terveellisemmin niin eiköhän se tästä.
Mukavaa lauantaita!
Toivottavasti Evelinalla on jo vähän parempi mieli.
Evelina, miksi sä mietit vaihtoehtona icsiä? Eikö ivf olisi riittävä?
Mulla on ollut yllättävä virtapiikki tämän viikonlopun. Olen saanut paljon aikaseksi, mutta myös nauttinut kynttilöistä, takkatulesta, saunasta ja elokuvista. Ja lenkilläkin kävin. Lisäksi vielä viime yönä en herännyt ollenkaan, ja se on jo ihme ;)
Mulla oli pari päivää kamala syötätys. Johtunee lähestyvistä menkoista. Mutta silti paino ei ole noussut, mistä olen tietenkin tyytyväinen. Nyt kun saan taas normalisoitua tilanteen, niin eiköhän yksi maaginen luku mene rikki :)
Huomaa taas, että syksy tulee, tai siis on jo tullut. On iskenyt pienoinen sisutusvimma. Mietin jo keittiön välitilan uudistamista ja sitten muita pienempia juttuja. Verho-ostoksillekin pitäisi mennä. Jotenkin tuntuu, että mä olen taas herännyt jostain horroksesta. Mä olen niin syksyihminen :)
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille :)
Eilen oli jo ihan kohtuuhyvä mieli, mutta tänään taas ollaan vähän alavireisiä. Nousin kuudelta ja käytin koiran ulkona. Menin sitten aamupalan jälkeen uudelleen nukkumaan. Nyt olen kovasti hereillä, mutta en oikein saa otetta mistään hommasta, plääh.
Sitä me ollaan mietitty paljon lääkärin kanssa että kumpi olisi parempi. Päädyttiin ICSIIn koska mulla on rahaa vain yhteen hoitokertaan niin maksimoidaan onnistuminen. Hän kyllä kysyi josko osan munasoluista voisi laittaa maljalle niin, että siittiöt itse uivat sinne eli IVF ihan kokeellisessa mielessä. Mutta katsotaan nyt ensin kuinka paljon multa tulee niitä rakkuloita ylipäätään, jos niitä on paljon niin voisi kokeilla IVF mutta jos vain muutama niin ehkä sitten ICSI. IVF on kyllä hitusen halvempi kuin ICSI, mutta katsotaan nyt paljonko sieltä saadaan niitä.
Testasin vielä aamulla ja nyt ei tullut enää hymynaamaa ja eilen tuli se ovulaatiovuotokin. Eli ovis oli ja meni, ei auta enää hoito huomenna.
Varmaan todella turhauttavaa kun ovis tuli juuri viikonloppuna!!! Mä peukutan täällä, että ensi kierrossa tärppää, kun on kaikki voimakeinot käytösssä :)
Ihanaa, että Tuulilla riittää virtaa sisustushommiin - se on munkin lempipuuhaa! Pienilläkin jutuilla saa jo kivaa piristystä!
Mä olin alkuviikosta työterveyshoitajalla terveystarkastuksessa ja kaikki arvot olivat kohdallaan. Olin huolissani omasta hemoglobiinista, koska mulla on ollut useita vuosia krooninen anemia. Viime mittauksessa noin reilu puli vuotta sitten Hb oli 110 (pahimmillaan se on ollut 65) ja nyt mittauksessa se oli 146!!! Mitään muuta selitystä en keksi, kuin että olen syönyt todella paljon marjoja (mustikkaa, mustaherukkaa jne.) viimeisen puolen vuoden aikana, joten ne ovat nostaneet arvot kohdilleen :) Kolesteroli oli hyvissä lukemissa samoin sokerit. Kävin aamulla vaa'alla ja painokin oli tippunut viikossa 500g, vaikka olen syönyt pikkaisen yli normipisteiden.
Keskiviikkona on sitten ultra, jolloin näkee onko mahassa kaikki kunnossa, jännää! Kuvotus palasi tämän viikon alussa ja onkin ollut jokapäiväinen vieras aamusta iltaan..
Kivaa sunnuntaita, mä jatkan duunia :)
Kylläpä voi kerrankin olla tyytyväinen, kun menkat alkaa. Nyt sitten aloitan miniasperinin syönnin ja 10 päivän aikoihin tikutuksen. Tänään oli niin kiirettä, etten ehtinyt klinikalle soittaa, mutta huomenna sitten.
Miten Evelinalla? Mitä ne klinikalla sanoivat? Mitä päätitte jatkosta?
Keskiviikko lähenee ja Sadulla eka ultra. Voi kun niin mielellään olis itsekin tuossa tilanteessa :) No, perässä tullaan.
Tänään taas tunnin lenkki tiedossa. Pitää muistaa venytellä, kun viime päivinä olen muistanut ja onkin ollut hyvät yöunet. Soitankin nyt myös hierojalle ja varaan heti useammaksi kerraksi hieronnan. Olis aihetta hieroa sekä hartiat että jalat.
Terveellistä loppupäivää ja alkanutta viikkoa =)
Voi Sadulla on kohta tunteikas päivä tulossa, ihanaa. ja niin totta Tuuli, kohta me tullaan perässä.
Soitin klinikalle heti aamusta kun elättelin vielä toiveita inssin suhteen, nimittäin se varsinainen ovulaatiovuoto tulikin vasta sunnuntaina ja ajattelin josko munasolu irtoaa vasta niin paljon myöhemmin, että ehtisi vielä inssiin. Mutta vastaus oli tyly ei! Ei kannattanut edes mennä ultraan katsomaan tilannetta. Toisaalta en tietty halua maksaa turhasta jos kerran ovat niin varmoja että on myöhäistä. Kuulemma tähän aikaan munasolu on jo lähtenyt liikkeelle ja alkanut surkastumaan niin ei ole enää hedelmöityskykyinen. Ajatella, että meillä naisilla on vain vajaa kaksi päivää kuukaudessa aikaa tulla raskaaksi ja miehet senkun voivat paukuttaa milloin vaan. On se niin väärin.
Päätin nyt sitten ensi kierrosta lähteä siihen IVF/ICSI-hoitoon. Eiköhän näillä insseillä ja ajoituksilla ole nyt sählätty ihan tarpeeksi. Pistin lekurille sähköpostia että tehdäänkö nyt sitten IVF vai ICSI. Viimeksi päädyttiin ICSIin, mutta halusin vielä varmistusta, että lisääkö se miten paljon onnistumista, sillä on jonkin verran kalliimpaa kuin pelkkä IVF. Oliko sulla Tuuli puregonit käytössä keräyskierrolla? Mulle on suunniteltu 225 yksikköä puregonia alkaen kp 3 ja viisi päivää sillä annoksella ja ultran jälkeen katsotaan uudelleen tilanne. Milloinkohan se orgalutran jarrupiikki laitetaan?
Olen hieman päässyt takaisin terveellisen ruokavalion pariin. Tänään laitoin perunamuussia, porsaan ulkofilettä, sieni-sipulimössöä ja punajuurta. Nami nami! Lautasella ihan vähän muussia ja enemmän lihaa. Protskut protskut;-)
Mukavaa viikkoa teillekin!
Ei ollut puregonit käytössä, mutta ekalla kerralla oli 225 yksikköä Menopuria yhdeksän päivää, viisi Orgalutrania 6.päivästä lähtien, ja sitten 5000 yksikköä Pregnyliä. Tokalla kerralla oli 225 yksikköä Fostimonia kahdeksan päivää, kolme Orgalutrania 7. päivästä lähtien ja lopuksi 10000 yksikköä pregnyliä.
Olin äsken lenkillä ja oli toooooosi mahtava ilma!!! Oli niin kaunista, että harmitti ihan, ettei ollut kamera mukana.
Mä soitin eilen klinikalle ja ilmeisesti menee siirto lokakuun neljänteen päivään. Alan tikuttamaan ensi viikon keskiviikosta lähtien. Torstai olisi huonoin päivä plussata ovis, mutta ei ilmeisesti vielä ihan peruuttamaton juttu olisi tässä pakastesiirtotapauksessa. Miniasperiinit on käytössä ja paketissa lukee, että ne on tarkoitettu verisuonitukosten estohoitoon. Ilmeisesti ennakoidaan sitä, että pitää taas käyttää niitä estrogeenilaastareita, joiden sivuvaikutuksena voi olla veritulppa.
Eilinen päivä meni sisustushommissa. Kiertelin kauppoja. Mukaan tarttui pari kivaa rasiaa, pieni taulu, matto ja verhokangas olkkariin. Ja kaverilta sain lisäksi toisen maton ja hyllyn, joten taas on jotain pientä piristystä kotona. Keittiöön pitäisi vielä ostaa uudet verhot, kun nyt ei ihan värimaailma kohtaa verhoissa. Olkkarin ja keittiön ruokailutilan ikkunat on lähellä toisiaan ja pitäis siis olla samantyyliset.
Mitäs siellä muut on puuhailleet? Sadulla on tänään suuri päivä. Varmasti kuullaan uutisia vielä tämän päivän aikana :)
Nyt tekemään lappapuuroa. Tiedättekö te etelän ihimiset,mitä se on ;) ? Mulle tämä ainakin oli ihan uusi sana, kun tänne sieltäpäin muutin. Lappapuuro on siis vispipuuroa :)
Mukavaa keskiviikkoa kaikille =)
oi sisustaminen on niin ihanaa. Mulle tulee aina keväisin hillitön sisustusvimma ja vähän pienempi näin syksyisin. Annoin noottia eilen kaappiasiassa kun ei vieläkään ole valmista ja lupasi asenatajan tulevan pian. Haluaisin saada loput tavarat kaappiin että saan kunnolla siivottua makkarin koirankarvoista ym.
Kävin eilen siinä polven magneettikuvassa ja hetkeksi tuli surullinen mieli kun ovessa oli lappu, että jos olet tai epäilet olevasi raskaana niin ilmoita hoitajille. No se meni nopeasti ohi ja sain tuon kuvauksen hoidettua pois alta. Olen siirtänyt sitä jo monta kertaa kun en tiennyt olenko raskaana vai ei. No se on hoidettu ja nyt voi keskittyä seuraavaan yritykseen.
Tuuli neuvottelin vielä lääkärin kanssa siitä IVF vai ICSI. Hän sanoi, että vain 1% munasolun kuori on kovahko, jolloin ICSI on parempi vaihtoehto eli saadaan se siittiö varmasti munasolun sisään. Hän sanoi, että voidaan poikkeuksellisesti tehdä mulle ICSI, mutta jos hän päättäisi niin se olisi IVF. Eli taidan kallistua tuohon IVF-puoleen. Se on kuitenkin aika paljon halvempi ja olisi kyllä niin huonoa tuuria jos juuri minä kuuluisin tuohon yhden prosentin joukkoon. Toisaalta mullahan on ollut aika lailla tuota huonoa tuuria...
Voi hitsit Sadulla ihana päivä tänään. Toivottavasti pahoinvointi on helpottanut. Tulehan heti kertomaan kuulumisia.
Olen palannut taas terveellisen ruokavalion piiriin. Kävin aamulla vaa'alla piiitkästä aikaa ja ihme kyllä paino oli pysynyt about samasssa, olisko parisataa grammaa tullut lisää. Ihan ihme näillä syömisillä.
Yritän nyt keskittyä noihin hyviin rasvoihin, omega3 ja e-vitamiiniin. Ne kun vaikuttavat solukalvon rakenteeseen kuulemma.
Tänään lounaaksi kanafilettä, sienisipuliseosta, salaattia ja punajuurta. Nami.
Kivaa päivää!
Eli löytyi kaikki tarvittava ja pieni sydän jyskytti ihan täysillä :) Oi, olen niin helpottunut ja iloinen! Taas uskaltaa olla pikkaisen toiveikkaampi varsinkin kun lääkäri sanoi, että nyt keskenmenoriski on prosentin luokkaa, kun kaikki on niinkuin pitääkin, kohdunsuu on kunnossa, eikä ole vuotoa. Mun pahoinvointi on aika aaltoilevaa, maanantaina oksusin 15 kertaa ja eilen olo oli ihan ok. Paino on tippunut 2 kg eli pahoinvointi on tehnyt tehtävänsä! Mun tekee kauheasti mieli kaikkea rasvaista, hyiiii! Tiistaina himoitsin kaupasta kebablihaa, mitä olen aina karsastanut!!! Tänään sorruin ja kävin ultran jälkeen ostamassa hampurilaisen. Edellisen olen syönyt joskus vuosi sitten! Kolmen viikon päästä onkin jo np-ultra. Sitä odotellessa ja jännätessä :) Halitsempit molemmille! Infotkaa kaikki käänteet :)
Tuliko tippa linssiin? On se varmaan aika tunteellinen hetki kuulla ne sydänäänet. Ja seuraavassa ultrassa varsinkin kun näkee jo pikkuisen vauvelin siellä köllöttelemässä.
Hurjat himot sulla Satu;-) Mutta eikös sitä sanota, että raskaana sitä himoitsee mitä kummallisempia juttuja. Kunpa hellittäisi tuo sinun pahoinvointi niin voisit täysillä nauttia raskaudesta.
Täällä on taas kokattu terveellisesti. Eli olen palannut ruotuun, mutta en vielä jaksa laskea pisteitä. Kaikki aikanaan. nyt keskityn vain siihen, että syön terveellisesti ja monipuolisesti.
Kivaa loppuviikkoa!
Onpa ihana kuulla, että Sadulla ja vauvelilla kaikki hyvin :) Onneksi ei ihan jatkuvaa kuitenkaan tuo pahoinvointi, jos välillä menee ilmankin yökötyksiä. Saapa nähdä, millaisia mielihaluja sitä vielä tulee, kun nyt jo menee sellaisia, mitä ei ole ennen tehnyt mieli. Joku syö jopa laastia tiilien välistä ;D
Mä en muista, että mulla olis ollut mitään mielihaluja. Ainoa outous oli kuopusta odottaessa se, että hampaidenpesu aiheutti oksennusrefleksin, mutten kuitenkaan oksentanut kertaakaan.
Voi että, kun pääsi tuohon Sadun tilanteeseen itsekin....tulossa ollaan :)
Melko terveellistä syömistä on täälläkin ollut. Vettä vain pitäis juoda enemmän. Kävin hierojalla tänään ja sanoi, että paljon on kuona-aineita alaraajoissa, mikä johtuu just tuosta liian vähäisestä vedenjuonnista. Joku ihme mantra pitäis kehittää, että muistais noinkin pienen asian.
Tänään sain ikkunat pestyä...vuoden urotyö ;) Miten se voikin olla niin vastenmielistä hommaa, vaikka loppujen lopuksi aika nopeasti saa valmista aikaseksi. Onneksi ei ole tämän isompi kämppä ;)
Nyt iltatoimille ja unten maille. On mennyt jo monta yötä hyvin nukkuen. Toivottavasti sama jatkuu. Hyvää yötä :)
Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan parin viikon päähän. Ensi viikolla soitan Jorvin sairaalaan ja varaan sen np-ultran. On tämä vieläkin vähän epätodellista!!
Ei tullut tippa linssiin eilisessä ultrassa :) en kuullut sydämen ääniä, mutta näin kylläkin. Oli jännää nähdä myös se värianimaatio verenkierrosta alkion ja mun välillä! Sellainen kehä kiersi kovaa vauhtia mun kohdunseinämän (alkavan istukan) ja alkion välillä. Jännää!
Nälkä vaan kasvaa ja aamumyslit eivät enää riitä kuin työmatkaan :) töissä mahassa alkaa hirveä murina ja oikein pyörryttää! Tänään meillä oli kokouksessa tarjolla voileipäkakkua ja sitä tuli lohkaistua pari palaa. Lisäksi olen syönyt rahkan ja yhden leivän. Olen tänään töissä 13 tuntia, joten illalla voi pikkasen väsyttää :) Enää en tee itselleni näitä mega-päiviä, on pakko ajatella omaa mahaa!
Mihin aikaan muistaisit Tuuli juoda sitä vettä parhaiten? Mä juon ison lasin aina kun herään ja töissä mulla on kanssa työpöydällä lasi aina täynnä. Iltaisin laitan vielä litran lasin yöpöydälle ja siemailen sitä öisinkin! Varmaan päivässä tulee juotua ainakin 2 litraa vettä. Mun tekee nyt kauheasti mieli lihapullia ja perunamuusia sekä puolukkasurvosta!! Paino oli aamulla sama kuin eilen, joten mun eilinen hampurilaisateria ei ainakaan heti noussut reisiin. Painoindeksi on nyt 25,7, joten vielä vähän kirittävää normaalipainoon!
Kivaa iltapäivää!
Apua, arvaatteko mitä menin tekemään??? mulle tulee toinen koira! Se tulee samasta paikasta Espanjasta, mistä nykyinen koiranikin on kotoisin, jo ensi torstaina. Mulle tuli joku paniikki noista IVF-hoidoista, ikään kuin se olisi kohta totta että voin olla raskaana. Olin kyllä pitkään jo miettinyt, että koira tarttis kaveria kun se vanhus toukokuussa kuoli. Mutta olin ajatellut, että miten pärjään kahden koiran ja lapsen kanssa ja siksi ajatellut siirtää sitä projektia myöhempään. Mutta yhtäkkiä tuli vaan sellainen fiilis, että pakko saada se koira heti! Kai jotenkin alitajuntaisesti pelkään että jotain menee mönkään ensi kierrossakin ja sitten on rahat loppu. Että jäähän mulle sentään sitten edes kaksi koiraa. Tai en oikein tiedä mitä ajatellla. Teen yleensäkin extempore-päätöksiä, mutta tätä en uskonut tässä kohtaa tekeväni. No toisin kävi. Huh mihin mä vielä joudunkaan...
Jännittää jo uuden tulokkaan tulo, ettei ruoka oikein maistu. Jeees, hyvä laihdutuskonsti.
Hyvää yötä!
On vähän kiirettä pidellyt, niin ei ole ehtinyt edes tänne päivittämään. Äidin synttäritkin unohtui kaikessa tohinassa. Onneksi siskot huolehti lahjasta ;)
Vai tulee Evelinalle toinen koira :) Onko saman rotuinen kuin nykyinenkin? Nyt on ainakin muuta ajateltavaa, ettei vallan pyöri ajatukset ivf:ssä. Jospa se olis hyvä asia.
Meidän rauhaan ei kuulu mitään mullistavaa. Keskiviikkona alkais tikutus ja tod.näk. menee maanantaille se pakastesiirto. Vielä ei oikein osaa ajatella sinne asti. Päivät menee kyllä hitaasti. Tuntuu, että johan tässä on pari viikkoa oltu menkkojen alkamisen jälkeen, mutta viikko on vasta mennyt.
Nyt vois lähteä ulos lenkkeilemään, kun on noin kaunis päivä eilisen vesisateen jälkeen. Illalla lähden sitten ajelemaan miehen luokse.
Oikein ihanaa sunnuntaipäivää kaikille =) Toivottavasti muuallakin on yhtä kaunis ilma kuin täällä :)
Hitsit, kutsuin kaverin kylään lauantaina syömään ja jutustelemaan ja hän toikin mukanaan vähän ilolientä ja siitäkös karkasi mopo ihan käsistä ja lähtettiin baariin viettämään tyttöjen iltaa. Edellisestä baari-illasta olikin jo vuosi aikaa joten kivaa oli. Eilen ei kyllä niin kivaa, mutta hengissä selvittiin. Ihan kiva oli käydä nyt tässä kohtaa viihteellä ennen kuin toinen koira tulee ja kohtahan mulla alkaakin uusi kierto ja uusi yritys. Sen verran on ollut tässä säpinää etten ole edes varma, koska menkat alkaa eli täytyy ihan kalenterista katsoa että ehdin ostaa hormonit valmiiksi. Ihanaa, että on ollut muuta ajateltavaa eikä vaan mieti miksi en raskaudu ja stressaa seuraavaa yritystä.
Mitenkäs Tuuli, jos sulla tuleekin ovulaatio viikonloppuna niin haittaako se sitä siirtoa? Tuleeko pakastetun alkion siirrossa mukaan myös luget vai ihan omilla limakalvoillako se hoituu?
Ah mulla on huomenna kampaaja ja pitäisi vielä jostain löytää huonoja mattoja siltä varalta että uusi tulokas ei ole sisäsiisti. Hän on 1-vee poika ja sekarotuinen niin kuin nykyinenkin koirani (tyttö) ja on vähän pinserin ja jonkun söpön spanielin välimuoto. Tosi pikkuinen, painaa vain 4 kg. Eli vipinää tulee riittämään.
Ottaa pattiin kun kaappien asentaja olisi tullut perjantaina, mutta kun olen juuri hakenut koiran kentältä niin en viitsi stressata sitä jollain poraavalla remppareiskalla. Niinpä hän tulee vasta ensi maanantaina. Olin erikseen "vaatinut", että kaappi on korjattava ennen koiran tuloa, mutta ei. Nyt en saa vieläkään kaikkia tavaroita paikalleen, ärsyttää. ja aion kyllä pyytää pientä hyvitystä kun korjaaminen on kestänyt näin kauan. Toivottavasti tämä pikkukoiruli ei ole mikään täystuho ja pureksi ensimmäiseksi mun kenkiä (kun en siis saa niitä kaappiin piiloon) Jänniä aikoja!
Mitenkäs Sadun masukissa voidaan? Mukavaa viikkoa!
Kyllä olen ovuloinut ainakin viimeisen puolen vuoden aikana kun olen erityisesti kiinnittänyt siihen huomiota. Ei ole mitään syytä, miksi en tässä kierrossa ovuloisi, mutta täytyyhän sitä jostain taas pelon aihetta kehittää;-) Tänään testasin Prisman halpistestillä, sellainen liuska ja vielä oli testiviiva haaleampi kuin kontrolliviiva. Huomenna avaan clearbluen hymynaamatestin ja jatkan testailua sillä kunnes hymy pärähtää tikkuun. Siinä paketissa on vain seitsemän testipuikkoa, joten toivottavasti riittävät ettei tarvitse mennä ostamaan uutta pakettia. Ja nyt ei sitten enää ibuprofeiinia kannata ottaa kun saattaa viivästyttää ovulaatiota tai jopa estää. Jos on pakko jotain lääkettä ottaa niin tavallista panadolia vain. Onneksi on tuo ruoto kohtuullisen hyvä, ja nyt koputan päätä, niin ei tarvitse sen puolesta lääkitä. Flunssa vaan tekee armotonta päänsärkyä välillä niin olen ottanut joskus ibuxin. Mutta sekin helpottamaan päin.
Mulla on vauvakuumeen lisäksi myös tullut hillitön koirakuume. Tekis niin mieli ottaa koiralle kaveri kun se vanhus kuoli toukokuussa. Olis vähän seuraa toisistansa. Mutta enpä nyt vielä taida jos vaikka raskautuisin tai siis kun, niin voi olla aika haasteellista hoitaa pientä vauvaa ja kuskata kahta koiraa ulos. Varsinkin jos jommalla kummalla tulee joku mukava ripuli jne. Voi mun pieni hauveli oli tänään elämänsä ensimmäisessä hammaskiven poistossa eli myös rauhoitettiin. Raukka kiljui kuin sikaa olisi tapettu kun piikki pistettiin lihakseen. ja toimenpiteen jälkeen on ollut koko illan aivan väsy eikä tahdo takajalat oikein totella. Pieni reppana.
Tämä koira on varsinainen sylikoira, pyytää syliin aina kun istun nojatuoliin. Täytyypä jo sitten raskausaikana alkaa vähentämään sitä sylissä pitoa, ettei sitten tule mustasukkaiseksi vauvalle, että miksi vauva on koko ajan sylissä ja hän ei pääse. Siinä onkin opettelemista.
Mukavaa iltaa!