Onkohan täällä ketään, joka laihduttaa tällä hetkellä?
Heips siskot!
Palasin tänne pienen tauon jälkeen kun ei nuo inssit tuottaneet tulosta ja painoa olisi hyvä pudottaa, josko se vaikka auttaisi asiassa. Eli nyt olen saanut 7 kg pois kuudessa viikossa eli BMI 29. Vielä pitäisi tikistää muutama kilo niin pääsisin taas jatkamaan hoitoja. Toki voisin jatkaa jo nyt, mutta koska minulla on kohta ikää 39 niin parempi edes tuota painolukemaa saada alas kun iälle ei valitettavasti voi mitään. Motivaatio on kova ja toivoisi tietysti nopeasti tuloksia, mutta tämä "laihdutuskerta" poikkeaa aiemmista siten, että nyt tämä on loppuelämän tapa syödä eikä mikään väliaikainen projekti. Lasken painonvartijoiden pisteitä ja se on osoittautunut hyväksi minulle.
onko täällä muita, jotka yrittävät keventyä hoitojen lomassa? Olen toiveikas, että pääsisin jatkamaan hoitoa jo syyskuussa tai viimeistään lokakuussa, mutta katsotaan nyt kilo kerrallaan. En vaan millään enää malttaisi odottaa...
TErkuin Evelina
Kommentit (427)
olen selvästi riippuvainen teistä kun olen miljoona kertaa käynyt kurkkaamassa onko tullut kuulumisia;-)
Satu, eikös tuo menkkajomotus kuulu myös raskauteen? Ainakin pari kaveria kertoivat, että vatsa oli kipeä niin kuin menkkoja odotellessa. Voi, häämatkalle pääset, ihanaa. Toivottavasti sulla ei ole kovin pahoinvointia juuri silloin. Tai no vaikka olisikin, pääasia että olet raskaana eikö vaan.
No en minä sitten herkuttelekaan. Sorruin tänään syömään kaksi riviä tummaa suklaata kahvin kanssa ja hetken päästä tuli hirvittävä vatsakipu ja meni pötsi sekaisin. oikea kunnon kramppi, aih. Nyt on ihan oksefiilis eikä varmasti tee mieli yhtään mitään. Kaurapuuroa ajattelin keittää illalla. Se tekee hyvää vatsalle. Mulla on aina ollut aikamoinen rautamaha, ottaen huomioon kaikki lääkemäärät, mitä olen elämäni aikana popsinut niin sitten yksi suklaasatsi tekee hillittömät krampit.
Ihailen kyllä Satu sinua kun pystyt olemaan testaamatta. Mä tein tänään iltapäivällä toisenkin testin ja aivan yhtä tyhjää näytti. Minusta kyllä tuntuu, että kyllä sinä kovasti raskaana olet kun kerran väsyttääkin ja vatsaa nippailee. Ja saithan sinä sen plussankin. Onko sulle useinkin käynyt niin että tulee plussa ja sitten menkat alkaneet? Onko ne menkat tulleet ihan ajallaan silloin vai myöhässä? tuo on tietysti henkisesti rankkaa, saa ensin plussan ja antaa toivoa. Mulle on vain kerran käynyt niin ja silloinkin se oli erittäin haalea plussa, predictorin tavallisella. Enää en sitä merkkiä käytä.
hitsit kun jäi kauppareissut tänään tekemättä kun piti päivystää niitä kaappeja ja sitten tuli se mahakipu, enkä enää jaksa lähteä. No huomenna päivä uusi, yritän suikkasta heti aamusta ompun cittarin rehuhyllyille ja sitten joko stockkan beautyyn tai kicksiin kyselemään niitä puhdistusaineita. Oliko se ainoastaan stadin stockka, joka myy Macia vai saiskohan ompustakin?
Missäs Tuuli viilettää? Joko on seinät valmiina?
Mukavaa perjantaita!
kertaa viimeisen 8 kuukauden aikana olen testannut plussan 34-35 kp:nä ja sitten kp:nä 36 kuukautiset ovat alkaneet. Koskaan ei ole ollut pitempää kiertoa kuin tuo 36, joka tulee siis täyteen ens viikon keskiviikkona. Siksikin ajattelin testata vasta torstaina :)
Tumma suklaahan on terveellistä, siinä on hyviä flavonoideja ja luin jostain, että sitä suositeltaisiin pari palaa päivässä, suklaata luvalla nami! Kahvi ja suklaa ovat kyllä paha yhdistelmä masulle, muutaman kerran ottanut ja olo on ollut tuskaa sen jälkeen, ei siis enää!
Voi se plussa sullekin Evelina vielä tulla, ei saa luovuttaa vielä!!! Peukutusta täältä sinne!!
Joo stadin Stockmann myy ainoastaan sitä MAC:iä. Mä menen huomenna taas töihin, vaikka piti olla vapaa viikonloppu.. no, otan helposti se menee, kun on suhteellisen lyhyt päivä!
Mitä Tuulille kuuluu?
Leppoisaa iltaa!!
Olen ollut poissa koneen ääreltä tänään. Ja muutenkin on uutta työjuttua meneillään, niin ei ehdi päivittämään kuten aiemmin ;)
Nyt mä olen kyllä niin väsynyt, että ei enää ajatus kulje. Viime yö meni valvoessa. Yhteensä neljä tuntia nukuin. Sitten piti vielä ajella pitkästi. 50 kilometriä ennen kotia piti jo pysähtyä nukkumaan, kun tuntui, että silmät menee väkisin kiinni.
Palaan huomenna paremmalla ajalla. Tosin päivä menee turnauksessa, mutta eiköhän jossain vaiheessa ehdi istahtaa koneellekin.
Nyt yrittämään nukkumista paremmalla onnella kuin viime yönä. Öitä :)
Jos nyt kirjoittais vähän enemmän, kun illalla oli niin väsy, ettei edes ajatus kulkenut. Viime yönä nukuin suht hyvin. Pari tuntia taisin olla hereilla kolmen aikaan, mutta sitten nukuinkin puoli kymmeneen.
On kyllä todella henkisesti rasittavaa, jos noinkin monta kertaa tulee plussa ja sitten menkat, kuten Sadulla. Uskotaan, ettei nyt käy niin ja saat iloita loppuun asti :) Vielä mekin Evelinan kanssa pLussaillaan...eikös niin :)
Vaaka ei näyttänyt huomattavasti pienempää saldoa, mutta mä kyllä kiinnitin eilen huomiota siihen, että ihan selvästi on jenkkakahvat pienentyneet. Eikä se vatsamakkarakaan nouse niin paljon housunkauluksen päälle ;) Ensi viikolla ajattelin mennä taas ylämäkijuoksuun, jospa siitä sais vähän buustia tähän painonpudotukseen.
Söikö Evelina niitä etanoita? Kuulosti niin hienolta ruualta, mutta taitais meikäläiseltä jäädä väliin, jos tietäisin, että etanoista on kyse. Taidan olla vähän ennakkoluuloinen outojen ruokien suhteen.
Nyt pitää mennä tekemään keittoa aromipesään. On se turnauspäivä ja hyvä olla ruoka valmiina, kun tullaan kotiin. On kyllä todella kätevä tuo aromipesä. Aivan erinomainen sitten kun on niitä pieniä lapsia...vink vink ;)
Mukavaa ja kevyttä lauantaita kaikille :)
Juu nyt kyllä ymmärrän, ettei Satu halua "turhaa" testailla kun aikaisemmin plussat muuttuneet vuodoksi. voi miten raastavaa. Tämähän vaikuttaisi siltä, että hedelmöityt hyvin, mutta jostain syystä ei jaksa kiinnittyä pysyvästi. voisikohan sellaista hoitaa jotenkin? Muistatko SAtu paljon sulla oli se limakalvo siinä inssin aikana?
Tuuli en syönyt etanoita kun tuli se kauhea vatsakramppi. Ei tehnyt koko päivänä oikein mitään mieli laittaa suuhun, kaurapuuroa vähän lusikoin ja pari leipää. Ei oikein vieläkään tee mieli kunnon ruokaa, joten laitan taas kohta kaurapuuroa mehukeittoa.
Että voi ihminen olla huonossa kunnossa. Olen muutamana päivänä tyhjennellyt tuota vaatekaappia ja nostanut ylhäältä raskaita laatikoita ja muutekin kurkotellut. Nyt on niska ja hartiat niin tukossa, että pyörryttää, kädet puutuu eikä tästä kirjoittamisestakaan tahdo tulla yhtään mitään. Eli tarttis varmaan tehdä jotain. Ja sitten kannoin toissapäivänä vain 7 kilon koiranruokasäkkiä noin puoli kilometria tuota kylkeä vasten ja voin kertoa miten menin jumiin sen jälkeen. Eli kun miettii, miten paljon vauvaa joutuu tai siis saa kantaa kaiket päivät niin todellakin TARTTIS TEHDÄ JOTAIN tai on aika kipeä hyvin äkkiä. Nyt otan kepin ja teen elvyttävää jumppaa, painoja en viitsi nyt kun olen niin kipeä, mutta kepillä voisi saada vähän verenkiertoon vauhtia ja lisää happea lihaksiin. Huh.
Tuuli kerro lisää tuosta aromipesästä. Tuohan kuulostaa vallan mainiolta systeemiltä jos sen voi jättää itsekseen tekemään ruokaa jos oikein ymmärsin. Toimiiko se sähköllä vai jätetäänkö uuniin vai mites tuo toimii?
Tämä mun aromipesä on styroksista tehty eli voi jättää itsekseen tekemään ruokaa. Nyt kun tein jauhelihakeittoa, niin keitin perunoita ja keittojuureksia 5 min ja lopuksi lisäsin ruskistetun jauhelihan. Ja sen jälkeen nostin kattilan aromipesään ja kun tultiin kotiin kuuden tunnin päästä, kotona oli valmiina vielä sopivasti lämmin keitto :)
Nyt menen tekemään uuniomenoita. Palaan myöhemmin asiaan :)
Mitenkäs Tuuli teet noita omenoita? Kuulostaa herkulta. Nuoruudessa tehtiin usein sellaista kaurapaistosta, mihin tuli kaurahiutaleita, margariinia, omenaa, kanelia ja sokeria ja sitten uuniin ja herkuteltiin vaniljakastikkeen kanssa. Oih se oli niin hyvää, mutta aika rasvaista.
Taas tuli puhdas nega ja olen jo ihan varma ettei tärpännyt. Mutta nyt seuraava huolenaihe on se, ettei ole mitään menkkakipua vaikka pitäisi kalenterin mukaan alkaa huomenna tai tiistaina. Ja mulla on aina säännölliset 30 tai 31 päivää. Lähinnä huolestuttaa siksi, että kun laskin seuravaan oviksen olevan näppärästi viikolla, että saadaan se hoito tehtyä oikeaan aikaan, mutta jos nyt menkat myöhästyy niin taas uhkaa viikonloppu sekoittamaan systeemit. Voi kökkölän einari sanon minä. Mulla kun yleensä alkaa juilia vatsaa ja selkää pari kolme päivää ennen menkkoja ja vielä ei mitään tuntemuksia. Eli jos se täti kerran on tulossa niin tulkoon nyt sitten ajallaan.
Mitenkäs Satu jakselee? Eikös sulla tule kohta kolme viikkoa siitä inssistä? Oletko uskaltanut testata uudelleen?
Kivaa sunnuntaita!
Kilo tippunut viikossa, ihan jees tahti! Oon syönyt tarkasti pisteiden mukaan, mutta tällä viikolla en ole jaksanut lähteä urheilemaan, kun on ollut noita vatsan väänyeitä+pitkiä työpäiviä. Tänään nukuin puoli kahteentoista, ihanaa! Käytiin kaupassa ostamassa parin viikon sapuskatarpeet, ostin myös niitä granaattiomenoita, kun olivat tosi hyvännäköisiä! Mulla on ollut pari päivää ihan hirveä zero cola -himo ja nyt ostin yhden 0.5l pullon! Oli aivan taivaallisen hyvää! Mies teki pizzaa ja söin sitä pari palaa, oikea herkkusunnuntai!!
Mä en yhtään muista sitä limakalvon paksuutta, papereissa se lukee, täytyy kaivaa ne esiin! Mikä se oli sulla Evelina? Mun isoäidillä oli paljon keskenmenoja, yhteensä 12. Kaikki 4 lasta pysyivät sisällä keltarauhashormonin avulla. Mun äitillä taas ei ole ollut mitään ongelmia, joten en tiedä onko km:lle joku sukurasite vai mitä. Tuskin olisin kiinnittänyt niihin huomiota, ellei olisi jo yritetty lasta, kun joskus ennen yritystäkin kierto on venynyt sinne 36 päivään. Mulla on kuitenkin takana kaksi pidemmälle edennyttä raskautta, jotka olen päätynyt keskeyttämään iän ja elämäntilanteen vuoksi. Jokatapauksessa, tein aamulla testin CB:n digitaalisella ja siihenkin pärähti teksti raskaana, joten uskottava se on :) Odottelen kuitenkin ensi torstaihin, ennenkuin soitan klinikalle. Puhuttiin juuri miehen kanssa, että jos tämä raskaus jatkuu, niin puhutaan asiasta vasta kun masua ei voi piilotella. Mä niin toivon, että onnistuu, mutta uskallan iloita varmaan vasta rv:lla 20+
Mites teidän sunnuntai on sujunut?
Onnittelut sekä miinuksesesta että plussasta ja juuri oikein päin;-) Pidän niin peukkuja, että vauveli pysyisi matkassa loppuun asti.
Minä väsäsin kaalilaatikkoa ja naapuri yllätti tuomalla kaksi isoa kassillista sieniä. Sienisavottaa siis ollut koko iltapäivä ja söinkin sitten ihanaa sienikastiketta itsetehdyn perunamuussin kanssa, nam.
Kävin siellä stadin stockkalla kyselemässä sitä MACin ihmetuotetta, mutta oli väliaikaisesti loppu, höh. Olisivat voineet varata nimelläni, mutta kun en tiedä milloin olen taas siellä päin niin en sitten viitsinyt. Höh että harmittaa. Mulla on nyt naama täynnä ihme hormonifinnejä, ei ole oikeasti sitten teinivuosien tällaista rynnäkköä ollut. Olen puhdistanut ihon kahteen kertaan ja pumpuli on jäänyt ihan puhtaaksi eli en nyt ymmärrä mistä moinen hyökkäys.
Ja ne menkat nyt vois pikku hiljaa alkaa tulla kun on kerran tullakseen, että pääsen aloittamaan uuden hoitokierron. Ei mitään tuntemuksia edelleenkään. no näissä asioissa ei voi muuta kuin kärsivällisesti odotella. Heh, ei ihan mun vahvimpia puolia;-)
Jos keittäis kahvit ja söisi sitä granaattiherkkua. Oli niin iso omena, että saan sitä vielä pari annosta, toivottavasti ei ole mennyt pilalle kun olen tietty halkaissut sen, että saan kaivettua niitä siemeniä. Nami nami.
Pakko peesata Evelinaa, kun oli niin hauskasti sanottu; onnittelut Sadulle juuri oikein päin olevista miinuksesta ja plussasta :) Mä en pystyis olemaan kertomatta, jos se plussa sieltä yllättäis meidätkin. Lähes kaikki tietävät yrityksestä, joten kyselijöitäkin riittää. Muutenkin mun naamasta kyllä näkee heti, jos yritän jotain peitellä, joten täytyy pysyä avoimena ;)
Toivottavasti ei ole kyse mistään sukurasitteesta. Oletko puhunut asiasta klinikalla? Jos meinaan oliskin, niin vois jo varmasti aikaisemmassa vaiheessa kiinnittää huomiota tuohon. Nykypäivänä lääketiede on niin kehittynyttä, että varmaan on jo parempia keinoja kuin silloin isoäidin aikaan.
Harmi, ettei Evelinan hoito sitten tuottanut tulosta :( Sitä haluais kyllä uskotella, että jos vaikka sittenkin, kun ei ole menkat vielä alkaneet, mutta ehkä se on parempi katsoa eteenpäin. Tädin tuloon ei voi valitettavasti vaikuttaa. Mitä jos näyttää siltä, että ovis olis tulossa viikonloppuun, niin aloitatko piikityksen kuitenkin vai odotatko seuraavaan kiertoon?
Mulla on tosi lyhyt kierto, 24-26 päivää. Kierto lyheni 4-5 päivällä sen jälkeen, kun mun toinen munasarja poistettiin. Tässä hommassa lyhyt kierto on hyvä, kun ei tarvitse niin kauaa odotella, mutta normiaikana välillä tuntuu siltä, että aina on menkat ;)
Viikonloppu on mennyt suht hyvillä syömisillä. En eilen tehnyt niitä uuniomenoita, mutta tänään oli jälkiruokana. Ei ihan kevyimmästä päästä, kun laitoin pehmenneiden omenoiden päälle vähän vanilijajäätelöa ja valkuaisvaahtoa. Tämä oli viikonlopun ainoa herkku, joten ihan hyvällä omatunnolla söin ;)
Viikonlopun kevyistä syömisistä ja kahden lenkin päivävauhdista huolimatta paino on taas noususuunnassa :( Veden juominen on ollut vähissä eli taitaa syy olla taas siinä. Miten ihminen voikaan olla näin tyhmä, että unohtaa juomisen !!?? Nyt otan tarkkailun alle veden määrän ensi viikolla.
Tuleeko ne Evelina kaapit ensi viikolla? Ne on vissiin jotkut kiinteät kaapistot, kun asentajakin tulee. Saako kysyä mistä tilasit?
Onko sulla muuten mietittynä suunnitelmaa millä tavalla saisit sitä selkää parempaan kuntoon? Siihen kannattais kyllä kiinnittää nyt erityisesti huomiota, sillä sitä vauvan kantamishommaa on kyllä tiedossa ;) Ja jo raskausaikana selkä joutuu koville, kun kehon tasapaino muuttuu kasvavan masun tahtiin.
Nyt pyykit narulle ja keittiö siistiksi, niin pääsee odottelemaan nukkumattia. Sen tulo taitaa kuitenkin mennä pitkäksi, kun on tullut nukuttua päikkäritkin.
Mukavaa alkavaa viikkoa :)
Hanat sitten aukesi aamulla. Olen niin pettynyt vaikka alitajuntaisesti tiesin alusta asti, ettei hoito onnistunut. Mutta silti jotenkin toivoin, että jos kuitenkin...
Hyvä puoli on se, että alkoivat jo tänään. Eli mullehan on aina tehty inssi kp14 eli se olisi tasan kahden viikon päästä ja luomu ovis on tullut siitä noin kolmen päivän kuluttua. Näin ollen se olisi varmaan torstaipäivä kun ovista pukkaa jos kaikki menee niin kuin yleensä. Vaan eihän sitä koskaan tiedä. Mutta näyttää hyvältä eli alan sitten piikittämään puregonia kp 5.
Kaapit lojuvat olkkarin lattialla jo, mutta asentaja tulee tämän viikon torstaina. Onneksi on siinä nyt sitten puuhaa, ettei tarvitse niin miettiä näitä juttuja koko ajan.
Soitan tänään yhdelle fysioterapeutille, joka mua on hoitanut aiemminkin. Hän lupasi kollegansa kanssa miettiä, miten mua voisi auttaa. Pakkohan nyt jotain apua olla.
Yritän nyt taas keskittyä monipuoliseen ravintoon jos vaikka tulisi parempilaatuiset follit. Mulla on mennytkin monta päivää todella yksipuolisella ruoalla kun ei mikään maistunut, paitsi eilen oli hyvät sapuskat.
Eli nyt pitää huolehtia itsestä täysillä ja toivoa vaan parasta ei muu auta.
Olen niin pahoillani sun puolesta, Evelina :( Voimahalaukset täältä.
Onneksi sentään ajoitus on hyvä seuraavaa ovista ajatellen. Uskotaan ja toivotaan, että seuraavalla kerralla se plussa tulee meille molemmille :)
Minä alan kanssa kiinnittämään huomiota noihin syömisiin enemmän. Tai oikeastaan ruokapuoli on ihan ok, mutta lupaan kiinnittää enemmän huomiota tuohon vedenjuontiin ja lupaan vähentää makean syöntiä. Sokeririippuvaisena tulee ostettua usein jotain pientä kaupasta, kun perustelee sen itselleen sillä, että kyllä tällaisen pienen lakupötkön tai 20g suklaapatukan voi ostaa. Mutta jos niitä on useampi viikossa, niin se on liikaa.
Lupaan, että perjantaihin saakka en osta mitään karkiksi luokiteltavaa. Kerron joka päivä, miten olen tämän onnistunut pitämään.
Nyt ensimmäiseksi vettä juomaan ja sen jälkeen rahka-aamupala. Hyvä alku ankealle aamulle...
onpahan oudot menkat kun ei ole yhtään vatsa eikä selkä kipeä. Yleensä mulla juilii jo pari päivää aikaisemmin ja tämä eka vuotopäivä on aika ikävä. Ja nyt ei mitään.
Joo mun pitää kanssa paneutua tuohon veden juontiin ja vähentää kahvia. Luojan kiitos sentään pääsin eroon siitä tupakasta, jotain hyvää sentään. Kasviksia olisi myös syytä lisätä enemmän ruokavalioon tai ainakin monipuolisemmin.
Joo kyllä olisi suotavaa jos meillekin tulisi se plussa nyt seuraavasta hoidosta. Sovitaan niin!
Mukavaa päivää!
Plussaa meille seuraavasta hoidosta, sovitaan vaan niin ;)
Arvatkaa mitä...en mä juonut aamulla sitä vettä niinkuin kirjoitin. Nyt puoli neljän aikaan join ensimmäistä kertaa. Miten voi olla näin, ettei tule edes jano??!!
Tärkeintä on tuo tupakasta eroon pääseminen, siitä täydet pisteet sulle :) Se on varmasti pahempi kuin kahvi, jota ei onneksi tarvitse kokonaan edes yrittää lopettaa. Nyt kysyn tyhmän kysymyksen, mutta täysin kahvia juomattomana suo se mulle ;D Onko se kahvinjuonti vain tapa vai tekeekö silloin oikeesti mieli juuri kahvia? Ajattelin vaan, että jos on vain tapa, niin voisko välillä juoda teetä tai kaakaota kahvin sijaan?
Kohta syömään jauhelihakeittoa. Tähän mennessä onkin tullut syötyä vain puolikas rahka ja ananasmurskaa sekä yksi real-ruisleipä. Onneksi keitto on valmiina, niin ei tule turhia houkutuksia. Ja lisäksi sitä vettä, vettä ja vettä ;)
Kyllä se kahvin lipitys taitaa alunperin olla tapa vain. Mutta huomaan kyllä, että se vähän piristää ainakin minua. Aamu ei käynnisty ilman kahvia ja iltapäivän kahvi on kyllä pelkkä tapa. Iltaisin ei kahvi enää maistu, joten juon silloin vain jotain kivennäisvettä tai kylmillä ilmoillla kuumaa kaakaota. Teestä en oikein tykkää, tai ehkä saisin juotua jotain sellaista marjaista versiota, mutta jotenkin en ole teen ystävä.
Laitan kahviin tosi paljon maitoa, joten ei sitä kahvia niin hirvittävästi tule päivän mittaan. Aamulla juon vajaa kaksi mukia ja iltapäivällä vähän yli yhden. Niissä on melkein puolet maitoa. Tietty on tilanteita jos tulee vieraita niin sitten tulee juotua enemmän.
Hitsit luulin, että pääsen tämän pettymyksen yli kohtuullisen helposti. Mutta nyt ottaa pattiin ja lujaa. TEkis mieli mennä vaan peiton alle itkemään...
Haluaisin ottaa klinikalla uudelleen esiin tuon korvausasian, mutta tuntuu että hakkaan päätä seinään. On vain minun sana vastaan heidän. Joten arvaahan siinä miten käy. Toisaalta kun aina sanovat että pergnyl vähän lyhentää kiertoa ja muita noita juttuja niin mullahan niin ei ole käynyt. Sitten ne aina sanoo, että no, me ollaan kaikki niin yksilöllisiä. Joopajoo. Turhauttavaa, mennyt omaisuus ihan kankkulan kaivoon.
Ai niin Tuuli kyselit niistä kaapeista aiemmin. Kaapit on joo kiinteät Kirenalta. Ne on suunniteltu nyt mulle sillai selkäystävälliseksi. Asennuspuoli ja myynti oli HTH-keittiöiden kautta. Pyysin tarjouksia tosi monesta paikkaa ja tämä oli varmaan lähes tonnin halvempi kuin muut.
ja tosi hyvää palvelua, voin suositella.
Jospa menis syömään perunamuussia ja sienikastiketta. Ja muistaa taas juoda sitä vettä. En ole minäkään kovin paljoa sitä muistanut juoda.
Siis kippis vesilasillisella!
Minä olen kyllä sitä mieltä, että itku auttaa ja helpottaa. Ei se tietenkään tilannetta mihinkään muuta, mutta kyllä näin suurta pettymystä saa itkeä ihan vapaasti. Ei tarvitse esittää , ettei tuntuis missään, vaikka olisikin alitajuntaisesti tiennytkin asian jo aikaisemmin.
Mulla meni kaksi päivää siinä suurimmassa pettymyksessä. Sen jälkeenkin vielä muutaman kerran tuli itku, kun asiaa mietti. Nyt on jo ajatukset seuraavassa hoidossa eli mieli on jo parempi.
En osaa tuohon korvausasiaan oikein sanoa mitään. Onhan tämä koko homma sellaista arpapeliä, ettei koskaan voi olla varma tuoko se ollenkaan tulosta. Olen valmis ottamaan sen riskin. Voi sitten ainakin myöhemmin olla tyytyväinen, että on yrittänyt. Voi sitä jossittelun määrää, jos ei edes yrittäisi.
Kirena-kaapit kuulostaa hyvältä. Varmasti laadukkaat kaapit. Pian saat jo täytellä uusia kaappeja. Aikansa varmaa kestää ennenkuin kaikki löytävät paikkansa,mutta lopputulos on varmasti hyvä.
Nyt lenkkikamat päälle ja ulkoilemaan. Aivan mahtava ilma täällä. Ihanaa syksyn tuntua ilmassa :)
Viimeiseen asti sitä aina toivoo josko kuitenkin ja voi sitä pettymyksen määrää kun papru onkin punainen. Voimahali täältä! Mä peukutan täällä teille molemmille, kyllä se plussa vielä tulee teille! Itse toivon vaan, että oma pysyy matkassa. Oon samaa mieltä kuin Tuuli, että itku helpottaa, vaikka ei asioita muuta. Suremisen jälkeen on taas helpompi olla positiivinen tulevaisuuden suhteen :)
Kerroin lääkärille ensikäynnillä tästä km "sukurasitteesta", mutta kaikki omat arvot olivat kunnossa tuon keltarauhashormonin suhteen, joten se ei hänen mielestään ole todennäköistä. Nyt vielä tämä viikko piinailua ja sitten voi oikeasti sanoa olevansa raskaana! Tänään aamulla oli ensimmäistä kertaa aivan hirveä pahoinvointi, en onneksi oksentanut bussiin vaan yökkäilin vasta työpaikalla.
Kohta lähdenkin kotia kohti ja nälkä on jo kova! Aamupalan voimalla vieläkin..
Muistakaa juoda vettä ja kivaa loppuiltaa :)
sinullekin voimahaleista. Niille on nyt käyttöä. Kävin taas koiran kanssa ulkona ja tuli vähän parempi mieli kun näkee miten koira riemastuu pienistä asioista. Toisaalta tuli surumieli kun näin vanhan naapurin pitkästä aikaa ja hänellä mukana puolen vuoden ikäinen tyttövauva vaunuissa. Hän tietysti äidin ylpeydellä kehui lastaan, mutta minusta tuntui vähän pahalta. Tai siis olen toki onnellinen hänen puolestaan, mutta en oikein jaksanut täysillä ihastella pikku nyyttiä kun olin pari tuntia aiemmin saanut ne menkat. Onko teillä tullut vastaavia tilanteita, ettei oikein jaksaisi tuoreiden äitien hehkutusta? Tämä naapuri on aika läheinen ollut mulle ja on tiennyt näistä hoidoista. Kerroin myös heti tämänhetkisen tilanteen. Silti hän vaan kaivoi kännystä kuvia, että katso vauva jo mahallaan jne. tuntui aika pahalta. Mutta ehkä se on niin, että ihminen joka ei ole koskaan kärsinyt lapsettomuudesta ei voi tietää, miltä toisesta tuntuu.
Toivottavasti Sadun pahoinvointi ei tuosta kovin paljoa pahene. Auttaako sulla siihen vähän syöminen? Tuuli on varmaan parempi neuvomaan noissa asioissa kun on jo kokenut raskauden ihanuuden pahoinvointeineen. Joillakin onnellisilla ei vissiin sitä pahoinvointia ole lainkaan. Toivottavasti helpottaa pian.
Noh, mitäköhän sitä sitten keksis...juoda vaikka vettä;-)
Jee, mä tein sen....kävelin karkkihyllyn ohi ostamatta mitään ;) Ja vaikka oli hirvee nälkäkin. Sinnitellä piti ja tietoisesti miettiä, että ei nyt. Jos en olis teille luvannut olla ostamatta, niin varmaan olis tarttunut jotain mukaan. Mietin jo hetken, että lasketaanko jäätelö ;D En sitten ottanut sitäkään.
Millainen fiilis Evelinalla? Mun kaveripiirissä ei ole ollut vauvoja pitkään aikaan, en siis tiedä, miltä tuntuis jonkun hehkutus. Ja varsinkaan noin lähellä omaa pettymystä. Jokaisen lähellä olevan vauvan ja raskaanaolevan sitä ainakin bongaa katukuvasta ja ajattelee, että kumpa meilläkin.
Ei ole minusta neuvomaan Satua raskauden pahoinvoinnista, kun en kummankaan kanssa voinut pahoin. En oksentanut kertaakaan. Mutta hyvin normaalia sen on raskauden alkuvaiheessa, joten kerrankin etovasta olosta voi olla tyytyväinen ;) Toivotaan, ettei kuitenkaan kauaa kestä. Tyytyväisyys pahoinvointiin loppuu kyllä melko äkkiä ;D
Mikäli olen nyt tulkinnut oikein, niin ovislimat tuli tänään :) eli 12 päivää menkoista. Eli lyhyellä kierrolla taas mennään. Kuunvaihteessa olis sitten seuraava siirto. Jännitystä taas tiedossa.
Tänään on vesilinjakin ollut paremmalla mallilla, vaikken ihan vielä olekaan kahden litran päivä vauhdissa. Pieni parannus kuitenkin :)
Nyt ulkoilemaan. Kertakaikkisen ihana ilma ulkona.
Kivaa syysiltaa :)
Voi, kun nukuin makeasti kolmen tunnin päiväunet :D Mahassa möyrii ikävästi, mä uskon edelleen, että kuukautiset alkavat! En testannut tänään, testaan vasta ens torstaina uudestaan ellei vuoto ala. On tosi rasittavaa käydä veskissä, kun joka kerta pelkää, että vuoto on alkanut!! Nyt vaan pitäisi saada paljon jäitä hattuun!!!
Lupaatko Evelina herkutella vain yhden päivän? Ei siis koko viikonloppua!! :) Mä olen allerginen kaikille äyriäisille ja nilviäisille, joten en ole koskaan maistanut etanoita - kuulostaa kyllä loistavalta!! Ompun Cittarissa on kyllä Espoon paras rehuosasto, käydään aika usein siellä. Granaattiomenakausi alkaa kunnolla taas ennen joulua, joten sitten niitä on taas helpompi löytää.
Ihanaa, vähän reilun kuukauden päästä lähdetään etkäteiselle häämatkalle! Liput tulivat eilen :D Tänään on ollut ruoan osalta täysin samanlainen päivä kuin eilen, helppoa! Ei tarvinnut pähkäillä mitä syödä! Mites teidän päivä on sujunut ruoan osalta?
Evelina, puhdistustuotteisiin kannattaa kyllä panostaa, meikkijämät tekevät just tuota kukkimista!
Kivaa iltaa!