Mitä mieltä olette nimestä Kaius?
Kommentit (33)
Käytiin treffeilläkin pari kertaa kunnes selvisi, että onkin naimisissa ja vaimo raskaana.
Ei tuu mitään hyviä fiboja. Piti vain mainita.
Tunnen yhden Kaiuksen, hieno mies on hän.
Mielestäni aivan ihana nimi, eikä ole vaikea käyttää :)
Kaiuksen? On nimittäin aika harvinainen nimi? Ettei vain olisi yksi ja sama Kaius? :D
Miten täällä on niin monta, jotka tuntee yhden
Kaiuksen? On nimittäin aika harvinainen nimi? Ettei vain olisi yksi ja sama Kaius? :D
Pohdin tuota samaa, mutta onhan noita Kaiuksia Väestörekisterin mukaan kolmisensataa eli ei se niin harvinainen ole kuitenkaan.
Itse tunsin myös yhden Kaiuksen reilut 25 vuotta sitten, eikä se mielestäni ollut vaikea nimi käytössä ja ihan mukiinmenevä etunimi siinä missä mikä tahansa muukin.
En usko, että se on vaikea. C:llä sitä voi luulla kirjoitettavan, mutta luulen että sekin on harvinaista. S-päätteisissä nimissä taivutus on yleensä ongelmallisinta (Luukaksen/Luukkaan, Tomaksen/Tomasin), mutta Kaius vaikuttaa selkeältä siinäkin.
Ihan hieno nimi, selvästi miehen. Kaunis ja runollinen, minun makuuni siinä ja siinä onko liiankin, mutta pidänkin enemmän voimakkaista ja jykevistä. Omalle en ehkä ainakaan kutsumanimeksi antaisi, mutta mitään negatiivistä ei tule mieleen, jos Kaiukseen joskus törmäisin. :)
muttei silti väkisin väännetyn kuuloinen. Caius Julius minullekin ekana tuli mieleen.
Kaius-Kaiuksen-Kaiukselle... hyvin taipuu.
Kaius, kun sitten sai, pojasta tuli Jere, olin kyllä pettynyt, mutta ilmeisesti isä ei pojasta halunnut Kaiusta. Harmittaa sillä olisin voinut itse tehdä pojastani Kaiuksen, mutta en toki voinut viedä siskon pojan nimeä.
tulee mieleen kulttuurikodin vesa.
sellainen joilla on rahaa ja sitten savelletaan musiikkia ja syodaan luomuruokaa.
Suomalaisellekin tulee tarve kysyä, miten kirjoitetaan? Kaius, Kaijus, Kaaius, Kallus.. yäk
Tunnen pienen ehkä viisivuotiaan Kaiuksen ja kuulostaa sellaiselta tekoruotsalaiselta nimeltä.
Minun nimeni on Kaius, eikä mitään ongelmia ole ollut nimen kanssa:) Kaikki eivät ole osannu aina kirjoittaa oikein, mutta ei se nyt ole mikään iso ongelma. Hieno nimi josta olen ylpeä! :)
Mulle ei koskaan ole tullut mieleenkään, että sen vois kirjoittaa jollain muulla tapaa, jos on suomenkielinen. Kai on muyös Kai eikä Caj, jos suomalaisia ollaan.
Oikein hyvä, persoonallinen ja samalla kuitenkin oikea, perinteinen, banha nimi.
Mulla ollut Kaius naapurina, hyvä tyyppi oli :-)
Voisin antaa myös omalle lapselleni nimeksi.
Ei uskalla edes sanoa rumasti, mutta miksei poikien nimi voi kuulostaa pojalta vaan joltain hermafrodiitilta?
ihan ok, tosin eka tuli jotenkin Kauno tyyli mieleen, mutta nyt en kiinnitä mitään huomiota enää asiaan. Olisko niin että vähän harvinaisenpi ollut täällä meillä ja eka se särähtää kunnes tottuu : )