Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesähuvilan rakentaminen?

Vierailija
15.07.2010 |

Meille tarjoutui yllättäen tilaisuus "tarttua" suvun kesämökkitonttiin. En ole pohtinut aikaisemmin mökin rakentamista tms, mutta nyt olisi yllättävä tilaisuus pitää tontti perheessä.

Kuinka kalliiksi mökin rakentaminen suunnilleen tulee? En nyt suunnittele mitään hulppeaa huvilaa, mutta pari makuuhuonetta pitäisi olla oleskelutilan ja keittiötilan lisäksi. Saunamökki löytyy jo. Tontille tulee tie ja sähkö. Suuri osa työstä pitäisi teettää ammattilaisella. Suunnittelussa ja valvonnassa pystytään olemaan mukana.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kovin kauas mene 2000 eurosta per neliö, jos pienen rakentaa ja mitä isomman rakentaa, niin sitä halvemmalla pääsee, ehkä 1000 e neliö on se toinen ääripää.

Näin siis, jollei nyt ihan lautakuorta ole rakentamassa omatoimisesti.

Jotain hintaosviittaa voit löytää varmasti ihan netistäkin.

Vierailija
2/9 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ei tehty mitään, 2 pientä makuuhuonetta, olohuone (tupa) ja lisäksi parvella tilaa 2-4:lle nukkua. Mitään ei tehty itse. Kunnan vesi- ja viemäriliittymä maksoivat aika paljon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkeistä! Kyllä ajattelen, että 150000e alkaa olla maksimi mitä siihen sijoitetaan eli sitten tehdään sellainen mitä sillä saa. Tontilla ei ole kunnallistekniikkaa kovinkaan lähellä, joten kaivon varassa pitäisi pärjätä.

Vierailija
4/9 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä aikasta lähellä 60m2?

Vierailija
5/9 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon 120 000 vai tuli sen lisäksi???

Itse ei tehty mitään, 2 pientä makuuhuonetta, olohuone (tupa) ja lisäksi parvella tilaa 2-4:lle nukkua. Mitään ei tehty itse. Kunnan vesi- ja viemäriliittymä maksoivat aika paljon...

Vierailija
6/9 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvempaa olisi ollut tehdä oma kaivo ja jätevesisysteemit.

Vierailija
7/9 |
15.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa olevan, mutta pahasti rapistuneen mökin korjauttaminen, jossa ei mitään jäte&paskasäiliöitä edes ohessa. Porakaivo on, 15v sitten porattu, mutta ollut käyttämättä viim. 10v.

Vierailija
8/9 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytyisi lisää kokemuksia hinnasta ja toisaalta muita vinkkejä kokemattomalle rakentajalle (rakennuttajalle).

Vierailija
9/9 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassa olevan, mutta pahasti rapistuneen mökin korjauttaminen, jossa ei mitään jäte&paskasäiliöitä edes ohessa. Porakaivo on, 15v sitten porattu, mutta ollut käyttämättä viim. 10v.

remppaavat isän vanhaa kotitaloa, joka ei oo ees pahasti rapistunut. Ja monesti isä on sanonut, ettei siinä mitään järkeä oo. Nopeammin ja halvemmalla ois päässyt, kun ois uuden tönön tehnyt vanhan viereen. Talo on 1945 rakennettu, alhaalla keittiö, kamari ja alkovi (+eteinen, ruokakomero, veranta). Ylhäällä "aula", pieni makuuhuone ja sivuvintit. UUteen tulee kyllä laajennustakin. Vanhoissa on kuulemma monesti ongelmana se, että ne on tehty huonosta tavarasta ilman kunnollista ammattitaitoa. Kun yhden paikan purkaa, tulee esille jotain muutakin purettavaa. Toisaalta jos talo on 1920-30-luvulla rakennettu, on jälki usein parempaa, kun ennen sotia oli saatavissa kunnon rakennustarvikkeita. Meidän isän talossa asuttiin vuoteen 1966, ja sen jälkeen vain kesiä. Vesi tulee kantaen sisälle, mutta lavuaarista menee kyllä ulos. Isä on itse rakennusalalla ammattilainen, eli ulkopuolista työvoimaa ei oo käytetty yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän