Miten joillain voi "jäädä synnärille" lähes kymmenenkin kiloa?
Onko loppuajan turvotus ollut niin massiivista vai miten muuten on mahdollista?
Kommentit (35)
mä pistän paremmaksi. Synnärille jäi -10 kg siitä painosta,mitä olin raskaaksi tullessa
Lapsi 4 kg, istukka jotain kilon ja vähän siihen turvotusta ja semmosta niin kyllähän sitä jää.
raskautta 54 kg, synnärillä ennen synnytystä 85kg. Siitä varmaan puolet oli turvotusta,voi luoja muistan miten turvonneet jalkani olivat!Synnärillä synnytyksen jälkeisenä päivänä painoin 69kg :)
eikä synnärille ole KERTAAKAAN jäänyt edes sitä kilomäärää mitä vauva + istukka + muut painavat.
Parhaimmillaan olen kerran tullut vauvan kanssa kotiin ja painanut enemmän kun ennen synnytystä!
Kuuden päivän kuluttua pääsin kotiin ja painoa oli 83,5kg.
lähti kuukauden päästä mutta sitten olinkin jo reilusti alipainoinen.
jäi viidessä päivässä ja kaikesta tuosta aiemmin mainitusta se kertyy. Mulla ei turvotusta kamalasti ennen synnytystä ollutkaan. Nyt kiloja on tullut alle tuon kymmenen ja synnytys lähenee eli elän toivossa, että kaikki raskauskilot jäisi sinne synnärille. Saatan pettyä karvaasti :D
Minulla kaksi lasta. Esikoisesta tuli +18kg, kuopuksesta +23kg. Molemmista jäi vain n. 4kg synnärille. Ekasta oli turvotusta melkoisesti, tokasta ei juurikaan.
Turvotusta oli loppuraskaudessa todella reilusti, lapsi painoi 4,5kg, istukka melkein kilon. Siihen sitten lapsivedet yms.
Ennen raskautta painoin 58,5kg ja synnärille mennessä 77kg. Eli painoa oli tullut n.19kg. Olin TODELLA turvoksissa. Lapsi painoi vähän päälle 3kg. Kotiin tullessa painoin n.68kg josta 5kg lähti muutamassa päivässä HIKOILUNA pois ja parin viikon päästä painoin enää 62kg. Viimeset kilot karisisivat sitten parin kuukauden aikana pois =)
Mutta ihan mieletöntä se hikoilu synnytyksen jälkeen. Jalkapohjia myöten hikoilin ja vesi vaan tippas, kun olin ollu niin turvoksissa. Koko ajan sai vaihtaa kuivaa vaatetta päälle ja jopa jalkapohjat hikoilivat niin, että sukat kastuivat ihan litimäriksi ja lattiaan jäi märkä läntti, heh! Onneksi tuota kesti vain muutama päivä ja sitten helpotti.
jäi laitokselle, eikä yhtään turvotusta. Oli kyllä kaksoset.
ja kun tulin kotiin maha oli jotakuinkin littana taas. pari viikoa myohemmin oli aivan littana. synnytin hong kongissa ja tipalla laittoivat kaksi isoa satsia 'kohdun supistajaa'. hyvin supisti kaiken muunkin.
Painoin 73kg enne raskautta, viimeisessä neuvolassa paino 83kg (ei turvotusta juurikaan) ja laitokselta lähtiessäni painoin 71kg. :D
no kaikillehan ei tule edes kymmentä kiloa painoa raskauden aikana ja sehän tarkoittaa sitä että silloin sitä painoa on jopa lähtenyt muualta kropasta. Synnytyksessä lähtee vauva, istukka, lapsivesi.. +pari kiloa kertyneitä nesteitä ja siinähän se sitten onkin.
Itse olen aina mennyt alle lähtöpainon jo synnärillä ja ekassa raskaudessa tuli +8kg, toisessa +9kg. Synnytyksen jälkeen ravasin kusella puolen tunnin välein ja hikoilin tosi voimakkaasti, nesteet todella lähti liikkeelle!
Jäi synnytysosastolle vähintäin 10 kiloa. Raskausmyrkytyksen takia kerääntyi ihan älyttömästi nestettä kroppaan. Ennen raskautta painoa oli 53kg ja päivää ennen synnytystä 75 kiloa! Neuvolassa vaan huomautettiin niistä kasvisten syömisestä...