Siis eikö joillekin saa kesäloman aikana soittaa (puhelimella)?
Pariin tällaiseen tuttuun/kaveriin/sukulaiseen törmännyt, ja aina jaksaa hämmästyttää.
Yrität kesäaikaan soitella kuulumisia tai muuten vaan ja vastaus on (live/tekstari): me ollaan nyt lomalla, soitellaan parin viikon päästä.
Ja kyse ei ole siis ollut ulkomaanlomista, vaan siitä että ovat/mies on jäänyt kesälomalle ja nyt ollaan virallisesti kesälomalla, kotona tai muualla Suomessa.
Enkä ole soitellut mitenkään turhan usein, siitä ei ole kysymys...
Kommentit (77)
.. joku jankkaaja taas.. on hieman roikkuvaa sorttia vissiin, kun ei parin tai muutaman viikon vähempää yhteydenpitoa kestä ja pitää jupista tuollaista täällä? Menkööt sellainen outo riippuvuussuhde menojaan, ahdistamaanhan tuollainen alkaisi ketä tahansa!
ole ap, mutta ihmettelen samaa kuin hän. Ihan oikeastiko minulla onkin päässä vikaa, kun en ajattele noin mustavalkoisesti, että joko ei olla ystävien kanssa tekemisissä loma-aikana lainkaan tai sitten lörpötellään heidän kanssaan koko ajan?
Ja minulla on kyllä perhe, jonka kanssa vietän arki-iltaisin ja viikonloppuisin aikaa ja lomallakin aikaa jää yllin kyllin, vaikka kerran viikossa puoli tuntia ystävän kanssa juttelenkin.
No toisaalta jos käy arkisin monta kertaa viikossa ystävien luona ja hippaamassa vähän väliä, ymmärrän paremmin että pakkohan se on edes loma-aika pyhittää perheelle.
Anteeksi kaikille. Elämäni on näköjään ihan erilaista kuin teidän.
Käyttekö kuitenkin lomalla täällä AV:lla?
onhan av nyt läheisempi kuin se ärsyttävä soitteleva ystävä.
soittaa, oli loma tai ei. Muille kavereille voin jättää vastaamatta koska soittelevat niin usein että jos vastaisin kaikkiin puheluihin en muuta ehtisi tekemäänkään! Ja usein puhelut sellaista liirumlaarumia eli puhetta tulee kuin ripulitautisella vaikka varsinaista asiaa ei oikeastaan ole...
Olen sellainen ihminen, että kaipaan toisinaan ihan vaan oman itseni seuraa. Ystäväni tietävät olevansa minulle tärkeitä, samoin sukulaiseni. Joskus vaan haluan viettää pari päivää, jopa viikon, täysin erakkona. Nautin hiljaisuudesta ja siitä, ettei minun tarvitse puhua kenellekään, saati kuunnella toisen ihmisen höpötystä.
Ap ei ole laittanut kuin pari kommenttia, joten tuskin se jankkaamista on :-))) Hauskaa!
Juu, ap:lla on kyllä perhettä, kiitos kysymästä.
Ap
jankkaajilta vähän puurot ja vellit sekaisin.
Alunperin puhuttiin siitä loma-ajasta, jolloin ei olla tekemässä mitään erityistä, mutta ei silti voida vastata ystävälle koko loman aikana. Sitten moititaan ap:ta, että kun kaikki eivät halua ulkomailla ja reissussa vastailla, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ja sitten samaan hengenvetoon sanotaan, että ystäviä ehtii tavata silloin, kun lomalla ei ole muuta ohjelmaa. Mutta kun kyse oli siitä lomasta, jolloin ei ole ohjelmaa. Ainakin minä olin lukevinani näin. Sitten oli monta muuta jankkaajaa, jotka vaativat ohjelmoidullakin lomalla soittoja.
saa olla vain silloin kun MINULLE sopii...
Minulle saa soittaa koska vain, olin lomalla tai ei. Samoin voin itse soittaa ystävilleni koska haluan eikä kukaan pahastu vaikka sattuisikin olemaan lomalla kun soitan.
Onneksi lähelläni on sellaisia ihmisiä joita kiinnostaa kuulumiseni ja joiden kanssa yhteydenpitomme on luontevaa ja molempia miellyttävää. Perheellisiä olemme kaikki mutta silti löytyy aikaa ystäville.
eivät halunneet jutella lomalla vaan sen jälkeen. Tästähän oli kyse.
Ymmärrän heitä. Itsellänikin on elämän varrella ollut pari "kaveria", joiden puheluihin en jaksanut aina vastata. Tyhjänpäiväistä jaarittelua ja höpötystä. Paskan puhumista ihmisistä yms. jäi vain paha mieli itsellä niistä ankeista puheluista.
Ja nämä kumpikin oli vielä sellaisia, että soittivat useasti ja pitkiä puheluita. Tympäisi kun yritti sanoa, että olen juuri tekemässä sitä tai tätä ja en joutaisi puhumaan. No sitten loukkaannutaan.
Olisin voinut käyttää tekosyynä oikein hyvin tätä lomaa. En olisi ehkä halunnut niitä paskafiiliksiä lomalla.
Ap. voisi mennä itseensä, miksi juuri nämä 2 ihmistä ei halua jutella sinun kanssasi lomalla.
saa olla vain silloin kun MINULLE sopii... Minulle saa soittaa koska vain, olin lomalla tai ei. Samoin voin itse soittaa ystävilleni koska haluan eikä kukaan pahastu vaikka sattuisikin olemaan lomalla kun soitan. Onneksi lähelläni on sellaisia ihmisiä joita kiinnostaa kuulumiseni ja joiden kanssa yhteydenpitomme on luontevaa ja molempia miellyttävää. Perheellisiä olemme kaikki mutta silti löytyy aikaa ystäville.
Kun mennään yhdessä syömään, he puhuvat koko lounaan ajan puhelimessa ja puhelun päätteeksi kertovat minulle, miten kiva oli jutella Piian kanssa. Sitten ruokatunti onkin jo ohi, heippa.
Minulle etusijalla on sillä hetkellä näköetäisyydellä oleva ihminen, puhelimeen ei tarvitse vastata.
Muakin kiinnostaa onko ap:lla itellään perhettä???
kummitädit. Päättele siitä, onko perhettä vai ei. Ei varmaan liian vaikea homma.
Arkena ei ehdi olla oman perheen kesken niin paljoa että lomalla sitten pitää missata kaverit kokonaan jotta saa olla rauhassa perheen kanssa! Eli elämään mahtuu työ ja sen jälkeen perhe. Kohta ei ole ystäviä jotka soittelevat kuulumisia, niin se vaan menee.
Jokainen älyllinen ihminen tajuaa jos vastaa puhelimeen ja sanoo "Olen juuri anoppilassa/mökillä/torilla/grillaamassa, soittelen sinulle myöhemmin kun on parempi hetki". Ei siihen vaadita mitään "olen lomalla ja soitan kun arki alkaa" -viestejä. Mutta tulipahan taas todistettua av-mammojen periaatteet asiassa kuin asiassa: joko tai.
Onneksi itselläni on sitten pullat niin hyvin uunissa että lomalla ollessa on aikaa rentoutua sekä perheen kanssa, sukulaisten kanssa, yksin ilman perhettä sekä vielä ystävien kanssa ilman perhettä. Ja jopa tehdä remonttia kotona! Me taidetaankin olla miehen kanssa aika supertehokkaita!!!!
Ei kaikille ne ystävät ole tarkeimpiä kun oma perhe.
Arkena ei ehdi olla oman perheen kesken niin paljoa että lomalla sitten pitää missata kaverit kokonaan jotta saa olla rauhassa perheen kanssa! Eli elämään mahtuu työ ja sen jälkeen perhe. Kohta ei ole ystäviä jotka soittelevat kuulumisia, niin se vaan menee.
Jokainen älyllinen ihminen tajuaa jos vastaa puhelimeen ja sanoo "Olen juuri anoppilassa/mökillä/torilla/grillaamassa, soittelen sinulle myöhemmin kun on parempi hetki". Ei siihen vaadita mitään "olen lomalla ja soitan kun arki alkaa" -viestejä. Mutta tulipahan taas todistettua av-mammojen periaatteet asiassa kuin asiassa: joko tai.
Onneksi itselläni on sitten pullat niin hyvin uunissa että lomalla ollessa on aikaa rentoutua sekä perheen kanssa, sukulaisten kanssa, yksin ilman perhettä sekä vielä ystävien kanssa ilman perhettä. Ja jopa tehdä remonttia kotona! Me taidetaankin olla miehen kanssa aika supertehokkaita!!!!
perinaisellisia päätelmiä...
Se, että minulle saa soittaa koska vain, ei tarkoita sitä, että toimisin kuten väität. Minulle saa soittaa koska vain, olin lomalla tai ei. Jos en pysty vastaamaan tai keskustelemaan, soitan myöhemmin. Jos olen kuvaamassasi tilanteessa, vastaan puhelimeen ja sanon, että soitan vaikka tunnin päästä tai illalla.
saa olla vain silloin kun MINULLE sopii... Minulle saa soittaa koska vain, olin lomalla tai ei. Samoin voin itse soittaa ystävilleni koska haluan eikä kukaan pahastu vaikka sattuisikin olemaan lomalla kun soitan. Onneksi lähelläni on sellaisia ihmisiä joita kiinnostaa kuulumiseni ja joiden kanssa yhteydenpitomme on luontevaa ja molempia miellyttävää. Perheellisiä olemme kaikki mutta silti löytyy aikaa ystäville.
Kun mennään yhdessä syömään, he puhuvat koko lounaan ajan puhelimessa ja puhelun päätteeksi kertovat minulle, miten kiva oli jutella Piian kanssa. Sitten ruokatunti onkin jo ohi, heippa.Minulle etusijalla on sillä hetkellä näköetäisyydellä oleva ihminen, puhelimeen ei tarvitse vastata.
28 vrk (lienee yleisin keäloman pituus) on 672 tuntia. Eikö siitä todellakaan riitä muutamaa tuntia ystäville?
Ja oletko tosiaan sitä mieltä, että jos joku haluaa viettää aikaa ystävien kanssa joko kasvotusten tai puhumalla puhelimessa, niin se tarkoittaa että ystävät menevät perheen edelle?
Ei kaikille ne ystävät ole tarkeimpiä kun oma perhe.
on, joille ei tahdo löytyä aikaa. Toisille sitä riittää ihan hyvin.
Ystävän kannattaa mennä itseensä ja miettiä, miksi hänelle ei löydy aikaa.
Me tapaamme ystäviä ja juttelen heidän kanssaan nimenomaan lomalla! Enkä kyllä koe, että se olisi lapsilta pois. Meillä on ihania ystäviä, jotka asuvat kaukana meistä ja loma-aikojen ulkopuolella nähdään harvoin, joten sitä suuremmalla syyllä tavataan sitten lomalla oikein ajan kanssa. Lapsetkin viihtyvät keskenään. Poiketaan toistemme mökeille tai kotiin päivän parin visiiteille ja nautitaan yhdessäolosta.
Jos en ehdi tavat sydänystäviä, sovimme oikein tosi tarkoituksella puhelintreffit ja laiturinnokassa juoruamme kaikki patoutuneet kuulumiset kera viinilasillisen tai pari. Juuri sunnuntaina teimme näin parhaan ystäväni kanssa. Tällä välin mieheni vei lapset veneilemään, en tiedä miten asia oli toisessa päässä ratkaistu, mutta jotenkin se oli, koska puhelu ei keskeytynyt kertaakaan siihen, että äitiä kaipaava lapsi olisi tarvinnut "kännykän jatkeena roikkuvaa poissaolevaa" äitiään".
Meillä mies matkustaa huikean paljon arkena ja iloitsen aina hetkistä jolloin he pääsevät lasten kanssa puuhaamaan jotain ihan keskenään. Silti ylivoimainen enemmistö loma-ajasta meillä ollaan ihan oman perheen kesken.
Ymmärrän ihan hyvin senkin näkökohdan että loma pyhitetään perheelle, jos ystäviä nähdään arki-iltaisin. Meillä se ei oikein onnistu juuri välimatkojen vuoksi ja ehkä myös siksi, että meillä on jo kouluikäisiä lapsia ja arki-illat täyttyvät harrastuksista ja menoista, viikonloppuisin on usein kisamatkoja jne.
Mutta Suomen kesä on niin lyhyt, etät kukin viettäköön sen sillä parhaalla tavalla, jolla itse katsoo saavansa parhaiten virtaa pitkään syksyyn :)
Pariin tällaiseen tuttuun/kaveriin/sukulaiseen törmännyt, ja aina jaksaa hämmästyttää.
Yrität kesäaikaan soitella kuulumisia tai muuten vaan ja vastaus on (live/tekstari): me ollaan nyt lomalla, soitellaan parin viikon päästä.
Ja kyse ei ole siis ollut ulkomaanlomista, vaan siitä että ovat/mies on jäänyt kesälomalle ja nyt ollaan virallisesti kesälomalla, kotona tai muualla Suomessa.
Enkä ole soitellut mitenkään turhan usein, siitä ei ole kysymys...
Jotkut tekevät itsestään tärkeitä tuolla tavoin.
Annas olla, kun heillä itsellään on asiaa. Silloin ap.n pitää tietysti olla tavoitettavissa.
jankkaajilta vähän puurot ja vellit sekaisin. Alunperin puhuttiin siitä loma-ajasta, jolloin ei olla tekemässä mitään erityistä, mutta ei silti voida vastata ystävälle koko loman aikana. Sitten moititaan ap:ta, että kun kaikki eivät halua ulkomailla ja reissussa vastailla, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ja sitten samaan hengenvetoon sanotaan, että ystäviä ehtii tavata silloin, kun lomalla ei ole muuta ohjelmaa. Mutta kun kyse oli siitä lomasta, jolloin ei ole ohjelmaa. Ainakin minä olin lukevinani näin. Sitten oli monta muuta jankkaajaa, jotka vaativat ohjelmoidullakin lomalla soittoja.
on vaatinut ohjelmoidulla lomalla soittoja? Minä ihmettelin vain, miten kenenkään koko loma-aika voi olla niin ohjelmoitua, ettei niinä viikkoina ehdi yhtä puhelinkeskustelua käydä läpi? Onko kaikilla tosiaan ensimmäisestä lomapäivästä viimeiseen lomapäivään tunnintarkka suunnitelma, ettei yksi puhelinkeskustelu mahdu sinne väliin?
Ja jotkut eivät näköjään ymmärtäneet, vaikka kerran jo sanoin: en ole ap, vaan se toinen jankkaaja.
Käyttekö kuitenkin lomalla täällä AV:lla?