Siis eikö joillekin saa kesäloman aikana soittaa (puhelimella)?
Pariin tällaiseen tuttuun/kaveriin/sukulaiseen törmännyt, ja aina jaksaa hämmästyttää.
Yrität kesäaikaan soitella kuulumisia tai muuten vaan ja vastaus on (live/tekstari): me ollaan nyt lomalla, soitellaan parin viikon päästä.
Ja kyse ei ole siis ollut ulkomaanlomista, vaan siitä että ovat/mies on jäänyt kesälomalle ja nyt ollaan virallisesti kesälomalla, kotona tai muualla Suomessa.
Enkä ole soitellut mitenkään turhan usein, siitä ei ole kysymys...
Kommentit (77)
kun olemme lomalla. Olemme ihan eristyksissä ja jopa akun lataaminen on vähän vaikeaa, koska ei ole sähköä. Säästelen akkua, koska hätätilanteessa pitää olla puhelin, mutta en puhele turhia. Siksi voisin laittaa tuollaisen viestin, luultavasti kuitenkin eri sanamuodoin.
Samaa mieltä muuten, että tämäkin on osoitus suomalaisten eristäytyneisyydestä. Kylmiä meidän perheessä ei kyllä olla ja ystäviäkin ehdimme nähdä arkena ja lomalla.
nyt monet puhuu ihan eri asiasta, kuin ap. Aloituksessahan sanottiin, ettei joillekin loma-aikana saa soittaa ollenkaan vaan pyydetään soittamaan sitten vasta kun loma on loppunut. Ei ollut kyse grillaamisesta tai muusta kesätekemisestä, joka puhelun takia keskeytyisi. On mielestäni ihan ok sanoa, että soitellaan parin tunnin päästä uudelleen tai huomenna, mutta jos sanotaan, että aikaa jutella on vasta viikkojen päästä niin on kyllä aika outoa.
syitä miksi kummitädit jne eivät vastaa puheluihisi...
Ärsyttää, jos ihmiset olettaa, että kännyköitä pitäisi pitää aina mukana vaikka se periaatteessa mahdollista onkin.
[/quote]
[/quote]
joskus pärjättiin lankapuhelimilla ja mökillä ilman puhelinta. Kyllä sen nytkin pitäis onnistua.
Ja esimerkiksi ennen vanhaan kun lähdettiin matkalle, ei onneksi kenellekään ollut epäselvää se, että ihmistä ei silloin saa kiinni. Jätettiin hotellin tiedot ehkä jollekin ihan lähimmälle, ja sinne sai ottaa yhteyttä VAIN JOS on tapahtunut jotakin ikävää, joka on ihan pakko saada tietää siellä lomalla ollessaankin. Tyyliin joku tosi läheinen on joutunut sairaalaan tai jotakin.
Meillä jätetään kännykät monesti ihan kotiinkin, ei aina tarvitse olla just sillä hetkellä puhelimen tavoitettavissa!
ja haluavat viettää ajan perheen kesken ilman puhelimia ja muuta. Jos on muuten vaikka sellainen elämänrytmi, että perheen yhteistä aikaa on vähän, niin sehän on hienoa, että oikeasti paneudutaan olemaan vaan yhdessä.
En minäkään tajua, miksi ihmiset kuvittelevat, että kun on kännykkä, siihen on vastattava aina, oli sitten kaupustelija tai sukulainen tai kaveri, laitoit sitten just ruokaa, katsoit lempisarjaasi tai ajoit autolla...
nyt monet puhuu ihan eri asiasta, kuin ap. Aloituksessahan sanottiin, ettei joillekin loma-aikana saa soittaa ollenkaan vaan pyydetään soittamaan sitten vasta kun loma on loppunut. Ei ollut kyse grillaamisesta tai muusta kesätekemisestä, joka puhelun takia keskeytyisi. On mielestäni ihan ok sanoa, että soitellaan parin tunnin päästä uudelleen tai huomenna, mutta jos sanotaan, että aikaa jutella on vasta viikkojen päästä niin on kyllä aika outoa.
siinä lähellä, siis grillata vielä huomennakin tai mennä yhdessä kesäteatteriin tai risteilylle. Ainakin minä panostan lomalla niihin ihmisiin, joiden kanssa olen sillä hetkellä ja soittoihin laitan viestiä, että ota yhteyttä elokuussa. Ei se kaverin kanssa juoruilu niin tärkeää ole, että se sivuuttaa veneretken lasten kanssa.
on sanonut, että aina on oltava tavoitettavissa? Tässähän on kyse siitä, ettei lomalla löydy yhtään hetkeä sille ystävälle. Töihinkö sitten pitäisi soittaa?
siinä lähellä, siis grillata vielä huomennakin tai mennä yhdessä kesäteatteriin tai risteilylle. Ainakin minä panostan lomalla niihin ihmisiin, joiden kanssa olen sillä hetkellä ja soittoihin laitan viestiä, että ota yhteyttä elokuussa. Ei se kaverin kanssa juoruilu niin tärkeää ole, että se sivuuttaa veneretken lasten kanssa.
sen veneretken jälkeen ei ole yhtään aikaa, ennen kuin elokuussa? Nyt en enää ihmettele sitä uutista, että suomalainen suorittaa lomallakin.
ja siellä uidaan ja grillataan vähän lisää ja mennään melomaan ja kälyn kanssa keräämään mansikoita. Sieltä edelleen kesäteatteriin ja anoppilaan, jossa lapsilla on kerrankin aikaa hoitaa eläimiä sydämensä kyllyydestä. Ehkä käydään tapaamassa miehen serkkuja jne.
Loman aikana meillä panostetaan niihin ihmisiin, jotka ovat siinä lähellä, vieressä. Minusta on hirveän noloa mennä vaikka kesätorille anopin kanssa ja koko ajan puhua papattaa puhelimeen kaverille.
Kun meillä ollaan lomalla työstä, niin annetaan aikaa läheisille. Tiedän miehiä, jotka vaikka kesken seksiaktin juttelevat kavereilleen, turha sitä on naiseen panostaa 100%, mutta ehkä puhelin ei oikeasti ole niin tärkeä, että siihen pitää aina ja kaikkialla vastata.
sen veneretken jälkeen ei ole yhtään aikaa, ennen kuin elokuussa? Nyt en enää ihmettele sitä uutista, että suomalainen suorittaa lomallakin.
istutaan nuotiolla ja sitten luetaan iltasatu. Ei se ole suorittamista vaan panostamista perheeseen. Minusta lapset ovat ansainneet huomioni kokonaan lomalla, ei vain hajamielistä kädellä huiskimista ja kännykänjatkeena roikkumista.
Millainen ihminen on niin läheisriippuvainen, ettei kykene ilman kavereiden kanssa soittelua elämään paria viikkoa? Joku yksinäinen, masentunut mielenterveyspotilas? Miten se pärjää, jos kaverit on paikassa, missä ei ole kenttää?
ja siellä uidaan ja grillataan vähän lisää ja mennään melomaan ja kälyn kanssa keräämään mansikoita. Sieltä edelleen kesäteatteriin ja anoppilaan, jossa lapsilla on kerrankin aikaa hoitaa eläimiä sydämensä kyllyydestä. Ehkä käydään tapaamassa miehen serkkuja jne. Loman aikana meillä panostetaan niihin ihmisiin, jotka ovat siinä lähellä, vieressä. Minusta on hirveän noloa mennä vaikka kesätorille anopin kanssa ja koko ajan puhua papattaa puhelimeen kaverille. Kun meillä ollaan lomalla työstä, niin annetaan aikaa läheisille. Tiedän miehiä, jotka vaikka kesken seksiaktin juttelevat kavereilleen, turha sitä on naiseen panostaa 100%, mutta ehkä puhelin ei oikeasti ole niin tärkeä, että siihen pitää aina ja kaikkialla vastata.
onhan siellä puhelimen toisessa päässäkin läheisiä? Minulle ainakin ystävätkin ovat läheisiä, joillekin näemmä eivät.
Ja tuossa sinun suorituslistassa ei ole yhtä puolituntista missään kohtaa, että ehtisi jutella ystävän kanssa? Miten ehdit vessaan tai suihkuunkaan?
että ette voi kunnioittaa joidenkin toivetta saada olla omalla lomallaan rauhassa niinkuin tahtoo?! Lomalla on lupa ja tarkoitus rentoutua omalla tavallaan, ja jollekin se voi tarkoittaa täyttä rauhaa erämaamökissä, jollekin vilkkaita kesätapahtumia, jollekin jotakin muuta. Joku kälättävä av-akkako sen nyt muka säätää että ei kukaan saa haluta olla vaan rauhassa ydinperheen kesken???
Vuodessa on taatusti aikaa olla yhteydessä muulloinkin, mutta ei, pitää vääntää ja valittaa ja säkättää. Kas kumma jos jotakuta ei kiinnosta jutella tuollaisen kanssa lomallaan..
ja siellä uidaan ja grillataan vähän lisää ja mennään melomaan ja kälyn kanssa keräämään mansikoita. Sieltä edelleen kesäteatteriin ja anoppilaan, jossa lapsilla on kerrankin aikaa hoitaa eläimiä sydämensä kyllyydestä. Ehkä käydään tapaamassa miehen serkkuja jne. Loman aikana meillä panostetaan niihin ihmisiin, jotka ovat siinä lähellä, vieressä. Minusta on hirveän noloa mennä vaikka kesätorille anopin kanssa ja koko ajan puhua papattaa puhelimeen kaverille. Kun meillä ollaan lomalla työstä, niin annetaan aikaa läheisille. Tiedän miehiä, jotka vaikka kesken seksiaktin juttelevat kavereilleen, turha sitä on naiseen panostaa 100%, mutta ehkä puhelin ei oikeasti ole niin tärkeä, että siihen pitää aina ja kaikkialla vastata.
onhan siellä puhelimen toisessa päässäkin läheisiä? Minulle ainakin ystävätkin ovat läheisiä, joillekin näemmä eivät. Ja tuossa sinun suorituslistassa ei ole yhtä puolituntista missään kohtaa, että ehtisi jutella ystävän kanssa? Miten ehdit vessaan tai suihkuunkaan?
Tiedän, että sitäkin tehdään, mutta kiitos ei.
Kun tapaan ystäviäni, suljen kännykän. He tietävät, että sillä hetkellä hje ovat minulle tärkeitä. Sinä olet todennäköisesti niitä, jotka menevät kaverille kylään, mutta puhuvat koko ajan jonkun toisen kanssa puhelimessa. Et edes halua ymmärtää, että lomalla ei ole pakko roikkua kännykässä tai naamakirjassa. Ystävyys säilyy ilman tuollaista pakkosoittelua, joka sinulla on meneilään.
että ette voi kunnioittaa joidenkin toivetta saada olla omalla lomallaan rauhassa niinkuin tahtoo?! Lomalla on lupa ja tarkoitus rentoutua omalla tavallaan, ja jollekin se voi tarkoittaa täyttä rauhaa erämaamökissä, jollekin vilkkaita kesätapahtumia, jollekin jotakin muuta. Joku kälättävä av-akkako sen nyt muka säätää että ei kukaan saa haluta olla vaan rauhassa ydinperheen kesken??? Vuodessa on taatusti aikaa olla yhteydessä muulloinkin, mutta ei, pitää vääntää ja valittaa ja säkättää. Kas kumma jos jotakuta ei kiinnosta jutella tuollaisen kanssa lomallaan..
älä nyt hikeenny. Olen vain ihmetellyt, miksi ihmiset haluaa lomaa ystävistään. Minä ainakin olen lomailemassa työstäni, en ystävistäni. Tottakai ymmärrän, että halutaan olla perheen kesken, eikä sen grillauksen aikana viitsi juoruilla kaverien kanssa, mutta ei kai se tarkoita sitä, ettei ystävien kanssa voi olla missään tekemisissä lomalla (enkä tarkoita lomamatkaa tai mökkeilyä, vaan ihan sitä aikaa, jolloin on töistä vapaata).
Missä välissä te sitten olette tekemisissä niiden ystävienne kanssa, jos lomalla ette halua olla heidän tavoitettavissa ja muulloin olette töissä? Eikö teillä ole ystäviä vai meneekö teidän arki-illat ystävien kanssa? Ettekö silloin vietä aikaa perheen kanssa?
onhan siellä puhelimen toisessa päässäkin läheisiä? Minulle ainakin ystävätkin ovat läheisiä, joillekin näemmä eivät. Ja tuossa sinun suorituslistassa ei ole yhtä puolituntista missään kohtaa, että ehtisi jutella ystävän kanssa? Miten ehdit vessaan tai suihkuunkaan?
Tiedän, että sitäkin tehdään, mutta kiitos ei. Kun tapaan ystäviäni, suljen kännykän. He tietävät, että sillä hetkellä hje ovat minulle tärkeitä. Sinä olet todennäköisesti niitä, jotka menevät kaverille kylään, mutta puhuvat koko ajan jonkun toisen kanssa puhelimessa. Et edes halua ymmärtää, että lomalla ei ole pakko roikkua kännykässä tai naamakirjassa. Ystävyys säilyy ilman tuollaista pakkosoittelua, joka sinulla on meneilään.
tarkoittanutkaan, että vessasta pitäisi soittaa! :D Tarkoitin vain sitä, että miten vessassa käyntiin, suihkuun tai nukkumiseenkaan löytyy aikaa, kun pitää viettää aikaa niiden läheisien kanssa niin tiiviisti eikä hetkeäkään siitä ajasta voi tuhlata ja loma on niin täyteen buukattu.
Minä olen koko ajan ollut tuollaisen välimuodon kannalla ja sanonut, että ymmärrän toki, jos on kylässä jossain tai joku puuha lasten kanssa menossa tms ei halua silloin puhua puhelimeen, mutta ei kai kukaan lomallaan tee sellaista niin tauotta, ettei ehtisi ystävän kanssa jutella. Siis minä ihmettelen tuota "soitellaan sitten kun lomani on ohi", en ihmettele jos sanotaan, "puhutaan huomenna, silloin on paremmin aikaa". Onpas tätä nyt vaikeaa käsittää
heillä ja sitten välillä tietysti minä ja mies käymme hippaamassa omien ystäviemme kanssa erikseen. Kyllä sitten lomalla haluaa olla ainoastaan ja vain perheen kanssa, usko jo ;) Onkohan ap perheellinen lainkaan? Vai muuten vaan päästään vialla... Alkaa jo naurattaa tuo jankkaaminen!
Työpaikan puhelimeen PITÄÄ laittaa lomaviesti, jossa soittajalle kerrotaan, että henkilö on lomalla, ja kerrotaan, mitä tulee tehdä, jos haluaa silti tavoittaa hänet. Esimerkiksi omalla työpaikallani tuo on pakko laittaa. Kun sitten ystävät soittavat puhelimeeni, he luulevat, että viesti on tarkoitettu heille. Niinhän se ei ole. Se on tarkoitettu työkontakteille, jotta he eivät soittaisi minulle laiturin nokkaan, jossa minulla ei ole työvälineitä saatavilla. Puhelu tulee kyllä perille minulle, kun painaa sitä kakkosta ihan niin kuin ohjeessa sanotaan.
joskus lomien aikana, jos ei ole ihmeempiä suunnitelmia. Mutta _ollessamme matkoilla_, tai jos tiedämme esim. kaveriperheen tai sukulaisperheen _olevan matkoilla_, emme kilauttele mitään turhia, katsos kun osaamme sen verran kunnioittaa muita. Ja asettua toisten asemaan, antaa tilaa ja rauhaa muille.
Hyvät kesät sulle, jankkaaja.
mutta itse ainakin vastaan yleensä kuullakseni asian luonteen, jos siis tilanne sallii vastaamisen. Jos jotain "tärkeää", niin puhelu jatkukoon, jos vain "kuulumisten vaihtoa" niin soitellaan parempana ajankohtana. Toivottavasti kukaan ei ole loukkaantunut, meidän piireissä tuntuu olevan ihan yleinen käytäntö.