Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis eikö joillekin saa kesäloman aikana soittaa (puhelimella)?

Vierailija
14.07.2010 |

Pariin tällaiseen tuttuun/kaveriin/sukulaiseen törmännyt, ja aina jaksaa hämmästyttää.

Yrität kesäaikaan soitella kuulumisia tai muuten vaan ja vastaus on (live/tekstari): me ollaan nyt lomalla, soitellaan parin viikon päästä.

Ja kyse ei ole siis ollut ulkomaanlomista, vaan siitä että ovat/mies on jäänyt kesälomalle ja nyt ollaan virallisesti kesälomalla, kotona tai muualla Suomessa.

Enkä ole soitellut mitenkään turhan usein, siitä ei ole kysymys...

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lomalla ole pakko olla yhteydessä, jos ei muutenkaan. Onpa hyvä syy olla rauhassa.

Vierailija
2/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen myös tajuavat. Kyllä sitä loman jälkeen ehtii taas kuulumiset vaihdella! Ja oman perheen kesken on usein niin kivaa/intensiivistä että haluaa nauttia niistä ihanista hetkistä eikä pälpättää puhelimessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös loma ole juuri sitä, että voi viettää aikaa ystävienkin kanssa, etenkin kun kiireisessä arjessa heitä ei ehdi nähdä.

sen myös tajuavat. Kyllä sitä loman jälkeen ehtii taas kuulumiset vaihdella! Ja oman perheen kesken on usein niin kivaa/intensiivistä että haluaa nauttia niistä ihanista hetkistä eikä pälpättää puhelimessa...

Vierailija
4/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on Suomi. Kylmä kulttuuri, jossa perheenjäsenet hädin tuskin tuntevat toisensa, saati että kenenkään kanssa oltaisiin lomilla tekemisissä.

Vierailija
5/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kanssa käydään yhteisellä lomamatkalla, toiseten luokse mennään aina mökkkeilemään. Monet kutsutaan meille grillaamaan juuri kesälomalla. Myös sukulaisia tavataan enemmän. Arkisin ei ole samalla tavalla aikaa tavata ystäviä, eikä ulkomaanmatkoille tai mökkireissuille ehdi/jaksa lähteä. Ihanaa kun on loma ja saa tavata rakkaita ihmisiä!

Vierailija
6/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen voi tietää etukäteen, milloin kenelläkin sukulaiselle on lomat, että osaa sitten olla häiritsemättä?

Sukulaisten ja ystävien soittoihin/viesteihin meillä on tapana kyllä vastata lomalla, silloinhan on aikaa paremmin. Tietysti ymmärrän, jos on jossakin "erityisessä" paikassa eikä takapihalla aurinkoa ottamassa tai mökillä, ei olisi kovin kiva viettää vaikka illallisristeilyä toinen puolisoista känny korvassa koko matkan ajan.

Toisilla on eri tavat ja syitäkin voi olla vaikka kuinka ihmeellisiä tuohon puhelinkieltoon, annetaan lomarauha niille, jotka sitä kaipaavat.

Vierailija
7/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan unohtaa ankeat asiat = ystävät?? Kai nyt edes puhua voi, jos ei nähdä halua. Enpä ole tällaisesta ennen kuullut..

Vierailija
8/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma vietetään nimenomaan perheen, sukulaisten ja ystävien kanssa. Kaiken turhanpäiväisen kommunikoinnin voi hoitaa arkenakin.

Voisin helposti kuvitella, että laittaisin ap:n mainitseman kaltaisen viestin jollekin ihmiselle joka ei kuulu lähipiiriini.

Vierailija
9/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis soitteletko sä ihmisille vaikka _tiedät_ heidän olevan _lomamatkalla_??

Ymmärrä nyt; loman tarkoitus tosi monien mielestä on just se että päästään irti ihan kaikista niistä arkikuvioista, joten en mä ainakaan kaipaa matkoillemme mitään soitteluita turhanpäiväisistä asioista, silloin en nimenomaan halua miettiä mitään kotipuolen asioita!

Jos on joku ihan elintärkeä asia, niin sitten saa soittaa, mutta muuten pidän soittelevaa tyyppiä lähinnä todella ajattelemattomana tai jopa itsekkäänä, jos ei tajua antaa toisille sitä hetken lomailurauhaa ihan vaan perheen kesken, kun siitä on vieläpä maksettu usein aika paljon rahaa kun lähdetään kauemmas kotoa. Tarkoitus on rentoutua.

Vuodessa on aika monta kuukautta jolloin voit soitella! Jos haluat sopia jotain yhteistä menoa kesälle, niin ota puhelin käteen hieman aiemmin ja kysele. Pakkoko sun on just silloin pirautella, jos siis tiedät että toiset ovat vaikka perheen kesken kauan odotetulla matkallaan? Sä sit muistuttelet kälätykselläsi siitä arjesta, jota kyllä on taas edessä vaikka kuinka. Tosi itsekästä, oikeasti!!

Vierailija
10/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä katso hyvällä, jos joku tulee meille istumaan iltaa ja rupatan sen koko ajan puhelimessa. Lomalla on niin paljon tekemistä, että ei ehdi istua alas rupattelemaan rauhassa. Lisäksi on niitä, jotka eivät tajua, jos sanoo, että ehdin puhua 5 min. He olettavat, että se on 55 min.

Vierailija
11/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsieni kummitätejä. :-( Mutta onhan tässäkin tapa ilmoittaa, että et kuulu lähipiiriimme.

Ap

Vierailija
12/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis soitteletko sä ihmisille vaikka _tiedät_ heidän olevan _lomamatkalla_?? Ymmärrä nyt; loman tarkoitus tosi monien mielestä on just se että päästään irti ihan kaikista niistä arkikuvioista, joten en mä ainakaan kaipaa matkoillemme mitään soitteluita turhanpäiväisistä asioista, silloin en nimenomaan halua miettiä mitään kotipuolen asioita! Jos on joku ihan elintärkeä asia, niin sitten saa soittaa, mutta muuten pidän soittelevaa tyyppiä lähinnä todella ajattelemattomana tai jopa itsekkäänä, jos ei tajua antaa toisille sitä hetken lomailurauhaa ihan vaan perheen kesken, kun siitä on vieläpä maksettu usein aika paljon rahaa kun lähdetään kauemmas kotoa. Tarkoitus on rentoutua. Vuodessa on aika monta kuukautta jolloin voit soitella! Jos haluat sopia jotain yhteistä menoa kesälle, niin ota puhelin käteen hieman aiemmin ja kysele. Pakkoko sun on just silloin pirautella, jos siis tiedät että toiset ovat vaikka perheen kesken kauan odotetulla matkallaan? Sä sit muistuttelet kälätykselläsi siitä arjesta, jota kyllä on taas edessä vaikka kuinka. Tosi itsekästä, oikeasti!!

Eli eikö saa soittaa, vaikka toinen olisi kotona? Kun on lomalla?

Vierailija
13/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole noin kenellekään vastannut, muuta voisin. Ja en siis tarkoittaisi mitään soittokieltoa. Vaan sitä, että ollaan nyt lomalla ja päivät jo täynnä ohjelmaa. Yleensähän ystävät soittavat, että mentäiskö kahville tai muuten nähtäis. Joten mieluummin soittelen sitten, kun aikaa nähdäkin ja voidaan sopia tapaamisesta. Anoppilan kasvimaan, mattojenpesun ja mansikoiden pakastamisen välissä en välttämättä todellakaan ehdi. Ja jos siis ei olla edes kotona. Toki sellaisten tuttujen kanssa,joita harvoin tapaa, on ihan kiva vaihtaa kuulumisia milloin vain, mutta muuten soittlen tapaamisasioissa mirluiten silloin kun ehdin tapaamaan. Itse en tuota minään soittokieltona todellakaan tarkoittaisi, vaan toivoisin rulkintaa, että jos ei kummempia asioita, niin soitellaan kun tilanne rauhoittuu.

Pariin tällaiseen tuttuun/kaveriin/sukulaiseen törmännyt, ja aina jaksaa hämmästyttää. Yrität kesäaikaan soitella kuulumisia tai muuten vaan ja vastaus on (live/tekstari): me ollaan nyt lomalla, soitellaan parin viikon päästä. Ja kyse ei ole siis ollut ulkomaanlomista, vaan siitä että ovat/mies on jäänyt kesälomalle ja nyt ollaan virallisesti kesälomalla, kotona tai muualla Suomessa. Enkä ole soitellut mitenkään turhan usein, siitä ei ole kysymys...

Vierailija
14/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olen läsnä kybällä, en istu sivussa puhumassa puhelimeen. Tai jos grillataan, niin olen siinä mukana enkä mene jonnekin nurkan taa juttelemaan kaverin kanssa. Siksi laitan viestiä, että olen lomalla, soita 2 vko kuluttua.

Vierailija
15/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olen läsnä kybällä, en istu sivussa puhumassa puhelimeen. Tai jos grillataan, niin olen siinä mukana enkä mene jonnekin nurkan taa juttelemaan kaverin kanssa. Siksi laitan viestiä, että olen lomalla, soita 2 vko kuluttua.

Vierailija
16/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vieraita tai olemme itse kylässä.

Ollaan katsomassa jotain nähtävyyttä tai ravintolassa tai kahvilassa.

Olemme rannalla ja olen juuri joko lähtenyt uimaan, leikkimään lasten kanssa tai asettautunut lukemaan. En usein ota kännykkää ollenkaan rannalle mukaan.

Olen kotona pihalla, enkä välttämättä edes kuule puhelimen sointia. Vaikka kuulen, en välttämättä jaksa heti vastata, jos olen juuri silloin vaikka grillaamassa, uima-altaassa, tramboliinilla, istuttamassa kukkia.

Haluan nähdä ystäviänikin lomalla, mutta lapsiemme ja perheemme ehdoilla.

Jos en pysty/halua vastata, soittelen kyllä

vaikka illalla tai seuraavana päivänä takaisin, tai laitan ainakin viestiin että soitellaan parin päivän sisällä (ei monen viikon päästä), mutta etenkin pitkään puhuville on joskus vaikea löytää sopivaa aikaa (mulla esim. eräät ystävät puhuvat n. tunnin, voi olla esim. anoppilassa vaikea löytää sopivaa aikaa, kun pitäisi niiden sukulaistenkin kanssa seurustella).

Ärsyttää, jos ihmiset olettaa, että kännyköitä pitäisi pitää aina mukana vaikka se periaatteessa mahdollista onkin.

Siis soitteletko sä ihmisille vaikka _tiedät_ heidän olevan _lomamatkalla_?? Ymmärrä nyt; loman tarkoitus tosi monien mielestä on just se että päästään irti ihan kaikista niistä arkikuvioista, joten en mä ainakaan kaipaa matkoillemme mitään soitteluita turhanpäiväisistä asioista, silloin en nimenomaan halua miettiä mitään kotipuolen asioita! Jos on joku ihan elintärkeä asia, niin sitten saa soittaa, mutta muuten pidän soittelevaa tyyppiä lähinnä todella ajattelemattomana tai jopa itsekkäänä, jos ei tajua antaa toisille sitä hetken lomailurauhaa ihan vaan perheen kesken, kun siitä on vieläpä maksettu usein aika paljon rahaa kun lähdetään kauemmas kotoa. Tarkoitus on rentoutua. Vuodessa on aika monta kuukautta jolloin voit soitella! Jos haluat sopia jotain yhteistä menoa kesälle, niin ota puhelin käteen hieman aiemmin ja kysele. Pakkoko sun on just silloin pirautella, jos siis tiedät että toiset ovat vaikka perheen kesken kauan odotetulla matkallaan? Sä sit muistuttelet kälätykselläsi siitä arjesta, jota kyllä on taas edessä vaikka kuinka. Tosi itsekästä, oikeasti!!

Eli eikö saa soittaa, vaikka toinen olisi kotona? Kun on lomalla?

Vierailija
17/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ulkomailla niin pyrin kyllä ihan hintasyistä lopettamaan puhelun mahdollisimman lyhyeen. Isäni on vain siitä raivostuttava, että sille pitäisi lyödä luuri tylysti korvaan kun se ei LOPETA vaikka kuinka sanoisin että tämä tulee hirveän kalliiksi. Siitä seuraa vain sellainen pitkäpiimäinen jaaritus että "niin, kyllä kai se tosiaan on vähän kallista, minkähän hintaista se mahtaa olla, niinpä niin, ehkä sitten tosiaan pitemmät kuulumiset sitten Suomessa taas, paitsi että sen verran pitää kyllä sanoa että mummo kävi marjassa plaplaaplaa ja sitten Kiljuset, oletko sinä heitä koskaan tavannut, heidän poikansa kirjoitti juuri ylioppilaaksi, enhän minä tosi sitä poikaa ollenkaan tunnekaan, mutta ajattelin että tunnetko sinä kun hänhän ei ole sinua kuin 10 vuotta nuorempi ja naapuripitäjästä jne.

Grr.

Vierailija
18/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä myös puhutaan pakollisia työpuheluita ihan tarpeeksi, joten lomalla on ihan oikeasti kiva pitää jonkinlaista puhelinrauhaa. On ihan kiva, jos voi jutella miehen kanssa hetken ilman jatkuvia puhelinsoittoja ja tietysti kyläpaikoissa puhelimeen kälättäminen on epäkohteliasta. Eli en minä ainakaan tarkoittaisi loukata (tyyliin "et kuulu lähipiiriin") vaan päinvastoin hyvälle tutulle uskaltaisin sanoa, ja olen sanonutkin monesti, että voidaanko soitella myöhemmin. Joskus kun on jotain muuta meneillään. Ja en alkaisi vältäämättä tekemään tiliä tekemisistämme vaan sanoisin vaan, että ollaan lomalla. Ei siitä minusta kannata loukkaantua.

Sorry kirjoitusvirheet edellisessä, lapsi nukahti syliin...

18

Vierailija
19/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska läheisimmät ystäväni ovat minulle rakkaita ja tärkeitä tärkeitä. Lomalla on myös aikaa puhua. Osaan myös olla vastaamatta jos on kädet täynnä lapsia ja SOITTAA TAKAISIN.

Olin viikonloppuna kolarissa ja olen soittanut kaikille ystävilleni ja saanut henkistä tukea ja lohdutusta.

Vierailija
20/77 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää sanoa, että soita 2 vkon kuluttua? Eikö riitä 2 tunnin /päivän kuluttua. Ette kai te ole huvipuistossa, kylpylässä tai grillaamassa kahta viikkoa, niin ettei välissä ehdi juttelemaan YSTÄVÄN kanssa? Minä olen ainakin lomalla työstäni, en ystävistäni.

Entäs loma-ajan ulkopuolella vapaa-aikana? Ettekö silloin grillaa, tee ruokaa, ulkoile, käy kylässä, kaupassa tms. Sanotteko silloinkin "elän ruuhkavuosia, soita kun olen eläkkeellä"?