Jos kihlattusi olisi pettänyt sinua usean kuukauden ajan, haluaisitko tietää siitä?
Jos olisit kihloissa ja kihlattusi olisi pettänyt sinua useamman kuukauden ajan saman naisen kanssa, haluaisitko tietää tästä? Jos salasuhde olisi jo loppu, vaikuttaisiko se asiaan? Haluaisitko silti tietää?
Olen itse tämä salasuhde. Uskoin miehen lupauksiin ja siihen, että hän aikoo jättää kihlattunsa. (tyhmä minä, tiedän) Nyt olen lopettanut suhteen. Mietin, että kertoisinko kihlatulle. Kihlattu pitää miestä maailman ihanimpana pyhimyksenä, kaikki palvovat tätä miestä. Samalla mies petti koko ajan ja tietenkin haukkui kihlattuaan minulle... Mitä tekisitte? Haluatteko tietää?
Kommentit (61)
Kai sitten olen. En voi muuta kuin todeta, että tiedän tehneeni väärin, ihastuin ja luulin miehen jättävän kihlattunsa. Olen todella pahoillani. Ja jos se en olisi ollut minä, se olisi ollut joku muu, koska mieshän laittoi seksi-ilmoituksen nettiin. (kuvallisena muuten, ihme ettei kukaan saanut tietää)
ap
seuraan tätä ketjua. Itse Musta ap vaikuttaa ihan asialliselta, eihän hän ole tätä miestä pahempi. Säkö todella antaisit miehellesi kuukausien paneskelun anteeksi, kunhan vaan kertoisi itse. Mä kyllä säälisin sua siinä tapauksessa.
Ja miehesi vasta säälittävä olisi, paneskelee kahta. Tämä toinen nainen kai olisi ihan sivuseikka siinä vaiheessa kun asia paljastuisi, eiköhän ongelman keskiössä silloin ole sinä ja miehesi ja teidän tilanteenne.
Täällä on osalla hirveä tarve syyttää tätä ap:tä ja mies on sitten ihan ok?? Itse hyökkäisin mieheni kimppuuni (verbaalisesti) jos tällaista tapahtuisi. Ei voisi vähempää kiinnostaa se panopuu. Mies on vähintään yhtä "syyllinen", ellei enemmänkin. Hänhän on varattu, ei tämä toinen tässä tapauksessa.
Onko teillä mimmit noin epävarma olo miehistänne?
Toisaalta, jos kerron, se aiheuttaa pahaa mieltä nuorelle tytölle. Heidän suhteensa voi olla loppu, tulee avoero ja surullista. Olisiko sittenkin parempi olla hiljaa? Jos mies nyt pysyisi uskollisena, eikä enää laittaisi seksi-ilmoituksia nettiin? Jospa vaan minä tietäisin, millainen petturi-mies tytöllä on.
Mutta onko oikein, että nuorena jo sitoutuu moiseen mieheen? Tyttö voisi löytää luotettavankin miehen, joka ei koskaan pettäisi.
ap
Pidemmällä tähtäimellä teet naiselle palveluksen. Hänellä on aikaa löytää vielä se oikea, koska hän on nuori. Kerro.
että kirjoita kirje jossa kerrot asiat, ja loppuun puh.nro että avovaimo voi soittaa jos näin haluaa tehdä. Jos paukkaat oven taakse kertomaan, luuletko että saat puhua loppuun? Avokki tulee luultavasti suuttumaan, eikä halua sillä hetkellä kuulla kaikkea, myöhemmin kyllä.. Näin ajattelisin itse tekeväni jos mieheni jäisi petturuudesta kiinni.
Olisinko törkeä, jos facebookin kautta kirjoittaisin? Vai yrittäisinkö saada yhteyden kirjeitse?
ap
Nimella tai puh.numerolla saat kyllä osoitteen selville, ellei se ole salainen. Esim. Enirosta kysyt. Itse ottaisin mielummin kirjeen kuin facen kautta..
Joudun nyt lähtemään kaupungille. Palaan asiaan ja kerron, miten asia etenee.
Mun suurin osa ystävistä sanoo, etten saisi kertoa. Miksi en saisi? He ajattelevat, että parempi jos tyttö ei saa tietää. Miten niin parempi?
Mietin asioita, mitä teen ja miten toimin.
ap
Tyttöön sattuu hetken, mutta voi vielä saada onnellisen elämän rakastava ja luotettava mies rinnallaan.
niin sun täytyy kertoa. Ei ehkä parasta aviomiesainesta kenellekään.
niin sun täytyy kertoa. Ei ehkä parasta aviomiesainesta kenellekään.
Minä tyhmä vielä vastasin, en ole sen parempi. Mutta en osannut ajatella nenääni pidemmälle, olin puutteessa. Vasta nyt olen alkanut ymmärtää asiaa kihlatun näkökulmasta. Itse ainakin haluaisin tietää, jos mun mies laittaisi sellaisia viestejä nettiin!
että mitä ei tiedä, se ei voi satuttaa. Ehkä sun ystävät on tän ajatuksen kannattajia.
Minä en ajattele noin. Sillä asioilla on tapana paljastua. Vaikka miehen pettäminen sun kanssa ei paljastuisikaan, niin vähintään se, kyllä paljastuu ajan kanssa, että mies on petturi luonteeltaan.
Ja ehkä sun ystävät ajattelevat myös, että jos et kerro, niin sitten ei paljastu, että hekin ovat tienneet ja siten osallistuneet salailuun. Eli saattavat (tiedostamattaan) suojella omaa takamustaan.
tietää. Valheessa eläminen ei taida kantaa pitkälle. Itse olisin ehdottomasti halunnut tietää tällaisesta, olisin lopettanut tällaisen suhteen. Tässähän olisi selvinnyt, että miehen arvot ovat ihan toiselta planeetalta kuin omani, mikä ei tietäisi hyvää yhteiselle elämälle.
Ei olennainen kysymys ole se, "haluaisitko tietää", vaan kannattaako kertoa ja kummasta on enemmän hyötyä, kertomisesta vai kertomatta jättämisestä. Asiaa kannattaa ajatella mahdollisimman rationaalisesti ja yrittää siirtää tunteet sivuun.
"Haluaisitko tietää" on absurdi kysymys, koska totta kai lähes jokainen vastaa "kyllä." Sellaista mitä ei tiedä, ei kuitenkaan tiedä eikä tiedon puutteesta siis mitenkään kärsi. :) On helppo vastata "haluaisin tietää" jos pohtii omalle kohdalleen pettämistä josta ikään kuin jo tietää ja miettii miltä tuntuisi, jos ei tietäisi kuitenkaan. Vaikea selittää, mutta ehkä joku tajuaa.
Tässä tapauksessa on hankala sanoa, onko kertominen vai kertomatta jättäminen enemmän oikein. Neuvoisin ehdottomasti vaikenemaan, jos kyseessä olisi satunnainen hairahdus ja mies katuisi. Nyt näin ei ilmeisesti ole, vaan miehen valehtelu on patologista eikä aiheuta tunnontuskia? Vai? Siinä tapauksessa kertomalla voisi estää naisen avioitumisen väärän miehen kanssa. Toisaalta miehen luonteen luulisi selviävän hänelle muutenkin ja periaatteessa ihmisten pitäisi aina antaa itse selvittää asiansa. Jos pettämisestä kuulee joltakulta muulta kuin omalta kumppanilta, se on mahdollisimman nöyryyttävää ja tuskallista ja kolaus itsetunnolle ja ihmisiin luottamiselle kova. Harva asennoituu tyyliin "kiva että kerroit, oletpa reilu."
Mieti, onko motiivisi todellakin auttaa vaiko kostaa miehelle?
Ota myös huomioon, että petetty voi reagoida voimakkaasti. Et voi tehdä niin että pudotat aikamoisen pommin ja liukenet paikalta. Traumaattisessa tilanteessa pitää olla paikalla henkilö johon tyttö voi luottaa ja purkaa oloansa. Häntä ei saa jättää yksin! Se, että sinä kerrot voi tehdä asian sata kertaa kivuliaammaksi. Voit olla jopa vaarassa, jos hyökkää sun kimppuusi pahimmassa tapauksessa. Tai myöhemmin kostaa sulle jotenkin. Vähän itsesuojeluvaistoa hei.
Parempi olisi jos joku tytön lähipiiriin kuuluva kertoisi, jos kertoisi ollenkaan.
mieheni olisi pettänyt minua, mutta haluiaisin kuulla sen mieheltäni itseltään, en siltä toiselta naiselta.
mulle olisi kyllä ihan p...an hailee, kuka siitä tulisi kertomaan, pääpointti tässä on PETTÄMINEN. Ap ei ole pettänyt ketään. Miettikää nyt: nuori nainen rakastaa ihanaa kihlattuaan ja menee sen kanssa naimisiin, tekee lapsia, ja mies pettää kaiken aikaa. Vuosien päästä koko vyyhti paljastuu vaimolle, joka on luottanut mieheensä koko ajan. Miettikää millaset fiilikset vaimolla siinä vaiheessa.
Haluaisin tietää, jos mieheni pettäisi!
Aiemmassa parisuhteessa sain tietää asiasta aivan liian myöhään. Moni tiesi ennen minua, kukaan ei vaan "uskaltanut" kertoa minulle. Onneksi en saanut mitään sukupuolitauteja häneltä!
Kerro ihmeessä, tällä kihlatulla on oikeus tietää. Ja parhaassa tapauksessa pelastat hänen henkensä! (Jos mies pettää paljonkin ja ilman ehkäisyä)
Todennäköisesti sun motiivinasi olisi joko kostaa miehelle ja/tai saada pariskunta eroamaan ja mies itsellesi.
niin kyllä kertoisin. kannattaa vaan varautua siihen ettei tyttö usko sua ollenkaan tai sitten kun alkaa uskomaan niin syyttää vain ja ainoastaan sinua!
loppupeleissä on kuitenkin parempi olla rehellinen, jos ei mies sitä ymmärrä niin jonkun se on kerrottava. on kauheeta tajuta elävänsä valheessa ja mitä pidempään se mies ehtii tytölle valehdella sitä kauheempi niiden ero tulee joskus olemaan...
Jos kihlattuni salaa pettäisi, onneni perustuisi valheelle. Voithan lähettää vaikka anonyymin kirjeen tai sitten panet sanan kiertämään, jollet halua itse kertoa.
Mä olen sellainen, että haluan itse päättää asioistani. Ja päätöksentekoon tarvitsen kaiken saatavilla olevan tiedon. Toisin sanoen en halua tehdä päätöksiä puutteellisilla tiedoilla. Sinulla on sitä saatavilla olevaa tietoa, joten minä ainakin haluaisin saada sen.
En ole ollenkaan varma osaisinko kiittää sinua siinä tilanteessa tiedoista. Mutta vaikka kiitos jäisikin lausumatta, niin kiitollinen kyllä olisin.