Ruotsi kieltää bullterrierit ja pitbullterrierit, Tanskassa taistelukoirat on jo kiellettyjä
Kommentit (119)
Joo koiramme lehdestä luin että rodut ovat mustallalistalla ja kielto astuu ensi vuoden alusta voimaan.
Saisiko listan tietoonsa jostakin?
Oli niin ennalta arvattavaa, että tänne tulee kaikki tappajakoirien omistajat vinkumaan "meiän ihgu Giller Queen on maailman kiltein ja naapurissa asuu lastenraatelija-kultainennoutaja....!"
Onneksi täällä on ollut hyvää faktatietoa rodun ominaisuuksista ja "rauhallisuuden" syystä. Nää koirat nyt vaan on kasvatettu ja jalostettu, järjestelmällisesti ja vuosikausia, tappamaan toisia eläviä olentoja. Sellainen ei sovellu lemmikiksi.
Ja mitä sitten, vaikka vika olisinkin remmin toisessa päässä? Tuskin se paljon kuoliaaksi raadeltua pikkukoiraa/sen omistajia juuri lohduttaa. (esim. Olli Saarelan tapaus)
Mun mielestä KAIKKI KOIRAT saisi kieltää tietyiltä ihmisiltä.. Erikoislupa niille jotka viitsivät kouluttaa koiransa. Olisi vaikka tietyn väliajoin joku tarkistus (vähän niin kuin katsastus, että onko koira yhteiskuntakelpoinen).
Alkaa vaan olemaan niin raivostuttavaa, kun kävelee vaunujen kanssa viidestä koirasta yksi ei räyhää vaunuille. Toinen on nuo irtokoirat. Mun jalkaan on nyt kesän aikana ottanut kiinni chihuahua ja mäyräkoira.. Tai sitten talutetaan niitä mamman pikkumussukkoja 5 m flexin pituudelta. Lenkillä muuten tulee vastaan yks pittbull (?)(se isopäinen ja suht pieni). Kävelee niin hienosti hihnassa eikä räyhää ja hyöki.
Surettaa pienten puolesta??? Miksi koirat puree enimmäkseen lapsia? Kai siksi, koska kakarat niitä menee ärsyttään nenän eteen.
Aikamoinen tappaja... Nämä ovat perhekoiria. Kyllä, koiratappelutaustansa takia omistajan tulee olla ERITTÄIN hereillä, jos on muita, vieraita koiria lähellä, eikä tällaisista välttämättä koiratarhakaveria saa. Mutta älkää nyt hemmetti sentää väittäkö että lapset on vaarassa. Ja jos joku nyt tulee linkkaamaan jonkun jutun kuinka esim. Bullterrieri repi pikku lapselta pään irti, niin se on kyllä muiltakin osib häiriintynyt yksilö (mitä luultavimmin kasvatuksen seurauksena) koska lasten/ihmisten syönyi EI siihen paljon kohuttuun perusluonteeseen kuulu.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2010 klo 17:50"]
joka sanoi että kaikenlainen koirien pito "luvan varaiseksi". sillä hulluja rotuja (purijoita räyhääviä) olen tavannut muun muassa:
Karjalan karhukoira
Suomen pystykorva
Bernin Paimenkoira
Kultainen noutaja
Saksanpaimenkoira
Norwichinterrieri
muista pienistä roduista puhumattakaan.
On selvää että kaikkien näiden koirien omistajissa on vika, koiria ei ole pidetty koirina vaan jonain "jatkeena" "leluna" tms..
Tapaamani Amstaffit ja Bullit ovat tulleet hyvin toimeen ihmisten kanssa.
[/quote]
Kultaisianoutajia vihaava kokaainipäinen koirarasisti taas vauhdissa!! Jos itse omistat pitbullin/pitbull-seropin et ole oikeutettu haukkumaan muun rotuisia koiria, mielisairas pikkulissu! ja kultainennoutaja kirjoitetaan muuten yhteen, ihan huomautuksena vaan, osaisit tämän jos olisit istunut siellä koulunpenkillä edes yhden vuoden mutta kaikki aikasi menee vain pitbull-seropien ylistämiseen ja muuhun hölynpölyyn mäntti. Amerikassa pitbullit tappavat joka kuu ihmisen, joukossa myös naisia ja vauvoja mitä jos kyseessä olisitkin sinä tai joku tuttusi? toivon että pitbull repii nahkaasi niin opit kannattaako niitä ylistää maasta taivaisiin muita kiltimpiä rotuja pilkaten, itse en ole vastaavia uutisia löytänyt mistään muista roduista. Tosin onhan se ymmärrettävää että piripäissäsi puolustat kaikkea mikä on sinun "etusi" mukaista. Rotukoiravihaaja silti olet.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2010 klo 17:50"]
joka sanoi että kaikenlainen koirien pito "luvan varaiseksi". sillä hulluja rotuja (purijoita räyhääviä) olen tavannut muun muassa:
Karjalan karhukoira
Suomen pystykorva
Bernin Paimenkoira
Kultainen noutaja
Saksanpaimenkoira
Norwichinterrieri
muista pienistä roduista puhumattakaan.
On selvää että kaikkien näiden koirien omistajissa on vika, koiria ei ole pidetty koirina vaan jonain "jatkeena" "leluna" tms..
Tapaamani Amstaffit ja Bullit ovat tulleet hyvin toimeen ihmisten kanssa.
[/quote]
Kultaisianoutajia vihaava kokaainipäinen koirarasisti taas vauhdissa!! Jos itse omistat pitbullin/pitbull-seropin et ole oikeutettu haukkumaan muun rotuisia koiria, mielisairas pikkulissu! ja kultainennoutaja kirjoitetaan muuten yhteen, ihan huomautuksena vaan, osaisit tämän jos olisit istunut siellä koulunpenkillä edes yhden vuoden mutta kaikki aikasi menee vain pitbull-seropien ylistämiseen ja muuhun hölynpölyyn mäntti. Amerikassa pitbullit tappavat joka kuu ihmisen, joukossa myös naisia ja vauvoja mitä jos kyseessä olisitkin sinä tai joku tuttusi? toivon että pitbull repii nahkaasi niin opit kannattaako niitä ylistää maasta taivaisiin muita kiltimpiä rotuja pilkaten, itse en ole vastaavia uutisia löytänyt mistään muista roduista. Tosin onhan se ymmärrettävää että piripäissäsi puolustat kaikkea mikä on sinun "etusi" mukaista. Rotukoiravihaaja silti olet.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 13:02"]
Aloitus on provo. Ruotsi ei kiellä mitään rotuja.
[/quote]
Ei ole valitettavasti kieltänyt mitään rotuja ja siksi kodittomien koirien hoitolat on täynnänsä taistelukoirarotuisia koiria ja niiden sekoituksia.
Kielletään kaikki mistä minä en tykkää, tai mitä minä en ymmärrä. Ensimmäisenä minun kieltolistalle pääsee Salatut Elämät, Vain elämää ja Viidakon tähtöset. En ole katsonut enkä katso, paskaa on eikä tartte näyttää. Oikeastaan kaikki töllöt voisi kieltää ja komentaa suomalaiset lenkkipoluille :).
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 01:02"]
Kielletään kaikki mistä minä en tykkää, tai mitä minä en ymmärrä. Ensimmäisenä minun kieltolistalle pääsee Salatut Elämät, Vain elämää ja Viidakon tähtöset. En ole katsonut enkä katso, paskaa on eikä tartte näyttää. Oikeastaan kaikki töllöt voisi kieltää ja komentaa suomalaiset lenkkipoluille :).
[/quote]
Televisioita harvemmin käytetään tappeluissa ja hämärähemmojen vahteina kuten taistelukoiria käytetään...
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 01:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 01:02"]
[/quote]
Televisioita harvemmin käytetään tappeluissa ja hämärähemmojen vahteina kuten taistelukoiria käytetään...
[/quote]
Juu, Suomessa nämä hämärät taistelukoirat ovat vähintäänkin yhtä yleisiä, kun BB-julkkikset, tai viidakon tähtöset ;). Tv tappaa, nimittäin aivosoluja av-mammalta.
Siis mitä hemmettiä ?? Kuinka sairaita te näiden koirien puolustajat oikein ootte !? Ai että on OK pitää tappajakoiraa lapsiperheessä ?? Huhhuh. Jo se että sanotte että koiraan voi luottaa kertoo paljon siitä kuinka tyhmiä olette. Vanha sananlasku tulisi muistaa, 'eläimiin ja lapsiin ei tule koskaan luottaa '! Alunperinkään koirat eivät ole luotu sisäeläimiksi taikka lemmikeiksi, kaikista vähiten nämä rodut. Tapauksissa joissa perheen lapsi joutuu hyökkäyksen kohteeksi, tulisi sekä koira että vanhempi laittaa piikille !
Meillä kaksi koiraa toinen reilu kymppikilonen terrieri ja toinen isompi mötky...terrieri olisi pitänyt lopettaa jos se olisi isompi. Päässä vikaa, käy kaikkien koirien päälle oli minkä kokoisia tahansa, myös ihmisiä napsii jos on vähänkään vieras. Isompi lauhkea kuin lammas...nää on näitä. Ei ole ongelmaa joa koirat pitää kytkettyinä.
Oikeasti kaikille kuka kirjoiti tässä että tunne rodut voi kieltä ihan mikä tahansa koiran pitäminen, väärissä käseissä joku vitun pinseriki kaikin vaaralisen elukka. Staffit ja pitbullit on , lapsien kanssa (vauvojen) asustelevat ja kaikki elossa , ei naarmun naarmua..naurettava homma miten toiset mitkä eivät tietää mitää jaksa avata omat suut..ja he-he ihan tavis perhe ollaan ilman nahtakkeja ja tatuointeja.
Kielletään kissat ja pikku haukku koirat..noh? miks ei, mun lapsien päälle kissat hyökätty useasti..niin? mites noi suomalaiset pystykorvat? tyhmempi koira et löydät ikinä...
= verenhimoinen tappajakoira joka on ruotsissa kielletty
Kuten luiskaperäiset sakemannit, iho-ongelmaiset ruttunaamat, hengitystie- ja silmäongelmaiset lyttykuonot jne.
Tietyn rodun kieltäminen ei auta luonne- tai käyttöominaisuuksiin, koska ongelma siirtyy risteymiin. Sen sijaan nuo rakenneongelmat helpottavat jo yhden sukupolven päässä sekarotuisilla.
Eivät ole kyllä luonnostaan vihaisia tai aggressiivisia, ruumiinrakenne on vaan vankka ja ovat vahvoja ja kestäviä. Toivottavasti ei kielletä!!! Noista muista en osaa sanoa joten en kommentoi.
ja ei ole koskaan ollut ongelmia. ihanan kilttejä koiria, rakastaa lapsia ja muita koiria. voin myös kertoa sen että meidän yhden ns tappajakoiran kimppuun hyökkäs labradorinnoutaja meidän koira ei tehnyt mitään takas vaikka verta roisku. uskokaa jo hyvät ihmiset että ei se rodusta ole kiinni vaan kasvatuksesta.