Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUKUJUHLIEN VALOKUVAUS: Tähän kuvaan vain oikeat sukulaiset

Vierailija
11.07.2010 |

Onko tullut tilannetta valokuvauksen yhteydessä, että joku sukulainen alkaa vaatimaan vain "aitoja" sukulaisia tai erotellaan kasvattilapset tai muita kuvasta pois?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"adoptiovanhemmat ovat ihan isä ja äiti, eivätkä mitään kasvattivanhempia. Et taida oikeasti olla adoptiolapsi."

Vanhempani kuolivat kun olin 5 v. Toisen vanhemman sukulainen otti kasvattilapseksi, eivät adoptoineet juridisesti vaan joku sosiaalipuoli hoiti heille jonkun kk maksun ilmeisesti. Asuin heillä 18 vuotiaaksi.

Vierailija
22/30 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on hän silti äitini.

Ja ne sinun adoptiovanhempasi ovat sinun vanhempasi, eivät mitään kasvattivanhempia, vaikka kuinka millä nimittelisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi serkkuni lakkiaisissa meistä kaikista serkuksista kuvan, mutta jätti yhden serkuistani pois kuvasta. Hän ei ole biologisesti serkkuni, vaan toisen setäni vaimon lapsi, mutta minulle eikä tietääkseni muillekaan serkuilleni sillä ei ole koskaan ollut mitään merkitystä, olemme lapsesta asti serkuksia olleet. Pyysin serkkuani kuvaan, mutta hän sitten kieltäytyi itse, kun varmaankin koki tilanteen aika kiusallisena. Setäni vaimo, siis tämä innokas valokuvaaja, on kyllä muutenkin töykeä ja pitää itseään oikeutettuna arvostelemaan muiden elämää, ihan vaan siksi, kun sattuu olemaan "harras uskovainen" ja siksi tietää siis miten kaikkien muiden pitäisi elää elämäänsä...

niin miksi pitäisi olla mukana kuvassa?

En oli ikinä ymmärtänyt tätä, että sukuun kuuluisi ei-sukulaisia. Ihan yhtä mukavia ihmisiä ovat kuin muutkin, innolla riennän juhlimaan ja lahjoja kannan, mutta silti en pidä sukulaisena. Sama naapureide kanssa, hauska on kanssaan aikaa viettään, mutta sukukuvaa eivät kuulu.

outoa jos lapsena ei kuviin oltaisi siskoani huolittu vain koska meillä on eri äiti. Sisko hän on minulle aina ollut ja serkku serkuillemme.

Vierailija
24/30 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän (minun+miehen) suvuissa ainakin sukukuviin tulee sukulaiset perheineen, helluineen, lapsipuolineen ynnä muine :)

Meillä ei erotella, onko lapset yhteinen vai kumppanin entisestä elämästä ja niin edespäin.

Toki kuvia otetaan myös pienemmissä porukoissa, esim. vanhemmista ja lapsista keskenään, mutta kyllä niihin kuviin tulevat myös ne lapsipuoletkin :)

Vierailija
25/30 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kun isäpuoleni äiti halusi kuvan itsestään lapsenlapsiensa kanssa, menin yhteen kuvaa ja sit mun pitikin äkkiä mennä vessaan ja muut jatkoivat kuvien ottoa. Mummo sai kuvansa jossa on kaikki "lapsenlapset" mutta myös setäni kuvan jossa on Hänen Ihanat ja Ainutlaatuiset Lapsensa + velipuoleni.

Nyt 25v myöhemmin naurattaa vieläkin :) Olen erittäin hyvissä väleissä uus-serkkujeni kanssa.

Vierailija
26/30 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät pääse joka kuvaan mukaan.

Kannattaisi vähän kasvattaa nahkaa nenän päähän, eikä olla niin mahdoton. Helpommin tulee ihmistenkin kanssa juttuun kun ei ole niin mahdottoman nipo.

Vierailija
27/30 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tuo kasvattivanhemmistaan kirjoittanut halusi vain painottaa sitä, että nämä henkilöt eivät olleet hänen biologisia vanhempiaan.

Vierailija
28/30 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hän painotti lähinnä omaa kypsymättömyyttään.

Vierailija
29/30 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avopuoliso, kihlattu tai adoptio/kasvatti/sijaislapsi ole kelvollinen yhteiskuvaan perhejuhlassa. Kyllä se nahka kasvaa ilman "oikean sukulaisuuden" osoittelijoitakin, sillä aina on niitä, jotka eivät näe omaa nenäänsä pidemmälle. Itse olen sukulaisten kasvattama sijaislapsi, enkä ole moista syrjintää kokenut. Se ulkopuolisuuden tunne on silti säilynyt sisimmässäni läpi elämän. Lapsetkin sen pelin hallitsevat, "ei sulla ole oikeita vanhempia" oli tuttu lause serkkujeni suusta - ja mistähän he sen olivat oppineet? Omilta vanhemmiltaan tietysti.

Vierailija
30/30 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei häiritse yhtään vaikka en miehen suvun sukukuviin pääsisikää :D

Mut kyl ainakin meillä on mies ollut mukana esim. mun pikkusiskon rippijuhlakuvissa.

Sukuunhan se kuuluu vaikka ei naimisissa ollakaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan