Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ENSIKOT viikolla 41♥

10.10.2005 |

Pistänpä tästä pinon pystyyn tätä viikkoa varten. Tai siis ainakin tätä päivää/alkuviikkoa eli yhdyn aiempiin kannanottoihin siitä, että kannattaa varmaan aloittaa uusi pino ainakin pari kertaa viikossa, kun tuntuu mukavan aktiivista porukkaa olevan Enskareissa...

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä taidat olla ensikoista kauiten yrittänyt...Yli vuodenko? Kovasti kovasti toivon sulle pikku-kääröä....anteeksi kun en tiedä taustaasi, mutta oletteko käyneet testeissä?...jos jtp-taktiikka ei ole tuottanut tulosta??...anteeksi, kun niin suora olen..mutta samalla pelottaa, jos me olisimme selittämättömästi lapsettomia, niin kuin toiset tuntuu täällä olevan...? Ethän sinä???

-mooli suunnattomasti huolissaan

Vierailija
2/92 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos viestistä:=)

m-b

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mooli kauniista sanoistasi ja huolestasi!:)taidan tosiaan olla pisimpään yrittänyt. Juhannuksena 2004 jätin pillerit pois, mutta kun on ollut sen verta lyhyitäkin kiertoja tässä matkalla niin senpä vuoksi nuita kiertoja on kertyny jo tonkin verran..kiitos, minä toivon myös sitä pientä kääröä kovasti itselleni ja teille kaikille muillekin.

Taustasta sen verran, että ite kävin keväällä verikokeissa ja niissä ei ollut mitään erikoista(epäilin kun ennen menkkoja tulee 2-4 pv tuhrua) kesällä kävin ultrassa kun lääkärini epäili endoa, mutta ultrassa ei mitään näkyny. Kohdun takana on aristava kohta jossa endoa luultavammin on, mutta ei lähdetä tekeen mitään kun kivut eivät ole kovat ja kun varmuutta ei ole. Miestä ei ole testattu, ei ole halukas menemään(pelkää vian olevan hänessä ja syyttelee itseään) ja minä en halua häntä painostaa enkä pakottaa, antaa ajan kulua ehkä jonakin päivänä jos ei tärppiä tule sitä ennen. Lähetä minulla hänelle on kyllä näytteen ottoon.

Tuota jtp-taktiikkaa emme ole oikeestaa harrastaneet kunnolla kuin vasta tässä kierrossa joten siitä en tiedä tuloksia, mutta nyt päätettiin kokeille kerrankin kunnolla. Minulta saa kysyä/sanoa suoraan olen ite huono selittämään asioitani ellei niitä minulta kysytä joten ei hätää, tietääpähän jonkun olevan kiinnostunu asioistamme. Kiitos sinulle!

Toivon myös teille sitä pikaista plussaa, tätä tilannetta ja kummastelua en soisi kenellekkään!

Vierailija
4/92 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti selvensi tilaanne, että nyt " vasta" meette jtp:llä...toivottavasti nyt tulee se tärppien tärppi:=)!!!

Olen itse kanssa aikas noviisi ja koska meillä petielämä oli pitkään ihan kokonaan poissa niin nyt olen jo pelkästään tyytyväinen siihen, että petielämää edes silloin tällöin...meillä jokaisella on omat kompastuskivemme:=(

anyway...ihan älyttömästi ++++++säteitä enskarikavereille:=)

-mooli-booli

Vierailija
5/92 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu meillä kans on välillä vähän ollut nihkeää tuo kamarinpuoleinen elämä ja senkin vuoksi varmaa tää on kestäny vaikka yritetty on aina tähätä siihen oviksen tietämille...nyt sitten jokin kumma piikki iskeny ja aion nauttia tuosta ihanuudesta taas niin kauan kuin sitä kestää!!! ihan vaan jo sen itsensä vuoksi enkä vain vauvanteko mielessä!

Vierailija
6/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepas te taas olleet ahkeria laittamaan viestiä, kiva!

Näyttää siis olevan hiljainen viikko piinailun suhteen, paitsi Fiorellalla (oliko muita?). Kun itsellä sen suhteen hiljaisempaa, on hauskaa, kun saa piinailla muiden puolesta!

Brooke, Fiorella ja muut pitkäkiertolaiset: mulla kanssa tuota probleemaa. Viime kiertokin venyi ollen lopulta 41, vaikka söin teroja kp 16-25. Aiemmin ei tuo niin haitannut, kun ei vielä tätä vauvahaaveilua ollut. Tarvitsipa kärsiä tädistä vähän harvemmin. Mutta nyt toivoisi mieluummin noita lyhyitä kiertoja, jotta pääsisi pinailemaan useemmin!

Aika moni taitaa tikuttaa noilla ovistesteillä tässä kierrossa tai seuraavassa. Pitäisiköhän munkin koittaa...

No mutta työt kutsuu.

Piinailevalle Fiorellalle plussaonnea! Ja tietty muillekin enskareille!

Vierailija
7/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mooli:

Olen itse kanssa aikas noviisi ja koska meillä petielämä oli pitkään ihan kokonaan poissa niin nyt olen jo pelkästään tyytyväinen siihen, että petielämää edes silloin tällöin...

meillä myöskin on ollut toisinaan todella hiljaista vällyjen välissä niin johtunee varmaan ( toivottavasti) osittain siitäkin että on näin kauan vierähtänyt.. :( ja nyt taas hiljenee, ainakin vähäksi aikaa opiskelujeni takia, kun olet viikot pääosiltaan maailmalla ja vain vknloput kotona..

mutta olipa syy sitten mikä tahansa, niin en aio luovuttaa, jonaki päivänä meillä on maailman ihanin käärö :) ja siitäpä tuliki mieleen että käärölle voimia taistelussa.. isoja haleja ainakin miljoona.

-fiorella-

Vierailija
8/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

moolibooli; et sä ainoa ole joka täällä pyörii elämisen sijasta :) Mä piipahtelen täällä päivisin varmaan kymmeniä kertoja katsomassa olisiko uusia viestejä - mikä elämä? Sehän loppui kun jätin pillerit.

Oma napa, kp4/28-30, täti on yhä täällä...ja piinaa mua, vuodan ku pistetty sika! Siis oikeesti järkkyä, ennen en vuotanu ees " normaalin" paljon vaan aika niukasti, ja nyt tosiaan vuodan kuin pistetty sika, ihan tolkuttomasti! Mutta kai se johtuu yhä niistä pillereistä :)

Aion tikuttaa tässä kierrossa, yhtään kun en ole varma tuon kierron pituudesta (kuulema voi heittää paljonkin vaikka eka kierto olis suht normi), niin ajattelin alkaa testailla jo kp10, onkohan se liian aikaisin?

Hips, olen lähdössä koirien kanssa suppilovahverometsään ja muutenkin metsäilemään vapaapäivän kunniaksi...joten, eipä tälläkertaa enempää.

Alottakaa se plussa-aalto...joku onnellinen joka on piinailemassa (en muista nimimerkkejä kun on kanan muisti), +++++onnea sinulle!!!!

Vierailija
9/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enskarikaverit, kiva että ootte jo hereillä!

Eipä tänne kummempaa, flunssa on menossa pois ja tällä viikolla ei vielä piinaillakaan, joten...hiljaista on!!

Vierailija
10/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mitään uutta auringon alla, niin enpä viiti kauheesti kirjotella. Mutta olisi niiin mukava lukea muitten juttuja.. =) ..heh..

Sen verran toki on tapahtunut, että tuttavaperheeseen syntyi esikoinen ja mua vähän pelottaa että jos niitä nyt sitten pitää mennä kattomaan.

Anteeksi tuo pitää, mutta kun en oikein tiedä rupeaako liikaa ahdistamaan sellaisen suloisen nyytin näkeminen.. :´(

He aloittivat vauvatouhut paljon meidän jälkeen ja saivat nyytin PALJON ennen meitä... no sellastahan tää on.. elämä siis..

Mutta, kyllä se vähän kirpasee.

Kyllä mä sitten varmaan haluun mennä kattomaan kunhan on vähän menny aikaa enemmän ja ovat kotiutuneet. =)

Vierailija
11/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans ootellut, että joku laittaisi viestiä, kun ei täällä meilläpäin oo tapahtunut mitään mielenkiintoista.

Ilma ois ihana, mutta duunissa pitää vielä jaksaa pari tuntia. :(

Tylsää....

Päätin sit muuten mäkin tikuttaa tässä kierrossa tuota ovista. Aloitan perjantaina, jolloin tuommoisen vähän lyhyemmän kierron mukaan pitäisi aloittaa. Katotaan kuinka pitkään sitä joudun tekemään...

Vierailija
12/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...läsnäolevaksi. Pakko tulla iltapäivätauolla ihmettelemään että mitäs Enskoille kuuluu! aika hiljainen päivä tuntuu olevan.

Itsekin olen painanut koko päivän rästissä olevia töitä, koska huomenna mennään työporukalla " virkistäytymään" koko päiväksi ja torstaina pidän lomapäivän. Pakko vähän putsata työpöytää sitä ennen, tosi tylsää : (

Mulla kp 10 (/28-38), kun joku näitä kyseli. Innolla odottelen jos vaikka onnistuisin oviksenkin bongailemaan.

Nyt ei muuta, sori vaan, mutta tänään ei oo tapahtunut mitään jännää. Takaisin töihin, heipat vaan!

-Jessica-

Vierailija
13/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari tuntia vielä pitäs jaksaa (oikeestaan vähän jo vajaakin, kun livahdan aina vähän ennen neljää).

Toivottavasti ovis löytyisi, Diotima (hmm.. toivottavasti tuo nikki meni oikein). Sitä toivon myös omalla kohdallani.

En vain oikein tiedä pitäisikö livahtaa kauppaan ilman miestä niitä ostamaan, kun en oikein tiedä mitä se niistä tuumailee.

Viimeksi kun noita tikkuja kokeilin, niin ajankohta onnistui sopivasti miehen iltaviikolle, niin aamulla sain ihan rauhassa itekseni pähkäillä niitten kanssa.

Katotaan nyt sitten.

Nyt tein itelleni lupauksen, että tänään kyllä on soitettava sinne lekuriin.

Eihän tästä nyt mitään muuten tuu!

Jeps.

Tänään onkin sitten mentävä ulos nauttimaan aurinkoisesta ilmasta taas. Tällä kertaa koiran kanssa. =)

Vierailija
14/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti on kylässä kolmatta päivää, varmaan alkaa huomenna tehdä lähtöä täältä. Toivottavasti menisi nyt kokonaan muille maille ja saataisi se plussa-aalto alulle!

Itselläni on nyt aika positiivinen mieli. Varmaan siksi, että viime kierto jäi lyhyemmäksi kuin oletin, sekä olen nyt päättänyt puhua asiasta lääkärille ja aloittaa ovistestit. Ehkä paikallaan junnannut tilanne nyt sitten saa uutta vauhtia!

Mä en aio kertoa miehelle ovistesteistä, vaan hoidan homman hiljaisuudessa. En muutenkaan kauheasti puhu sille vauva-asioista petipuuhien aikana, vaan mieluumin muissa yhteyksissä. Parempi varmaan, ettei aiheuta miehelle asiasta turhia paineita. Vaikka mulla olisikin jotain taka-ajatuksia, epäilisin olevan oviksen aika tms. niin musta on parempi antaa miehen ymmärtää, että haluan puuhastella muuten vaan enkä vauva-asiat mielessäni.

Meillä nuo puuhastelut rajoittuu aika pitkälti vain viikonloppuihin. Ei siksi, ettei haluttaisi, vaan molemmilla vaan on niin paljon harrastuksia että illat menee niissä, ja sitten ollaankin niin väsyneitä ettei jaksa kuin nukkua. Täytyisi kai tässä nyt vähän yrittää tsempata! Mutta jospa nuo ovistestit toisi valaistusta tilanteeseen, niin tietäisi sitten vähän paremmin, milloin kannattaa olla ahkerana!

Vierailija
15/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin pistäytymään!

Täällähän on hirveesti sutinaa, luin ton vkl-läjänkin läpi, mutta unohdin jo puolet asioista!

Täällä parahimmat ovisajat menossa, kp 12/27-33. Ajattelin tossa kohta tikutella, kun en aamulla ehtinyt... Ei vaan millään oo nyt hätä! Toisaalta kivut eivät vielä ole alkaneet mutta venyvää limaa on jo sunnuntai-illasta asti näkynyt, (yök taas nää jutut!) joten eiköhän kohta ala olla aika.

+++ säteitä kaikille +++

- Oon@ -

Vierailija
16/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on kyllä jäätäny käsiä jännityksestä.. kävin siel meidän terkkarilla puhumassa tästä meidän lapsettomuudesta, ja sehän varas saman tien ajan gynelle. nyt pelottaa että tietty ne löytää minusta jonku aivan kamalan vian, kenties mulla ei ole munasarjoja ollenkaan tai kohtua, tai jotain muuta vastaavaa. nyt kaikki alkaa tuntua niin todelliselta tämän lapsettomuuden suhteen.. pitäis varmaan jo siirtyä tonne lapsettomien puolelle... *huokaa syvää*

toisaalta se täti oli oikein herttainen ja ymmärtäväinen, ja vähän " lupailikin" että kyllä se nykyään tuo lääketiede saa sen raskauden alkamaan, olipa tilanne kuinka tiukka tahansa. minusta se oli aika optimista puhetta, mutt akyllähän se vähän lohdutti.

harmittaa ku mies on nytte sitte alkanu vänkäämään vastaan, tai siis se ei vain ole enää niin innolla mukana kuin joskus alkuaikoina (muistutan nyt tässä välissä taas että aloitimme yrityksen yli vuosi sitten heinäkuussa..). se vain sanoo pakolliset lohdutukset ja on sitte tuppisuuna, ymmärrän kyllä että täytyyhän tämän tilanteen sitäki vaivata ja olisin valmis kuuntelemaan ihan milloin tahansa, mutta kun se ei halua puhua, eikä kunnolla edes myöntää että sitä tämä juttu vaivais sen kummemmin :(

joku puhui ( en muista kuka ) siitä kun " pitää" mennä katsomaan tuttujen tulokasta, niin mulla on aivan samanlaiset fiilikset ollu noissa jutuissa jo pidemmän aikaa. itkua saa pitää joka kerta. eräät meidän tutut alkoivat odottaa lasta joskus kauan aikaa sitten, en ollut silloin vielä edes varsinaisesti vauvakuumeessa, mutta siitähän se alkoi kasvaa ja piakkoin sen lapsen syntymän jälkeen meilläkin yritys alkoi. no, kuten arvata saattaa, he alkoivat odottaa toista, ja ovat jo saaneetkin sen ja mie se kärvistelen katkerana ja surullisena :(

nyt kaikki jo luulee että inhoan lapsia kun aina niin yrmeästi suhtaudun uusiin tulokkaisiin... kunpa vain tietäisivät...

mutta nyt pois minusta synkistelyt :) sitä tuli jo aivan tarpeeksi. onkos moolilla ollut vapaa-aikaa niin paljon että ehtinyt jo majoittua tänne? :)) no, jos mullaki olis aikaa eikä tarttis koulussa koko ajan olla niin varmaan viihtyisin täällä rajattomasti :)

Vierailija
17/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, nyt täällä on vipinää!! On niin kiva lukea teidän kuulumisia enskarit!

Kivaa, kun täällä on ovisbongailijoita, Diotima ja muut - onhan se jännää aikaa!! Tylsintä on ihan alkukierrossa ja oviksen jälkeen - ei oo MITÄÄN odotettavaa/piinailtavaa...hih!

Mutta on kiva jännäillä toisten puolesta! Ja fiorella, sulle ei oo vielä täti tullut, joten etköhän sä piinaile vielä...?

Täällä tänään kp19/26-29. Että ihan tavallista hiljaiseloa...ensi viikolla olen sitten täpinöissä vaikka olenkin skeptinen plussan suhteen. Mutta kuten on kirjoitettu, JONKUNHAN on pakko pian plussata, tilastot puhuvat puolestaan...++++++++++säteitä ja muutenkin positiivista mieltä kaikille!

Oli keskusteltu siitä, että kun joku tuttu saa nyytin ja pitäis mennä katsomaan...mun kovin kolaus oli kaks vuotta sitten kesällä, kun paras kaveri kertoi odottavansa vauvaa. Olin ihan shokissa monta kuukautta, vaikken itse silloin kuumeillutkaan. Ja toki, onhan se meidän välejä muuttanut, kun toisella on lapsi ja toisella ei. Mulla on kaksosveli ja oon aina aatellut, että jos niille tulee nyytti ennen meitä, hajoan ihan palasiksi. Tai sitten yhdelle tuttavapariskunnalle. Muuten lähistöllä ei ole näkyvissä " vaaratilanteita" ....vaikka eihän sitä koskaan tiedä...mut kiva lukee muiden tunteita, onhan se maailman luonnollisinta, että terve kateus iskee, jos itsekin kuumeilee kovasti:=)

-mooli molekyyli

p.s. Missä Q luuraa? Entä PauliNea?? Ja Pepsis, joko olet tokenemaan päin?!!

Vierailija
18/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin käy kateeks teitä,jotka pääsette piinailemaan!!!!Kun meillä ei yhtään touhupv tässä kierrossa(johtuen tietty sairastumisesta),taas meni hukkaan yks kierto.Ja seuraavaks alkaakin sitten jo 7.yrityskierto....plääääh....nyt menossa kp21/24-26,vähä ois jännät paikat taas lähipäivinä ollu :( Edelleenkin pyyhittäessä tulee punasta paperiin,ei oo sellast verenpunasta, ja tää alko siis kp14.Jänskättäää jos joku siellä vialla ku ei oo ikinä ennen ollu tällasta,mut enpähän oo enne sairaalaankaa joutunu.Jospa ne lääkkeet sun muut vaikuttaa ja laihtunukki oon varmaa 5-6kg paris viikos.Ei oo vaakaa kotona ni ei pysty punnitsemaan.Tulis vaa se täti mahdollisimman äkkiä että pääsis uuteen kiertooooooon!!!!

Tosiaaan luulis että tänne ois tulossa valtava plussa-aalto kohta,pakosti!!!!!

Plussasäteitä kaikille!!!!

Vierailija
19/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomani taas piti että kp nyt on ööh, hetki pieni... kp 37 ja tätiä ei näy ei kuulu ei tunnu :) eli kaikki hyvin siis vielä. vknloppuna taas kyllä testaan :)

ihanaa kuulla pepsiksestä, olipa vaikea sana.. !! niin j ayhdyn hämmästelyyn: missä luuraa Q? onko gradu syönyt sinut?

pian taas täällä:)

fiorella

Vierailija
20/92 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on kiireinen ja väsyny viikko töissä ja kotona!Lukemassa käyn toki,mutten ehdi kirjotella.Mut edelleen ihana lukea teidän juttuja!!!!Kiitosta vaan!

Tervetulemast Pepsi!!!!Nyt parannat itses ensin ja keräät voimat takaisin,etkä yhtään sure kiertoa!Onhan näitä tuloksettomia kiertoja kertyny mulle niin kuin sullekin,vaikka kuinka ollaan yritetty!Pakko vaan ajatella et kyllä se plussa sieltä tulee aikanaan!Nyt on kuitenkin tärkeetä,et toivut,jotta oot voimissas plussaan!!!! Hymyä huuleen!

Onhan meitä hurjan paljon yhtäaikaa ovista metsästämässä ja toinen mokoma menossa kohti piinaa ja tätejäkin joukko kestitsemässä!Kiva seurata kuulumisia joka vaiheesta!

Itsellä kp9/24-28.Ovis käsillä loppuviikosta kp14-16 aikoihin,mut silti vähän huolettaa.Kaikki puhuu suurista limavyöryistä jo hyvissä ajoin ennen ovista,mut mulla ei sellasta ole...Onko se ikä vai edeltävä ehkäisy(hormonikierukka),mut mulla on aika kuivaa.Ehken parina päivänä pientä kosteutta havaittavissa ja kohta alkaa oviksen jälkeiset oireet.Mites teillä muilla?Kuinkahan tärkeetä runsaat ovista edeltävät limat on raskautumiselle?No tää tästä,mut olis kiva kuulla,miten muilla?

Noista vauvoista lähipiirissä...sisaruksilla ja suurimmalla osalla ystävistä on lapsia.Ihan lähipiirissäkin raskaudutaan 1-2 kuukauden yrittämisellä...lisää vauvoja tulossa perhepiiriin...ei kuitenkaan meille!

Olen aina ollut innoissani raskauksista ja vauvoista.Sisaruksienkin lapsille olen se lempitäti!Kun en kenenkään halua tietävän,et mekin omaa vauvaa yritetään,niin on pakko vaan jaksaa olla innoissaan kaikesta niin kuin ennenkin,jotta kukaan ei arvaa,miten välillä kyynel pyörii silmissä,kun itse ei omaa kääröä olla saatu...vielä.Pakko kysellä kiinostuneena raskauden aikaiset voinnit ja kohta leperrellä vaaveille.Onhan se välillä raskasta!Itken sit yksikseni...vaikka eihän toisten onni minulta ole pois.

Tällasta taas.Jään odottelemaan teidän tekstejä! :)