Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätätkö lastasi koskaan sisälle yksin hetkeksikään?

Vierailija
08.07.2010 |

Kuulin tapauksesta, jossa lastensuojeluun oli otettu yhteyttä, kun äiti jätti 1-2 vuotiaan lapsensa yksin sisälle nukkumaan hakeakseen isomman lapsen parin sadan metrin päästä naapurista. Mitään ei sattunut, mutta lastensuojelu seuraa perheen tilannetta tapauksen takia.

Jätätkö koskaan lastasi yksin sisälle? Kyllä itse ainakin saatan hakea postin, viedä pyykit ulos tms. 10 kk-ikäisen nukkuessa sisällä pinnasängyssä, enkä ole tullut ajatelleeksi että se olisi niin kamalaa että se olisi lastensuojelun asia..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran jätin parikuisen nukkumaan, kun kävin kioskilla. Myöhemmin jätin vauvan/taaperon useinkin nukkumaan just kaupassa tms. käynnin ajaksi, kauppa oli lähellä ja ostin vaan jotain pientä, karkkia tms. ei siis viikon ruokaostoksia.

Lapsi on nyt 8v. ja silloin tällöin puoli päivää yksin kotona.

Vierailija
2/8 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätän lapsen sisälle nukkumaan tai sänkyynsä leikkimään, kun vien roskat tai haen postit. Kauppaan tai kioskiin en lähde, koska sähköpalo, oikosulku tms. voi sattua juuri sillä aikaa, vaikka kuinka epätodennäköistä olisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinänsä on ihan hassua, jos näköyhteyttä ei ole ja matka on suurin piirtein sama tontin laidalle kuin naapuriin...

Mutta jostain syystä olen pitänyt rajana sitä, että omassa pihassa voi puuhastella. Haen postit, nostan pyykit, luen lehteä terassilla. Joskus ollaan miehen kanssa tehty isompiakin pihatöitä yhdessä, mutta silloin ollut itkuhälytin. Ainahan vaarana on että talo vaikka alkaa palaa sisältä päin.. :(

Vierailija
4/8 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voi olla hereilläkin jos haen vaikka saunapuita autotallista. Menee noin 40sekuntia.

Nukkuessa saatan käydä postin (menee minuutti) tai ripustaa ulos pyykkejä (tässä menee sen verran aikaa että itkuhälytin on mukana ja olen 15sekunnissa sisällä jos herää..)

Vierailija
5/8 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosin jo koululainen

Vierailija
6/8 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käyn koiran kanssa pissalla. En siis tee mitään isoja lenkkejä.

Vierailija
7/8 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastapäisestä kaupasta hakemassa jotain pientä, niin että kauppareissuun meni n. 2 minuuttia.

2-vuotiaan annan oleskella sisällä eri kerroksessa kuin missä itse olen suht vapaasti, mutta yläkerrasta alakertaan ja päinvastoin kuulee kyllä hyvin.

Kesällä 2-vuotias saa jonkin verran ravata itsekseen pihan ja kodin väliä (ovi on auki ja piha on aidattu), mutta harvoin se muutamaa minuuttia kauempaa haluaa olla itsekseen. Tulee pian sinne missä minäkin olen.

5-vuotiaan annan olla yksikseen sisällä vaikka parikin tuntia niin että olen itse pihalla. Sitä en ole kuitenkaan uskaltaisi jättää edes muutamaksi minuutiksi kokonaan yksin, koska toisin kuin 2-vuotias, se osaa avata ulko-oven.

Vierailija
8/8 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käyn koiran kanssa pissalla. En siis tee mitään isoja lenkkejä.

pakko kysyä: etkö voi pissata sisällä vessaan? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi