sterilisaatio naiselle
Kuinka moni aikoo mennä sterilisaatioon sitten kun lapsiluku on täysi? Ajattelin, että sen kolmannen jälkeen minut steriloidaan. : ) En halua kierukoita enkä pillereitä syödä vaan nauttia seksistä ilman raskaaksitulemisen vaaroja. Senhän voi saada synnytyksen jälkeen joten kun muutenkin on paikat "säpäleinä" niin samalla sitten piuhat laitetaan poikki.
Kommentit (52)
Kolme lasta riitti minulle.
Ärsyttävää oli se, että lääkäri puoliksi painosti siihen, että toimenpide olisi tehty miehelle minun sijastani. Järjetöntä, sillä MINUN lapsilukuni tilanteessa tuli täyteen (uusioperhe, miehellä siis vain yksi lapsi).
Toinen todella ärsyttävä asia oli se, että papereihin vaadittiin mieheni "suostumus" minun strerilisaatiooni. Ei sillä, ettei mieheni olisi ollut asiasta samaa mieltä mutta periaatteessa en voi hyväksyä sitä, että noin täydellisesti MINUA itseäni koskevaan asiaan haetaan miehen mielipidettä.
Toimenpide oli helppo ja nopea. Lopputulokseen olen muutenkin tyytyväinen.
Itselläni on 3 lasta, mutta ikä ei riitä, vaikka lain mukaan kolme lasta riittää perusteeksi eterilisaatioon. Tunnen myös monia, monia, jotka ovat joko 30v tai 3 lapsisia tai peräti molempia, mutta eivät ole sitä saaneet.
Ja muistathan, edes se ei ole 100% ehkäisykeino.
Muutenkin mua kummastuttaa miten usein naiset antavat ronkkia itseään vaikka miehetkin ovat velvollisia huolehtimaan ehkäisystä. Se todella on miehelle peljon yksinkertaisempi toimenpide!!!
Kyllä se käy juuri niin helposti kun luulen. Ikää on ja kun tuon kolmannen saan niin eikun piuhat poikki heti.
Nro 3 - onko ollut mitään ongelmia mm. seksitouhujen kanssa? Muutamalle prosentille aiheuttaa jotain ongelmia kuitenkin.
Muutenkin mua kummastuttaa miten usein naiset antavat ronkkia itseään vaikka miehetkin ovat velvollisia huolehtimaan ehkäisystä. Se todella on miehelle peljon yksinkertaisempi toimenpide!!!
meillä mies ainakin itse päättää sukupuolielimestään, vaikka se on minun k'ytössäni se ei ole minun omaisuuttani.
Jos kerran hänelle paljon helpompi asia? Miehellä pitäis olla vähän munaa ottaa itsekin vastuutta mutta jos on pelkuri niin eipä voi mitään :)Meillä myös näissä asioissa molemmat ottavat vastuuta.
minä en vetele enää hormoneja mutta en myöskään läpikäy tuota operaatiota.
Mä en ajattelisi, että mies menisi. Lisää mm. eturauhassyövän riskiä ja erektio-ongelmia. Mieluummmin nautin kovasta vehkeestä.
on yhteinen asia ja vieläpä niin että mie sanoo ettei enempää mutta vaimon vastuulla on huolehtia ehkäisy tai steriloida itsensä.
Jos kerran hänelle paljon helpompi asia? Miehellä pitäis olla vähän munaa ottaa itsekin vastuutta mutta jos on pelkuri niin eipä voi mitään :)Meillä myös näissä asioissa molemmat ottavat vastuuta.
ei välttämättä hänen lapsilukunsa ole, jospa hän ajattelee tulevaisuutta ja sitä että sitä lisääntymiskykyö saattaa joskus tarvita. Kun edelleenkään en omista mieheni lisääntymiskykyä.
vai onko ukkos sut aivopessu uskomaan ettei vehje toimi ja siksi hän ei voi mennä. Pelkääkö ukkos kipua ja verta? Kerro hänelle että ei ole kummoinen toimenpide!
loppuikämme joten ei tarvetta onneksi pohtia että haluaako mies kenties vielä lisääntyä jonkun toisen naisen kanssa...no kukin tavallaan!
jotenkin heikoilla kantimilla on liitto jos aletaan tosiaan laskelmoida tuollaisia asioita...
on yhteinen asia ja vieläpä niin että mie sanoo ettei enempää mutta vaimon vastuulla on huolehtia ehkäisy tai steriloida itsensä.
mutta ikuisesti ei välttämättä ollakaan. Ja hän on kyllä huolehtinut ehkäisystä jo vuosia, kumi on käytössä, ei sitä enää edes huomaa. Minulle kun ei mikään sovi niin tuo on ainoa ja erittäin toimiva vaihtoehto, välillä vähän riskiäkin otetaan. Sitten on ne miehet, joilla ei seiso kumin kanssa, se on ikävää, itsekin tunnen pari, kun tyttöjen kanssa on juteltu.
minä en ainakaan siihen koskaan mene! Ymmärrän oikein hyvin miksi lääkäri suosittelee sitä miehelle tehtäväksi kun ei häntä tarvi edes nukuttaa. Toiset miehet vaan ovat vastuun pakoilijoita...
Nro 3 - onko ollut mitään ongelmia mm. seksitouhujen kanssa? Muutamalle prosentille aiheuttaa jotain ongelmia kuitenkin.
Itse asiassa päinvastoin, sillä itselleni eivät hormonaaliset ehkäisykeinot sovi (edes hormonikierukka) - niitten kanssa oli jos jonkinlaista kremppaa ja kränää jatkuvasti (ja seksihaluongelmia...).
Ja on niin ihanan huoletonta kun ei tarvi muistaa ottaa/pitää käsillä ehkäisyvälineitä! :)
kannattaako tuollaista parisuhdetta tosiaan elää?
ja lapsia kolme. Ovat nostaneet suositusikärajan 38-vuoteen... Vituttaa.
loppuikämme joten ei tarvetta onneksi pohtia että haluaako mies kenties vielä lisääntyä jonkun toisen naisen kanssa...no kukin tavallaan!
mutta ollaan myös realistisia, tai siis mies haluaa pohtia moisia asioita. "mitä jos lapset kuolee?" "Mitä jos minä ja lapset kuolee?" jne. Sellaista kun oikeasti tapahtuu...
7,12,16
Jokainenhan sitä omasta kropastaan päättää.
Mä ajattelin poistattaa kaikki pelit ja rensselit 40v lahjaksi itselleni. Kohdunpoisto, munasarjojen poisto jne. Hyvästi menkat ja pillerit syöpäriskistä puhumattakaan.