Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko uskovaiset hulluja vai heikkoja?

Vierailija
05.07.2010 |

Mä luulen, että suurin osa on heikkoja, heiltä puuttuu terve itsetunto. He on monesti jo lapsena opetettu Herran pelkoon ja siten on jäänyt kehittymättä oma tahto. Ja sitten aikuisiällä uskoon tulleet ovat normaalia rutkasti heikompia ja kykenemättömiä tekemään päätöksiä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pitää aina olla joku tyyppi joka uskovaisen mielestä räjäyttää alkumassat ja tappaa dinosaurukset. Vähän kun lukee vaikka edes uutisia, niin saattaa joskus tulla vastaan artikkeli, jossa kerrotaan miten löytyi joskus 50 000 vuotta sitten eläneiden ihmisten jäänteitä. Läheisempiä sukulaisia apinoille kuin nykyihmiset siis..

Edellisen kommentoijan puhetyyli jo paljastaa että ehkä tieteelliset tutkimukset menisivät vähän yli.. helpompi uskoa kansantajuisempia uskontosatuja.

Jossain myös väitettiin että uskovaisia vihataan. No eikai heitä nyt herranjestas kukaan järkevä sen kummemmin vihaa. Tuo satuihin uskominen vaan kuulostaa niin naurettavalta tälleen nykypäivänä, että ei voi ottaa kovin vakavasti.

Vierailija
22/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ainoatakaan ateistia, joka olisi tyhmä. Päinvastoin älyköistä ei uskovaisia lydä.

Eihän tuo otanta kerro kuin omasta tuttavapiiristäsi. Ja omasta älykkyydestäsi/kyvystä ajatella laajasti ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huonoja käsittelemään tunteitaan. Vedäteltävissä olevia sivistymättömiä ihmisiä, joilla ei perspektiivi riitä katselemaan maailmaa kokonaisuutena ja erittäin herkkäuskoisia. Kevätkirkossa käytiin läpi luomiskertomus. Meinasin kuolla nauruun. Satuja lapsille.

Miksi sinä olit siellä kirkossa? Ja fiksuna ihmisenä varmaan tiesit mitä kirkossa saatetaan puhua, kuinka yllätyksenä se muka tuli niin että olit suorastaan kuolla nauruun? Älykkyyteen liittyy myös sivistys ja käytöstavat, muiden huomioiminen.

Vierailija
24/31 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempikin että jotkut ihmiset alistuvat elämään jonkun tahon talutettavana ollakseen itsevarmempia ihmisiä, heillä kun ei ole kykyä vapaaseen, itsenäiseen ajatteluun ja tarvitsevat itselleen johtajan. Jos heiltä nuo säännöt ja lait puuttuisivat he olisivat tuuliajolla elämässään ja todennäköisesti hämmentyneitä ihmisiä kun mikään laki ei olisi ajattelemassa puolestaan ja seuraukset voivat olla järkyttäviä. Kaikki eivät vaan pysty toteuttamaan elämäänsä eivätkä kykene kontrolloimaan tekemisiään ilman jatkuvaa ohjeistusta. On kolmenlaisia ihmisiä: Johtajia jotka haluavat hallita, oman tien kulkijoita joihin ei kukaan pysty vaikuttamaan ja lampaita jotka menevät sinne minne ohjataan.

Vierailija
25/31 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko ap uskovaisia? Mistä tämä kysymys kumpuaa? Miksi haluat lokeroida heidät juuri hulluiksi tai heikoiksi?

Vierailija
26/31 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, että suvaitsevaisuus sietää kaikenlaista, muttei koskaan luterilaista, joka käy töissä, maksaa veronsa ja hoitaa lapsensa ja omat vanhempansa siitä sen kummemmin numeroa tekemättä.

Vierailija
27/31 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovia on tietysti erilaisia: On tapauskovaisia, joilla usko ei ainakaan ulospäin näytä vaikuttavan mitenkään. Toisilla taas se näyttäisi tekevän vahvemmaksi. He tuntevat uskonsa voimakkaammin ja saavat siitä toivoa ja varmuutta.

Voi ajatella niinkin, että ihminen on heikko, jos tarvitsee uskoa ollakseen vahva. Mutta lopputulos on kuitenkin se vahvuus.

Itse olen heikko ihminen enkä ole uskovainen. Välillä olen melkein toivonut olevani, jos siitä vaikka tulisi onnellisemmaksi tai jotain. Mutta uskomiseen liittyy niin paljon kaikkea epämääräistä ja epäuskottavaa, että en pysty uskomaan.

28/31 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset ovat heikkoja. Ja mitä tulee hulluuteen, niin Raamatun mukaanhan uskovaiset ovat maailman silmissä hulluja.

Vierailija
29/31 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ja uskonnollisuus, niissä on vissi ero. Eihän mikään estä uskomasta omalla tavallaan omanlaiseen juttuun, tarviiko siihen sotkea Raamattua sm. epämääräistä. Se olisi ainakin vapaata uskoa ja varmasti paljon elävämpää kuin kaavamainen lakipitoisuus joka on ties kenen tuntemattoman keksimää tarinaa jostain tuhansien vuosien takaa. Raamattu on lähi-idän mytologista tarustoa, ihan kuin esim. meidän Kalevala sm.

Vierailija
30/31 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisia taitaa olla hyvin erilaisia. Minä olen syntynyt hyvin rakastavaan seurakuntaan, jossa heikkouksista tehdään vahvuuksia.

En ole ikinä elänyt ei-uskovan elämää ja välillä minua surettaa se, miten ihmiset kummastelevat miten pidän heitä kauniina, en ole heille vihainen tai en välitä heidän epätäydellisyydestään. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, kun monet pyytävät toistumiseen anteeksi, vaikka annoin anteeksi jo ennen kuin sitä edes pyydettiin.

Kaipa minä olen vähän hullu, kun en selvästikään mene ihan tämän maailman mukaan. Mitä tyhmyyteen tulee, en todellakaan ymmärrä sitä. Monet pitävät minua fiksuna ennen kuin kerron mihin uskon. ”Luulin, että olit fiksu.” Mitä tuo tarkoittaa? Moni tiedemies on uskonut Jumalaan.

Vierailija
31/31 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran siunausta sinullekin! Minä olen löytänyt Valon. Elämälläni on MERKITYS.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän