Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pyykkiä ei saisi pestä ja kuivattaa ulkona sunnuntaisin?

Vierailija
24.07.2010 |

Kuulin keskustelun jossa noin 60-vuotiaat kauhistelivat kun jollain oli ollut sunnuntaina pyykkiä kuivumassa ulkona. Jäin vain ihmettelemään että miksi.

Liittyykö jotenkin kirkkoon tms?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaisin ei tehty töitä vaan levättiin, piikojen ei tarvinnut pestä pyykkiä eikä renkien korjata esineitä. Tehtiin vain pakollinen. Oli aikaa olla tekemättä mitään. Naapureita kunnioitettiin sillä, että ei näytetty työntekoa vaan pyhä oli pyhä vaikka pihalla ympärilleen katselisi.

Nyt kun on koneet ja laitteet ja vempeleet, pitää pyykit pestä sunnuntaina, koska muulloin ei ole aikaa. Ennen saattoi pyhittää lepopäivän ja oikeasti levätä.

Vierailija
2/5 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin siksi että JUMALA näkee. Seitsemäntenä päivänä kun pitää LEVÄTÄ.

Lauantaisin muuten juutalaisille sapatti. Perjantai taas muslimien viikon pyhin päivä.

Varminta on olla pesemättä pyykkiä ollenkaan. Ma-pe saattaa olla jonkun hindujen jumalan (niitä on paljon) päivä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaisin ei tehty töitä vaan levättiin, piikojen ei tarvinnut pestä pyykkiä eikä renkien korjata esineitä. Tehtiin vain pakollinen. Oli aikaa olla tekemättä mitään. Naapureita kunnioitettiin sillä, että ei näytetty työntekoa vaan pyhä oli pyhä vaikka pihalla ympärilleen katselisi.

Nyt kun on koneet ja laitteet ja vempeleet, pitää pyykit pestä sunnuntaina, koska muulloin ei ole aikaa. Ennen saattoi pyhittää lepopäivän ja oikeasti levätä.

Tulihan sieltä kunnollinen vastaus.

Ja siis itse olen asunut lapsuuteni ja nyt näin liittoutuneena sellaisessa paikassa, jossa naapureita ei ole lähellä, niin minulle ei tälläisiä ole opetettu.

ap

Vierailija
4/5 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttava asui Saksassa ja häntä tultiin haukkumaan kun oli pessyt autonsa sunnuntaina omalla pihallaan.

Jumalahan suuttuu ja tappaa moisesta meidät kaikki, perkele!

Vierailija
5/5 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sunnuntai on lepopäivä, koska enemmistä väestöstä kuuluu kirkkoon.

Mielestäni kaikkien pitäisi noudattaa näitä yleisiä lepopäiviä (vähintäänkin siis LEVÄTÄ lepopäivinä, ei välittämättä "pyhittää",mitä se sitten tarkoittaakin). On maailman ärsyttävintä, kun esim. pääsiäisenä joku ryhtyy tekemään kerrostalossa porausremppaa, helatorstai-aamuna joku tamppaa mattoja tai juhannuksena joku leikkaa nurmikkoa jne. Pyhäpäivät kunniaan!

Sunnuntaisin ei tehty töitä vaan levättiin, piikojen ei tarvinnut pestä pyykkiä eikä renkien korjata esineitä. Tehtiin vain pakollinen. Oli aikaa olla tekemättä mitään. Naapureita kunnioitettiin sillä, että ei näytetty työntekoa vaan pyhä oli pyhä vaikka pihalla ympärilleen katselisi. Nyt kun on koneet ja laitteet ja vempeleet, pitää pyykit pestä sunnuntaina, koska muulloin ei ole aikaa. Ennen saattoi pyhittää lepopäivän ja oikeasti levätä.

Tulihan sieltä kunnollinen vastaus. Ja siis itse olen asunut lapsuuteni ja nyt näin liittoutuneena sellaisessa paikassa, jossa naapureita ei ole lähellä, niin minulle ei tälläisiä ole opetettu. ap