Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaisi kipeään kielen nystyrään?

Vierailija
05.07.2010 |

sarjassamme suuria maailman ongelmia...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten esimerkiksi aftoille tarkoitettu geeli saattaa auttaa, se hieman puuduttaa kipeää kohtaa ja nopeuttaa paranemista. Muuten ei oikein auta kuin koittaa kestää, burana tai panadol SAATTAA hieman lievittää myös kipua. Huolehdi nyt suustasi hyvin, peset usein niin paranee nopeammin.

Nuo on kyllä kurjia, itse jouduin joskus "aftan" takia käymään lääkärissäkin kun vaivasi niin pitkään, juuri kielen sivussa oli niin että sivuhampaisiin osui, ja lopulta se meni siihen pisteeseen etten pystynyt enää puhumaan kun teki niin kipeää :/ sain lääkäriltä reseptin xylocain puudutegeeliin joka kyllä tepsikin tosi hyvin, tosin vaikutus oli lyhyt ja sitä joutui laittamaan tosi usein mikäli mieli puhua, mutta sai edes syötyä.. Lisäksi sain acyrax kuurin kun lääkäri epäili että onko edes afta kun oli tosiaan jo 1,5 vkoa ollut kipeä. Kahden viikon kuuri oli ja oliko 4 vai peräti 6 tbl päivässä :F

Parani onneksi eikä ole takaisin tullut, tiedä sitten oliko joku sisukas afta vai todella sitten joku viruksen aiheuttama rakkula..

Vierailija
2/11 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain nystyrä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö tai juo mitään vahvanmakuista, niin ei erry enempää. Aika äkkiä ne parantuvat.

Vierailija
4/11 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kylmänviileesti napannu pinseteillä kiinni ja repiny irti. Pikkasen kirpasee mutta sit jo helpottaa.

Vierailija
5/11 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kylmänviileesti napannu pinseteillä kiinni ja repiny irti. Pikkasen kirpasee mutta sit jo helpottaa.

Vierailija
6/11 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin et voisko sen leikata pois? Vähän kun riippuluomen.

Vierailija
7/11 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, karkea keino mutta toimii.

Vierailija
8/11 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betadine, nestemäinen. Hyvin, hyvin pieni määrä riittä. Toisaalta tuo paranee "itsestään" parissa päivässä. Keho hoitaa sen.

Vierailija
9/11 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se on tulehtunut HERMO. Ei hermoa kuulu leikata pois. Suun alueen kudokset paranee nopeasti.

Vierailija
10/11 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin sitten esimerkiksi aftoille tarkoitettu geeli saattaa auttaa, se hieman puuduttaa kipeää kohtaa ja nopeuttaa paranemista. Muuten ei oikein auta kuin koittaa kestää, burana tai panadol SAATTAA hieman lievittää myös kipua. Huolehdi nyt suustasi hyvin, peset usein niin paranee nopeammin.

Nuo on kyllä kurjia, itse jouduin joskus "aftan" takia käymään lääkärissäkin kun vaivasi niin pitkään, juuri kielen sivussa oli niin että sivuhampaisiin osui, ja lopulta se meni siihen pisteeseen etten pystynyt enää puhumaan kun teki niin kipeää :/ sain lääkäriltä reseptin xylocain puudutegeeliin joka kyllä tepsikin tosi hyvin, tosin vaikutus oli lyhyt ja sitä joutui laittamaan tosi usein mikäli mieli puhua, mutta sai edes syötyä.. Lisäksi sain acyrax kuurin kun lääkäri epäili että onko edes afta kun oli tosiaan jo 1,5 vkoa ollut kipeä. Kahden viikon kuuri oli ja oliko 4 vai peräti 6 tbl päivässä :F

Parani onneksi eikä ole takaisin tullut, tiedä sitten oliko joku sisukas afta vai todella sitten joku viruksen aiheuttama rakkula..

No voi että, kun ei osaa lääkäri yhtä pikkuinfektiota hoitaa... pateettista!

Vierailija
11/11 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, karkea keino mutta toimii.

Sen jälkeen suolaa ja sitruunaa desinfioimiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi