Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mieheni sanoo että olen lastenhoitaja.. näin..:P

Vierailija
03.07.2010 |

meillä tämmönen tilanne.. vauva täyttää juuri 6kk. olen ollut kokoajan tietty kotona.. enkä töissä.. ja myös mieheni on kotona ollut koko vauvan olemassaolon ajan. mutta.. minä olen lapsenhoitaja.. niin olen usein saanut myös kuulla. eli aamuisin kun mies nukkuu pitkään.. mä nousen klo7.. ja yöherätyksiäkin on. Olen miehelle sanonu et jos mä saisin joskus nukkua pitkään.. tasan 1 kerran hän on aamulla kattonu lasta et oon saanu nukkua 10asti.. mua väsyttää. ja mua turhauttaa. lapsi on meidän molempien.. ja isäkin on nyt kotona ni miksei voi yhtään olla lapsen kanssa.. :( miten teillä toimii tämä? meillä isäntä voi kokopäivän tehdä hommia tallissa tai jtn.. eikä vaikka pidä hetkeäkään pientä sylissä.. ja vauvelil on nyt hampuvaivaa.. ja on aikas vaativa.. missään ei ole hyvä ja sylittää pitäis vaan.. mut mä oon lastenhoitaja..:P muitakin lapsia on.. kotia on siivottava.. mies kyllä joskus imuroi.. plää. tämmöinen purkaus.. yks aamu sovittiin et mies menee vauvan kans ulos.. et saan siivottua.. mut ei.. ennenkun mies nousi ni vauva nukku jo sisällä.. tietty.. enpä siinä sit alkanu siivoilee ku sain vaivoin toisen just nukkumaan.. ärsyttää. väsyttää. vauva on ihana ja rakas. mut ois hienoa ku joku muukin huolehtis.. on mies vaippoja vaihtanu korkeintaan 5 kertaa.. eikä kyl sitäkään.. tän 6kk aikana.. ja ei.. ei ole mikään kaks kymppinen..

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksamisia ap:lle vain.

Jos ei muuten niin palkkaa nyt yhdeksi päiväksi vaikka mll:n hoitaja ja lähde nukkumaan :D

Yksi päiväkin on jo ihmeellistä terapiaa.

Vierailija
2/62 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene äitisi luo vauvan kanssa niin saat rauhan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksamisia ap:lle vain.

Jos ei muuten niin palkkaa nyt yhdeksi päiväksi vaikka mll:n hoitaja ja lähde nukkumaan :D

Yksi päiväkin on jo ihmeellistä terapiaa.

mutta minä olen se jolta tulee maitoa. :) joten en voi olla kokopäivää poissa. mut kyllä se varmasti helpottaa kun pieni kasvaa suuremmaksi :)

Vierailija
4/62 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/62 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa toki tehdä lapsi tällaisen miehen kanssa.

ja tekee hommia kotona, niin mistäpä sitä ennen lapsen syntymää varmasti tietää, miten näitä lapsen hoitojuttuja tekee. Kommenttisi ei ole siis aukoton.

Vierailija
6/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäiseen avaukseen on vähän vaikea suhtautua kun tuollainen on niin kaukana meidän perheen todellisuudesta.

Ymmärtäisin jotenkin, jos lapsi olisi ap:n miehelle ensimmäinen. Silloin voisi tuon käytöksen selittää "alkujärkytykseksi". Mutta hänhän on nähnyt vauva-arkea ennenkin.

En usko, että muu auttaa kuin jatkuva, rauhallinen puhuminen työnjaosta. Tai jos teet joidenkin hommien osalta "osalakon"? Mitä kotihommia voit jättää tekemättä ilman että kaikki hajoaa ympäriltä? Sinnittelet vaan kunnes mies tarttuu toimeen.

kattooko teidän miehenne joskus lapsia että äiti sais nukkua pitkään? että äiti jaksais..

Tietenkin, ne ovat yhteisiä lapsia. Eikä se ole mitään lapsenvahtitoimintaa, vaan isyyttä.

Vierailija
7/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisin ton taottua mieheni päähän.. et ei ole lapsen vahti toimintaa vaan isyyttä. hienosti sanottu..

mieheni saa mut jotenki tuntemaan et valitan turhasta.. mua harmittaa toi nukkuminen.. tekis niin hyvää joskus saada nukkua kunnolla.. mut ehkä sitten kun lapsi on iso.. mies nukkuu vieläkin..:(

ihan kun äidin hyvinvointi ja jaksaminen ei olis kauheen tärkee asia mun miehelle.. sen asenne on sellanen et muija.. sun lapsi.. hoida hommas.. :/ tuntuu pahalle.

Vierailija
8/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut siis "mun ongelmani" on se että isä ei ole lapsen kanssa.. eikä ne kotityöt.. mielelläni vaan tekisin niitä joskus.. ja jättäsin lapsen kaitsemisen isälle.. ja tosiaan olis hienoa nukkua joskus itsekin pitkään.. mut eipä mies ikinä edes kysy miten yö meni. tai miten jaksat.. ellen ole asiasta maininnu.. sillon voi kysyä kun oon sanonu et niin vois joskus tehä.. :P äh.

Vierailija
9/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v. Mun 39v mies hoitaa 5kk vauvaamme öisinkin. Alusta asti. Vaihtaa vaippoja, pukee, riisuu, pesee, antaa vitamiinitipat, lämmittää maidon (korvikkeen), syöttää pullosta, pesee pullon, röyhtäyttää, pitää sylissä...

Vaikka kello olis 03:00 niin hän nousee vauvan kihinään heti, ja hoitaa.

Mieheni on sanonut, että mun pitää saada nukkua ja levätä. Toki minäkin hoidan vauvaa.

Niin. Ja mieheni myös käy vaunukävelyillä, joskus mennään yhdessä.

Mies käy ihan normaalitöissä arkisin 09-17. Minä olen kotona ja teen freelancertöitä.

Sun pitää puhua miehesi kanssa ERITTÄIN VAKAVASTI.

Vierailija
10/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mmut tuksin sitä kuuluu itkettää lattialla tai sitterissäkään.. vai?

mutta meillä lapset ovat aina viihtyneet lattiallakin, en tosin ole lähtenytkään opettaman siihen, että tekisin kaikki kotihommat lapsi sylissä.

Vierailija
11/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v. Mun 39v mies hoitaa 5kk vauvaamme öisinkin. Alusta asti. Vaihtaa vaippoja, pukee, riisuu, pesee, antaa vitamiinitipat, lämmittää maidon (korvikkeen), syöttää pullosta, pesee pullon, röyhtäyttää, pitää sylissä...

Mieheni on sanonut, että mun pitää saada nukkua ja levätä. Toki minäkin hoidan vauvaa.

ap..

Mies käy ihan normaalitöissä arkisin 09-17. Minä olen kotona ja teen freelancertöitä.

Vierailija
12/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mmut tuksin sitä kuuluu itkettää lattialla tai sitterissäkään.. vai?

mutta meillä lapset ovat aina viihtyneet lattiallakin, en tosin ole lähtenytkään opettaman siihen, että tekisin kaikki kotihommat lapsi sylissä.

en vieläkään tee kaikkia kotihommia lapsi sylissä. mutta niinkuin edellä mainitsin niin on nyt hyvin vaativa ilmeisesti hammasvaivojen takia.

Vierailija
13/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet lastenhoitajana teidän perheessä, niin pyydä myös palkkaa ja lomat.

Oikeasti, kun mies (tai siis ISÄ) on kotona koko ajan, täytyy myös hänen osallistua lasten hoitamiseen ja kodinhoitoon.

Vierailija
14/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap..

Arvostan miestäni suuresti, kerron sen hänelle lähes joka päivä. Hän saa minulta hyvän palautteen ja ehkä siinä yksi syy, miksi on niin kiva. Empatialla on suuri merkitys! Meillä on hyvin rauhallista, mitä nyt joskus kinastellaan.

Mieheni myös tekee kotitöitä siinä missä minäkin, mm. laittaa ruokaa, pyyhkii pölyjä, imuroi, tamppaa matot, pesee tiskit ym.

Meillä on ihan tavallinen elämä, ihanan arkinen. Juhlaa sopivasti.

Vierailija
15/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet lastenhoitajana teidän perheessä, niin pyydä myös palkkaa ja lomat.

Oikeasti, kun mies (tai siis ISÄ) on kotona koko ajan, täytyy myös hänen osallistua lasten hoitamiseen ja kodinhoitoon.

vastaus siihen palkka pyyntöön olisi että senhän saan jo kelalta.. vanhempainpäivärahaa.. kyl niin sieppaa toi kuorsaus tuolta sohvalta.. ja klo on 10:53.. (kumma kun ei yöllä tuu uni.. )

ja eipä työttömällä isällä ole varaamaksaa palkkaa..:P

Vierailija
16/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä näytän arvostusta. ja meilläkin on ihan tavallista elämää.. rakkautta riittää.. eripuraa tulee lähinnä tästä kyseisestä asiasta.. ja siitä itsellä paha mieli.. ja kun mies ei hoida vauvaa.. niin eipä siitä voi alkaa kehuskelemaan.. tai antamaan hyvää palautetta.. toki ruohonleikkuusta voisin antaa palautetta.. se on lähes aina siisti.. niinku piha muutenkin.. mutta.. väsyneenä ja tympääntyneenä ei aina oikein tule mieleen tuo... itse en koe saavani arvostusta tästä mielestäni hyvinkin tärkeästä työstä.

Vierailija
17/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä näytän arvostusta. ja meilläkin on ihan tavallista elämää.. rakkautta riittää.. eripuraa tulee lähinnä tästä kyseisestä asiasta.. ja siitä itsellä paha mieli.. ja kun mies ei hoida vauvaa.. niin eipä siitä voi alkaa kehuskelemaan.. tai antamaan hyvää palautetta.. toki ruohonleikkuusta voisin antaa palautetta.. se on lähes aina siisti.. niinku piha muutenkin.. mutta.. väsyneenä ja tympääntyneenä ei aina oikein tule mieleen tuo... itse en koe saavani arvostusta tästä mielestäni hyvinkin tärkeästä työstä.

Onko miehesi tässä suhteessa itsekäs kenties? Tai ei vain kertakaikkiaan YMMÄRRÄ.

Kun kukin elää ainakin jollain tavoin lapsuudessaan opittujen mallien mukaisesti...

Tai ei vain välitä pienistä lapsista tai vauvoista yleensä? Miten suhtautuu muihin vauvoihin/lapsiin???

Vierailija
18/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä sylissä pitäneet. Mieheni vanhin veli, ei pitänyt poikaansa sylissä ennen puolta vuotta. Kuuulemma ei osannut.

Vierailija
19/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on vanhanaikainen mies, eihän ne hoitaneet lapsiaan eivätkä sylissä pitäneet. Mieheni vanhin veli, ei pitänyt poikaansa sylissä ennen puolta vuotta. Kuuulemma ei osannut.

Ei se aina noin mene...mun nyt n.85v isäni piti mua vastasyntyneestä asti sylissä tosi mielellään, ja hänen isänsä oli kuulemma samanlainen (ja silloin puhutaan jo 1900-luvun alusta :).

Vierailija
20/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se lirkuttelee ja tykkää vauvasta.. ja lapsista. toki hermot ei ole mitkään ihmeelliset.. ei välttämättä jaksa kauheesti menoa ja meininkiä.. toki nyt enemmän kuin muutama vuosi sitten.

mielestäni on hyvin itsekäs.. sillä on rankkaa ja pitää saada unta.. toisin kun minulla.. lastenhoitajalla..:P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän